مهاجرت به کانادا 2020

مهاجرت به کانادا 2020

کانادا کشوری وسیع و پهناور است و با داشتن جاذبه های تاریخی، شهری و تفریحی در کنار شرایط اقتصادی مطلوب و همچنین پیشینه فرهنگی و اجتماعی، مقصد بسیاری از متقاضیان مهاجرت می باشد. راه های مهاجرت به کانادا بسیار متنوع می باشد که کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به شرح آن ها پرداخته اند.

شرایط مهاجرت به کانادا 2020

یک دسته بندی کلی جهت مهاجرت به کانادا وجود دارد. این گروه ها عبارتند از کارگر ماهر فدرال، کارگر ماهر کبک، برنامه مهاجرت استانی، حمایت خانواده، مهاجرین کسب و کار و رده سابقه کاری کانادایی. هر مقوله به گروه کمی از مهاجران کمک می کند و به مجموعه نیازمندی های خودش همراه است. همچنین می توانید تحت عنوان پناهنده یا برنامه موقت کارگران خارجی به کانادا بیایید. در زیر بخوانید تا بدانید کدام دسته برای شما مورد استفاده قرار می گیرد. 

  • کارگر ماهر فدرال: الزامات طبقه کارگر ماهر برای ارزیابی متقاضیان که احتمالا پس از رسیدن به کانادا از نظر اقتصادی محرز خواهند شد در نظر گرفته می شوند.
  • کارگر ماهر کبک: با توجه به توافق بین استان کبک و دولت کانادا، استان کبک روند انتخاب خود را برای گروه کارگر ماهر مهاجرت دارد. اگر قصد دارید در کبک زندگی کنید براساس معیارهای انتخاب کبک ارزیابی می شوید و نه ارزیابی که توسط CIC انجام می گیرد. فرآیند درخواست برای مهاجرت به کبک از یک سیستم مبتنی بر نقاط مشابه اما با معیار های کمی متفاوت استفاده می کند.
  • برنامه انتخابات استانی: یک راه برای سرعت بخشیدن به روند مهاجرت به کانادا از طریق برنامه انتخابات استانی(PNP) می باشد. PNP متشکل از مشارکت بین دولت کانادا و دولت های استانی برای انتخاب افرادی است که می خواهند به کانادا مهاجرت کرده و در آن استان خاص ساکن شوند. اغلب استان ها در کانادا توافقنامه هایی برای شرکت در این برنامه دارند. 
  • حمایت خانواده: این برنامه به شهروندان کانادایی و یا ساکنان دائمی که حداقل 18 سال سن دارند، جهت حمایت از اعضای خانواده نزدیک که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند امکاناتی را می دهد. برای حمایت از یکی از بستگان، یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم باید قراردادی را امضاء کند که وعده حمایت از اعضای خانواده که مایل به مهاجرت به مدت سه تا ده سال پس از رسیدن آن ها هستند را امضا کند. طول این توافق به سن عضو خانواده و ماهیت رابطه بستگی دارد. برای درخواست برای مهاجرت خانواده و خویشاوند حمایت شده، فرد باید قرار دادی را امضا کند که وعده می دهد تلاش می کند خود را خودکفا سازد. اعضای خانواده واجد شرایط سرپرستی عبارتند از:
  1. همسر یا شریک زندگی قانونی
  2. والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ 
  3. کودکان تحت تکفل (باید زیر 22 سال سن داشته باشند، مگر اینکه به طور قابل توجهی به حمایت مالی وابسته باشند چون آن ها یک دانش آموز تمام وقت هستند، یا به دلیل معلولیت)
  4. افرادی (برادر، خواهر، خواهرزاده و برادرزاده) که قصد دارید آنها را تحت حمایت خود قرار دهید که باید زیر 18 سال و مجرد باشند.
  5. فامیل در هر سنی در صورتی که هیچ یک از اعضای خانواده ذکر شده در بالا را نداشته باشید.

استان کبک: با توجه به توافق با دولت کانادا، در مورد مهاجرت، در تعیین صلاحیت متقاضیان حمایت از ساکنان کبک، اعمال می شود. با این حال این نقش تنها بعد از تکمیل ارزیابی اولیه برنامه سرپرستی اجرا می شود.

مهاجرت کاری: برنامه مهاجرت کسب و کار برای یافتن افرادی طراحی شده است که در موقعیتی هستند که بتوانند به توسعه اقتصادی کانادا از طریق سرمایه گذاری و مهارت های مدیریتی کمک کنند. افرادی که در این دسته کارمی کنند دارای منابع مالی هستند که اقتصاد کانادا را تقویت کرده و به ایجاد مشاغل بیشتر کمک می کند. افراد با تجربه کسب و کار و ارزش خالص ممکن است تحت یکی از سه مقوله برنامه مهاجرت کسب و کار اعمال شوند. هر یک از این دسته ها سهم متفاوتی را در اقتصاد کانادا هدف قرار می دهد و الزامات خود را دارد.

برنامه سرمایه گذار مهاجر: این برنامه به دنبال جذب افرادی باتجربه است که مایل به سرمایه گذاری قابل توجه در اقتصاد کانادا هستند. متقاضیان تحت این برنامه باید ارزش خالص حداقل 800،000 دلار را ایجاد کنند و نشان دهند که این ثروت قانونا به دست آمده است. علاوه بر این سرمایه گذاران مهاجر باید سرمایه ای به ارزش 400،000 دلار داشته باشند و دولت کانادا در پایان پنج سال در صورت نداشتن علاقه به آن ها باز خواهد گرداند. برای واجد شرایط بودن به عنوان سرمایه گذار مهاجر، متقاضی باید یک کسب وکار مقدماتی را مدیریت کند. همانطور که توسط مقامات مهاجرت کانادا تعریف شده است متقاضیان مورد نظر استان کبک ممکن است تحت یک برنامه سرمایه گذار مشابه اداره شوند که توسط این استان اداره می شود.

برنامه کارآفرین: این برنامه برای مهاجران کسب وکار طراحی شده است که قصد دارند در اقتصاد کانادا نقش داشته باشند. ارزش خالص برای برنامه کارآفرین کم تر از سرمایه گذاران مهاجر است. (300،000 دلار به جای 800 هزار دلار) متقاضیان تحت این دسته از برنامه مهاجرت کسب وکار باید متعهد به مدیریت و داشتن حداقل یک سوم از یک کسب وکار کانادایی باشد که در طی سه سال کار ایجاد یا حفظ خواهد کرد. متقاضیان مورد نظر برای استان کبک ممکن است تحت یک برنامه کارآفرین مشابه اداره شوند که توسط این استان اداره می شود.

برنامه خود اشتغالی: این برنامه برای افراد دارای تجربه و مهارت مربوطه در تجارت، فرهنگ، ورزش و یا کشاورزی است که قادر به حمایت از خودشان و وابستگان آن ها از طریق درآمد به کار گرفته شده هستند. برای اجرای این برنامه فرد ممکن است نیاز به نشان دادن تجربه، ارزش خالص و یا صلاحیت هنری بسته به معیار های مورد استفاده آن ها داشته باشد. متقاضیان مورد نظر استان کبک ممکن است تحت برنامه اشتغال خود مشغول به کار باشند که توسط این استان اداره می شود. 

سابقه کاری کانادا: تجربه کانادا به طور خاص به کارگران خارجی موقت و دانشجویانی که می خواهند به مقیم دائم کانادا تبدیل شوند کمک می کند. پس از کسب تجربه کاری کانادایی، این افراد در جامعه کانادا مستقر شده و شبکه های مهمی را در جوامع و مشاغل ایجاد می کنند.

فارغ التحصیلان بین المللی با سابقه کاری در کانادا: متقاضیان می بایست حداقل یک سال سابقه کار ماهر، حرفه ای یا فنی در عرض 24 ماه از تاریخ درخواست خود داشته باشند و مهارت های زبانی متوسط، بسته به سطح مهارت شغلی خود را نیز دارا باشند.

کارگران خارجی موقت: متقاضیان می بایست حداقل دو سال سابقه کار ماهر، حرفه ای یا فنی در عرض 36 ماه از تاریخ درخواست خود داشته باشند و مهارت های زبانی متوسط، بسته به سطح مهارتی شغل خود را دارا باشند.

پناهندگان: دو جزء اصلی در این برنامه وجود دارد. برنامه پناهندگان و کمک های انسان دوستانه. این برنامه در حال حاضر پناهندگان خارج از کانادا را هدف قرار می دهد که به دنبال اسکان مجدد هستند. CIC پناهندگان را برای اسکان مجدد انتخاب می کند و در ابتدا تعیین می کند که ایمن باشند. انتخاب به شدت وابسته به توصیه های کمیسر عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان است، اما به امنیت و غربالگری پزشکی نیاز دارد.

برنامه کارگر خارجی موقت: افرادی که می خواهند در کانادا کار کنند، ممکن است برای اجازه کار موقت از طریق برنامه کارگران خارجی موقت درخواست دهند. به عنوان یک قاعده کلی این مجوزها نیاز به پیشنهاد کار معتبری از یک کارفرمای کانادایی دارد. هر چند استثناءهایی نیز وجود دارد. دراغلب موارد امکان گسترش مجوزهای کار از درون کانادا وجود دارد.

مهاجرت تحصیلی کانادا 2020
مهاجرت تحصیلی کانادا 2020

 

مهاجرت تحصیلی کانادا 2020

مقاصد بالقوه دانشجویان بین المللی مانند ایالات متحده، فرانسه، انگلستان، نیوزیلند و استرالیا، در مقابل کانادا که به محل منتخب دانشجویان برای یادگیری تحصیل تبدیل شده است، کمتر مورد توجه می گیرند. این امر تا حدودی به لطف سیاستی قوی است که باعث تکمیل هر سه ستون مهاجرت کانادا می شود. در زیر لیستی از مزایایی که این کشور ارائه می دهد، آورده شده است:

  • برای دانشجویان بین المللی، اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته در طول ترم و در هنگام تعطیلات، به صورت تمام وقت وجود دارد.
  • هزینه تحصیل و شهریه پایین
  • همسر یا شریک زندگی می تواند دانشجوی بین المللی را همراهی کند و در کنار آن اجازه کار برای هر کارفرمایی را بدون محدودیت زمانی نیز دریافت می کنند.
  • کودکان دانش آموز می توانند در هر مدرسه ابتدایی کانادا که می خواهند تحصیل کنند و به هیچ مجوز تحصیل احتیاج ندارند.
  • به فارغ التحصیلانی که تحصیلات خود را در کانادا به اتمام می رسانند، مسیرهای اقامت دائم ارائه می شود.

آمادگی جهت ارائه درخواست:

پس از مطالعه لیست کوتاه، گزینه های دانشگاه را دوبار بررسی کنید تا ببینید آیا آنها موسسه تحصیلی تعیین شده (DLI) هستند یا خیر. این بدان معناست که کانادا آنها را به عنوان مکانی قابل اعتماد جهت تحصیل می شناسند و شما قربانی کلاهبرداری نخواهید شد. شهریه را نیز در نظر بگیرید که می تواند هزینه های زیادی را به تحصیل شما اضافه کند. این شهریه بسته به کشور مبدأ شما متفاوت است، اما دانشگاه ها برای هر برنامه دانشگاهی جزئیات بیشتری را در وب سایت های خود ارائه می دهند.

در مورد رشته ای که انتخاب کرده اید و زبان تحصیلی تحقیق کنید. کانادا به صورت دو زبانه است، بنابراین می توانید تحصیل در مقطع فوق لیسانس را که به زبان انگلیسی و یا زبان فرانسه یا هر دو تدریس میشود انتخاب کنید.

نمرات بالا در روند درخواست اهمیت بسیار دارد. بسیاری از موسسات به نمرات 70 درصد بالاتر از حد متوسط احتیاج دارند. هرچه نمرات شما بالاتر باشد شانس ثبت نام در دانشگاه خوب نیز بیشتر است. اگر بیش از 25 سال سن داشته باشید و از آخرین برنامه تحصیلی بیش از دو سال قبل از درخواست خود فارغ التحصیل شده باشید، ممکن است لازم باشد که در مورد شغل های قبلی خود اطلاعاتی را ارائه دهید.

مهاجرت کاری به کانادا 2020

ویزای کار در کانادا تحت برنامه کارگران مهاجر موقت (TFWP) توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) صادر می شود. برنامه موقت کارگران خارجی / مجوز های کار کانادا: هدف (TFWP) از این برنامه کمک به کارفرمایان کانادایی برای استخدام کارگران خارجی در واکنش به کمبود های بازار کار می باشد. (TFWP) از چهار جریان تشکیل شده است: کارگران ماهر، کارگران غیر ماهر، برنامه کارگر کشاورز فصلی و برنامه سرپرست. کارگران خارجی باید قبل از ورود به کانادا تحت سیستم (TFWP) یک پیشنهاد کار تایید شده و یک مجوز کار داشته باشند.

 (IRCC) با استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) کار می کند تا مطمئن شود که کارگران خارجی شغلی که برای شهروندان کانادایی و یا ساکنان دائمی می باشد را در اختیار نمی گیرند. کارفرمایان کانادایی که قصد دارند یک کارگر خارجی را استخدام کنند باید موافقت قبلی را کسب کنند. این کار با اعمال یک ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) انجام می شود. در برخی موارد کارگران خارجی ممکن است واجد شرایط کار در کانادا بدون (LMIA) تحت برنامه های مختلف مانند برنامه قابلیت تحرک بین المللی باشند. متقاضیانی که یک پیشنهاد شغلی در کانادا دارند و آماده اند تا برای یک مجوز کار درخواست دهند، باید پرسشنامه زیر را برای یک ارزیابی رایگان تکمیل کنند. 

اجازه کار آزاد در کانادا / کار در کانادا: اجازه کار آزاد اجازه می دهد یک تبعه خارجی برای هر کارفرمای کانادایی کار کند. برخی مجوزهای کار آزاد می تواند نوع کار یا جایی که ممکن است در آن فرد خارجی کار کند را محدود کند. یک کارگر ممکن است برای مجوز کار آزاد از خارج از کانادا، درون کانادا یا در مرز ورودی کانادا درخواست دهد. مجوز های کار آزاد کانادایی تنها برای افراد خاصی صادر می شوند که از نیاز(LMIA) معاف می باشند. افراد زیر واجد شرایط مجوز کار آزاد می باشند:

  • متقاضیانی که هیچ راه حمایت دیگری ندارند. (اتباع خارجی بدون راه پشتیبانی دیگر)
  • انواع خاصی از متقاضیان مقیم دائم که در کانادا زندگی می کنند. (اقامت دائم در کانادا)
  • اتباع خارجی در کانادا به دلایل بشر دوستانه زندگی می کنند. (مجوز های کار ازاد بشردوستانه) 
  • شرکت کنندگان برنامه جوانان جهان 
  • شرکت کنندگان در برخی از برنامه های تبادل دانش آموزان و دانشجویان بین المللی
  • اعضای خانواده پرسنل نظامی و نمایندگان خارجی که از الزامات (LMIA) معاف هستند.
  • ورزشکاران حرفه ای که وارد کانادا می شوند و به کار های دیگر نیاز دارند در حالی که برای تیم کانادا بازی می کنند و از خودشان حمایت می کنند.
  • همسران کارگران ماهر
  • همسران دانشجویان خارجی 
  • اتباع خارجی در کانادا که مجوز کار آن ها به زودی منقضی می شود و درخواست اقامت دائم را ارائه داده اند.
  • برنامه کارگر ماهر فدرال(FSWP) 
  • رتبه تجربه کانادا(CEC) 
  • برنامه مهاجرت استانی(PNP) 
  • برنامه تاجر ماهر فدرال(FSTP) 

توجه: اگر این کارگران الزامات برنامه را که به آن اعمال می شوند، برآورده کنند واجد شرایط یک مجوز کار آزاد هستند.

ملیت های خارجی که تحت عنوان همسر یا شریک زندگی مشترک در کلاس کانادا(SCLPC) درخواست اجازه اقامت دائم را دارند قادر به دریافت مجوز کار آزاد خواهند بود اگر: 

  • آنها یک برنامه اقامت دائم را تحت کلاس(SCLPC) ارائه کرده اند.
  • همسر/ شریک متقاضی یک شهروند کانادایی یا ساکن دائمی باشند.
  • همسر/ شریک متقاضی یک درخواست حمایت از طرف متقاضی ارائه کرده است.
  • متقاضی(SCLPC) در یک ادرس یکسان با حمایت کننده / همسر / یا شریک زندگی می کند.
  • متقاضی(SCLPC) از وضعیت اقامت موقت معتبر به عنوان بازدید کننده، دانشجو یا کارگر برخوردار باشد.

مهاجرت از راه سرمایه گذاری در کانادا 2020

گزینه ویزای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری امکان دسترسی دائمی به مقصد برتر جهانی برای مهاجرت و کسب و کار خانواده های دارای ارزش خالص را فراهم کرده است. کانادا به دلیل دولت بسیار مشهور خود که ویزای سرمایه گذار کانادا را مدیریت می کند، امنیت و کیفیت زندگی، مالیات تجارت پایین، بهترین دسترسی به توافقنامه های تجارت آزاد و استقبال از مهاجران به یکی از بهترین مقاصد سرمایه گذاری تبدیل شده است. کانادا دارای مالیات بر ارث نمی باشد و یک برنامه ویزای سرمایه گذاری ایمن دارد که توسط استان کبک اداره می شود.

شما می توانید با اطمینان به برنامه سرمایه گذاری کبک که تحت نظارت دولت می باشد و بر خلاف سایر کشورها است، برای مهاجرت به بهترین کشور روی زمین برنامه ریزی کنید.

برنامه سرمایه گذار QIIP تنها برنامه سرمایه گذاری است که بدون محدودیت سنی، بدون نیاز به زبان یا دیپلم و هیچ نیازی برای شروع می باشد، خرید یا مدیریت شرکت خود در کانادا، به شما برای آینده و امکان برنامه ریزی فروش شرکت فعلی تان در زمان مناسب با قیمت مناسب قبل از رفتن به کانادا به عنوان سرمایه گذار مهاجر غیر فعال تحت اقامت دائم بی قید و شرط کانادا آزادی کامل می دهد.اگر شما یک مالک کسب و کار یا کارمند شاغل در یک موقعیت مدیریتی با مدرک قوی یا مدیریت منابع و یا کارمند هستید و در صورتی که بیش از 46 سال داشته باشید، این برنامه بهترین گزینه برای شما خواهد بود. QIIP تنها گزینه ویزای سرمایه گذاری کانادا در سال 2021 – 2020 است که اقامت دائم کانادا را در حدود سه سال ارائه خواهد کرد.

مهاجرت از راه سرمایه گذاری در کانادا 2020
مهاجرت از راه سرمایه گذاری در کانادا 2020

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری 2020

اینتری اکسپرس یک سیستم مدیریت درخواست است که توسط مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برای مدیریت و بررسی درخواست های دریافت شده از طریق سه برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال کانادا برای نیروهای کار ماهر استفاده می شود.

اکسپرس اینتری یک سیستم مهاجرتی رقابتی است که همه کاندیداهای واجد شرایط را در مقابل یکدیگر قرار می دهد و سپس از بهترین کاندیداها دعوت می کند تا برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. داوطلبان بر اساس تحصیلات، سن، مهارت زبانی، تجربه کار و عوامل دیگر در مقابل یکدیگر رتبه بندی می شوند. تحت برنامه اکسپرس اینتری، افراد و خانواده هایی که مایل به اقامت در کانادا هستند می توانند ظرف تنها چند ماه اقامت دائم این کشور را بدست آورند. قرعه کشی اقامت دائم کاندیداهای اکسپرس اینتری در تاریخ 27 نوامبر برگزار شد. حداقل امتیاز جامع سیستم رتبه بندی (CRS) مورد نیاز در این قرعه کشی 471 بود که نسبت به قرعه کشی 13 نوامبر یک امتیاز کاهش یافته است.

سیستم اکسپرس اینتری مرجع اصلی نیروی کار ماهر خارجی در کانادا است. این برنامه انبوهی از کاندیداها را برای رده نیروی کار ماهر فدرال و رده تجارت حرفه ای و رده تجربه کانادایی، که سه برنامه اصلی مهاجرت رده اقتصادی کانادا هستند را مدیریت می کند. داوطلبان واجد شرایط تحت سیستم اکسپرس اینتری (CRS) رتبه بندی می شوند که مبتنی بر عواملی مانند سن، تحصیلات، تجربه کار حرفه ای و مهارت در زبان انگلیسی و یا فرانسوی می باشد. به منظور واجد شرایط بودن برای دعوت نامه درخواست اکسپرس اینتری(ITA) نیاز به پیشنهاد شغلی نمی باشد، هرچند داشتن آن امتیازی اضافی محسوب می شود.

کانادا در حال حاضر از بهترین مقاصدی است که علاقمندان به مهاجرت می توانند انتخاب کنند که از دلایل آن می توان به راه های مختلف و متنوع مهاجرت به آن اشاره کرد. چرا که افراد این امکان را خواهند داشت که با توجه به شرایط شخصی خود مناسب ترین راه را برای اخذ اقامت کانادا انتخاب نمایند. جهت آگاهی از بهترین راه ممکن با توجه به شرایط خود با مشاورین مجرب موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعب رسمی شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اصفهان در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری