آموزش ابتدایی در کانادا

آموزش ابتدایی در کانادا

در کانادا دولت فدرال وجود ندارد که سیستم مدرسه دولتی در کانادا را کنترل و یا تأمین مالی کند. مدارس دولتی و آموزش ابتدایی در کانادا از سوی دولت تامین می شوند، مدارس عمومی یا جداگانه (که مدارس دولتی کاتولیک عمومی هستند) نامیده می شوند و بنا بر آن که هرکسی می تواند در آن ها شرکت کند، آنها معمولا به دسته های متفاوتی تقسیم می شوند.

مدیریت آموزش ابتدایی در کانادا

مدیران مدارس و مسئولان آموزش و تحصیل در مدارس کانادا مسئول بخش های اداری آموزش و پرورش استانی هستند و به طور عمده از مالیات های محلی و استانی مدارس و آموزشگاه های ابتدایی را تامین مالی می کنند. برنامه ریزی ها و سیاست های مربوط به آموزش (عمومی و خصوصی) با توجه به هر استان متفاوت است. دپارتمان های استانی آموزش و پرورش، طبق قوانین استانی، سیاست آموزشی را تعیین می کنند. وزیر آموزش و پرورش مسئولیت تنظیم سیاست مربوط به امور آموزشی مانند تخصیص بودجه و وجوه فدرال، صدور گواهینامه معلمان، کتاب های درسی و خدمات کتابخانه، ارائه مدارک و آمار آموزشی و تنظیم و اجرای دوره آموزش اجباری است.

آموزش در کانادا

آموزش و تحصیل در کانادا به طور کلی به چهار مرحله تقسیم می شود: آموزش پیش دبستانی، آموزش ابتدایی، متوسطه و تحصیلات تکمیلی یا تربیتی که شامل برنامه های کالج و دانشگاهی و تحصیلات فنی و حرفه ای می شود. تحصیلات تا سن 16 یا 18 سالگی در هر استان کانادا اجباری است. آموزش پیش دبستانی در برنامه های آموزشی کانادا برای کودکان 4 تا 5 ساله (قبل از اینکه دانش آموزان ابتدایی را در سن 6 سالگی شروع کنند) توسط مدارس دولتی، خصوصی و فدرال در کشور و همچنین مدارس اختلالات بصری و شنوایی، ارائه می شود.

آموزش در کانادا

دوره های ابتدایی در کانادا

دانش آموزان کلاس های ابتدایی آموزش و پرورش به طور معمول با یک مدرس فقط برای یک سال تحصیلی تحت آموزش قرار می گیرند و این آموزش را در یک کلاس واحد دریافت می کنند. آموزش ابتدایی در کانادا برای همه کودکان اجباری است و معمولا در سن 6 یا 7 سالگی با کلاس اول شروع می شود. دانش آموزان دوره شش ساله تحصیلات ابتدایی در درجه های 1 تا 5 دسته بندی می شودند که معمولا به صورت زیر است:

  • درجه 1 (6-7 سال)
  • درجه 2 (7-8 سال)
  • درجه 3 (8-9 ساله)
  • درجه 4 (سن 9 تا 10 سالگی)
  • درجه 5 (سنین سالگی)

برنامه های درسی ابتدایی در کانادا

برنامه درسی در مرحله ابتدایی آموزش و پرورش شامل تعدادی از رشته های موضوعی مانند ریاضیات، خواندن، هنرهای زبان (معمولا انگلیسی، اما فرانسوی در کبک)، مطالعات اجتماعی، تاریخ، جغرافیا، علم، موسیقی، هنر و تربیت بدنی است. سال تحصیلی معمولا از سپتامبر شروع می شود و تا ژوئن سال بعد ادامه دارد. والدین برای انتخاب نوع مدارس برای تحصیل فرزندان خود حق انتخاب از بین مدارس زیر را دارند:

  • مدارس دولتی آزاد
  • مدارس خصوصی
  • آموزش در خانه
  • مدارس انگلیسی یا فرانسه (در بسیاری از مناطق)

پذیرش مدارس ابتدایی در کانادا

برای ثبت نام فرزند خود در مدرسه ابتدایی یا دبیرستان، با مدرسه محل سکونت خود تماس بگیرید. از آنجایی که مسئولان مدرسه اغلب مدرسه های زیادی را مدیریت می کنند، ممکن است بتوانید مدرسه ای را که فرزندانتان قادر باشند در آن حاضر شوند، انتخاب کنید. برای رفتن به مدرسه انتخابی، مطمئن شوید که قبل از شروع سال تحصیلی، آنها را ثبت نام کرده باشید.

اگر برای اولین بار است که فرزندان خود را در مدرسه کانادایی ثبت نام می کنید، هیئت مدرسه آنها را ارزیابی می کنند و تصميم می گیرند در چه سطحی باید قرار داده شوند و اینکه آیا آنها نیاز به پشتیبانی رایگان مانند کلاس های زبان انگلیسی یا فرانسوی دارند یا خیر. برای دریافت ویزای دانش آموزی کانادا بهتر است که با مشارین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید تا شرایط و راه های دریافت این ویزا را برای شما توضیح دهند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری