صفر تا صد مهاجرت به سوئد 2020

صفر تا صد مهاجرت به سوئد 2020

سوئد در یک نگاه

سوئد سومین کشور وسیع و پهناور اتحادیه اروپا با تراکم جمعیت بسیار پایین و جمعیت کم در حدود 10 میلیون نفر است. اگر چه این کشور از لحاظ زندگی از گران ترین ترین کشورهای جهان محسوب می شود، اما به دلیل بالا بودن امنیت اجتماعی و رفاه و بالا بودن سطح درآمد، گویی این عیب به چشم نمی آید. در واقع امنیت و رفاه و آرامش ویژگی هایی هستند که ارزش آن ها با هیچ ثروتی قابل قیاس نیست. امنیت و آرامش به ثروت و مکنت ارزش می دهند. امنیت و آرامش و رفاه و درآمد بالا و آزادی های مدنی در سوئد موجب شده است که زندان ها بسیار اندک و جرم و جنایت در حد ناچیز باشد. اگر همه این ها را کنار هم قرار دهید؛ خوب متوجه می شوید که چرا این کشور یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرت کاری و تحصیلی به شمار می رود. اگر به دنبال کشوری هستید که دارای کیفیت زندگی عالی، طبیعت بکر و دست نخورده، مکان های تاریخی قرون وسطایی و عدالت و برابری اجتماعی و مدنی باشد؛ سوئد همان رویای شما است. این کشور اسکاندیناوی پیشرفته همه ویژگی های مدینه فاضله را در خود دارد.

اخذ اقامت سوئد 2020

به منظور اخذ اقامت سوئد، در ابتدا باید فرم های درخواست را تکمیل و به دفترهای مهاجرتی کشور سوئد ارسال کنید. اعتبار مدارک ارسالی اهمیت فراوانی دارد. در صورتی که واجد شرایط لازم باشید، پروسه کار مهاجرت شما ادامه می یابد؛ در غیر این صورت درخواست شما رد می شود، البته با مهیا کردن شرایط لازم می توانید دوباره برای ارسال مدارک اقدام نمائید.
به منظور اخذ اقامت سوئد، باید بر اساس مجوز اقامت موقت قانونی در این کشور اقامت داشته باشید. مدت زمان این اقامت موقت معمولا باید به طور متوالی و پنج سال باشد. این اقامت موقت قانونی حاکی از این است که قصد اخذ اقامت دائمی این کشور را دارید. در واقع زمینه ساز دریافت مجوز قانونی اقامت دائم، مجوز قانونی اقامت موقت است.در صورتی که اقامت سوئد را دریافت کرده باشید؛ می توانید برای دریافت پاسپورت کشور سوئد اقدام کنید. اگر در خارج از کشور سوئد هستید؛ از طریق سفارت سوئد در آن کشور می توانید این درخواست را ارسال کنید. اگر در کشور سوئد اقامت دارید؛ به دفاتر پلیس این کشور مراجعه نمائید. در ادامه مشاوران و وکلای زبده موسسه حقوقی وکلای برجسته اصطهباناتی با آگاهی از جدیدترین قوانین حقوقی و مهاجرتی به معرفی روش های جدید مهاجرت به سوئد در سال 2020 خواهند پرداخت.

راه های مهاجرت به سوئد 2020

برای مهاجرت به این کشور شگفت از چند طریق می توانید اقدام کنید. هر چند بهترین روش به شرایط زندگی و تحصیلی و هدفهای آینده شما بستگی دارد. روش های مهاجرت به سوئد عبارت است از:

  • مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج
  • مهاجرت به سوئد از طریق تولد
  • مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل
  • مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی
  • مهاجرت به سوئد از طریق کار
  • مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت
  • مهاجرت به سوئد از طریق ویزای هنرمندان
راه های مهاجرت به سوئد 2020
راه های مهاجرت به سوئد 2020

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج2020

یکی از روش های اخذ اقامت دائم و مهاجرت به سوئد، ازدواج با یک شهروند سوئدی است که تابعیت و پاسپورت سوئد را داشته باشد؛ توانایی تامین هزینه های خودش و شما را در مدت زمان مشخصی داشته باشد و دارای محل اقامت و زندگی مناسب برای زندگی هر دونفر شما در سوئد باشد. بدین منظور باید به مدت دو سال با این فرد سوئدی زندگی کنید و با هم رابطه عاطفی داشته باشید و در یک مکان زندگی کنید تا واجد شرایط اخذ اقامت دائم شوید. پس از دریافت اقامت دائم سوئد، می توانید برای دریافت پاسپورت سوئد اقدام کنید. با دریافت پاسپورت کشور سوئد، به عنوان شهروند و تبعه این کشور از همه حقوق مدنی و اجتماعی شهروندی برخوردار می شوید.

مهاجرت به سوئد از طریق تولد2020

سوئد از آن کشورهایی است که حق شهروندی را از طریق خون( تولد) نیز اعطا می کند. در صورتی که پدر و مادر فردی دارای حق شهروندی و تابعیت کشور سوئد باشند؛ این فرد نیز به واسطه تولد از این پدر و مادر، دارای حق شهروندی و تابعیت این کشور می شود. اما اگر والدین این فرد در کشور سوئد زندگی کنند اما افراد خارجی محسوب شوند؛ تابعیت به این فرد منتقل نمی شود.در صورتی که مرد سوئدی با تابعیت کشور سوئد با یک زن خارجی ازدواج کند، فرزند آن ها تابعیت سوئد را دریافت می کند. اگر این کودک در خارج از کشور سوئد به دنیا آمده باشد؛ باز هم این تابعیت را دریافت خواهد کرد.در صورتی که زن سوئدی با تابعیت کشور سوئد، فرزندی را به دنیا بیاورد؛ این کودک تابعیت سوئدی را دریافت خواهد کرد. اگر این کودک در خارج از کشور سوئد به دنیا آمده باشد؛ باز هم این تابعیت را دریافت خواهید کرد.

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل2020

کشور سوئد از لحاظ دارابودن دانشگاه های برتر و بالا بودن کیفیت آموزشی یکی از مقصدهای مهم مهاجرت تحصیلی به شمار می آید. دانشگاه های این کشور در میان رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی قرار دارند. دانشجویان می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی و رشته های برتر دانشگاه های این کشور به تحصیل ادامه دهند. به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد، باید فرم درخواست را به همراه مدارک لازم به دانشگاه های این کشور ارسال کنید. در صورتی که شرایط و مدارک تحصیلی شما تائید شود؛ نامه اخذ پذیرش برای شما ارسال خواهد شد. به منظورتحصیل در دانشگاه های کشور سوئد بایستی شهریه پرداخت کنید. گرچه سوئد کشور گرانی است و هزینه زندگی در سوئد بسیار بالا است اما دانشجویان بین المللی می توانند با اخذ مجوز کار دانشجویی، میزان زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند. البته مجوز کار دانشجویی ساعات کاری محدودی دارد؛ از 10 تا 30 ساعت در هفته بر اساس مقطع تحصیلی. با تمام شدن دوره تحصیلی دانشگاهی، بین 6 ماه تا یک سال به دانشجو فرصت داده می شود تا در این کشور کاری برای خود پیدا کند. در صورتی که متقاضی در طی این مدت موفق به پیدا کردن کار شود، می تواند ویزای کار دریافت کند.

شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی به سوئد:

  • دارا بودن ویزای تحصیلی
  • دارا بودن مدرک مهارت به زبان انگلیسی یا زبان سوئدی
  • دارا بودن نامه پذیرش دانشگاه یا کالج معتبر در سوئد
  • دارا بودن 11.250.000 تومان ( 8.350 کرون سوئد )

اگر به زبان سوئدی تسلط ندارید، نگران نباشید؛ با شرکت در دوره های آموزشی زبان سوئدی می توانید به این مهارت دست یابید.در صورتی که قصد ادامه تحصیل در رشته هایی را دارید که به زبان انگلیسی تدریس می شوند؛ بایستی دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی (آیلتس با نمره 6) باشید. اگر فاقد این مدرک و مهارت می باشید؛ می توانید با شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی، شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی دانشگاه های سوئد را فراهم کنید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که صرف شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی، نمی تواند مجوزی برای اخذ ویزای دانشجویی باشد. چه بسا کالج ها و دانشگاه هایی که با دریافت شهریه های ناچیز و یا به صورت رایگان این دوره ها را برگزار می کنند؛ اما اداره مهاجرت سوئد به شرطی ویزای دانشجویی را برای دانشجویی صادر می کند که این دوره های آمادگی زبانی حداقل 30 واحد درسی داشته باشد و به صورت یک کورس مستقل ارائه شده باشند.

مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی2020

یکی از روش های مهاجرت به سوئد، پناهندگی این کشوراست. کار بررسی و ثبت درخواست پناهندگی سوئد به عهده اداره مهاجرت سوئد است. به منظور اقدام برای مهاجرت از طریق پناهندگی، در ابتدا باید به این کشور وارد شد و این درخواست را از طریق اداره مهاجرت مطرح کرد. در صورتی که پس از بررسی درخواست و موارد مطرح شده برای اخذ پناهندگی، با این درخواست موافقت شود؛ فرد متقاضی می تواند از همه خدمات شهری بهره مند شود و به کار و تحصیل بپردازد. بر اساس کنوانسیون پناهندگی سازمان ملل، اداره مهاجرت کشور سوئد مسول حفاظت از حقوق انسانی و اجتماعی افراد پناهنده است. ذکر این نوع پناهندگی دال بر تائید این روش مهاجرت به سوئد نمی باشد و فقط به منظور تکمیل روش های متنوع مهاجرت به سوئد بیان شده است. قطعا روش های بهتر و راحت تری برای اخذ ویزای اقامت و مهاجرت به سوئد وجود دارد که در ادامه بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت.

مهاجرت به سوئد از طریق کار2020

سوئد به دلیل جمعیت کم و وسعت زیاد در پی افراد جوان و متخصص و بامهارت می باشد تا چرخ های اقتصاد جهانی را به سهولت و سرعت بچرخانند و موجب شکوفایی و رونق بیشتر کشور شوند. افرادی که خواهان انجام کار در سوئد می باشند، در صورتی که در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی کنند؛ می توانند ضمن رفتن به سوئد کاری را نیز پیدا کنند و سپس مجوز کار را دریافت کنند. در صورتی که متقاضی در کشورهای غیر اتحادیه اروپا زندگی کند؛ باید پس از اخذ مجوز کار برای اخذ مجوز کار سوئد اقدام کند. یکی از روش های مهاجرت به این کشور، پیدا کردن کار است. بدین منظور فرد متقاضی باید با یک کارفرمای سوئدی قرار داد کاری امضا کند و مدارک و سابقه کاری و تحصیلی خود را برای این کارفرما ارسال کند. کارفرما در سوئد می تواند از طریق جاب آفر (job offer) نیز برای شغلی در کشور سوئد به شما پیشنهاد کار بدهد. متقاضی باید دارای پاسپورت معتبر باشد و کارفرما باید بین 3 تا 6 ماه برای این شغل در کشور سوئد و کشورهای اتحادیه اروپا آگهی کند. در صورتی که در کشورهای اتحادیه اروپا فرد مورد نظر برای پر کردن این موقعیت شغلی پیدا نشد، کارفرما می تواند خود برای پیدا کردن فرد مورد نظر اقدام کند و پس از بررسی مدارک و ارزیابی شرایط لازم، در صورت تائید مدارک متقاضی و واجد شرایط بودن وی، این فرد را برای کار در شرکت خود انتخاب می کند. متقاضی مجوز کار در کشور سوئد، پس از 3 تا 5 سال اشتغال به کار و لحاظ نمودن بسیاری از شرایط و رضایت کارفرما می تواند برای اخذ اقامت دائم اقدام کند.

شرایط لازم برای مهاجرت کاری به سوئد:

  • دارا بودن ویزای کار
  • دارا بودن مهارت زبان سوئدی
  • دارا بودن دعوت نامه کاری در سوئد با حقوق ماهانه 17.500.000 تومان ( 13.000 کرون سوئد)
  • دارا بودن حداقل 300 میلیون تومان سرمایه برای هر نفر
  • دارا بودن سابقه کاری مرتبط در حدود 2 تا 3 سال.

افراد متقاضی کار در کشور سوئد می توانند از طریق آگهی های کاری در روزنامه ها و مجله های سوئد، وب سایت های مختلف دارای فهرست مشاغل کشور سوئد و موسسه های کاریابی برای یافتن کار در این کشور اقدام کنند. پس از بررسی این موارد، متقاضی با ارسال سابقه کاری و تحصیلی خود به این مراکز می تواند برای اخذ مجوز کار سوئد اقدام کند. دانشجویان می توانند با ویزای تحصیلی و یا ویزای همراه دانشجو، کار مرتبط با مهارت و تخصص خود را پیدا کنند. در حال حاضر( سال 2020) کشور سوئد به افراد متخصص و ماهر در علوم کامپیوتر و IT نیاز دارد. اگر دارای مدرک مهندسی کامپیوتر و یا کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط با کامپیوترهستید و ضمنا از تسلط خوبی در زبان انگلیسی برخوردار می باشید، مهاجرت از طریق کار به سوئد گزینه مناسبی برای شما است. حقوق سالانه یک مدیر IT در حدود 76.077 دلار، حقوق سالانه یک مهندس نرم افزار در حدود 62.823 دلار و حقوق سالانه توسعه دهنده نرم افزار در حدود 58.389 دلار است.

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت2020

یکی دیگر از راه های مهاجرت به سوئد برای افرادی با تمکن مالی خوب، سرمایه گذاری در این کشور است. در این کشور نمی توان همه سهام یک شرکت را به نام یک شخص کرد. از 100 درصد سهام یک شرکت سرمایه گذاری، 51 درصد آن باید متعلق به فردی باشد که دارای تابعیت و شهروندی این کشوراست. متقاضی سرمایه گذاری بایستی دارای مهارت و تخصص لازم در حیطه کار مورد نظر، مهارت به زبان سوئدی یا انگلیسی باشد وتوانایی تامین کافی هزینه های زندگی خود و خانواده خود در طی مدت اقامت در این کشور پرهزینه را داشته باشد. در ابتدا به متقاضی یک مهلت دو ساله داده می شود تا بتواند کار مورد نظر را راه اندازی کند. حداقل میزانی که متقاضی باید برای سرمایه گذاری در این کشور هزینه کند، در حدود 150 هزار دلار(600 هزار کرون سوئد) است. به منظور انتقال این مبلغ یا باید همه این مقدار پول را به طور مستقیم به این کشور منتقل کنید و یا این که با ثبت یک شرکت در چندین مرحله اقدام به انتقال آن کنید. برای ثبت شرکت در سوئد بایستی طرح پیشنهادی خود را در ساختار طرح تجاری به دولت سوئد ارائه دهید، در صورتی که دولت سوئد با این طرح شما موافقت کند، مجوز ثبت شرکت تجاری را دریافت خواهید کرد. در صورتی که بتوانید در مدت زمان مشخص شده (2 سال) فعالیت اقتصادی و کسب و کار خوبی راه اندازی کنید و مالیات را نیز بپردازید، مجوز اقامت شما تا 2 سال دیگرتمدید می شود و اگر در طی این 4 سال از شرایط کاری خوبی برخوردار باشید؛ می توانید برای اخذ پاسپورت سوئد اقدام کنید. در صورتی که فرد متقاضی مهاجرت به سوئد دارای تمکن مالی بسیار بالایی باشد و بتواند از طریق ارائه اسناد و مدارک مال و اموال، توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در طی مدت اقامت در این کشور را اثبات کند؛ می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهد.

مهاجرت به سوئد از طریق ثبت شرکت2020
مهاجرت به سوئد از طریق ثبت شرکت2020

شرایط لازم برای مهاجرت از طریق تحصیل به سوئد:

  • دارا بودن ویزای اقامت سوئد
  • دارا بودن مدارکی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی در سوئد
  • دارا بودن تخصص لازم در حرفه مورد نظر
  • دارا بودن مهارت زبان انگلیسی یا سوئدی
  • دارا بودن حداقل سرمایه 1.428.922.000 تومان ( 100.000 یورو)
  • مهاجرت به سوئد از طریق ویزای هنرمندان 2020

به جز روش های متداول مهاجرت به سوئد که توضیح داده شد؛ اخذ ویزای هنرمندان در میان هنرمندان اهمیت خاصی دارد. در این روش فرد هنرمند با اثبات درآمد کافی از طریق فروش آثار هنری و ادبی می تواند برای اخذ اقامت اقدام کند. علاوه بر تامین درآمد کافی از راه فروش آثار هنرمندانه، متقاضی باید سرمایه لازم به منظور فعالیت اقتصادی در رشته هنری مورد نظررا داشته باشد. در این روش نیازی به داشتن تحصیلات دانشگاهی در سطح بالا و داشتن مدرک مهارت زبان نمی باشد.

مدارک لازم برای اخذ حق شهروندی و تابعیت کشور سوئد:

  • پاسپورت معتبر
  • اوراق هویتی معتبر
  • مدارک مربوط به ملیت اصلی شما
  • ارائه یک آدرس ایمیل معتبر
  • ارائه مدارک و اسناد سفر به سوئد
  • ارائه پاسپورت سوئدی
  • پرداخت هزینه ها از طریق کارت های بانکی

در روند کلی مهاجرت به سوئد، مهم ترین شرط، مهارت زبان سوئدی است. در صورتی که قصد دارید برای فرزندان زیر 18 سال خود تقاضای تابعیت سوئد کنید؛ بایستی مسولیت نگهداری از این فرزندان را خود به عهده بگیرید. در صورتی که این کودکان در سوئد زندگی کنند، می توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند. بدین منظور کودکان بالای 12 سال باید رضایت خود مبنی بر اخذ این تابعیت را اعلام کنند و درخواست این حق تابعیت را امضا کنند.

کشور سوئد نیز مانند هر کشور دیگری مزایا و معایبی دارد. در واقع نمی توان یک کشور را از همه لحاظ دارای مزایا و ویژگی های منحصربه فرد معرفی کرد و از اندک معایب آن چشم پوشید. در این جا به ذکر مزایا و البته چند عیب این کشور می پردازیم.

مزایای مهاجرت و زندگی در کشور سوئد:

  • رفاه اجتماعی بالا
  • آمار بیکاری پایین
  • عضو اتحادیه اروپا و شینگن
  • بالا بودن امنیت اجتماعی
  • اهمیت سلامتی جسم و روح در میان مردم سوئد
  • بالا بودن استانداردهای زندگی
  • پیشرفت و تکنولوژی
  • بالا بودن میانگین جهانی از لحاظ کیفیت محیط زیست
  • وجود تعادل میان کار و زندگی
  • بالا بودن سرعت اینترنت( رتبه پنجم در جهان)
  • وجود ساعت های کاری انعطاف پذیر
  • تعطیلات طولانی مدت در این کشور
  • داشتن روحیه صلح طلبی مردم سوئد
  • رعایت برابری و عدالت اجتماعی و فردی
  • ورزش به عنوان یک جزء مهم زندگی روزانه
  • برابری و عدالت در محیط کار
  • دریافت حقوق در تعطیلات
  • مرخصی برای والدین
  • سیستم حمل و نقل منظم و دقیق
  • عادت مردم سوئد به سفر های تفریحی و کشتی سواری شبانه
  • زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم مردم
  • مرخصی های با حقوق ( تا حدود 5 هفته در سال)
  • طبیعت زیبا و بکر
  • اقتصاد قوی
  • صلح طلبی مردم سوئد
  • درآمد بالا در میان کشورهای اتحادیه اروپا
  • سیستم تامین اجتماعی قوی
  • برخورداری مهاجران شاغل از خدمات تامین اجتماعی

معایب مهاجرت و زندگی در سوئد:

  • آب و هوای سرد
  • سردی و عدم صمیمیت مردم سوئد
  • سختی یادگیری زبان سوئدی
  • بالا بودن هزینه های زندگی
  • زیاد بودن سطح مالیات
  • رایگان نبودن تحصیل برای افراد خارجی
  • ارائه مدرک تحصیلی مرتبط با شغل
  • بالا بودن شهریه دانشگاه ها
  • پایین بودن دستمزدها( هر یک ساعت حدود 5 تا 8 یورو)

بهترین شغل ها برای کار در سوئد 2020:

کارگرانی که در کشور سوئد مشغول به کار می باشند، در میان دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از بالاترین حقوق و دستمزد برخوردارند. از جمله شغل های مناسب برای کار در کشور سوئد می توان این کارها را نام برد:

پزشک متخصص انکولوژی و هماتولوژی

برای این شغل دارا بودن مدرک پزشکی عمومی، مدرک پزشکی تخصصی داخلی و هماتولوژی و انکولوژی ضروری می باشد.حقوق سالانه این شغل 888 هزار کرون سوئد است.

مدیر اجرایی پروژه

برای این سمت شغلی دارا بودن یک مدرک تحصیلی در مدیریت پروژه لازم است. البته دارا بودن سابقه کاری در یک پروژه مهم نیز کافی می باشد. حقوق سالانه این شغل 768 هزار کرون است.

مدیریت رویداد و مدیریت تبلیغات

برای این فرصت شغلی دارا بودن یک مدرک لیسانس با گرایش های گرافیک و هنرهای زیبا ضروری است. هر چند در حوزه کاری تبلیغات و طراحی نیازمند سابقه کاری بین 4 تا 7 نیز می باشد. حقوق سالانه این شغل 960 هزار کرون است.

معماری

برای این سمت شغلی دارا بودن یک مدرک لیسانس در زمینه تخصص معماری و همچنین شش سال سابقه کار مرتبط مورد نیاز است. حقوق سالانه این شغل 840 هزار کرون است.

در این مقاله در مورد همه روش های مهاجرت به کشور سوئد برای شما توضیحاتی را ارائه کردیم. از میان روش های ذکر شده، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت شغلی در درجه اول اهمیت قرار می گیرند. در روش ادامه تحصیل، به واسطه آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور و زندگی در میان مردم سوئد، فرصت بهتری برای شما فراهم می شود تا به دنبال کار و تخصص مرتبط با رشته تحصیلی خود باشید و از این طریق زمینه اخذ اقامت دائم خود را فراهم کنید. در روش مهاجرت کاری به سوئد، در صورتی که در رشته های علوم کامپیوتر مهارت و تخصص دارید و ضمنا دارای مهارت به زبان انگلیسی هستید؛ مهاجرت شغلی گزینه بهتری برای شما محسوب می شود.

نکاتی در مورد مهاجرت به سوئد

  • افرادی که تبعه کشورهای اتحادیه اروپا هستند، برای کار در سوئد نیازمند مجوز کار نمی باشند. در صورتی که این افراد قصد اقامت طولانی مدت را در سوئد داشته باشند؛ باید به اداره مهاجرت سوئد مراجعه کنند.
  • از همه شرایط لازم به منظور اخذ شهروندی و تابعیت سوئد، مهارت زبان سوئدی در اولویت خاصی قرار دارد. اگر حق شهروندی و تابعیت این کشور را دریافت کنید؛ بنا به اعتبار پاسپورت سوئد در میان دیگر کشورهای جهان ( رتبه 4 جهان) می توانید بدون نیاز به دریافت ویزا به 127 کشور جهان سفر کنید.
  • در صورت درخواست ویزای کار سوئد، می توانید ویزای اقامت خانوادگی را برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود نیز درخواست کنید.
  • طبق قانون برابری سوئد، همه افراد صرف نظر از نژاد، مذهب، سن، جنسیت و معلولیت از لحاظ کاری به صورت برابر در نظر گرفته می شوند.
  • فرهنگ برابری حقوق انسان ها یکی از ویژگی های فرهنگی مردم سوئد است.
  • خانواده در سوئد حائز اهمیت فراوانی است.
  • پدر و مادر از زمان به دنیا آمدن کودک خود می توانند از 18 ماه مرخصی باحقوق خود استفاده کنند.
  • دین اسلام یکی از بزرگترین مذهب های موجود در کشور سوئد است.
  • مردم سوئد دارای نظم و ترتیب و دقت فراوانی در زندگی هستند.
  • در معامله های ملکی فقط ساختمان و بنای خانه و ملک خرید و فروش می شود و زمین آن متعلق به دولت می باشد.
  • سوئد زمستان های بسیار طولانی دارد و گاهی اوقات در هر شبانه روز فقط 3 تا 4 ساعت هوا روشن است.
  • هزینه تحصیل دانشگاهی در سوئد بسیار زیاد است. شهریه دانشگاه های این کشور هر ترم مبلغی در حدود 4000 یورو تا 7000 یورو است.
  • میزان حقوق و دستمزد دریافتی در سوئد، بالاترین میزان حقوق در کشورهای اروپایی است. در واقع با مشغول به کار شدن یک عضو خانواده، هزینه های زندگی همه اعضا خانواده تامین می شود.

به منظور آگاهی از اطلاعات و جزئیات بیشتر در مورد زندگی و مهاجرت به سوئد می توانید با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برجسته اصطهباناتی تماس بگیرید. این موسسه در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با بهترین خدمات مشاوره ای مهاجرتی به کشورهای برتر اروپایی و آسیایی در خدمت همه افرادی می باشند که رویاهای خود را در آن سوی آب ها و مرزها می بینند. کارشناسان مجرب این موسسه برتر در کشور با ارائه راهکارهای مفید و کاربردی در جهت مهاجرت تحصیلی و شغلی از ابتدای تشکیل پرونده تا رسیدن به مقصد در کنار شما خواهند بود تا این مسیر سخت و ناهموار را هموار کنند.

سوالات متداول

  1. سریع ترین روش مهاجرت به سوئد چیست ؟ سریع ترین راه مهاجرت به سوئد سرمایه گذاری برای تاسیس شرکت، ایجاد نمایندگی از یک شرکت معتبر و یا شراکت در ایجاد یک بیزینس است که نسبت به روش های دیگر مدت زمان کمتری را به خود اختصاص می دهد.
  2. تمکن مالی برای ویزای راه اندازی کسب و کار سوئد چقدر باید باشد؟ میزان تمکن مالی برای اخذ این نوع ویزای کشور سوئد برای دو سال اول شخص درخواست دهنده 21000 دلار و همسر وی 10000 دلار و به ازای هر یک از فرزندان 5000 دلار می باشد.
  3. آیا ترجمه مدارک برای ارسال به سفارت سوئد نیاز است ؟ بله مدارک باید توسط یک مترجم رسمی به سوئدی یا انگلیسی ترجمه شوند و ممهور به مهر دادگستری نیز باشد.
  4. ددلاین پذیرش دانشگاه های سوئد چه تاریخی است ؟ تاریخ ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه های کشور سوئد از 15 آگوست شروع میشود .
  5. آیا می توان از طریق تحصیل در سوئد، ویزای کاری را نیز اخذ کرد؟ بله
  6. محدودیت ویزای دانشجویی کشور سوئد چیست؟ شما با ویزای دانشجویی سوئد نمی توانید برای شرکت و یا موسسات به صورت تمام وقت کار کنید و تنها اجازه کار پاره وقت به شما داده می شود.
  7. شرط ازدواج در سوئد و اخذ اقامت چیست؟ شما باید حتما با یک فرد سوئدی و یا شخصی که بیش از 2 سال از تابعیت وی میگذرد ازدواج کنید.
  8. بهترین روش مهاجرت به کشور سوئد برای افراد با درآمد پایین کدام است؟ سوئد برای دانشجویان بین المللی نیز فاند هایی در نظر دارد که تا سقف 80 درصد از هزینه های دانشگاهی را تامین می کند.
  9. حدود شهریه دانشجویی در سوئد چقدر است؟ بسته به برنامه تحصیلی و دانشگاه انتخابی بین 7،500 تا 25.500 یورو در سال
  10. برای کار در سوئد باید انگلیسی بلد باشیم یا سوئدی ؟ شما باید توانایی تسلط به زبان سوئدی را در خود ایجاد کرده یا اینکه به دنبال کار در محیط ها و شرکت های انگلیسی زبان باشید.

متداول ترین سوالات در مورد مهاجرت به سوئد2020:

  1. شرایط اخذ اقامت سوئد 2020 چیست؟
  2. شرایط مهاجرت به سوئد 2020 از طریق کار چیست؟
  3. شرایط مهاجرت به سوئد 2020 از طریق تحصیل چیست؟
  4. شرایط مهاجرت به سوئد 2020 از طریق ازدواج چیست؟
  5. شرایط مهاجرت به سوئد 2020 از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت چیست؟
  6. شرایط مهاجرت به سوئد 2020 از طریق پناهندگی چیست؟
  7. شرایط مهاجرت به سوئد 2020 از طریق ویزای هنرمندان چیست؟
  8. بهترین و پردرآمدترین شغل های سوئد 2020 کدامند؟
  9. آیا برای تحصیل در کشور سوئد2020 ، ارائه مدرک مهارت به زبان انگلیسی الزامی است؟
  10. مزایا و معایب مهاجرت و زندگی در سوئد 2020 کدامند؟
  11. بهترین روش های مهاجرت تحصیلی به سوئد 2020 کدامند؟

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری