هزینه تحصیل در انگلستان

هزینه تحصیل در انگلستان

حالا داریم به سخت ترین بخشی که مشخص می کند شما می توانید در انگلستان تحصیل کنید یا نه، می رسیم: هزینه تحصیل در انگلستان! هیچ کس دوست ندارد درباره ی پول فکر کند اما پول یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که مشخص می کند آیا تحصیل در انگلستان برای شما امکان پذیر است یا خیر.

شرایط و هزینه تحصیل در انگلستان

بهتر است بدانید که هزینه ی شهریه و هزینه های دانشکده تنها هزینه هایی نیست که باید برای تحصیل در انگلستان بپردازید. شما باید برای هزینه زندگی در انگلستان هم بودجه داشته باشید. به طور کلی اگر شما اهل یکی از کشورهای آمریکا، استرالیا، هرکدام از کشورهای اتحادیه ی اروپا یا کشورهای EEA هستید، می توانید انتظار داشته باشید که هزینه های تحصیل، مشابه هزینه های کشور خودتان باشد.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های انگلستان

بسیاری از دانشجویان در انگلستان تا 9000 یورو هر سال شهریه می پردازند (این هزینه ی آموزش توسط دولت تعیین می شود).البته به صورت میانگین این هزینه 6000 یورو در سال است. البته بهتر است به اصطلاح های به کار رفته توجه داشته باشید: کلمه “شهریه” چندان در مراکز آموزش عالی انگلستان استفاده نمی شود. به جای آن کلمه ی “هزینه ها” مورد استفاده است. هزینه ها یعنی تمام هزینه شهریه به اضافه هزینه خدمات اضافی ای که ممکن است در دانشگاه دریافت کنید؛ خدماتی چون معلم خصوصی، فناوری اطلاعات و خدمات کتابخانه. البته تحصیل در انگلستان و ویزای تحصیل انگلستان به خودی خود مشمول هزینه هایی می شود که لازم به توجه است.

هزینه تحصیل در انگلستان

این استفاده از اصطلاح “هزینه” در کشورهایی مثل آمریکا متفاوت است چرا که در این کشور کلمه ی “هزینه” برای توصیف هزینه هایی جز شهریه استفاده می شود. اگر شما شهروندی از بریتانیای کبیر نیستید (انگلستان، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی) احتمالا باید مبلغی بیشتر از شهروندان بپردازید. در بعضی موارد  ممکن است دانشجویان بین المللی تا 10000 یورو سالانه هزینه ی تحصیل بپردازند (اگر تحصیل شما در خارج از کشور بر پایه ی موافقت دانشگاه خارجی با یک دانشگاه در وطن شما باشد، ممکن است هزینه ها متفاوت باشد).

هزینه تحصیل در انگلستان در مقطع فوق لیسانس

کسانی که در دوره های فوق لیسانس انگلستان تحصیل می کنند، خواهند دید که هزینه ی تحصیل آنها احتمالا از دانشجویان دوره لیسانس انگلستان بیشتر است. آنهایی که در بریتانیای کبیر زندگی می کنند، خواهند دید که هزینه ی تحصیلشان سالانه بالغ بر 12000 یورو است. اما اگر اهل یکی از کشورهای بریتانیای کبیر نیستید، ممکن است ناچار باشید تا 20000 یورو سالانه هزینه تحصیل در دوره های فوق لیسانس را بپردازید. این مقدار بسته به دانشگاه و رشته ی موردنظر شما، تغییر می کند.

همچنین ممکن است لازم باشد کتاب و لوازمی را برای کلاس های خود خریداری کنید. در این صورت، دانشگاه شما میانگین هزینه ی کتاب را به شما اطلاع می دهد. حتما با دانشگاه محل تحصیل خود در ارتباط باشید – آنها به شما کمک می کنند که هزینه ی واقعی تحصیل را فراتر از فقط شهریه، به دست آورید.

اگر این ارقام شما را مضطرب کردند، یک نکته ی مهم هست که باید در نظر بگیرید. اگر شما قصد دارید تمام دوران تحصیل خود را درانگلستان باشید، این دوران بسیار کوتاه تر از کشور خود شما خواهد بود. به عنوان یک دانشجوی لیسانس، شما به جای 4 سال، 3 سال تحصیل خواهید کرد و  در دوره های پس از لیسانس (فوق لیسانس) فقط به 1 سال تحصیل نیاز دارید. پس با اینکه ممکن است قیمت ها برای شما که شهروند بریتانیای کبیر نیستید، بالا به نظر برسند، در کل، همان قیمت کشور خودتان یا کمتر خواهد بود.

وام های تحصیلی در انگلستان

در کنار سال های کمتر تحصیل در انگلستان، شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی می توانید از وام های تحصیلی بسیاری در این کشور استفاده کنید. انگلستان همیشه با دانشجویان بین المللی بسیار خوش رفتار و گرم بوده و میزان پولی که در برنامه های بورسیه، جایزه ی تحصیلی و وام هایی که به این دانشجویان تعلق می گیرد، چشمگیر است.بیش از 20000 دانشجوی بین المللی در انگلستان سالانه وام تحصیلی دریافت می کنند. وام تحصیلی می تواند بر پایه نیاز مالی یا شایستگی تحصیلی، به شما داده شود. برای کسب اطلاعات مفید تر در رابطه با شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در انگلستان شما می توانید با کارشناسان ما مشورت نمایید.

بورسیه تحصیل در انگلستانچندین وب سایت برای کسب اطلاعات بورسیه هایی تحصیلی انگلستان

  • www.scholarship-search.org.uk
  • www.educationuk.org/global/articles/scholarships-financial-support
  • www.britishcouncil.org
  • www.essayorders.co.uk

هر کدام از این وب‌سایت ها هزاران برنامه ی بورسیه دارد که شما می توانید بینشان جستجو کنید و بسیاری از این بورسیه ها برای دانشجویانی که شهروند انگلستان نیستند، در دسترس است. وب‌سایت مشاوره انگلستان همچنین می تواند به شما در جنبه های مختلف شرکت در دانشگاه های انگلستان، کمک کند. و از طرفی مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده ارائه مشاوره به شما متقاضیان محترم می‌باشند.

بسیاری از دانشگاه های انگلستان به دانشجویان بین المللی خود هم بورسیه اعطا می کنند. بعضی از این بورسیه ها بر پایه شایستگی تحصیلی آنها هستند و بعضی تنها به این دلیل به شما داده می شوند که شما یک دانشجوی بین المللی  که در برنامه خاصی ، مشغول به تحصیل هستید. با دپارتمان مالی دانشگاه خود یا دفتر روابط بین الملل تماس بگیرید تا در مورد این بورسیه های مختص دانشگاهی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بورسیه های مقطع فوق لیسانس در انگلستان

دانشجویان بین المللی که در برنامه های فوق لیسانس مشغول تحصیلند، موقعیت های بیشتری برای کاهش هزینه های خود دارند. بسیاری از دانشگاه ها برنامه هایی را ارائه می کنند که در آنها طبق رشته تحصیلی و سایر معیارها (میزان ساعت های کار و تحقیق)، ممکن است بیشتر یا تمام هزینه های تحصیلی شما پرداخته شود. این بورسیه ها البته به سادگی به دست نمی آیند و برایشان رقابت وجود دارد اما بدون شک اگر قصد جدی برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در انگلستان را دارید، ارزش امتحان کردن دارند. برنامه های بورسیه سازی بر پایه ایالت کمتر هستند، اما پولی که از دانشگاه موردنظر شما به شما می رسد، بیشتر است.

نکات حائز اهمیت در رابطه با هزینه های تحصیل در انگلستان

همان طور که در بالا اشاره شد، اگر شما وام تحصیلی هم دریافت نکنید، هزینه ی کلی تحصیل در انگلستان به دلیل سال های کمتر تحصیل، بسیار کمتر است. بهتر است این مساله را هنگام محاسبه ی هزینه های تحصیل خود در دانشگاه به خاطر داشته باشید. اگر برای تحصیل در دوره لیسانس به انگلستان می آیید، ممکن است به دلیل هزینه های پایین تر و زمان لازم کمتر برای اخذ مدرک، دوره فوق لیسانس خود را هم در این کشور سپری کنید.

تمام این منابع شما را در جهت مناسب هدایت می کنند تا بار مالی تحصیل را بر دوشتان حس نکنید و از تحصیل در انگلستان لذت ببرید و نتیجه مناسب را کسب کنید.

تخمین میزان هزینه های تحصیلی در انگلستان

هزینه ی تحصیل و زندگی به عنوان یک دانشجو در انگلستان چقدر است؟ و یا اخذ تابعیت انگلستان چه میزان هزینه ایجاد می کند؛ اینجا به میانگین هزینه هایی که یک دانشجوی آموزش عالی دارد اشاره می کنیم تا شما ایده ای از میزان کل هزینه ها به دست بیاورید و بتوانید بودجه ی خود را برنامه ریزی کنید.

این ارقام از کجا می آیند؟

هرساله NUS تخمین می زند که یک دوره کامل تحصیل در دوره لیسانس انگلستان در یک سال آکادمیک (معمولا 39 هفته) چقدر خواهد بود. این پیش بینی ها برپایه تحقیقاتی مثل تحقیق درآمد دانشجویان دولت و تحقیق ارزیابی هزینه ها و مخارج و تحقیق ارزیابی NUS از هزینه های تحصیل و اقامت است.

تخمین هزینه “میانگین” کار دشواری است زیرا چیزی به نام دانشجوی “میانگین” وجود ندارد. همه ی این هزینه ها به فاکتورهایی مثل دانشگاه محل تحصیل، رشته ی تحصیلی و محل زندگی شما در بریتانیای کبیر و همچنین شرایط فردی است. که همه می توانند روی وام، بورسیه و تسهیلاتی که می توانید دریافت کنید، تاثیر بگذارند. لذا شما قادرید برای بدست آوردن حدود هزینه های تحصیلی در انگلستان با وکلای ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) صحبت کنید. تا آنها اطلاعات مفید و جامعی را در خدمت شما قرار دهند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری