ویزای دانشجویی و تحصیلی ارمنستان

ویزای تحصیلی ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای است که به سرعت در حال رشد و توسعه می باشد و از نظر آموزش عالی از اعتبار جهانی برخوردار می باشد. هدف مشاورین مجرب موسسه برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از نگارش این مقاله با عنوان ویزای تحصیلی ارمنستان بیان امکانات و مزایای تحصیل در این کشور است.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ارمنستان در هر دانشگاه متفاوت است. یکی از الزامات عمومی تحصیل در دانشگاه های این کشور داشتن گذرنامه معتبر و نیز مدرک تحصیل دوره متوسطه معتبر می باشد. اغلب برنامه های تحصیلی در دانشگاه های ارمنستان به زبان ارمنی تدریس می شوند. با این حال دوره های آمادگی زبان برای دانشجویان بين المللي به منظور کمک به آنها در کسب مهارت زبان نیز وجود دارد.

بسیاری از دروس نیز به زبان انگلیسی، روسی و فرانسوی قابل تدریس هستند. دانستن زبان ارمنی یکی از موارد ضروری است و تحصيل در ارمنستان در اکثر دانشگاه ها به این زبان می باشد. ویزا و مجوز RP : معمولا دانشجویانی که برای تحصیل به این کشور وارد می شوند پس از مراحل پذیرش نیاز به مجوز اقامت موقت دارند.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ارمنستان

در صورتی که شما در لیست کشورهای بدون ویزا نمی باشید، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیل در کشور ارمنستان به شرح زیر می باشند:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش و ارسال آن به دانشگاه و در نتیجه نامه دریافت پذیرش از دانشگاه
  • داشتن گذرنامه معتبر
  • تکمیل فرم ویزا و داشتن یک قطعه عکس رنگی با اندازه گذرنامه
  • در صورت نیاز دعوتنامه
  • گواهی سلامت پزشکی و واکسیناسیون
  • داشتن گواهی عدم سو پیشینه
  • کپی گواهی تولد
  • داشتن پوشش بیمه درمانی طی دوره تحصیل
  • داشتن اصل مدارک تحصیلی دوره متوسطه یا دوره دانشگاهی دانشجو

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ارمنستان

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ارمنستان

معمولا ویزا و روادید توسط بخش های دیپلماتیک و کنسولگری کشور ارمنستان پس از 3 روز کاری صادر می شود. در برخی موارد ممکن است بررسی های بیشتر مورد نیاز باشد. حداکثر زمان مورد نیاز برای صدور ویزا تحصیلی و دیپلماتیک کشور ارمنستان البته در صورتی که مدارک ارائه شده توسط متقاضی کامل و بدون نقص باشد 4 تا 8 روز کاری می باشد.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان

رایج ترین نوع ویزای دیداری، ویزای 21 روزه یکبار ورود است که قیمت آن 3،000 درام ارمنستان یا معادل 6 دلار امریکا و ویزای بیش از 21 روزه نیز با هزینه 15000 درام معادل 31 دلار امریکا صادر می شود. البته اگر از بخش کنسولی سفارت ارمنستان در تهران تقاضای ویزا کنید، تنها یورو پذیرفته می شود و 6 یورو باید پرداخت کنید. ویزای چند بار ورود به این کشور برای بیش از 60 روز با اعتبار 6 ماهه نیز, هزینه 20000 درام معادل با 41دلار را دارد.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان

کشور ارمنستان ویزای چند بار ورود با اقامت بیش از 121 روز و اعتبار 1 ساله را با هزینه 40000 درام معادل با 83 دلار امریکا برای متقاضیان صادر می کند. توجه داشته باشید که موافقت با صدور این نوع ویزاها ممکن است به سادگی ویزای 21 روزه یکبار ورود نباشد، بخصوص برای کسانی که چندمین بار است چنین ویزاهایی را درخواست می کنند.

شرایط دریافت ویزای همراه در ارمنستان

راه قانونی برای اقامت همراه یا همسر در کشور ارمنستان از طریق سایت قانون جمهوری ارمنستان برای خارجیان مشخص می شود و معقولانه ترین راه، اخذ ویزای اقامت است. ویزای اقامت مجوزی از سمت دولت ارمنستان است که به شخص خارجی (همراه یا همسر) اجازه اسکان موقت می دهد. این شخص باید دلیل آمدن خود به کشور ارمنستان را ذکر کند. جالب اینجا است که طبق مصوبه دولت ارمنستان، شهروندان کشور ایران تا سقف 90 روز می توانند در این کشور بدون ویزا بمانند.

زمانی که تقاضای ویزای همراه برای اقامت در ارمنستان می کنید با توجه به نسب شخص شما با شهروند ارمنستانی یا کسی که در ارمنستان تحصیل یا کار می کند نوع ویزا متفاوت می شود بطور مثال اگر همراه شما پدر مادر یا دختر یا پسر شما باشد باید ویزای موقت و اسکان موقت برایشان بگیرید اما اگر خواهر یا برادر همراه شما باشد باید ویزای مخصوص برایشان بگیرید. در صورتی که با یک شهروند ارمنستانی ازدواج می کنید سند ازدواج قانونی خود را به دولت ارمنستان دهید. زمان آشنایی و ازدواج شما قبل از ورود به کشور باشد.

در صورتی که همراه شما فرزند دارد شناسنامه و آزمایش ژنتیکی برای اثبات هویت فرزند لازم است. اگر شخصی که در ارمنستان زندگی می کند نتواند به دولت ضمانت حمایت از شما دهد و رابطه صمیمی یا ازدواجی با شما نداشته باشد، امکان گرفتن ویزای همراه خیلی کم است. در صورتی که دانشجوی محصل ارمنستان باشید و برای همراه خود می خواهید ویزا بگیرید، مدت زمان ویزای همراه تا مدت زمان اقامت شما می توان تمدید کرد.

در صورتی که می خواهید پیش همدیگر زندگی کنید باید آدرس مکانی که در ارمنستان برای زندگی انتخاب کرده اید بدهید. در حدود 30 روز طول می کشد تا سفارت ارمنستان پرونده ی شخص همراه را بررسی کند و در صورت تایید کردن، ویزای همراه را صادر کند.

سوالات متداول درباره ویزای تحصیلی ارمنستان

در دانشگاه های ارمنستان به چه زبانی تدریس انجام می شود؟

تدریس در اکثر دانشگاه های ارمنستان به زبان ارمنی انجام می شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی در ارمنستان به چه صورت است؟

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ارمنستان در هر دانشگاه متفاوت است. یکی از الزامات عمومی تحصیل در دانشگاه های این کشور داشتن گذرنامه معتبر و نیز مدرک تحصیل دوره متوسطه معتبر می باشد. 

چه مدارکی برای ویزای تحصیلی ارمنستان لازم است؟

تکمیل فرم درخواست پذیرش و ارسال آن به دانشگاه و در نتیجه نامه دریافت پذیرش از دانشگاه ، داشتن گذرنامه معتبر ، تکمیل فرم ویزا و داشتن یک قطعه عکس رنگی با اندازه گذرنامه ، در صورت نیاز دعوتنامه ، گواهی سلامت پزشکی و واکسیناسیون ، داشتن گواهی عدم سو پیشینه ، کپی گواهی تولد ، داشتن پوشش بیمه درمانی طی دوره تحصیل ، داشتن اصل مدارک تحصیلی دوره متوسطه یا دوره دانشگاهی دانشجو.

اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان چقدر هزینه دارد؟

ویزای های مختلفی وجود دارد و قیمت ها متفاوت می باشد به عنوان مثال. ویزای چند بار ورود به این کشور برای بیش از 60 روز با اعتبار 6 ماهه هزینه 20000 درام معادل با 41دلار را دارد.

گرفتن ویزای تحصیلی ارمنستان چقدر زمان می برد؟

معمولا ویزا و روادید توسط بخش های دیپلماتیک و کنسولگری کشور ارمنستان پس از 3 روز کاری صادر می شود و حداکثر زمان مورد نیاز برای صدور ویزا تحصیلی و دیپلماتیک کشور ارمنستان البته در صورتی که مدارک ارائه شده توسط متقاضی کامل و بدون نقص باشد 4 تا 8 روز کاری می باشد.

آیا قبل از ورود به دانشگاه های ارمنستان می بایست دوره کالج بگذرانیم ؟

بله.

هزینه تحصیل در دانشگاه های ارمنستان به چه صورت است؟

هزینه تحصیل سالیانه حدود 4000 الی 5000 دلار می باشد.

شرایط دریافت ویزای همراه برای متقاضی تحصیل در ارمنستان به چه صورت است؟

زمانی که تقاضای ویزای همراه برای اقامت در ارمنستان می کنید با توجه به نسب شخص شما با شهروند ارمنستانی یا کسی که در ارمنستان تحصیل یا کار می کند نوع ویزا متفاوت می شود .

هزینه زندگی برای متقاضیان تحصیل در ارمنستان به چه صورت است؟

هزینه زندگی ماهیانه حدود 500 دلار می باشد.

دانشگاه های ارمنستان چقدر اعتبار دارند؟

مورد تایید اکثر کشورها هست اما مورد تایید ایران نمی باشد.

برای تحصیل در ارمنستان نیاز به ارائه مدرک زبان داریم؟

خیر.

جهت کسب اطلاع از هزینه تحصیل در ارمنستان بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری