این دانشگاه دارای هفت بخش از جمله بخش های آسیب شناسی بالینی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، علوم آزمایشگاه، دندان پزشکی، مدیریت بهداشت عمومی، و دانشکده علوم سلامت (گروه های مواد غذایی و تغذیه، و سلامت محیط زیست) برای مقطع کارشناسی تحصیل در کره جنوبی می باشد. علاوه بر این، “دانشکده مهندسی پزشکی” به عنوان یک برنامه کارشناسی و “گروه علوم سلامت” به عنوان یک برنامه کارشناسی ارشد در سال 2008 تحت زیر برنامه های تحصیل پزشکی در کره جنوبی ارائه شدند. ادامه مقاله را در این باره از زبان مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر بخوانید.

تحصیل پزشکی در کره جنوبی

برنامه پزشکی MBBS یک روش ابتکاری برای آموزش پزشکی ارائه می دهد. این دوره در تسهیلات پیشرفته تدریس شده است، البته در حال حاضر تحت عنوان تضمین کیفیت عمومی شورای پزشکی تحت پوشش قرار می گیرد. هدف پزشکی برای ایجاد دانشجویانی است که آماده هستند تا از طبابت با مهربانی و بدون خطر استفاده کنند. ما یک هسته قوی از دانش زیست پزشکی و مهارت های بالینی را ارائه می دهیم تا شما را برای نیازهای یک محیط سلامت در حال تغییر در حال رشد آماده سازیم.

مکان های بالینی در بیمارستان ها و کلینیک های NHS بریتانیا در سال اول شروع می شود و در طول برنامه بسیار قوی است. برنامه های پزشکی و دندانپزشکی ۴ ساله را معرفی میکند. شما در گروه های کوچک و متنوع توسط کارشناسان متخصص با تجربه که بسیاری از آنها دارای زمینه های بالینی هستند، آموزش داده می شوید. پرسنل بالغ بر نسبت دانشجویان به این معنی است که شما در طول مطالعات به طور کامل پشتیبانی می شوید. 

پذیرش بین المللی I

پدر و مادر او و همچنین خود متقاضی کره شمالی نیستند؛ و متقاضی فارغ التحصیل دبیرستان است یا تحصیلات معادل آن را به دست آورده است. 

پذیرش بین المللی II

متقاضی کره ای همچنین دارای (شامل یک مهاجر ازدواج بین المللی که به عنوان یک کره ای طبق قانونی است) تابعیت خارجی است و تمام تحصیلات خود را (ابتدایی و ثانویه) از ابتدای تحصیلات ابتدایی تا فارغ التحصیلی دبیرستان (خارج از کره جنوبی) انجام می دهد. متقاضیان باید حداقل یک سند اثبات مهارت زبان را به زبان کره ای یا انگلیسی بفرستند. در صورت عدم ارائه مدارک مستند به عنوان ذکر شده در زیر، به جای آن می توانید مدارک دیگری را ارائه دهید. چنین اسنادی باید به صورت رسمی تایید شوند که به وضوح سطح مهارت زبان را نشان می دهند. 

  • کره ای: TOPIC،KLAK،( former KLPT)
  • انگلیسی:TEPS، TOFEL، IELTS، TOEIC

به غیر از سند مورد نیاز هر سند (های) اضافی مهارت زبان ممکن است به عنوان یک ماده تکمیلی ارائه شود. 

دیگر موارد KSK، JLPI، DEIF،DALE،DELE،ZD یا سایر انواع تائید شده است. 

هزینه تحصیل پزشکی در کره جنوبی

کره جنوبی دارای چندین کالج پزشکی با رنکینگ بالا است. شما می توانید در دوره های پزشکی این کالج ها تحصیل کنید. ورود به دوره های پزشکی برای دانشجویان بین الملل و دانشجویان داخلی بسیار رقابتی است و همراه با آزمون ورودی است که به طور آشکاری مشکل است. دانشجویان بین الملل می توانند به طور معمول در برنامه های پزشکی در کره تحصیل کنند، اگر دانشجویان تحصیل رشته پزشکی به زبان کره ای را انتخاب کنند داشتن مهارتهای زبان کره ای برای این دوره ها الزامی است. 

رنکینگ دانشگاه های پزشکی در کره جنوبی
رنکینگ دانشگاه های پزشکی در کره جنوبی

هزینه تحصیل در کره جنوبی بسته به دوره تحصیلی و موسسه ای که برای تحصیل انتخاب می کنید متفاوت است. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی معمولا بالاتر از دانشگاه های دولتی است. هزینه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی گرانتر است. به عنوان راهنما، شما برای تحصیل در دانشگاه های دولتی باید بین 4.000 دلار تا 5.500 دلار در سال هزینه کنید. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بین 5.000 دلار تا 7.000 دلار در سال است.

رنکینگ دانشگاه های پزشکی در کره جنوبی

بهترین دانشگاه های پزشکی توانایی بالایی در ارائه تحقیقات در رابطه با مباحث مختلف پزشکی و زیست پزشکی از خود نشان می دهند. این شامل مباحث بیهوشی، قلب و عروق، پزشکی داخلی و عمومی، متخصص گوارش، زنان و زایمان، چشم پزشکی، رادیولوژی و جراحی می شود. دانشگاه های ذکر شده دانشگاه های برتر کره جنوبی برای پزشکی بالینی بر اساس شهرت و تحقیقات در این زمینه ها هستند. 

رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان U.S NEWS علاوه بر رتبه بندی 1.250 دانشگاه برتر جهان بر اساس منطقه و کشور، دانشگاه ها را بر اساس موضوعات آکادمی نیز رتبه بندی می کند. U.S NEWS از یک متد جداگانه برای انتشار برترین دانشگاه های جهان در 22 موضوع استفاده می کند. رتبه بندی موضوعات بر اساس متد CLARIVATE ANALYTICS INCITE طراحی شده است. CLARIVATE از داده ها و متریک ها برای رتبه بندی استفاده می کند و اطلاعات کتابسنجی آن بر اساس وب SCIENCE است.

رتبه بندی بر اساس موضوعات خاص براساس رشته های اصلی تحصیلی، دپارتمان یا دانشکده های خاص دانشگاه ها مثل دانشکده پزشکی یا دانشکده کسب و کار نیست بلکه بر اساس عملکرد تحقیقات آکادمی در مباحث ذکر شده است. U.S NEWS از معیارهای مختلف کتابسنجی شامل نشریات و استشهادات و همچنین مشخصه های شهرت جهانی و منطقه ای در هر موضوع خاص استفاده می کند.

  1. دانشگاه ملی سئول: 129
  2. دانشگاه سات کیونگ وان: 188
  3. دانشگاه یانسه: 216
  4. دانشگاه اولسان: 587
  5. دانشگاه کره: 276
  6. دانشگاه کاتولیک کره: 924
  7. دانشگاه کی یانگ هی: 511
  8. دانشگاه ملی پوسان: 601
  9. دانشگاه ملی کیونگ بوک: 558
  10. دانشگاه ملی چونام: 605
  11. دانشگاه INJE(اینجا): 1165
  12. دانشگاه هان یانگ: 443
  13. دانشگاه EWHA WOMMANS( زنان یوها): 579
  14. دانشگاه آسیا: 890
  15. موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره) 1020
  16. دانشگاه SOONCHUNHYANG( سونچانهانگ): 1120
  17. دانشگاه چانگ – آنگ: 843
  18. دانشگاه HALLYM( هالیم): 1153
  19. دانشگاه ملی چونبوک: 647

دانشگاه های پزشکی در کره جنوبی

  • دانشگاه ملی سئول
  • دانشگاه سان کیونگ وان
  • دانشگاه یانسه
  • دانشگاه اولسان
  • دانشگاه کره
  • دانشگاه کاتولیک کره
  • دانشگاه کی یانگ هی
  • دانشگاه ملی پوسان
  • دانشگاه ملی کیونگ بوک
  • دانشگاه ملی چونام
  • دانشگاه INJE
  • دانشگاه هان یانگ
  • دانشگاه WOMANS EWHA
  • موسسه علم و فناوری پیشرفته کره
  • دانشگاه GACHON
  • دانشگاه SOONCHUNHYANG
  • دانشگاه چانگ آنگ
  • دانشگاه HALLYM
  • دانشگاه ملی چونبوک
  • دانشگاه ملی چونگچیونبوک
  • دانشگاه ملی کانکوک
  • دانشگاه INHA
  • دانشگاه ملی جونسانگنام

شرایط تحصیل و اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی

دوره های پزشکی کره جنوبی در طول شش سال تکمیل می شوند. دوره های پزشکی بر روی بخش های مقدماتی بالینی و بالینی متمرکز است. بخش اول مطالعات بر روی علوم پزشکی مثل آناتومی، بیولوژی و فیزیولوژی متمرکز است. بخش دوم شامل تمرینات عمومی و آموزش در بیمارستان های آموزشی می شود.

چهار نقطه بالقوه برای ورود به دانشگاه های پزشکی کره وجود دارد:

  • دانش آموزان دبیرستان که تمایل دارند وارد کالج پزشکی شوند.
  • انتقالی به دانشکده پزشکی به عنوان دانشجوی سال سوم با تکمیل دوره لیسانس
  • به عنوان شخصی که مدرک پزشکی دارد( مثل M.D، MBBS و غیره)
  • به عنوان یک پزشک تایید شده

اگر شما دانش آموز دبیرستان هستید ممکن است بخواهید در کالج پزشکی تحصیل کنید. 26 کالج در کره وجود دارد که رشته های پزشکی را ارائه می کنند. دوره پزشکی شش سال است. بعد از تکمیل دوره، فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی دریافت می کنند. دو سال اول شامل آموزش های اصلی دوره کارشناسی است. سال سوم و چهارم شامل علوم پایه بالینی است و سال پنجم و ششم همه دوره های بالینی است.

دو مسیر برای پذیرش در کالج کره وجود دارد: برای دانشجویان بین الملل و دانشجویان داخلی. نسبتا کالج های کمی در کره مسیر پذیرش جداگانه ای برای دانشجویان بین الملل دارند اما دانشکده های زیادی از پذیرش جداگانه استفاده می کنند. الزامات پذیرش دانشجویان بین الملل بین دانشگاه های مختلف متفاوت است.

برخی از کالج ها در کره به متقاضیانی که مدرک لیسانس دارند اجازه می دهند که به عنوان دانشجوی سال سوم برای دوره شش ساله پزشکی انتقالی بگیرند. از لحاظ فنی متقاضی که مدرک لیسانس دریافت کرده است پذیرش او شبیه به پروسه پذیرش دانشکده تحصیلات تکمیلی است. برای افرادی که دوره دبیرستان را در کره تکمیل نکرده اند شرکت در آزمون مهارت زبان کره ای الزامی است. متقاضیان همچنین باید در آزمون پذیرش پزشکی(MEET) که معادل آزمون ورودی پزشکی در کشورهای دیگر است شرکت کنند. MEET کاملا در کره برگزار می شود.

قابل ذکر است که فرصت انتقال به عنوان یک راه حل موقت استفاده می شود. قبلا برای پزشک شدن در کره دانشجویان باید در برنامه شش ساله کارشناسی و برنامه چهار ساله کارشناسی ارشد شرکت می کردند. در سال 2013 کره تصمیم گرفت که برنامه کارشناسی ارشد را حذف کند و برنامه انتقال را به منظور ارائه مسیری برای تحصیل در رشته پزشکی برای دانشجویان کره ای که نتوانستند رشته پزشکی را برای دوره کارشناسی انتخاب کنند اما تمایل دارند در برنامه کارشناسی ارشد پزشکی شرکت کنند ارائه کند.

این بدان معنا است که این مسیر به زودی حذف می شود. همچنین به این معنا است که ساختار انتقال تا حد زیادی غیر قطعی است. هیچ دلیلی برای پروسه جداگانه برای پذیرش دانشجویان بین الملل وجود ندارد. در حقیقت زمانی که این پروسه ایجاد شد این مسیر برای تبدیل شدن به یک پزشک برای غیر کره ای ها در نظر گرفته نشده بود. در عمل مثل آزمون CSAT، برای متقاضیان غیر کره ای غیر ممکن است که در آزمون MEET شرکت کنند و نمره ای بالاتر از متقاضیان کره ای داشته باشند.

شرایط تحصیل و اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی
شرایط تحصیل و اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی

امتحان ورودی رشته پزشکی در کره جنوبی

آزمون استعدادیابی کالج یا CSAT ( آزمون دولتی سانونگ) یک آزمون استاندارد است که توسط دانشگاه های کره جنوبی پذیرفته می شود. موسسه برنامه درسی و ارزشیابی کره جنوبی(KICE) نوامبر هر سال این آزمون را برگزار و مدیریت می کند. اگر چه در ابتدا این آزمون تنها برای ارزیابی توانایی های تحصیلی برای ورود به دانشگاه طراحی شده بود اما امروزه به عنوان یک آزمون ملی شناخته می شود و از تمامی دانش آموزان دبیرستان خواسته می شود که در آن شرکت کنند.

CSAT نقش مهمی در آموزش کره جنوبی ایفا می کند و مشخص می کند که دانش آموز می توانند وارد کدام دانشگاه شود. این آزمون به خاطر قابلیت ها، فاکتورهای نخبه سالاری و نتایج عالی بین المللی تحسین شده است. از میان دانش آموزانی که در آزمون شرکت می کنند درصد افرادی که پذیرفته نمی شوند تقریبا 20% است.

آزمون ورودی برای تحصیل در دانشگاه پزشکی

موسسه برنامه درسی و ارزشیابی کره جنوبی که یک سازمان دولتی است در روز گذشته گفت که: دو آزمون ورودی مخصوص دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی برای اولین بار در ماه اوت برگزار خواهد شد. متقاضیان این دانشکده ها ملزم هستند که در آزمون پذیرش پزشکی (MEET) یا آزمون پذیرش دندانپزشکی(DEET) شرکت کنند. با توجه به این موضوع، تمام فارغ التحصیلان دوره های چهار ساله کالج بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی می توانند برای دانشکده پزشکی و دندانپزشکی درخواست دهند. بر اساس سیستم فعلی دانشجویانی که مدرک لیسانس دارند می توانند در دوره های شش ساله پزشکی و دندانپزشکی شرکت کنند.

فرمت اصلی برای این دو آزمون توسعه داده شده است.MEET شامل سه بخش است: زبان، زیست، شیمی و فیزیک، DEET شامل این سه بخش به همراه یک بخش چهارم است که توانایی دانشجویان برای اندازه اجسام سه بعدی را ارزیابی. سوالات آزمون بین آزمون های پزشکی و دندانپزشکی متفاوت است. موسسه در ماه فوریه قبل از تعیین معیارهای دقیق تر برای سوالات آزمون اصلی، یک آزمون آزمایشی اولیه برگزار می کند.

نمرات آزمون 30 درصد تا 70 درصد از معیارهای پذیرش در دانشکده های تحصیلات تکمیلی را شامل می شود. دیگر فاکتورهای پذیرش عبارتند از: رونوشت های دوره کارشناسی، مصاحبه، مقالات شخصی و نمره آزمونهای استاندارد زبان انگلیسی و تکمیل دوره های مقدماتی. 

به گفته موسسه نمرات آزمون ورودی دانشکده پزشکی و دندانپزشکی تنها برای سالی که آزمون انجام می شود معتبر است. برای اطمینان از عدالت، سوالات چند گزینه ای به همراه سوالاتی که نیاز به پاسخ های کوتاه دارند هستند. هر چند که آزمون ها برای تمامی افراد باز است اما دانشجویان رشته های اصلی علوم آمادگی بهتری نسبت به دانشجویان رشته های هنر دارند. پیشنهاد می کنم برای کسب آگاهی دقیق در مورد شرایط تحصیل پزشکی در کره جنوبی و اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی با متخصصین مهاجرتی ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) گفتگو کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری