مشکلات مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری کانادا

مشکلات مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری کانادا

روش های بسیار متفاوتی برای مهاجرت به کشور های مختلف وجود دارد. در حقیقت برای مهاجرت هر کشوری قوانین خود را دارد. یکی از قوانین مهاجرتی برای کشور کاناداست که معروف به اکسپرس اینتری می باشد. در این مقاله که با تلاش و همت گروه نویسندگان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است، موضع بحث ما مشکلات مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری کانادا می باشد. برای مهاجرت هر شخصی شرایط خود را دارد. از این رو هر فرد بنا به شرایط خود یکی از چندین نوع مهاجرتی را انتخاب می کند. اما مهاجرت به کشور های مختلف در کنار مزایایی که می تواند برای یک شخص یا یک خانواده داشته باشد، دارای معایب و یا مشکلاتی نیز باشد. به همین دلیل ما در این بخش از مقاله به تصویری جامع در ارتباط با روش اکسپرس اینتری می پردازیم و از دیدگاهی دیگر آن را بررسی می نماییم.

مهاجرت به کانادا برای افراد بسیاری به عنوان تصمیم اصلی و نهایی در نظر گرفته شده است. روش های بسیار زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که هر کدام نیز شرایط خاص خود را دارند و با توجه به قوانین کشور کانادا تعیین وضعیت شده اند. اگر شما تمایل داشته باشید که مقصد آینده زندگی خود را این کشور انتخاب کنید، می بایست با قوانین و روش های مختلف این کشور آشنایی داشته باشد. روش های مهاجرتی به کانادا عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا،‌ مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا، تولد فرزند در کانادا، ازدواج با تبعه کانادایی و … . همان طور که گفتیم برای هر کدام قانونی وجود دارد. جهت اطلاع از شرایط و قوانین می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، مشهد، تبریز و اصفهان مراجعه نمایید.

مشکلات مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری کانادا

وقتی صحبت از یک روش مهاجرتی می شود لازم است تا تمام جوانب آن در نظر گرفته شود. به همین دلیل بررسی مشکلات مختلف مهاجرتی می تواند دیدگاه فرد متقاضی را باز تر کند و از این رو کمک های بسیاری به وی کند. بررسی مشکلات مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری کانادا برای افرادی که قصد دارد از این طریق وارد خاک کانادا شود بسیار مفید خواهد بود. سیستم مهاجرتی اکسپرس اینتری ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسد اما دارای پیچیدگی های بسیار زیادی است و اگر این کار با دقت صورت نگیرد یا در این راه با افزاد آگاه مشورت نشود می تواند مشکلات زیادی را برای فرد به وجود بیاورد. اما قبل از آن کمی با کشور کانادا آشنا می شویم.

آشنایی با کانادا جهت بررسی مشکلات مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری کانادا

کانادا کشوری است که از نظر جغرافیایی در شمال قاره آمریکای شمالی قرار دارد و بزرگ ترین مرز زمینی مشترک دنیا را با آمریکا دارد. کشور کانادا با مساحتی به اندازه نه میلیون و نهصد و هشتاد و چهار هزار کیلومتر مربع در رتبه دوم بزرگ ترین کشور های جهان بعد از روسیه قرار دارد. با این وجود کانادا کم تر از چهل میلیون جمعیت را در خود جای داده است. پایتخت کشور کانادا شهر اتاوا است و پر جمعیت ترین شهر های کانادا عبارتند از: تورنتو که بزرگ ترین شهر است، مونترال، کالیاری، اتاوا، ادمونتون،‌ وینیپگ و ونکوور. مردم کشور کانادا به زبان های انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند و واحد رسمی پول در این کشور دلار کانادا می باشد.

بررسی مشکلات مهاجرتی از طریق اکسپرس اینتری

روش اکسپرس اینتری یکی از روش های مهاجرتی به کشور کانادا است که از سال دو هزار و پانزده میلادی برای افراد متقاضی مهاجرت به این کشور فعال شده است. افرادی که دارای تخصص کافی هستند و مهارت های بالایی دارند با استفاده از این روش می توانند ویزای دائم کانادا را دریافت نمایند. یکی از نکات مثبت در ارتباط با روش اکسپرس اینتری این است که ثبت نام در آن هیچ محدودیتی ندارد و با پاسخ به سوالات مربوطه همراه با ارسال مدارک و دریافت امتیاز لازم در سیستم اکسپرس اینتری به راحتی می توان اقامت دائم این کشور را اخذ نمود.

بررسی مشکلات مهاجرتی از طریق اکسپرس اینتری
بررسی مشکلات مهاجرتی از طریق اکسپرس اینتری

از آن جایی که این کشور دارای فرصت های شغلی بیشماری است و تنوع کار در کانادا بسیار بالاست، با داشتن کمی تجربه و یا اطلاعات علمی بالا می توان به راحتی در این کشور زندگی نمود. در حقیقت شما با داشتن سوابق علمی و دانشگاهی مناسب و رزومه کاری عالی امتیاز خوبی را در سیستم اکسپرس اینتری کسب نمایید. اما تمام روند مهاجرتی در سیستم اکسپرس اینتری دارای نکات مثبت نیست و مشکلاتی نیز به همراه خود دارد. در این بخش قصد داریم به بررسی مشکلات مربوط بپردازیم تا با شرایط این سیستم مهاجرتی آشنایی بیشتری پیدا نمایید.

سیستم اکسپرس اینتری و مسئله تاهل افراد

همان طور که گفتیم در این بخش ها قرار است در ارتباط با مشکلات مرابط با سیستم اکسپرس اینتری کانادا صحبت کنیم. یکی از این مسائل مربوط به تاهل افراد است. البته بیشتر این مشکل در زمینه امتیاز دهی و سیستم امتیاز دهی اکسپرس اینتری به وجود می آید. همان طور که گفتیم سیستم اکسپرس اینتری کانادا با توجه به سیستم امتیاز دهی خود، مجوز مهاجرتی را صادر می کند. این سیستم امتیاز دهی هم اکنون بر مبنای دو هزار امتیاز است و پانصد امتیاز به شرایط فردی تعلق می گیرد. در صورتی که شخص متاهل باشد چهل امتیاز به فاکتور های همسر وی تعلق می گیرد.

شاید چهل امتیاز از نظر خیلی ها کم باشد اما همین امتیاز می توان باعث قبولی یا عدم قبولی افراد گردد. در حقیقت فردی که متاهل است و با توجه به شرایط پیچیده اکسپرس اینتری، می بایست بر روی امتیازات همسر خود نیز حساب کند. از آن جایی که به طور معقول با حدود حداقل امتیاز چهارصد و پنجاه می توان در این انتخاب پیروز شد پس امتیاز همس رنقش مهمی خواهد داشت. تا جایی که در برخی موارد داشتن نمره بالای زبان برای همسر فرد متقاضی توانسته روند مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری را بهبود بسیار زیادی ببخشد. از این رو به این مولفه می بایست توجه بسیار زیادی شود و افراد متاهل این گزینه امتیازی را تحت نظر خود داشته باشند.

مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری و مشکلات سن و سال

یکی از مولفه ها و شاخصه هایی که در سیستم اکسپرس اینتری مورد بررسی قرار می گیرد، سن افراد است. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که سیستم امتیاز دهی اکسپرس اینتری در سن و سال حتی به مسئله متاهل و مجر بودن فرد هم بستگی خواهد داشت. در حقیقت در یک رده سنی، امتیاز افراد مجرد از افراد متاهل بیشتر خواهد بود. علاوه بر آن در جدول امتیاز دهی در هر رده سنی امتیازی خاص قابل ملاحضه است. از این رو در رده های سنی خاصی امتیازات تا حد بسیاری پایین می آیند. در حقیقت سن و سال کار و تلاش در این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

اجازه دهید با ارائه مثال هایی از این جدول برای شما کمی مسئله را روشن تر کنیم. در ابتدا با مقایسه سیستم امتیاز دهی سن و سال افراد متاهل و مجرد بررسی را آغاز می کنیم. در این مقایسه ما از رده سنی بین بیست تا بیست و نه سال استفاده می کنیم. در این دوره سنی اگر فرد متاهل باشد امتیاز تعلق گرفته به او در سیستم اکسپرس اینتری صد خواهد بود و اگر مجرد باشد امتیاز اکسپرس اینتری او صد و ده امتیاز می شود. تفاوت ده امتیاز برای تاهل و تجرد در یک رده سنی بسیار تاثیر گذار است. امتیازات مربوط به رده سنی نیز می تواند تاثیر بسیاری داشته باشد.

به طور مثال فردی با سن سی و چهار سال و در صورت تاهل در این قسمت تنها هفتاد و پنج امتیاز خواهد گرفت. این در حالی است که فرد مجرد از این قیمت هشتاد و سه امتیاز می گیرد. از این رو در این مولفه هم بحث تاهل و تجرد می تواند نقش اساسی ایفا کند. دقت داشته باشید که سیستم اکسپرس اینتری کانادا از سن چهل سال به بالا امتیاز بندی بسیار پایینی در مولفه سنی خواهد داشت.

اکسپرس اینتری و مسئله تجربه کاری در کانادا

مولفه بسیار مهمی که در سیستم اکسپرس اینتری مورد بررسی سیستم مهاجرتی این کشور قرار می گیرد، تجربه کاری در کشور کانادا می باشد. این بخش با توجه به تعداد سال های کار در کشور کانادا، امتیازات متفاوتی را برای فرد اعمال می نماید. در این بخش نیز تاهل و تجرد نقش اساسی دارد و برای افرادی که همسر آن ها تجربه کاری در کشور کانادا نداشته باشد، کسر امتیازات می تواند مسئله را پیچیده کند. مجموع امتیازات در سیستم کاری کانادا در جدول امتیازات اکسپرس اینتری برای افراد متاهل با افراد مجرد یکسان است اما در سیستم امتیاز دهی به افراد متاهل بخشی از این امتیاز برای همسر فرد در نظر گرفته می شود و اگر همسر دارای امتیاز کاری در کانادا باشد سیستم امتیاز کل را در نظر می گیرد.

اکسپرس اینتری و مسئله تجربه کاری در کانادا
اکسپرس اینتری و مسئله تجربه کاری در کانادا

در غیر این صورت فقط امتیاز فرد متقاضی در نظر گرفته می شود. به طور مثال سابقه سه سال کار در کشور کانادا را داشته باشد و مجرد باشد شصت و چهار امتیاز را بدون هیچ مشکلی دریافت می کند. اما برای فرد متاهل شرایط کمی پیچیده تر خواهد شد. اگر فرد متاهل دارای سه سال سابقه کار در کانادا باشد اما همسر او هیچ سابقه کاری در کانادا نداشته باشد در سیستم امتیاز دهی تنها پنجاه و شش امتیاز به فرد تعلق می گیرد.

در صورتی که همسر شخص هم دارای سه سال سابقه کار در کشور کانادا باشد هشت امتیاز در این بخش به او تعلق می گیرد و از این رو مجموع امتیازات به شصت و چهار می رسد. به همین دلیل می توان گفت که تاثیر کار همسر در سیستم امتیاز دهی موثر خواهد بود. البته نباید از سابقه کاری شخص متقاضی در کشور کانادا نیز چشم پوشی کرد. کار در کانادا با سابقه بالا امتیاز بسیار خوبی محسوب می شود.

مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری و مسئله امتیازات زبان

در مسئله مهاجرت به هر روشی که باشد یکی از اساسی ترین فاکتور های موجود، فاکتور زبان است. در کشور کانادا نیز زبان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سیستم اکسپرس اینتری نیز در امتیاز دهی و جدول امتیازات خود برای زبان انگلیسی و حتی زبان فرانسه امتیازات بسیاری در نظر گرفته است. در این بخش نیز همانند بخش های دیگر برای افراد متاهل نمراتی به همسر نیز تعلق می گیرد. از این رو مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا تر برای همسر و خود فرد متقاضی می تواند امتیاز بالاتری را به همراه داشته باشد.

اگر همسر فرد متقاضی مدرک زبان نداشته باشد و یا نمره پایینی داشته باشد، امتیاز کم تری به آن ها تعلق می گیرد. به طور مثال در سطح نه زبان انگلیسی بیست و نه امتیاز برای فرد متقاضی و پنج امتیاز برای همسر وی در نظر گرفته شده است. در این سیستم البته مجموع امتیازات افراد متاهل نسبت به افراد مجرد بیشتر خواهد بود. در سطح نه برای افراد مجرد امتیازات سی و یک می باشد و مجموع امتیازات متاهل سی و چهار امتیاز می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با مشکلات مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری کانادا

  1. آیا سیستم اکسپرس اینتری صرفا برای کانادا است؟

    بله این سیستم از سال دو هزار و پانزده صرفا برای کشور کانادا اجرا شده است.

  2. سیستم امتیاز دهی اکسپرس اینتری چه مولفه هایی دارد؟

    در این سیستم مولفه های سن، کار، تحصیل، مدرک زبان و … تاثیر گذار هستند.

  3. حداقل امتیاز برای سیستم اکسپرس اینتری کانادا مشخص است؟

    خیر حداقل امتیاز برای این سیستم مشخص نیست ولی امتیاز بالای چهارصد مناسب خواهد بود.

  4. آیا مسئله تاهل می تواند به مشکلی برای سیستم اکسپرس اینتری محاسبه شود؟

    بله با توجه به این که امتیازات همسر افراد متاهل نیز مورد بررسی قرار می گیرد، تاهل در صورت نداشتن امتیاز بالای همسر می تواند مشکل در امتیاز دهی داشته باشد.

  5. زبان رسمی مردم در کانادا چیست؟

    در کشور کانادا دو زبان انگلیسی و فرانسوی به عنوان زبان های رسمی محسوب می شوند.

  6. آیا کانادا از نظر کاری دارای تنوع می باشد؟

    بله تنوع کاری در کشور کانادا بسیار بالا است و شغل های بسیاری برای گروه های مختلف وجود دارد.

  7. آیا در سیستم اکسپرس اینتری کانادا مسئله سن و سال مولفه مهمی است؟

    بله سن و سال در این سیستم همان طور که می تواند یک مزیت محسوب شود می تواند در سیستم امتیاز دهی برای شما امتیاز کمی به همراه داشته باشد.

  8. امتیازات همسر فرد متقاضی در سیستم اکسپرس اینتری چه تاثیری دارد؟

    امتیازات همسر تاثیر بسیار زیادی در این سیستم دارد و در بخش های مختلف جدول امتیاز دهی اکسپرس اینتری دیده می شود.

  9. آیا تجربه کاری در کشور کانادا می تواند برای سیستم اکسپرس اینتری مشکلی ایجاد کند؟

    بله در صورتی که فرد دارای تجربه کاری در کشور کانادا نباشد در سیستم اکسپرس اینتری می تواند مشکلاتی برای او به وجود بیاورد. زیرا این مسئله امتیاز بالایی دارد.

  10. آيا با داشتن اکسپرس اینتری می توان اقامت دائم کانادا را دریافت نمود؟

    بله با دریافت اکسپرس اینتری کانادا می توان اقامت دائم کانادا را کسب کرد.

  11. آیا نمره زبان همسر فرد متقاضی در سیستم اکسپرس اینتری مهم است؟

    بله نمره زبان در سیستم اکسپرس اینتری بسیار تاثیر دارد. تا جایی که مجموع امتیازات اکسپرس اینتری در بخش نمره زبان می تواند بسیار بالا تر از افراد مجرد باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری