دو راه برای تبدیل شدن به دندانپزشک در فیلیپین وجود دارد. راه اول این است که در دوره دو ساله پیش دندانپزشکی ثبت نام کنید. فارغ التحصیلان تازه دبیرستان و همچنین افرادی که تمایل دارند دندانپزشکان شوند، اما با مدرک لیسانس غیر پزشکی (مدرک لیسانس در آموزش و پرورش، کسب و کار و غیره) فارغ التحصیل شده اند، می توانند در این برنامه ثبت نام کنند. دومین مسیر تبدیل شدن به یک دندانپزشک، در ابتدا با اخذ یک مدرک لیسانس در هر دوره مربوط به رشته پزشکی (مدرک کارشناسی پرستاری، تکنولوژی پزشکی، فیزیوتراپی و غیره) است. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه پزشکی و تحصیل در فیلیپین میتوانید ادامه مطلب را مطالعه کرده و یا با مشاوران موسسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس بگیرید.

مدرک دندانپزشکی در فیلیپین

دکترای دندانپزشکی (DME) یک برنامه ای است که به منظور آماده سازی دانشجویان برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک ثبت شده در فیلیپین طراحی شده است. این هدف به منظور توسعه مهارت ها و اصول فنی رویه های مختلف دندانپزشکی و همچنین در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان انجام شده است. برنامه دندانپزشکی همچنین به دانشجویان می آموزد که چگونه می توانند اطلاعات و روشهای تشخیصی را، در یک برنامه جامع بهداشت دهان و دندان، انجام اقدامات بالینی مناسب و ارائه خدمات اورژانس دندانپزشکی را تفسیر کنند.

دو راه برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک در فیلیپین وجود دارد. اولین راه ثبت نام در برنامه دو ساله پیش-دندانپزشکی است. فارغ التحصیلان دوره دبیرستان و همچنین کسانی که مایل به تبدیل شدن به دندانپزشک هستند اما فارغ التحصیل مقطع لیسانس در رشته های غیر پزشکی هستند(لیسانس آموزش، تجارت و غیره) می توانند در این دوره ثبت نام کنند. اگر شما موفق به گذراندن کلیه موضوعات در برنامه درسی پیش-دندانپزشکی شوید، این دوره دو سال طول می کشد.

راه دوم برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک این است که ابتدا مدرک لیسانس را در هر دوره مربوط به پیراپزشکی (مدرک کارشناسی پرستاری، فناوری پزشکی، فیزیوتراپی و غیره) دریافت کنید. بیشتر دوره های مرتبط با پزشکی چهار سال طول می کشد، به جز لیسانس فیزیوتراپی که یک دوره 5 ساله است. پس از اتمام یکی از این دو مورد، می توانید برای دوره دندانپزشکی مناسب مراجعه کنید، که چهار سال طول می کشد.

موضوعات و برنامه تحصیلی

دو سال اول برنامه تحصیلی قبل از دندانپزشکی شامل آموزش عمومی و سایر موضوعات مرتبط با سلامت می باشد. علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و افراد پیش بالینی. این پس از یک برنامه درسی چهار ساله دندانپزشکی مناسب با دو سال اول دوره های اصلی پزشکی و دندانپزشکی و دو سال گذشته شامل آموزش بالینی است.

برنامه درسی دو ساله پیش دندانپزشکی

  • زبان / علوم انسانی: انگلیسی، فیلیپینی، موضوعات علوم انسانی
  • ریاضیات، علوم طبیعی و فناوری اطلاعات: ریاضیات، آمار پایه با علم اپیدمیولوژی، فناوری و جامعه، کامپیوتر، جانورشناسی، گیاه شناسی، شیمی، فیزیک
  • علوم اجتماعی: اخلاق بهداشت، روانشناسی، دولت و قانون اساسی فیلیپین، تاریخچه فیلیپین
  • علوم بهداشتی انسان: ژنتیک، آناتومی و فیزیولوژی انسان، مراقبت های بهداشتی اولیه

برنامه تحصیلی دندانپزشکی چهار ساله

  • علوم پزشکی پایه: آناتومی عمومی، بیوشیمی، آناتومی میکروسکوپی عمومی و جنین شناسی، فیزیولوژی عمومی با برنامه ریزی خانواده، تغذیه، میکروبیولوژی، آسیب شناسی عمومی، فارماکولوژی، اصول پزشکی
  • علوم پایه دندانپزشکی: آناتومی دهان، تاریخچه و جهت گیری دندانپزشکی، مبانی رایانه و انفورماتیک دندانپزشکی، میکروسکوپی دهان، آناتومی و جنین شناسی، مواد دندانپزشکی، دندانپزشکی ترمیمی، پروتز، فیزیولوژی دهان و دندان و انسداد، آسیب شناسی دهان، بیهوشی، ارتودنتیکس، رونتیژنولوژی، جراحی دهان و دندان برنامه ریزی تشخیص و درمان دهان، اندودنتیکس، پریودنتولوژی، تحقیقات، مدیریت و کارآفرینی، دندانپزشکی پزشکی قانونی، اخلاق دندانپزشکی، دندانپزشکی کودکان با روانشناسی کودک
  • دروس قبل از کلینیک: دندانپزشکی ترمیمی، ارتودنسی
  • دندانپزشکی بالینی: دندانپزشکی بالینی 1 تا 4، روندهای فعلی در دندانپزشکی، مطالعات ویژه (سمینار ارتوپدو، سمینار پروتزنتیکس، سمینار دندانپزشکی ترمیمی، سمینار جراحی دهان، سمینار اندو-پریو)
  • دندانپزشکی بیمارستان: دندانپزشکی بیمارستان 1 و 2
  • دندانپزشکی جامعه: دندانپزشکی جامعه 1 تا 3

برنامه DMD در انواع روش های تدریس تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین به دانشجویان آموزش داده می شود. در طول دو سال اول برنامه دندانپزشکی مناسب، دانش جویان بیشتر وقت خود را در کلاس های درسی، کار آزمایشگاهی و تمرین های مفید انجام می دهند. دو سال بعدی بیشتر در یادگیری تجربی یا وظیفه بالینی صرف می شود.

برای واجد شرایط بودن برای فارغ التحصیلی، دانشجو باید شرایط زیر را نیز تکمیل کند:

  1. تکمیل مقاله پژوهشی و دفاع شفاهی قبل از هیئت متخصصان دندانپزشکی و اعضای هیئت علمی.
  2. در یک معاینه مهارت بالینی در دندانپزشکی ترمیمی، پروتز، دندانپزشکی کودکان و روتژنولوژی باید قبول شد.
حقوق دندانپزشکان در فیلیپین
حقوق دندانپزشکان در فیلیپین

حقوق دندانپزشکان در فیلیپین

دندانپزشکی یک رشته پزشکی است که به سلامتی و درمان دندان ها و دهان مربوط می شود. دندانپزشکان می توانند پزشکان عمومی یا متخصص در رشته دندانپزشکی باشند. رشته های تخصصی در زمینه دندانپزشکی، شامل بهداشت عمومی دندانپزشکی، اندودانتیکس (درون دندان شناسی)، آسیب شناسی دهانی و فک و صورت، رادیولوژی دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، ارتودنسی و ارتوپدی آسیب های دهانی از نظر دندانپزشکی، دندانپزشکی کودکان، پریودنتیکس (آسیب شناسی بیماری های فک و لثه) و پروتز دندان است.

معمولاً، دندانپزشکان پس از طی یک دوره چهارساله در مقطع تحصیلی لیسانس، وارد رشته دندانپزشکی می شوند. دندانپزشکانی که به دنبال کسب اعتبار بیشتر در زمینه های تخصصی در رشته دندانپزشکی هستند، اغلب سالهای بیشتری را در آموزش رشته دندانپزشکی می گذرانند. هنگامی که آنها این دوره را به اتمام رساندند، مدرک DDS یا DMD در رشته دندانپزشکی دریافت می کنند که به آنها اجازه انجام تمرینات لازم در این رشته را می دهد.

دندانپزشکان با تشخیص و درمان بیماری های مربوط به دندان، از بروز مشکلات دهان، دندانها یا لثه جلوگیری می کنند. دندانپزشکان می توانند بیماری هایی مانند بیماری لثه، صدمات و یا ناهنجاری هایی که در دندانها رخ می دهند را درمان کنند. دندانپزشکان از اشعه ایکس برای شناسایی مشکلات اساسی در دهان افراد استفاده می کنند و به آنها در رفع مشکلات در زمینه دهان و دندان کمک می کنند. دندانپزشکان حفره های دندانها را پر می کنند و در صورت لزوم مواد درزگیر در دندانها قرار می دهند. همچنین، دندانپزشکان می توانند دندان های شکسته شده را ترمیم کنند و یا جهت گیری دندانهای کج را با تقویت دندانها اصلاح کنند.

غالباً دندانپزشکان با استفاده از روش های زیبایی دندانپزشکی، مانند سفید کردن دندانها، به بیماران در بهبود لبخند آنها کمک می کنند. آنها می توانند قالب هایی از دهان یک فرد ایجاد کنند تا دندان هایی برای جایگزینی دندانهای از دست رفته بسازند. دندانپزشکان به بیماران آموزش می دهند که چگونه می توانند با مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و رعایت سایر جنبه های مراقبت از دندان، سلامت دندانهای خود را حفظ کنند.

دستمزد دندانپزشکان

  • دستمزد دندانپزشکان در کشور فیلیپین بین 2،422 تا 11،879 دلار آمریکا است.

 پاداش دندانپزشکان

  • پاداش دندانپزشکان در کشور فیلیپین بین 290 تا 2،325 دلار آمریکا است.

تقسیم سود

  • تقسیم سود برای دندانپزشکان در کشور فیلیپین، بین 0 تا 7،267 دلار آمریکا است.

میزان کمیسیون (حق العمل کاری)

  • میزان کمیسیون دندانپزشکان در کشور فیلیپین، بین 0 تا 4،341 دلار آمریکا است.

کل پرداخت

  • مبلغ کل پرداختی به دندانپزشکان در کشور فیلیپین، بین 2،519 تا 19،379 دلار آمریکا است.

امتحان ورودی دندانپزشکی در فیلیپین 

آزمون پذیرش پزشکی ملی (NMAT) یک آزمون سراسری است که شرکت در آن برای ورود به هر دانشکده پزشکی در فیلیپین الزامی است. این آزمون معادل آزمون MCAT است که در ایالات متحده آمریکا برگزار می شود. NMAT شامل دو قسمت می شود. قسمت اول یک آزمون چهار گزینه ای 200 سوالی است که مربوط به مهارت های واژه شناسی، استدلال استقرایی و مهارت های سنجشی و تست هوش می شود و زمان پاسخ دهی به این قسمت 3 ساعت می باشد. قسمت دوم نیز یک آزمون چهار گزینه ای 200 سوالی در زمینه علوم پایه مانند زیست شناسی، فیزیک، علوم اجتماعی و شیمی است و زمان پاسخ دهی به این قسمت 2 ساعت و نیم می باشد.

در مجموع این آزمون در یک روز و 5 ساعت و نیم به طول می انجامد. فارغ التحصیلان و یا دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی، آزمون دهندگان واجد شرایط هستند. معمولا نتایج طی 15 روز کاری اعلام می شود و پذیرش داوطلبان توجه به شرایط هر دانشکده انجام می شود. سیستم نمره دهی درصدی از -1 تا + 99 درصد است و نمرات بین 200 تا 800 می باشد. تنها فارغ التحصیلان و یا دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی ( سال آخر مقطع کارشناسی) واجد شرایط شرکت در آزمون NMAT می باشند.

متقاضیان پس از گذراندن 10 + 2، باید برای مقطع BS (که حدود 10 ماه تا دو سال با توجه به دانشگاه طول می کشد) ثبت نام کنند. دانشجویان 10 + 2 واجد شرایط آزمون NMAT هستند و می توانند پس از گذراندن مقطع BS،در مقطع MD ثبت نام کنند. در اصل، مقطع BS دوره ای است که گذراندن آن برای پذیرش در مقطع MD طبق سیستم تحصیلی آمریکایی الزامی است. با این حال، در برخی از دانشگاه های فیلیپین،اگر مدرک BS را از دانشگاهی دریافت کردید ولی حداقل 40% نمره را در آزمون NMAT کسب نکرده اید، می توانید در همان دانشگاه در مقطع MD ادامه تحصیل دهید؛ به شرط آنکه حداقل 40% نمره آزمون NMAT را جبران نمایید.

NMAT یک آزمون دو قسمتی است: قسمت اول شامل تست های توانایی ذهنی و قسمت دوم مربوط به تست های مهارت علمی و آکادمی است. قسمت اول یک آزمون چهار گزینه ای 200 سوالی است که مربوط به مهارت های واژه شناسی، استدلال استقرایی و مهارت های سنجشی و تست هوش می شود و زمان پاسخ دهی به این قسمت 3 ساعت می باشد. در قسمت اول استعدادهای داوطلبان که به میزان عملکرد آموزشی دانشجویان پزشکی مرتبط است، ارزیابی می شود.

قسمت دوم نیز یک آزمون چهار گزینه ای 200 سوالی در زمینه علوم پایه مانند زیست شناسی، فیزیک، علوم اجتماعی و شیمی است و زمان پاسخ دهی به این قسمت 2 ساعت و نیم می باشد. در قسمت دوم، مهارت های موضوعی در حوزه هایی که مربوط به پیش زمینه تحصیلی متقاضیان که برای شرکت در دوره ای پزشکی مورد نیاز است، ارزیابی می شود. در مجموع این آزمون در یک روز و 5 ساعت و نیم به طول می انجامد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دندانپزشکی در فیلیپین
مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دندانپزشکی در فیلیپین

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دندانپزشکی در فیلیپین

  • پیش نیاز 1: مدرک کارشناسی

 دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی در فیلیپین را دارند،باید دارای یک مدرک کارشناسی باشند.

  • پیش نیاز 2: شرکت در آزمون پذیرش پزشکی ملی (NMAT)

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های پزشکی فیلیپین را دارند، باید در آزمون NMAT شرکت کنند. این آزمون توسط مرکز سنجش آموزشی (CEM) که مورد تایید کمیسیون آموزش عالی (CHED) در هر تفاهم نامه (1985) بین هیئت مدیره سابق آموزش پزشکی، که اکنون کمیته فنی آموزش پزشکی و CEM است، مدیریت و اجرا می شود. تاریخ آزمون، داخلی و خارجی، توسط CHED و CEM تصمیم گیری و اعلام می شود.

متقاضیان NMAT باید در زمان برگزاری آزمون فارغ التحصیل یا دانشجوی فارغ التحصیل دوره های دانشگاهی باشند. دانشجویان خارجی و فارغ التحصیلان دانشگاه های خارجی ممکن است لازم باشد در روز آزمون رونوشت سوابق تحصیلی همراه با فرم شناسایی NMAT را ارائه دهند. نمرات NMAT اتخاذ شده متقاضیان در هر آزمون سال به عنوان اصلی برای ارزیابی متقاضیان ورود به دانشکده پزشکی کافی و معتبر تلقی می شود. متقاضیان باید به خوبی در آزمون عمل کنند تا بتوانند بهترین نمرات را کسب کنند و شانس خود را برای پذیرش در بهترین دانشکده های پزشکی فیلیپین افزایش دهند.

  • پیش نیاز 3: گواهی صلاحیت پذیرش در دوره پزشکی (CEMed)

فرم درخواست CEMed را می توان از دفاتر کمیسون آموزش عالی (CHED) تهیه کرد. دانشجویان خارجی می توانند در دفتر CHED خدمات دانشجویی (OSS) واقع در شهر کوزون، دیلیمان، دانشگاه فیلیپین،ساختمان مرکز ملی مهندسی درخواست دهند. مدارک مورد نیاز برای اخذ CEMed عبارتند از:

  1. فرم درخواست CEMed تکمیل شده
  2. رونوشت سوابق تحصیلی
  3. کپی دیپلما یا گواهی فارغ التحصیلی که از سوی مدیر ( رئیس) دانشگاه فارغ التحصیل شده ( برای فارغ التحصیلان موسسات دولتی) تایید شده باشد.
  4. اصل و کپی نتایج NMAT صادر شده از طرف CEM
  5. شناسنامه
  6. گواهی تایید کننده شخصیت خوب اخلاقی
  • پیش نیاز4: نامه پذیرش متقاضی در دانشکده پزشکی

CEMed به طور خودکار پذیرش شما را در هیچ یک از مدارس پزشکی کشور تضمین نمی کند. متقاضی در صورتی نامه پذیرش را دریافت می کند که سایر شرایط پذیرش در موسسه مورد نظر را داشته باشد. توصیه می شود پیش از اتخاذ CEMed، پذیرش اولیه را از دانشکده پزشکی انتخابی دریافت کنید.

دانشگاه های برتر دندانپزشکی در فیلیپین

  1. دانشگاه جنوب غربی (Southwestern University)
  2. دانشگاه خصوصی، شهر سبو، سبو
  3. دانشگاه Adventist فیلیپین
  4. دانشگاه خصوصی، سیلانگ، کاویت
  5. دانشگاه دائمی راهنما DALTA در لاس پیساس
  6. دانشگاه خصوصی، لاس پیناس، مترو مانیل
  7. کالج امیلیو آگوینالدو
  8. کالج خصوصی، مانیل، مترو مانیل
  9. دانشگاه باگیو
  10. دانشگاه خصوصی، شهر باگیو، بنگوت
  11. دانشگاه سنترو اسکولار
  12. دانشگاه خصوصی، مانیل، مترو مانیل
  13. دانشگاه ویسایاس
  14. دانشگاه خصوصی، شهر سبو، سبو
  15. دانشگاه فیلیپین – پردیس باتانگاس
  16. دانشگاه خصوصی، شهر باتانگاس، باتانگاس
  17. کالج ایلوئیلو
  18. کالج خصوصی، شهر ایلوئیلو، ایلوئیلو
  19. کالج های Pines City
  20. کالج خصوصی، شهر باگیو، بنگوت
  21. دانشگاه سنترو اسکولار _ مالولوس
  22. دانشگاه خصوصی، شهر مالولوس، بولاکان
  23. موسسه دانشکده پزشکی داوائو
  24. کالج خصوصی، شهر داوائو، داوائو
  25. دانشگاه پزشکی سبو
  26. دانشگاه علوم پزشکی، شهر Mandaue، سبو
  27. کالج امیلیو آگایینالدو- پردیس کاویت
  28. کالج خصوصی، شهر داسماریناس، کاویت
  29. موسسه پزشکی میندانائو
  30. کالج خصوصی، شهر داوائو، داوائو
  31. دانشگاه میسامیس
  32. دانشگاه خصوصی، شهر اوزامیز، موقیعت میسامیس
  33. دانشگاه مرکزی مانیل
  34. دانشگاه خصوصی، شهر کالوکان، مترو مانیل
  35. دانشگاه سنترو اسکولار – ماکاتی گیل پوات
  36. دانشگاه خصوصی، ماکاتی، مترو مانیل
  37. دانشگاه فیلیپین مانیل
  38. دانشگاه دولتی، مانیل، مترو مانیل
  39. دانشکده یادبود De Ocampo
  40. کالج خصوصی، مانیل، مترو مانیل
  41. کالج مسیحی پزشکی بیکول- قبلا مرکز پزشکی و آموزشی بوده
  42. کالج خصوصی، شهر لگازپی، آلبی
  43. کالج Unciano مانیل
  44. کالج خصوصی، مانیل، مترو مانیل
  45. دانشگاه ویسایاس – پردیس بانیلاد
  46. دانشگاه خصوصی، شهر Mandaue، سبو
  47. دانشگاه ایست
  48. دانشگاه خصوصی، مانیل، مترو مانیل
هزینه تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین
هزینه تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین

هزینه تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین

دانشگاه باگیو

  • کارشناسی ارشد آموزش دندانپزشکی
  • دکتر دندانپزشکی
  • سالانه 418-890 دلار

دانشگاه فیلیپین مانیل

کارشناسی ارشد در دندانپزشکی

  • دکتر دندانپزشکی
  • دیپلم در بهداشت عمومی دندانپزشکی
  • کارشناسی ارشد سالانه 169-628 دلار

دانشگاه پزشکان سبو

  • کارشناسی ارشد در دندانپزشکی
  • دکتر دندانپزشکی
  • دندانپزشکی قبل از دندانپزشکی
  •  کارشناسی ارشد سالانه 380-837 دلار

دانشگاه مرکزی مانیل

  • کارشناس ارشد دندانپزشکی در ارتودنسی
  • دکتر دندانپزشکی
  • سالانه 685 دلار

دانشگاه Centro Escolar

  • کارشناسی ارشد در دندانپزشکی
  • کارشناسی ارشد در آموزش علوم بهداشت عمده در آموزش دندانپزشکی
  • دکتر دندانپزشکی
  • کارشناسی ارشد سالانه 514-971 دلار

دانشگاه ایست

  • کارشناسی ارشد در دندانپزشکی
  • دکتر دندانپزشکی
  • دندانپزشکی قبل از دندانپزشکی
  • مبلغ کارشناسی ارشد سالانه 533-990 دلار

برنامه درسی دو سال اول دوره پیش دندانپزشکی شامل آموزش عمومی و سایر موضوعات مرتبط با سلامت، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و پیش بالینی می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدرک دندانپزشکی در فیلیپین و همچنین در زمینه تحصیل در فیلیپین دندانپزشکی پیشنهاد می کنم حتما با مشاوران موسسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری