دفتر مهاجرتی در شیراز

دفتر مهاجرتی در شیراز

یکی از مباحث مهم و مورد بحث امروزه خانواده ها راجع به مهاجرت است. مهاجرت با توجه به مسایل مختلف آن برای ایرانی ها جذابیت هایی زیادی داشته و دارد. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با نام تجاری توسعه گران مهر از موسسات بنام و قدیمی مهاجرتی در شیراز آماده ارایه خدمات مشاوره مهاجرت و اخذ اقامت در خارج از کشور می باشد. هدف از این مقاله آشنایی شما با برخی قوانین مهاجرتی و آشنایی با سیستم کاری دفاتر مهاجرتی در شیراز و سایر نقاط کشور می باشد. امید است این مقاله بتواند پاسخگوی سوالات شما در این مقوله مهم باشد.

شرکت و دفتر مهاجرتی در شیراز

همانطور که مستحضر هستید طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران مجوزی یا دفتری تحت عنوان دفتر مهاجرتی یا شرکت مهاجرتی از ارگان خاصی صادر نمی شود. یعنی در واقع برای امور مهاجرت ارگان یا اداره خاصی مجوزی صادری نمی کند و این مسیله سبب شده موسسات و افراد تحت قالب موسسات حقوقی یا دفاتر اعزام دانشجو به خارج و همچنین دفاتر کاریابی خارجی مشغول به فعالیت شوند. موسسات حقوقی با توجه به موضوع فعالیت موسسه آنها دامنه اختیارات وسیع تری نسبت به موسسات اعزام دانشجو و کاریابی خارجی دارند. موسسات و شرکت های اعزام دانشجو در شیراز و سایر نقاط ایران فقط می توانند در حوزه مهاجرت تحصیلی و آن هم در حوزه چند کشور خاص فعالیت کنند یا موسسات و شرکت های کاریابی حق فعالیت فقط در زمینه کاریابی و مقدمات آن مثل اخذ ویزاهای کاری را دارند اما موسسات حقوقی با توجه به انجام امور مشاوره حقوقی خصوصی امکان فعالیت در حوزه وسیع تری را دارا هستند. هم اکنون موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با همکاری موسسه اعزام دانشجو امور مربوط به مشاوره حقوقی راه های مهاجرتی برای کشورهای مختلف را برای متقاضیان بر عهده می گیرد. این موسسه هم اکنون از بزرگترین موسسات مهاجرتی و حقوقی کشور شناخته شده و بالغ بر ۸۰ نفر کارمند و در سه شعبه شیراز اصفهان و تهران مشغول به فعالیت هستند.

وکیل مهاجرت در شیراز

شاید برای شما جالب باشد که بدانید اصلا در کشور ما وکیلی تحت عنوان وکیل مهاجرت وجود ندارد البته منظور این است که هیچ مرجعی به افراد پروانه ای تحت عنوان وکیل مهاجرت صادر نمی کند و افراد بنا به دلایل مختلف از جمله داشتن تجربیات در این زمینه نام خود را وکیل مهاجرتی می نامند اما عملا درسی در دانشگاه یا مرجعی در ایران مبحثی تحت عنوان وکیل مهاجرت ندارد. در کشورهایی نظیر کانادا یا استرالیا با توجه به حجم بالای مهاجرت به این کشورها دولت تدابیری در زمینه وکلای یا مشاورین مهاجرت در نظر گرفته است ولی در ایران چنین مجوزهایی وجود ندارد. شایان ذکر است که وکلای مهاجرتی که از کشورهای دیگر مجوز اخذ کرده اند نمی توانند با آن مجوز در ایران فعالیت کنند.

موسسات اعزام دانشجو در شیراز

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد یکی از دسته بندی های دفاتر مهاجرتی موسسات اعزام دانشجو هستند. در شیراز هم اکنون حدود ۷-۸ موسسه اعزام دانشجو وجود دارد اما عملا چند مورد محدود از اینها مشغول به فعالیت هستند و مابقی دفاتر غیر فعال هستند. طبق سیاست های وزارت علوم طی سالیان اخیر به افراد یا موسسات جدید مجوزی تحت عنوان اعزام دانشجو صادر نشده است. نکته مهم بابت موسسات اعزام دانشجو این است که بر خلاف تصور برخی این موسسات معمولا همکاری خاصی با سفارت خانه ها و مراکز دیگر ندارند و از نظر متقاضی تفاوت چندانی بین اقدام از طریق موسسات اعزام دانشجو یا سایر موسسات مهاجرتی نیست. حتی بعضا مشاهده شده اطلاعات یک موسسه اعزام دانشجو به مراتب از یک موسسه مهاجرتی بسیار پایین تر است! البته برعکس این مطلب نیز صادق است و از این مطلب چنین برداشتی نمی توان کرد که همه موسسات اعزام دانشجو اطلاعات ضعیفی در مقایسه با سایر موسسات مهاجرتی کشور دارند.

مشاوره مهاجرت در شیراز

از جمله مباحثی که واقعا قبل از اقدام نیاز به گرفتن مشاوره و مشورت می باشد همین بحث مهاجرت است. یکی از علل اصلی این ضرورت مشاوره عدم اطلاع کافی افراد از قوانین کشورهای مختلف است. بعضا مشاهده شده که شخصی مدت ها دنبال اقدام برای مهاجرت به کشوری بوده در صورتی که شرایط مناسبی برای کشور دیگری را داشته است و یا اصلا شانسی برای اقدام برای آن کشور را نداشته است. از لحاظ دیگر ضرورت مشاوره برای مهاجرت کسب اطلاع از تجربیات زندگی در خارج از کشور است. متاسفانه ایرانی ها به دلیل مسایل مختلف سیاسی و اقتصادی امکان مسافرت به کشورهای اروپایی یا استرالیا و کانادا را به راحتی ندارند و یک سفر کوتاه چند روزه برای آنها دردسر و هزینه های زیادی را در پی خواهد داشت همین مسیله سبب شده افراد از شرایط زندگی در خارج از کشور کمی بی اطلاع باشند در همین زمینه کسب اطلاع از دوستان یا موسسات مشاوره مهاجرتی نیز می تواند برای شما کارساز باشد. البته صداقت آن موسسه مهاجرتی نیز در این امر اهمیت بسزایی دارد چرا که باید حقایق زندگی در خارج از کشور را برای متقاضی شرح دهد و از نشان دادن در سبز جهت بهره مندی مالی صرف نظر کند.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با همکاری مشاورین مجرب این امر را برای متقاضیان تسهیل نموده است. جهت بهره مندی از مشاوره تلفنی رایگان مهاجرت در شیراز می توانید با مشاورین موسسه در تماس باشید.

شرکت مهاجرتی در شیراز

بررسی راه های مهاجرت به خارج از کشور

در این قسمت از مقاله به بررسی کلی و مختصر راه های مهاجرت به خارج از کشور به اختصار می پردازیم.

مهاجرت کاری یا اخذ ویزاهای کاری

یکی از پرطرفدار ترین راه های اخذ اقامت اقدام از طریق ویزاهای کاری یا مهاجرت کاری می باشد. کشورهای مختلف راه های مختلفی برای این نوع مهاجرت در نظر گرفته اند. یکی از راه های مهاجرت کاری که تقریبا بین همه کشورها متداول است داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی از کشور مقصد است. طی این روش شخص می تواند پیشنهاد شغلی مربوطه را به همراه مدارک دیگری (که هر کشور مشخص می کند) به سفارت خانه این کشور ارایه دهد و نسبت به اخذ ویزای کاری اقدام نماید. از مهم ترین مشکلات این روش شرایط فعلی ایرانی ها است که معمولا کارفرماهای خارجی به راحتی حاضر نمی شوند به پیشنهاد شغلی صادر کنند اما این مربوط به همه کارفرما ها نمی شود.

راه دیگر مهاجرت کاری اقدام از طریق ویزاهای جستجوی کار است در این روش شخص نیازی به ارایه پیشنهاد شغلی ندارد و می تواند مستقیما نسبت به اخذ ویزا اقدام کند و پس از ورود به این کشور نسبت به اخذ اقامت و پیدا کردن کار اقدام نماید. الان کشورهایی مثل آلمان و اتریش همچین ویزایی را برای متقاضیان صادر می کنند.

راه دیگری که برای مهاجرت کاری وجود دارد اقدام از طریق سیستم های امتیازبندی تحت عناوینی مثل اسکیل ورکر یا همان نیروی کار متخصص است. این قوانین با توجه به نیاز کشورها به نیروی کاری متخصص ارایه شده است و شخص باید طبق یک سیستم خاص به اندازه مشخصی از امتیاز برسد. معمولا چنین سیستم هایی در کشورهایی استرالیا کانادا و نیوزلند وجود دارد.

مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت از طریق تحصیل

یکی از متداول ترین روش های مهاجرت اقدام از طریق اخذ پذیرش از کالج ها یا دانشگاه های خارج از کشور به منظور ادامه تحصیل و یا مهاجرت می باشد. در این روش شخص با توجه به رزومه و شرایط تحصیلی و علمی خود اقدام به اخذ پذیرش می کند و طبق آن می تواند نسبت به اخذ ویزای تحصیلی و نهایتا مهاجرت و اخذ اقامت کشور مدنظر اقدام کند.

نکات زیادی درباره مهاجرت تحصیلی وجود دارد از جمله سن سوابق تحصیلی و علمی متقاضی داشتن مدرک زبان و غیره که همگی این پارامترها در انتخاب متقاضی موثر است. به طور مثال شخصی که قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی در خارج از کشور را دارد قطعا نمی تواند هر کشور را انتخاب کند چرا که در برخی شرایط اصلا کشور مدنظر دانشجوی خارجی برای رشته پزشکی نمی پذیرد و موارد مشابه دیگر. نکته دیگری که در زمینه مهاجرت تحصیلی بسیار حایز اهمیت است بحث مربوط به شرایط سفارت خانه ها و روال اخذ ویزای دانشجویی یا تحصیلی است که متاسفانه برخی از کشورها بسیار سخت به ایرانی ها ویزا میدهند و حتی دانشجو به شرایط بسیار مناسب هم مشاهده شده از دریافت ویزای تحصیلی محروم شده است.

در هر صورت معمولا برای مهاجرت تحصیلی دو کار اصلی لازم است اول اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا کالج و دوم اخذ ویزای تحصیلی که هر دوی اینها می تواند بسیار حساس باشد. البته این نکته هم باید مدنظر داشته باشید که مقصود ما کشورهای خاص اروپایی کانادا و استرالیا و کشورهایی در این رده می باشد و اگر نه اخذ پذیرش و ویزای کشورهایی مثل روسیه ترکیه مالزی و غیره چندان پیچیده و سخت نیست.

مهاجرت سرمایه گذاری در خارج از کشور

یکی از روش های مهاجرتی که معمولا برای افراد با سن بالا متداول است اقدام از طریق ویزاهای سرمایه گذاری است. روش های مختلفی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری وجود دارد. برخی کشورها مهاجرت سرمایه گذاری را تحت عنوان خرید ملک برخی دیگر در قالب اهدای سرمایه و برخی دیگر در قالب روش های کارآفرینی و موارد مشابه در نظر گرفته اند. برخی از روش های مهاجرتی برای افراد دردسر و مشکلاتی ایجاد نمی کند و عواقب چندانی ندارد و متقاضی خود می تواند با کمک راهنمایی هایی که در شبکه های اجتماعی و یا اینترنت کسب می کند اقدام به انجام پروسه مهاجرتی خود شود اما مهاجرت سرمایه گذاری از جمله مواردی است که توصیه می شود حتما از موسسات خبره در زمینه مهاجرت راهنمایی و مشاوره بگیرید.

توصیه ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی این است که این راه را به عنوان  آخرین راه انتخاب کنید یعنی چنانچه راه های دیگری برای مهاجرت برای شما وجود دارد ترجیحا از آن روش ها استفاده کنید و وارد بحث های مهاجرت سرمایه گذاری نشوید.

مهاجرت از طریق ازدواج

یکی از راه های راحت مهاجرت اقدام از طریق ویزای های ازدواج و نامزدی می باشد و البته شایان ذکر است طی سال های اخیر به دلیل سو استفاده بسیاری از این روش مقداری سخت گیری به وجود آمده اما همچنان بنظر می رسد یکی از روش های راحت مهاجرت باشد. نکته حایز اهمیت این که مراقب باشید از راه های اشتباه مثل ازدواج سوری استفاده نکنید چرا که دردسرهای زیادی می تواند برای شما ایجاد کند.

معمولا طبق قوانین کشورها پس از ورود متقاضی به کشور مقصد باید مدتی هم این ازدواج پا بجا بماند و زندگی مشترک باید داشته باشند. در برخی موارد پلیس این موارد را رصد و بررسی می کند. پس اگر کیس واقعی و مطمین دارید و هدف شما واقعا ازدواج می باشد اقدام به مهاجرت از طریق نمایید و در غیر این صورت توصیه می شود راه های دیگر را بررسی کنید.

مهاجرت از طریق پناهندگی

ما در اینجا به طور اکید توصیه می کنیم که از طریق مهاجرت نکنید معمولا طبق تجربیات و اطلاعات ما برای افراد مختلف راه هایی برای مهاجرت وجود دارد و نیاز به توسل به اموری مثل پناهندگی نیست.

پناهندگی بر خلاف تصور بسیاری از افراد راهی بسیار پر دردسر و مشکل آفرین است حتی در بهترین شرایط نیز چنانچه شخصی موفق به اخذ اقامت از طریق شود مدت زیادی امکان سفر به ایران را ندارد و نکته آخر هم اینکه برای اقدام برای پناهندگی باید به افراد یا موسساتی مراجعه کنید که معمولا شرایط قانونی مناسبی ندارند و همین مسیله نیز مزید بر علت برای عدم مناسب بدون اقدام از طریق راه پناهندگی می باشد.

جهت اطلاع از قوانین سازمان ملل در زمینه پناهندگی می توانید کنوانسیون های مربوطه را مطالعه فرمایید. با توجه به طولانی بودن روال و قوانین این مبحث را در اینجا ذکر نمی کنیم.

تبلیغات در زمینه اخذ ویزای شنگن تضمینی یا شینگن بدون ضمانت برگشت معمولا مرتبط با همین روش پناهندگی هستند. در برخی از آژانس های مسافرتی نیز شاهد انجام این امور هستیم که البته مغایر قوانین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نمی توانند در زمینه پناهندگی مشاوره دهند.

امید است که مطلب مذکور توانسته باشد پاسخگوی سوالات شما در زمینه مهاجرت و انتخاب صحیح راه مهاجرتی باشد. مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی پاسخگوی شما در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت می باشند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره حضوری می توانید با آدرس موسسه واقع در خیابان عفیف آباد مراجعه فرمایید.

سوالات متداول

  1. بهترین راه مهاجرت تضمینی به کانادا کدام است؟
    این سوال مقداری کلی است، راه دقیقاً تضمینی برای هیچ شخصی وجود ندارد و همچنین برای هر شخصی نسبت به شرایط سنی، مالی و خانوادگی راه مشخصی وجود دارد.
  2. بهترین موسسه مهاجرتی و وکیل مهاجرت در شیراز کیست؟
    اول اینکه طبق توضیحات مطرح شده در این متن، وکیل مهاجرت طبق قوانین ایران، وجود ندارد، وکلای مهاجرتی معمولاً در کشورهایی نظیر کانادا، استرالیا و غیره طبق مجوز فعالیت می کنند. در ایران عمدتاً موسسات مهاجرتی با وکلای مهاجرتی همکاری دارند. الان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات معتبر مهاجرتی کشور و دارای بیشترین شعب در ایران است.
  3. الان بهترین کشور برای مهاجرت کدام است؟
    برای هر شخصی کشوری از از لحاظ های مختلف مناسب است، به طور کلی الان کشورهای سوئد، کانادا، استرالیا گزینه ای مناسب مهاجرتی برای ایرانیان هستند.
  4. وکیل مهاجرت به انگلستان و سوئد در شیراز را معرفی کنید؟
    طبق توضیحات قبلی، در ایران شخصی که از نهادی در ایران مجوز برای امور وکالت در حوزه مهاجرت داشته باشد، وجود ندارد، اما موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با همکاری وکلای مجرب در امور مهاجرتی می تواند پاسخگوی شما باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری