صفر تا صد راه های مهاجرت به انگلستان

راه های مهاجرت به انگلستان

انگلستان کشوری زیبا و رویایی برای زندگی است. بسیاری از افراد علاقه‌مند مهاجرت به این کشور هستند؛ اما همه روش های مهاجرت ممکن است مناسب شما و شرایط‌تان نباشد. در این مقاله ما با یکدیگر صفر تا صد راه های مهاجرت به انگلستان را بررسی می‌کنیم. شما نیز می‌توانید با خواندن این مقاله، شرایط خود را برای مهاجرت به انگلستان بسنجید.

راه های مهاجرت به انگلستان چه هستند؟

برای مهاجرت به انگلستان مانند هر کشور دیگری، راه‌های بسیاری وجود دارد. شما طبق موقعیت و شرایط خود باید از یکی از راه‌ها اقدام نمایید. در لیست زیر ما به صورت کلی روش‌ها مختلف را آورده‌ایم. در ادامه مقاله به بررسی دقیق هر یک خواهیم پرداخت.

  • مهاجرت به انگلستان از راه کار
  • مهاجرت به انگلستان از راه تحصیل
  • مهاجرت به انگلستان از راه سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از راه ثبت شرکت در انگلستان
  • مهاجرت به انگلستان از راه تولد فرزند
  • مهاجرت به انگلستان از راه ازدواج
  • پناهندگی در انگلستان

مهاجرت کاری به انگلستان

شما برای مهاجرت کاری به کشور انگلستان، باید ویزای کاری یا به بیان دیگر Tier2 را دریافت کنید. همچنین شما برای دریافت این ویزا نیازمند مدارکی هستید. یکی از این مدارک دعوت‌نامه کارفرمای مربوطه می‌باشد. این مدرک نشان می‌دهد که شما پس از مهاجرت به انگلستان، در چه محیط و تحت نظارت چه شخصی قرار است مشغول به‌کار شوید.

یکی از موارد مهم که باید در نظر داشته باشید این است که، ویزای کاری تنها به افراد متخصص داده می‌شود. یعنی با انجام کاری معمولی شما قادر نخواهید بود که از این روش به انگلستان مهاجرت کنید.

در زمان تحقیق و جستجو برای کار، دقت کافی به عمل بیاورید. توجه داشته باشید که تنها کمپانی‌ها و کارفرماهایی ممکن است شما را بپذیرند که مجوز استخدام نیروی خارجی را داشته باشند.

مدت اعتبار ویزای کاری انگلستان 5 ساله است. یعنی بعد از این مدت باید ویزای خود را تمدید نمایید.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مهاجرت تحصیلی به انگلستان، پیش از هر چیز نیازمند دریافت پذیرش یکی از مراکز و موسسات آموزشی این کشور مثل مدارس یا دانشگاه‌ها می‌باشد. برای دریافت پذیرش یا به بیان دیگر اپلای کردن، باید مدارک ترجمه شده مقاطع تحصیلی قبلی به همراه ریزنمرات خود را برای دانشگاه ارسال نمایید. همچنین مدارک دیگری مانند: مدرک معتبر زبان انگلیسی، برگه سلامت و رسید پرداخت فی(هزینه بررسی مدارک) مورد نیاز است.

پس از اینکه از دانشگاه یا مدرسه مورد نظر خود پذیرش دریافت کردید، باید ویزای تحصیلی بگیرید. ویزای تحصیلی انگلستان یا Tier4، به دو بخش دیگر تقسیم‌بندی می‌شود. ویزای مخصوص افراد 17 سال به بالا که Tier4 general، و ویزای افراد 17 سال به پایین که Tier4 Child نام دارد.

مهاجرت سرمایه‌گذاری به انگلستان

برای مهاجرت به انگلستان از راه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی چندین روش مختلف وجود دارد.

  • ویزای استارت‌آپ
  • ویزای اینویتور
  • خرید اوراق قرضه دولتی در کشور انگلستان
  • ویزای SOLE REPRESENTATIVE
  • ویزای TIER2

برای مهاجرت از طریق ویزای استارت‌آپ و اینویتر، باید طرحی جدید و خلاقانه ارائه دهید که بشود بر روی آن سرمایه گذاری انجام داد. حداقل مبلغی که برای این‌کار باید در حساب خود داشته باشید، حدود 50،000 پوند می‌باشد.

ویزای استارت‌آپ تنها دو سال اعتبار دارد و همچنین قابل تمدید نیز نمی‌باشد؛ اما نگران نباشید چون می‌توانید از راه دریافت ویزای اینویتر که 3 سال نیز اعتبار دارد به اقامت برسید.

روش سوم یا خرید اوراق قرضه دولتی در انگلستان، به سرمایه هنگفتی در حدود 2 میلیون پوند نیاز دارد. برای دریافت سریع تر اقامت خود نیز در صورت توان باید این مبلغ را تا 5 میلیون پوند افزایش دهید. پس از این سرمایه گذاری، مجوز اقامت به مدت 3 سال برای شما صادر می‌شود. این مجوز را می‌توان برای 2 سال بعد از این مدت نیز تمدید کرد. به این ترتیب با سرمایه گذاری 2 تا 5 میلیون پوندی در انگلستان و 5 سال زندگی، می‌توانید تابعیت انگلستان را دریافت کنید.

مهاجرت از راه ثبت شرکت در انگلستان

برای مهاجرت به انگلستان و دریافت ویزای کاری از راه ثبت شرکت، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • گذرنامه معتبر و دارای اعتبار
  • سابقه کار مربوطه
  • کپی مدارک هویتی لازم
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک آیلتس جنرال با نمره 5 به بالا

این مدارک کلی برای دریافت ویزای کاری شما ضروری می‌باشند. شما پس از دریافت مجوز و مهاجرت به انگلستان، می‌توانید به مدت 3 سال در انگلستان اقامت داشته باشید و در جهت کسب و کار خود تلاش کنید.

شما پس از اتمام این 3 سال می‌توانید به راحتی اقامت موقت خود را برای 2 سال دیگر تمدید نمایید. البته این امکان تنها در صورتی وجود دارد که کسب و کار شما راه‌اندازی شده باشد. همچنین باید توانایی پرداخت مالیات و هزینه بیمه را نیز داشته باشید. مانند روش‌های دیگر مهاجرت به انگلستان، پس از اقامت موقت 5 ساله در این کشور، شما قادر خواهید بود که برای اقامت دائم خود درخواست دهید. اگر واجد شرایط لازم بوده باشید، با درخواست شما موافق خواهد شد.

مهاجرت به انگلستان از راه تولد فرزند

به صورت کلی دو نوع روش مختلف برای دریافت اقامت و شهروندی کودکانی که در این کشور متولد می‌شوند وجود دارد:

  1. تولد در خاک کشور
  2. انگلیسی بودن یکی از والدین

به غیر از این دو روش شما نمی‌توانید از طریق تولد و یا اقامت فرزندان خود به انگلستان مهاجرت کنید. به بیان دیگر شهروند بودن فرزند شما می‌تواند برای شما مجوز اقامت را فراهم کند.

مهاجرت به انگلستان از راه ازدواج

شما برای مهاجرت از این روش باید با یک فرد انگلیسی یا شخصی که اقامت دائم انگلستان را دارد ازدواج کرده باشید. همسر شما باید اقامت کامل و دائم انگلستان را داشته باشد و دولت نباید تاریخی برای ترک او از خاک کشور تعیین کرده باشد. همچنین همسر شما باید توانایی تامین هزینه‌های شما را داشته باشد.

شما نیز باید مدارکی را ارائه دهید که شامل موارد زیر است:

  • مدارک تشخیص هویت(شما باید حداقل 18 سال داشته باشید)
  • برگه سلامت کامل
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی

پناهندگی در انگلستان

افرادی به اسم پناهنده شناخته می‌شوند و می‌توانند اینگونه از کشورهای خارجی اقامت دریافت کنند که شامل ویژگی‌هایی باشند. افرادی که در کشور خود تحت تهدید مواردی چون قتل، آزار و اذیت هسند جزو این دسته قرار می‌گیرند. این موارد ممکن است در زمینه‌هایی چون گرایش‌های مذهبی متفاوت، جنگ، فرقه‌ها و از این قبیل موارد خطرناک باشند.

شما می‌توانید پس از ورود به کشور انگلستان، به دولت این کشور درخواست پناهندگی دهید. تا مدت زمانی که پرونده شما بررسی شود، در کمپ پناهندگان نگه‌داری خواهید شد. در صورتی که پرونده شما قبول نشود، مجبور به ترک خاک انگلستان هستید.

البته افرادی وجود دارند که از این روش سوء استفاده می‌کنند تا بتوانند اقامت انگلستان را دریافت کنند. پس به شما هشدار می‌دهیم تا حد ممکن و اگر مجبور نیستید از این روش به هیچ وجه استفاده نکنید. به این خاطر که خطرات و ریسک‌های بسیاری سر راه شما خواهند بود و ممکن است نتوانید از آن‌ها به آسانی و سلامت عبور کنید.

راه های مختلف مهاجرت به انگلستان در بخش‌های پیشین گفته شد. هر فرد نسبت به شرایط خود باید از این روش‌ها استفاده کند و سعی کند که تابعیت و اقامت انگلستان را از آن خود کند. ممکن است مدتی از شما زمان ببرد؛ اما در نهایت به هدف خود خواهید رسید.

برای مهاجرت بهتر و سریع‌تر می‌توانید از راه‌های مطمئنی نیز استفاده کنید. به‌طور مثال سپردن این امور به‌دست یک متخصص مهاجرت حرفه‌ای و یا کمک گرفتن از یک مشاور ماهر در این امور می‌تواند در راحت‌تر شدن فرآیند مهاجرت به شما کمک کند.

مشاوران خبره و باتجربه موسسه مهاجرتی اصطهباناتی همیشه آماده کمک به شما برای انتخاب یکی از راه های مهاجرت به انگلستان و پاسخ سوالات شما هستند. می‌توانید در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری