دانشگاه های برتر فرانسه

دانشگاه های برتر فرانسه

با توجه به رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2018، 31 نهاد فرانسوی در میان دانشگاه های برتر جهان شمرده می شوند.یکی از دانشگاه های برتر فرانسه ENS می باشد که پس از انقلاب فرانسه تاسیس شد و اکثر دانش آموزان از مدارس پیش دبستانی محلی استخدام می شوند، اما در صورتی که امتحانات ورودی دقیق را پاس کنند، تعداد دانش آموزان ورودی پذیرفته شده از سراسر جهان افزایش می یابد.

تحصیل در دانشگاه های برتر فرانسه

بهترین دانشگاه جهت تحصیل در فرانسه، دانشگاه علوم پاریس و لتروس است. دانشگاه تحقیقاتی PSL پاریس، کالج متشکل از 25 موسسه تحقیقاتی و آموزش عالی در منطقه پاریس و سه موسسه تحقیقاتی ملی است. دانشگاه تحقیقاتی PSL پاریس از 25 موسسه آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی در منطقه پاریس تشکیل شده است. این دانشگاه در آوریل 2010 توسط پنج نهادهای برجسته فرانسوی تشکیل شده است.دانشگاه  Ecole Polytechnique در فرانسه

موسسات تحت چارچوب این دانشگاه ترکیبی از موسسات قدیمی است که در دوران روشنگری علمی پاریس تاسیس شده است.هدف اصلی دانشگاه این است که خود را در جهان به عنوان یکی از موسسات تحقیقاتی و تحصیل پزشکی در فرانسه معرفی کند. این نهاد همچنین ارتباط خود را با سایر نهادهای رتبه بندی در سراسر جهان از جمله دانشگاه کمبریج، دانشگاه کالج لندن، دانشگاه پکن و دانشگاه ملی تایوان توسعه داده است.در مجموع 22 جایزه نوبل به محققان این دانشگاه در زمینه فیزیک، شیمی، ادبیات، فیزیولوژی و پزشکی و اقتصاد اختصاص داده شده است.

دانشگاه  Ecole Polytechnique در فرانسه

دانشگاه École Polytechnique به طور خاص به علم و فن آوری تمرکز می کند و انتخاب مناسبی برای مهاجرت به فرانسه است. شعار مدرسه ” علم و عظمت برای کشور” است.در دانشگاه کمتر از 3000 دانشجو وجود دارد که در حومه پاریس کوچک Palaiseau واقع شده است که فقط بیش از 10 مایل از مرکز پاریس فاصله دارد.École Polytechnique رویکرد بین رشته ای را ارائه می دهد و برنامه درسی ای را فراهم می کند که تدریس دوره های کارشناسی را با تحقیقات فارغ التحصیل در طیف وسیعی از موضوعات و تخصص ها ترکیب می کند. علاوه بر شش موضوع مختلف در حوزه علم و مهندسی، دانشجویان مقطع کارشناسی نیز باید موضوع و مسائل انسانی را مطالعه کنند.پذیرش دانشجویان در مقطع دبیرستان قبل از یک هفته از امتحانات کتبی و پس از آن با آزمون معاینه دو ساله قابل قبول است.

دانشگاه پیر و ماری کوری در فرانسه

دانشگاه پیر و ماری کوری همانند دانشگاه پاریس سواد تحصیلی بالایی دارد و همچنین در رتبه پنجم قرار دارد، دانشگاه پیر و ماری کوری (UPMC) پس از تقسیم دانشگاه پاریس در سال 1970 تاسیس شد. این بزرگترین مجتمع علمی و پزشکی در کشور است که حدود 30،000 دانش آموز تمام وقت در سراسر دانشگاه در بخش لاتین پاریس دارد.این دانشگاه دارای هشت بیمارستان آموزشی اصلی است و همچنین با برتری در ریاضیات شناخته شده است. در مجموع، حدود 3000 داوطلبان دکترا در 16 مدرسه دکتری و حدود 20 درصد دانشجویان بین المللی در این دانشگاه حضور دارند.

دانشگاه سود در فرانسه

یکی دیگر از دانشگاه های بزرگ دانشگاه پاریس سود با حدود 30،000 دانش آموز در سراسر محوطه دانشگاه خود در حومه های جنوبی پاریس است.این دانشگاه و مخصوصا مرکز اورسای آن، برای کمکهای خود به تحقیقات فیزیک و شیمی شناخته شده است. این دانشگاه به برخی از آزمایشگاه های نخبه در فرانسه در زمینه های پژوهشی از جمله فیزیک هسته ای، استروافیسک، فیزیک اتمی، علوم نانو و فیزیک ذرات مجهز است.حدود 4،800 دانشجوی بین المللی در دانشگاه پاریس سود از 125 کشور مختلف حضور دارند.

اگر شما هم خواهان ادامه تحصیل رایگان در فرانسه هستید می توانید با تحویل مدارک خود به همکاران و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر) در کمترین زمان ویزای تحصیلی خود را دریافت نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری