مدارک لازم برای تحصیل در آلمان در رشته ها و مقاطع مختلف چیست؟

مدارک لازم برای تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان آرزوی بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا می باشد. آلمان با داشتن دانشگاه های با کیفیت جهانی، امکانات بسیار زیاد رفاهی و علمی مقصدی بسیار پرطرفدار برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد. برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر مدارک لازم برای تحصیل در آلمان را باید ارائه دهید. برای کسب اطلاعات در مورد مدارک لازم برای تحصیل در آلمان به سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

مدارک لازم برای تحصیل در آلمان

برای ورود به دانشگاه آلمان شما باید مدارک لازم جهت تحصیل در آلمان را برای درخواست پذیرش ارائه دهید.

فرم درخواست

یکی از اولین و مهمترین مدارک لازم جهت تحصیل در آلمان که باید هنگام ثبت نام برای پذیرش در دانشگاه های آلمان ارائه دهید، فرم درخواست است. این فرم باید شامل کلیه اطلاعات شما مثل اطلاعات شخصی، اطلاعات علمی و تجارب شغلی شما باشد. به خاطر داشته باشید که اطلاعاتی که ارائه می دهید باید با سایر اسنادی که با برنامه ارائه می دهید، سازگار باشد. علاوه بر این، دانشگاه های آلمان بیشتر فرم درخواست الکترونیکی دارند که باید برای ثبت نام در وب سایت و ایجاد شناسه به صورت اینترنتی اقدام کنید. علاوه بر تمام اطلاعات، ممکن است مجبور باشید اسناد و مدارک لازم جهت تحصیل در آلمان اسکن شده را در قالب PDF تهیه کنید. هرگز فراموش نکنید که امضاهای دیجیتالی خود را در فرم درخواست قرار دهید.

مدارک لازم برای تحصیل در آلمان – اثبات صلاحیت ورود به دانشگاه

برای گرفتن پذیرش در دانشگاه آلمان باید مدرک صلاحیت ورود به دانشگاه را ارائه دهید. با این حال، اگر گواهی ترک تحصیل ندارید، باید در “Studienkollegs” که یک دوره مقدماتی برای آزمون ارزیابی صلاحیت شما است، ثبت نام کنید.

اگر در این آزمون موفق شوید، اجازه پذیرش در انستیتوهای آلمان را خواهید داشت. علاوه بر این، این دوره ها می توانند مربوط به دوره تحصیلی مورد نظر شما باشد که حداکثر یک سال یا دو ترم طول خواهد کشید. جدا از این، برای اینکه در این دوره رایگان ثبت نام کنید، باید مطابق با مرجع چارچوب مشترک اروپایی برای زبان ها، در زبان آلمانی برابر با سطح B2 مهارت داشته باشید.

مدارک لازم برای تحصیل در آلمان- گواهینامه های علمی (شناخته شده در آلمان)

شما باید گواهینامه های اثبات تحصیلات قبلی خود را در مدارک لازم جهت تحصیل در آلمان در زمان پذیرش در دانشگاه آلمان ارائه دهید. با این حال، شما باید مطمئن شوید که این گواهینامه ها به زبان آلمانی ترجمه شده اند و باید رسماً گواهی شوند. به معنی صدور گواهینامه رسمی، این بدان معنی است که فتوکپی های گواهینامه اصلی شما باید با مهر امضا و مهر شود.

گواهینامه های علمی (شناخته شده در آلمان)
گواهینامه های علمی (شناخته شده در آلمان)

مدارک مورد نیاز تحصیل در آلمان برای درخواست پذیرش بیشتر به شرح زیر است:

  • خلاصه سوابق کاری
  • توصیه نامه ها (حداقل دو عدد)
  • عکس های به اندازه گذرنامه
  • کپی گذرنامه شما
  • گواهینامه های آزمون GMAT / GRE (در صورت درخواست)
  • گواهی پزشکی
  • نامه بیمه
  • اسنادی که بیانگر تجربه کاری هستند (در صورت وجود)
  • پرسشنامه خاص دوره (در صورت پرسش)
  • امتحان TestAS
  • ترجمه گواهینامه ها و مدارک (در صورت درخواست)
  • اثبات توانایی مالی (در صورت درخواست)

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در آلمان

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در آلمان به این صورت می باشد که باید ثابت کنید که زبان انگلیسی یا آلمانی را به اندازه کافی صحبت می کنید تا بتوانید به آن زبان تحصیل کنید. مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در آلمان باید با ارائه گواهی زبان رسمی ارائه شود مگر اینکه بومی باشید یا از یک دوره انگلیسی زبان یا آلمانی زبان فارغ التحصیل شده اید. البته رسیدن به این مرحله به سخت کوشی نیاز دارد.

پنج آزمون و گواهینامه زبان آلمانی وجود دارند که توسط همه دانشگاه های آلمان به رسمیت شناخته می شوند:

  • TestDaF (TDN 3, 4 or 5) (Test Deutsch als Fremdsprache)
  • DSH II or III (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang)
  • Goethe-Zertifikat C2
  • telc Deutsch C1 Hochschule
  • DSD II (Deutsches Sprachdiplom Stufe II)

در قطعنامه کنفرانس وزرای آموزش و پرورش و امور فرهنگی (KMK) در آلمان، هر پنج آزمون به طور یکسان در هنگام ارائه مدارک لازم برای ادامه تحصیل در آلمان معتبر تعریف شده اند. بنابراین تا زمانی که یکی از این گواهینامه ها را در اختیار داشته باشید، مورد تأیید هستید. دانشگاه مورد نظر شما گواهینامه شما را به عنوان اثبات معتبر مهارت های زبان شما در نظر می گیرد.

هر برنامه می تواند به طور مستقل در مورد سطح مهارت های آلمانی اصمیم گیری کند. بنابراین، حداقل نتایج در هر آزمون زبان مورد نیاز شما، از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

نحوه درخواست ویزای دانشجویی برای آلمان

اگر به ویزای دانشجویی برای آلمان نیاز دارید، باید در اسرع وقت و حداقل سه ماه قبل از سفر به کشور اقدام کنید. برای این کار باید با سفارت یا کنسولگری محلی آلمان در کشور خود تماس بگیرید.

نحوه درخواست ویزای دانشجویی برای آلمان
نحوه درخواست ویزای دانشجویی برای آلمان

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی در آلمان که معمولاً به آنها نیاز دارید:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گذرنامه معتبر
  • دو عکس
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه در آلمان
  • متن سوابق تحصیلی
  • گواهی تسلط به زبان آلمانی یا اثبات اینکه شما قصد دارید در یک دوره زبان در آلمان شرکت کنید (اگر در آلمان تحصیل می کنید)
  • اثبات اینکه بودجه کافی برای تأمین هزینه زندگی خود در آلمان دارید (8700 یورو در سال، که تقریباً 10،250 دلار آمریکا است)
  • گواهی نشان دهنده خرید بیمه درمانی
  • اعلامیه اصالت اسناد ارسالی

ممکن است لازم باشد اثبات کنید که سابقه کیفری ندارید. یکی از راه هایی که می توانید ثابت کنید بودجه کافی برای تحصیل در آلمان دارید، واریز مبلغی مشخص به یک حساب مسدود شده است – این بدان معنی است که شما نمی توانید پول را پس از ورود به آلمان پس بگیرید.

اگر قصد دارید بیش از 90 روز در آلمان تحصیل کنید، باید به جای ویزای شینگن، برای ویزای ملی برای تحصیل اقدام کنید که به شما اجازه می دهد بیش از سه ماه در آلمان بمانید. علاوه بر ویزای دانشجویی، هنگام ورود نیز باید درخواست اجازه اقامت دهید.

برای تحصیل در آلمان چه مدارکی لازم است _ زمان درخواست ویزای دانشجویی آلمان

بهترین زمان برای درخواست ویزای دانشجویی آلمان بلافاصله پس از دریافت نامه پذیرش دانشگاه و تأمین اعتبار لازم برای زندگی و تحصیل در آلمان است.

این یکی از مهمترین شرایط است و اگر بورس تحصیلی رسمی به شما تعلق نگرفته است، باید مدارک مالی خود را از طریق روش های دیگر مانند واریز وجوه به یک حساب مسدود شده در آلمان ارائه دهید.

زمان پردازش ویزای دانشجویی آلمان

به طور متوسط​​، 25 روز طول می کشد تا درخواست ویزای دانشجویی آلمان شما بررسی شود. زمان رسیدگی، به کشور و سفارت آلمانی که در آن درخواست می کنید، متفاوت است. سایر درخواستهای ویزای آلمان برای تحصیل به طور معمول طی 3 ماه بررسی می شوند.

درخواست اجازه اقامت برای تحصیل در آلمان

مدارک مورد نیاز برای درخواست اجازه اقامت برای تحصیل در آلمان به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست برای اجازه اقامت به طور کامل تکمیل شده، نام اصلی ‘Antrag auf Erteilung eines Aufenthaltstitels’؛
  • گذرنامه ملی/ کارت شناسایی ملی (اگر با ویزا وارد شده اید باید نشان دهد که ویزای ورود معتبری دارید)؛
  • اسنادی که آدرس دائمی شما را در آلمان نشان می دهد؛
  • تأییده ثبت نام؛
  • قرارداد اجاره؛
  • نامه ای از صاحبخانه که آدرس دائمی شما را تأیید می کند؛
  • عکس های اخیر از نوع گذرنامه؛
  • اثبات معیشت مالی (در هنگام درخواست ویزا همان مدرکی را که ارائه داده اید ارسال کنید)؛
  • اثبات پذیرش در مطالعات (به عنوان مثال گواهی ثبت نام، تأیید پذیرش، یا شواهد پذیرش مشروط در مطالعات)؛
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست (هزینه درخواست 56-100 یورو برای درخواست های بار اول، 49-96 یورو برای تمدید اجازه اقامت است)؛
درخواست اجازه اقامت برای تحصیل در آلمان
درخواست اجازه اقامت برای تحصیل در آلمان

زمان درخواست پذیرش

در بسیاری از دانشگاه های آلمان می توان سالانه دو بار درخواست پذیرش داد. شروع تحصیل یا در ترم زمستان یا تابستان است. به طور کلی، درخواست های ثبت نام زمستانی باید تا 15 ژوئیه و درخواست های ثبت نام تابستان باید تا 15 ژانویه انجام شود. با این حال، مهلت برنامه ها بین موسسات متفاوت است و ممکن است یک موسسه برای هر برنامه مهلت های مختلفی تعیین کند. حتماً تاریخ های خاص دوره انتخابی خود را به دقت بررسی کنید.

توصیه می شود مدارک خود را حداقل شش هفته قبل از مهلت مقرر برنامه ها را ارسال کنید تا در صورت از دست دادن اطلاعات، زمان اصلاحات یا اضافات را داشته باشید. شما باید انتظار داشته باشید که تقریباً یک یا دو ماه پس از پایان مهلت قانونی پذیرش یا رد رسمی دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در آلمان

برای تهیه مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد، اولین کلمه ای که می توانید با آن درگیر شوید hochschulzugangsberechtigung (مخفف HZB)، به معنی “صلاحیت ورود به آموزش عالی” می باشد. یک مدرک کارشناسی که در یک کشور دیگر به پایان می رسد، معمولاً به عنوان HZB مناسب برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان پذیرفته می شود، اما شرایط خاص بسته به دوره، موسسه و مکانی که قبلاً تحصیل کرده اید، متفاوت خواهد بود. برای برخی از دوره های کارشناسی ارشد، متقاضیان باید حداقل امتیازات را در زمینه های خاص تحصیلی کسب کنند. این شرایط را دپارتمان ارائه دهنده برنامه تعیین می کند.

درخواست های برنامه های کارشناسی ارشد یا مستقیماً به دانشگاه و یا از طریق پورتال آنلاین Uni Assist ارسال می شود. این یک سرویس متمرکز است، که برای متقاضیان نمایش داده می شود و کسانی را که تمام شرایط را برای موسسات انتخابی خود دارند، برای ارزیابی بیشتر انتخاب می کنند. همه دانشگاه های آلمان از این سرویس استفاده نمی کنند.

مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در آلمان و روند درخواست توسط هر موسسه تنظیم می شود، اما به طور معمول از شما خواسته می شود که یک نسخه رسمی از مدارک تحصیلی خود، یک عکس گذرنامه، یک نسخه از گذرنامه خود و یک نسخه از نتایج آزمون مهارت زبان را ارائه دهید. ممکن است هر دانشگاه هزینه درخواست نیز داشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آلمان

اولین گام در تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آلمان، دانش زبان آلمانی می باشد که باید آن را با نمره قوی در آزمون هایی مانند TestDaF یا DSH اثبات کنید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آلمان
مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آلمان

سایر مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آلمان عبارتند از:

  • مدرک ورود به دانشگاه/ گواهی ترک تحصیلات متوسطه؛
  • دانش قوی انگلیسی (به منظور درک ادبیات تخصصی، همچنین دانستن زبان لاتین بسیار مفید است اما ضروری نیست)؛
  • دانش گسترده دبیرستان در مورد زیست شناسی، شیمی و فیزیک؛
  • برخی از دانشگاه ها ممکن است دانشجویان غیر اتحادیه اروپا را نیز ملزم به ارائه نتایج آزمون TestAS کنند؛

سخن آخر

برای تحصیل در آلمان چه مدارکی لازم است؟ ما در این مقاله به بررسی مدارک لازم برای تحصیل در آلمان پرداختیم و از تمام چیزهایی که شما برای تحصیل در دانشگاه های آلمان نیاز دارید، صحبت کردیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدارک لازم جهت تحصیل در آلمان با موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی ارتباط برقرار کنید. تا بتوانید بهترین راهنمایی ها را از مشاوران مجرب دریافت نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با مدارک لازم برای تحصیل در آلمان

  1. اولین و مهمترین مدارک لازم برای تحصیل در آلمان چه می باشد؟

    اولین و مهمترین مدرک لازم برای اخذ پذیرش در دست داشتن مدرک پیشین است.

  1. اگر در مدارک لازم جهت تحصیل در آلمان، مدرک صلاحیت ورود به دانشگاه نباشد، چه باید کرد؟

    باید در “Studienkollegs” که یک دوره مقدماتی برای آزمون ارزیابی صلاحیت شما است، ثبت نام کنید.

  1. آزمون های مورد تایید برای کسب مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در آلمان چه می باشند؟

    TesrDAF، DSH، Goethe

  1. بهترین زمان برای درخواست ویزای دانشجویی آلمان کی می باشد؟

    بهترین زمان برای درخواست ویزای دانشجویی آلمان بلافاصله پس از دریافت نامه پذیرش دانشگاه و تأمین اعتبار لازم برای زندگی و تحصیل در آلمان است.

  1. زمان پردازش ویزای دانشجویی آلمان چقدر می باشد؟

    به طور متوسط​​، 25 روز طول می کشد اما زمان رسیدگی، به کشور و سفارت آلمانی که در آن درخواست می دهید، متفاوت است.

  1. زمان ارائه مدارک لازم برای تحصیل در آلمان برای دریافت پذیرش کی می باشد؟

    به طور کلی، درخواست های ثبت نام زمستانی باید تا 15 ژوئیه و درخواست های ثبت نام تابستان تا 15 ژانویه انجام شود.

  1. مهم ترین قدم برای تأیید مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در آلمان چیست؟

    مهمترین قدم صلاحیت ورود به آموزش عالی می باشد.

  1. اولین گام در تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آلمان چیست؟

    اولین گام در تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آلمان، داشتن معدل خوب در دوره قبلی و دانش زبان آلمانی بسیار خوبی می باشد

  1. مدارک لازم برای تحصیل در آلمان به کجا باید ارسال شود؟

    درخواست های برنامه های کارشناسی ارشد یا مستقیماً به دانشگاه یا از طریق پورتال آنلاین Uni Assist ارسال می شوند.

  2. هزینه درخواست اقامت در آلمان چقدر می باشد؟

    هزینه درخواست 56-100 یورو برای درخواست های بار اول، 49-96 یورو برای تمدید اجازه اقامت است.

  3. مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در آلمان چیست؟

    یک نسخه رسمی از مدارک تحصیلی خود، یک عکس گذرنامه، یک نسخه از گذرنامه خود و یک نسخه از نتایج آزمون مهارت زبان

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری