جهت برنامه ریزی های بین المللی و داخلی تحصیل در اتریش، دانشگاه پزشکی گراتس این کشور در سال 1863 آغاز به کار کرد و در سال 2004 به یک دانشگاه مستقل تبدیل شد. دانشگاه پزشکی گراتس اتریش به عنوان مرکز تحقیقات پزشکی با یک کتابخانه و مرکز یادگیری بزرگ اکنون همچنان در حال فعالیت های آموزشی و پزوهشی است. دانشجویان، مدرسان و کارکنان این دانشگاه با توجه به اصول مدل روانشناسی زیستی، که بر مبنای نیازهای اصلی یک فرد در مرکز توجه است در کنار هم قرار می گیرند، یاد می گیرند تا چگونه بر اساس جدیدترین های روز علم پزشکی، کار کنند. این مطلب را با کمک اطلاعات مشاورین و پزشکان همکار موسسه حقوقی توسعه گران مهر برای شما آورده ایم تا آنچه را نیاز دارید، دریافت کنید.

درباره دانشگاه پزشکی گراتس اتریش

دانشگاه علوم پزشکی گراتس اتریش فعالیت خود را از سال 1863، با راه اندازی دانشکده پزشکی دانشگاه کارل فرانزنس گراتس توسط امپراطور فرانز جوزف آغاز کرد. در سال 2004 این دانشکده به یک دانشگاه مستقل تبدیل و به عنوان مرکز تحقیقات پزشکی با کتابخانه و مرکز یادگیری افتتاح شد. در همین زمان، رشته علوم پرستاری نیز به لیست رشته های موجود اضافه شد.

این دانشگاه از حامیان اولیه پزشکان زن بود که زنان را از سال 1900 پذیرش می کرد. هفت سال بعد، دکتر اکتاویا آگوست آینر-رولت، فارغ التحصیل دانشگاه، اولین زنی بود که در گراتس طبابت خود را آغاز نمود. امروزه، این دانشگاه دارای یک مرکز تخصصی لورا باسی، بخشی از یک سری از مراکز تحقیقاتی در سراسر اروپا است که توسط دانشمندان زن سطح بالا هدایت و مدیریت می شود.

موسسه لودویگ بولتزمن، که در سال 2007 افتتاح شد، تنها یکی از شعب اتریشی موسسات تحقیقاتی تخصصی است که به نام فیزیکدان لودویگ بولتسمان نامگذاری شده است. در همان سال، دانشگاه اولین برنامه بین المللی دکترای خود را آغاز کرد. از دیگر امکانات آن می توان به یک مرکز تحقیقاتی بسیار پیشرفته اسکنر MRI، بیمارستان Bad Aussee برای درمان اختلالات روانی و روان درمانی اشاره کرد و در سال 2009 اولین دانشگاه در اتریش بود که مرکز مهارت های بالینی را افتتاح کرد.

فارغ التحصیلان آن عبارتند از:

  • فریتز پرگل، برنده جایزه نوبل شیمی
  • ژولیوس واگنر فون جاورگ، برنده جایزه نوبل پزشکی
  • فارماکولوژیست اتو لووی، که در سال 1936 به دلیل اکتشافات خود در زمینه انتقال سیگنال سیناپس، جایزه نوبل پزشکی را از آن خود کرد، پس از دستگیری وی و بسیاری از دانشمندان یهودی دیگر توسط نازی ها مجبور شد دو سال بعد به دانشگاه نیویورک فرار کند.
تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه گراتس اتریش
تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه گراتس اتریش

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه گراتس اتریش

رشته پزشکی – که فقط به زبان آلمانی ارائه می شود – دانشجویان را برای مشاغل آینده به عنوان پزشک در تمام تخصص ها آماده می کند. مبانی نظری و مهارت های عملی به شیوه ای یکپارچه، موضوع محور و بیمار محور آموزش داده می شوند. جنبه های علمی انسانی از نظر مدل بیوپسی اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه بر این، ویژگی های اساسی تفکر علمی در این رشته ارتقا می یابد.

دندانپزشکی

دانشجویان با تحصیل در رشته دندانپزشکی با توجه به آموزش تدریجی گسترده و مبتنی بر دانش آماده می شوند. این شامل مراقبت های پیشگیرانه دندانپزشکی، پروتزهای دندانی، پریودنتولوژی، جراحی دهان و دندان و ارتودنسی است که همه آنها موضوعات اساسی آموزش نوآورانه و عملی هستند.

آزمون پذیرش و شرایط ورود در سال 2019:

تمام افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی را دارند، باید در آزمون پذیرش شرکت کنند. این آزمون چند گزینه ای و به زبان آلمانی است که در سال یک بار در گراتس برگزار می شود. علاوه بر قبولی در آزمون، مهارت کافی به زبان آلمانی در سطح C1 نیز مورد نیاز است.

دانشگاه علوم پزشکی گراتس برای متقاضیانی که به اندازه کافی بر زبان آلمانی تسلط ندارند، یک دوره مقدماتی زبان برگزار می کند تا به سطح C1 برسند. همچنین این دانشگاه گواهی مهارت زبان آلمانی سایر موسسات ( از جمله ÖSD، Goethe و.. ) را نیز قبول می کند. هر دو آزمون پزشکی MedAT-H ( برای پزشکی) و MedAT-Z ( برای دندانپزشکی) شامل 4 قسمت است. در هر دو آزمون سوالات در زمینه زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات در سطح دبیرستان و همچنین و توانایی ها مهارت های اساسی شناختی و مهارت های اجتماعی و عاطفی می باشد.

آزمون MedAT-H (پزشکی) بیشتر شامل توانایی خواندن و درک مطلب است. آزمون MedAT-Z (دندانپزشکی) شامل سوالاتی از مهارت های دستی ( به خصوص خم کردن سیم و بازتاب ) است. نمونه سوالات، کلید سوالات و توضیحات مفصل آزمون ها را می توانید به صورت رایگان در پلت فرم “Virtual Medical Campus” به طور آنلاین مشاهده کنید.

به منظور واجد شرایط بودن برای آزمون پذیرش باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. ثبت نام آنلاین برای آزمون پذیرش و پرداخت هزینه های اداری برای تامین هزینه های آزمون که باید بین 1_ 29 مارس 2019 انجام شوند.
  2. ثبت نام آنلاین از طریق ANV-Webtool پیش از آخرین مهلت ( 29 مارس 2019)
  3. پرداخت هزینه های اداری از طریق e-Payment
  4. آزمون پذیرش 5 جولای 2019 در Stadthalle گراتس برگزار می شود.
  5. کلیه جزئیات بیشتر درباره نحوه پذیرش پس از اعلام نتایج در اوایل آگوست از طریق ایمیل به اطلاع تمام متقاضیان واجد شرایط می رسد.
  6. پذیرش بین 19 آگوست تا 6 سپتامبر صورت می گیرد.

متقاضیان برای پذیرش باید مدرک تحصیلی لازم برای ورود به دانشگاه را داشته باشند. همچنین مدارک زیر جهت پذیرش لازم است:

  • فرم درخواست ( برای دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی)
  • رزومه
  • کپی پاسپورت
  • اصل دیپلم دبیرستان
  • کلیه مدارک دبیرستان همراه با ریزنمرات
  • مدرک فارغ التحصیلی سال آخر با ریز نمرات

شرایط اضافه برای متقاضیان غیر اروپایی – اثبات وجود مدرک تحصیلی لازم برای ورود به دانشگاه:

متقاضیان غیر اروپایی علاوه بر مدرک تحصیلی عمومی برای ورود به دانشگاه باید نامه پذیرش خود را نیز ضمیمه کنند. این مدرک باید برای سال تحصیلی جاری از سوی دانشگاه به رسمیت شناخته شده همان کشوری که مدرک تحصیلی عمومی برای ورود به دانشگاه را ارائه داده است، صادر شود.

هزینه و شهریه دانشگاه پزشکی گراتس اتریش

به منظور درخواست برای یکسان سازی شهریه ای معادل شهریه دانشجویان اتریشی در ترم زمستان 2019/20، لازم است که مجوز اقامت ( مانند “Aufenthaltsbewilligung-Forscher“، “Aufenthaltsbewilligung-Sonderfälle unselbständiger Erwerbstätigkeit“، „Rot-Weiss-Rot-Karte“) را شخصا به بخش تحصیلات دانشگاه ارائه دهید. مجوز اقامت دانشجویی (Aufenthaltsbewilligung-Studierender) برای یکسان سازی شهریه فاقد ارزش است.در نتیجه باید 746.42 یورو به عنوان شهریه ترم زمستان 2019/20 پرداخت کنید. جریمه 10% برای دیرکرد پرداخت شهریه وجود ندارد.

در صورت تساوی شهریه، قوانین زیر اعمال می شوند:

دانشجویان عادی که در مدت زمان تعیین شده مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را گذرانده اند و از 2 ترم اضافه خود استفاده نکرده اند، نیاز به پرداخت هیچ گونه شهریه ای ندارند. این دانشجویان تنها باید هزینه انجمن دانشجویی به مبلغ 20.20 یورو را پرداخت نمایند. دانشجویان عادی که تحصیلات آنها بیش از دو ترم اضافه از مدت زمان تعیین شده طول کشیده باشد، باید شهریه زمستان 2019/20 را پرداخت کنند. شهریه تحصیل 363.36 یورو و هزینه انجمن دانشجویی 20.20 یورو می باشد که در مجموع باید 383.56 یورو پرداخت کنند. جریمه 10% دیرکرد پرداخت شهریه اعمال خواهد شد. همچنین می توانید برای کاهش و تخفیف شهریه درخواست دهید.

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی گراتس اتریش
رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی گراتس اتریش

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی گراتس اتریش

رتبه بندی دانشگاهی تایمز در سال 2019 شامل 1250 دانشگاه میشود که این آمار، رتبه بندی دانشگاهی تایمز را به بزرگ ترین آمار بین المللی تبدیل میکند. تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی: این تنها جدول عملکرد جهانی دانشگاه برای قضاوت دانشگاه تحقیقات فشرده در تمام ماموریت های اصلی خود است. ما با استفاده از 13 شاخص های عملکرد با دقت کالیبره شده ارائه مقایسه جامع ترین و متعادل، مورد اعتماد دانشجویان، دانشگاهیان، رهبران دانشگاه، صنعت و دولت را فراهم کردیم. محاسبه رتبه بندی برای سال 2019 توسط شرکت خدمات حرفه ای پرایس واتر هاوس کوپرز (PWC) انجام شده است.

روش رتبه بندی دانشگاه های جهان 2019

فهرست امسال از بهترین دانشگاه در جهان است که توسط دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج در سال دوم در یک ردیف است. دانشگاه ییل تنها تازه وارد به 10 دانشگاه برتر است،از رتبه 12 به رتبه 8 رسیده است. در همین حال، زوریخ سوئیس از نزول رتبه داشته است و از رتبه 10 به رتبه 11 رسیده است.

  • رتبه بندی دانشگاه های جهان 2019: 201-250
  • رتبه بندی دانشگاه یانگ 2019: 30

سیستم آموزشی اتریش و امکانات دانشگاه گراتس این کشور از پیشرفته ترین مراکز تحقیقاتی و بیمارستانی برای آموزش پزشکی روانشناسی و روان درمانی بهره می برد. شما نیز چنانچه بر اساس مطالب خوانده شده و تصمیم شخصی، قصد دارید تا اقدامات مهاجرت تحصیلی به اتریش را آغاز کنید، با توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه پزشکی گراتس اتریش مورد تایید وزارت بهداشت ایران است، برای اخذ پذیرش اقدام کنید. پیشنهاد میکنیم از زبان مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آنچه را نیاز است، به روز بشنوید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری