هزینه تحصیل پزشکی ترکیه

هزینه تحصیل پزشکی ترکیه

بهترین راه به دست آوردن اطلاعات در مورد هزینه های تحصیل در کشور ترکیه این است که شما مستقیما از موسسه ای است که شما مایل به درخواست تحصیل در آن هستید، بپرسید. در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در خصوص هزینه تحصیل پزشکی ترکیه مطالبی را برای شما عزیزان بازگو کرده اند. هزینه های دانشگاه های خصوصی گران تر از موسسات دولتی است و هزینه های تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی ارشد گران تر از تحصیل در مقطع کارشناسی است.

انواع هزینه تحصیل پزشکی ترکیه

جهت تحصیل در ترکیه نسبت به اینکه دانشگاه خصوصی یا عمومی باشد و با توجه به موقعیت دانشکده و دوره ی تحصیلی انتخابی، هزینه تحصیل پزشکی ترکیه متفاوت می باشد. در دانشگاه های دولتی، هزینه های ترم ممکن است تا حدود 300 دلار باشد، در حالی که هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی می تواند تا هزاران دلار افزایش یابد. هزینه های تحصیلی در برنامه های مقطع تحصیلی بالاتر مانند کارشناسی ارشد در ابتدای هر سال تحصیلی توسط دولت تنظیم می گردند. هزینه های تحصیلی دانشجویان بین المللی بسته به ماهیت برنامه تحصیلی متفاوت می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه

نظام آموزشی ترکیه تحت نظارت و کنترل دولت، یعنی وزارت آموزش ملی قرار دارد. طبق قانون اساسی جمهوری ترکیه، همه حق دارند تحصیلات خود را ادامه دهند. تحصیل از سن 6 تا 14 سال اجباری و در مدارس دولتی رایگان صورت می گیرد. مدارس ابتدایی کشور ترکیه، در حال حاضر نرخ مشارکت 98 درصدی را دارا می باشند. سال تحصیلی در موسسات آموزشی ترکیه معمولا در اواسط ماه سپتامبر یا اوایل اکتبر آغاز می شود و تا ماه می یا اوایل ماه ژوئن ادامه دارد.

همچنین یک تعطیلات دو هفته ای در ماه فوریه برگزار می شود. دانشگاه های خصوصی یا پایه ( Ozel / Vakif Universiteleri ) : در ترکیه، مراکز خصوصی حق تاسیس و توسعه دانشگاه ها را در سال 1984 کسب کردند. آن ها با هدف اساسی ایجاد یک مرکز عالی برای تحصیلات و تحقیقات تاسیس شدند. دانشگاه های خصوصی اقدامات فعالانه تری برای تشکیل و انتخاب شبکه های آموزشی و تحقیقاتی بین المللی و جهانی انجام می دهند.

هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه

آموزش در اغلب دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی است. تقریبا همگی یک سال تحصیل انگلیسی برای کسانی که سطح آن ها در زمان ورود خوب نیست را دارند. دانشگاه های خصوصی هزینه شهریه از 6000 تا  20000 دلار آمریکا را مطالبه می کنند. با این که موسسات خصوصی، کمک های مالی قابل توجهی  را ارائه می دهند؛ بیش از 40 درصد از تمام دانش جویان نوعی کمک مالی دریافت می کنند.

ترکیه اکنون در حال پذیرش برنامه های بورسیه دولتی از سوی دانشجویان بین المللی در سراسر جهان است. بورسیه ترکیه برای دانشجویان بین المللی در حال حاضر در دست انجام است و قطعا یک موقعیت خوب برای دانشجویان می باشد. این کشور درهای خود را به سوی دانشجویان از سراسر جهان گشوده و آن ها را به تحصیل در دانشگاه های معتبر ترکیه تشویق می کند . این کار قطعا فرصتی فوق العاده برای دانش جویان می باشد.

با کمک این بورس تحصیلی، شما می توانید در برخی از بهترین دانشگاه ها در ترکیه تحصیل کنید و بینش، مهارت ها و تحقیقات بسیار مفیدی را به دست آورید. تمام این چیزها اگر همراستا با شغل شما و درخواست و تقاضای بالا برای کار همراه باشند، می توانند مفید باشند.

در حال حاضر تنها دانشجویان بین المللی علاقمند به درخواست مدرک لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا می توانند برای بورس ترکیه درخواست دهند. دلیل این امر کاملا ساده است، ترکیه به سادگی می خواهد روابط متقابل و درک متقابل را با کشورهای دیگر بهبود بخشد. از آنجا که آن ها می توانند تجربیات و دانش جدید زیادی را در طی این سفر آموزشی به دست آورند، بورس های ترکیه برای دانشجویان بین المللی کار بزرگی محسوب می شود .

هزینه تحصیل پزشکی ترکیه در دانشگاه های خصوصی

هزینه تحصیل با توجه به نوع دانشگاه _ خصوصی یا دولتی _ موقعیت آن و رشته انتخابی دانشجویان متفاوت خواهد بود.  در دانشگاه های دولتی شهریه تحصیل حدود 300 دلار در هر ترم است ،در حالی که شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی چند هزار دلار است. بهترین راه برای کسب اطلاعات دقیق درباره شهریه تحصیلی جستجو در وب سایت دانشگاه هاست. شهریه تحصیل دانشگاه های خصوصی بیشتر از دانشگاه های دولتی و همچنین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پر هزینه تر از مقطع کارشناسی است.

شهریه رشته های مختلف در ابتدای سال تحصیلی توسط دولت تعیین می شود.  شهریه تحصیل دانشجویان بین المللی با توجه به نوع رشته آنها متفاوت است. شهریه سالیانه برای دانشجویان بین المللی از این قرار است، دانشگاه های دولتی، دانشگاه هایی که زبان آموزش آن ، ترکی است :

  • دانشجویان بومی : 80 _ 250 دلار
  • دانشجویان خارجی :240 _ 700 دلار

دانشگاه هایی که زبان آموزش آن، انگلیسی است :

  • دانشجویان بومی : 150_ 500  دلار
  • دانشجویان خارجی : 450 _ 1500 دلار
  • دانشگاه های خصوصی، رشته های کارشناسی ارشد : 5000 _ 20000 دلار

نکته مهم : شهریه تحصیل دانشجویان کشور های آذربایجان، باشقیرستان، بوسنی و هرزگوین، داغستان ، قره‌چای و چرکس ، قزاقستان، قرقیزستان، مقدونیه، مغولستان، مولداوی، نخجوان، ازبکستان، تاجیکستان، تاتارستان، ترکمنستان و اوکراین در دانشگاه های دولتی مانند دانشجویان بومی ترکیه حساب می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاعات از شرایط تحصیل در ترکیه با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد هزینه تحصیل پزشکی ترکیه

1- هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تحصیل پزشکی ترکیه نسبت به اینکه دانشگاه خصوصی یا عمومی باشد و با توجه به موقعیت دانشکده و دوره ی تحصیلی انتخابی، متفاوت می باشد.

2- هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه¬های خصوصی و دولتی ترکیه چقدر متفاوت است؟

در دانشگاه های دولتی، هزینه¬های ترم ممکن است تا حدود 300 دلار باشد، در حالی که هزینه¬های تحصیل در دانشگاه های خصوصی می¬تواند تا هزاران دلار افزایش یابد.

3- آموزش در دانشگاه¬های خصوصی پزشکی ترکیه به چه زبانی است؟

آموزش در اغلب دانشگاه¬های خصوصی به زبان انگلیسی است. تقریبا همگی یک سال تحصیل انگلیسی برای کسانی که سطح آن ها در زمان ورود خوب نیست را دارند.

4- سال تحصیلی در موسسات آموزشی ترکیه از چه ماهی آغاز می¬شود؟

سال تحصیلی در موسسات آموزشی ترکیه معمولا در اواسط ماه سپتامبر یا اوایل اکتبر آغاز می¬شود و تا ماه می یا اوایل ماه ژوئن ادامه دارد.

5- شهریه سالانه پزشکی به زبان ترکی در دانشگاه¬های دولتی ترکیه چقدر است؟

شهریه سالانه پزشکی به زبان ترکی برای دانشجویان بومی 25- 80 دلار و برای دانشجویان خارجی 700- 240 دلار است.

6- شهریه سالانه پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه¬های دولتی ترکیه چقدر است؟

شهریه سالانه پزشکی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بومی 500- 150 دلار و برای دانشجویان خارجی 1500- 450 دلار است.

7- شهریه رشته¬های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در دانشگاه¬های خصوصی ترکیه چقدر است؟

شهریه سالانه پزشکی دانشگاه های خصوصی، رشته های کارشناسی ارشد : 20000- 5000 دلار است.

8- شهریه پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه¬های خصوصی ترکیه چقدر است؟

دانشگاه های خصوصی هزینه شهریه از 6000 تا 20000 دلار آمریکا را مطالبه می¬کنند.

9- چه کسانی می¬توانند بورسیه تحصیلی پزشکی دانشگاه¬های ترکیه را دریافت کنند؟

در حال حاضر تنها دانشجویان بین المللی علاقمند به درخواست مدرک لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا می¬توانند برای بورس ترکیه درخواست دهند.

10- آیا دانشگاه¬های خصوصی پزشکی ترکیه به دانشجویان کمک¬های مالی برای شهریه ارائه می-دهند؟

بله، موسسات خصوصی، کمک های مالی قابل توجهی را ارائه می دهند.

11- چند درصد از دانشجویان دانشگاه¬های خصوصی ترکیه می¬توانند کمک¬های مالی دریافت کنند؟

بیش از 40 درصد از تمام دانش جویان دانشگاه¬های خصوصی پزشکی ترکیه نوعی کمک مالی دریافت می¬کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری