شرط معدل برای تحصیل در آلمان ( پزشکی ، دندان پزشکی و سایر رشته ها)

شرط معدل برای تحصیل در آلمان در مقاطع و رشته های مختلف

شرط معدل برای تحصیل در آلمان از جمله شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور می باشد. متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به شرح چگونگی شرط معدل دانشگاه های آلمان، شرط معدل برای تحصیل در آلمان و شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان می پردازند.

منظور از شرط معدل برای تحصیل در آلمان چیست؟

شرط معدل دانشگاه های آلمان به معنای دارا بودن معدل لازم برای اخذ پذیرش می باشد. بر اساس قوانین جدید در مورد شرط معدل دانشگاه های آلمان متقاضیانی که دارای معدل لازم بالاتر از 15 در سه پایه سال دهم، یازدهم و دوازدهم دبیرستان باشند، می توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان اقدام کنند.

البته معدل لازم برای تحصیل در دانشگاه های آلمان بر اساس رشته تحصیلی متفاوت است. شرط معدل برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان مسلماً با دیگر رشته های تحصیلی فرق می کند.

شرط معدل برای تحصیل در آلمان و قوانین جدید 2021

بر اساس قوانین جدید 2021 شرط معدل تحصیل در آلمان متقاضیانی که دارای دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم می باشند و معدل کل آن ها در مدرک دیپلم 3 ساله دبیرستان و مدرک پیش دانشگاهی از 15 کمتر باشد، شانس بسیار کمی برای اخذ پذیرش دانشگاه های آلمان دارند.

 بر اساس این قانون شرط معدل برای تحصیل در آلمان، متقاضیانی که قبل از سال 2011 مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده اند و معدل آن ها کمتر از 15 می باشد، احتمال بسیار پایین و در حد صفر در اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان دارند.

شرط معدل برای تحصیل در آلمان و انواع معدل

به طور کلی در مدارک دیپلم دبیرستان متقاضیان ایرانی دو نوع معدل قید می شود؛ معدل کتبی و معدل کل که برای تحصیل در آلمان بر اساس شرط معدل دانشگاه های آلمان به معدل کل دیپلم نیاز داریم.

  • معدل کتبی دیپلم: معدل کتبی دیپلم متقاضی بر اساس امتحان های سال آخر دبیرستان یا همان سال سوم دبیرستان می باشد. در واقع این معدل از حاصل جمع نمره های امتحان های کتبی متقاضی در سال سوم دبیرستان است. شرط معدل دانشگاه های آلمان شامل این معدل نمی شود.
  • معدل کل دیپلم: معدل کل دیپلم بر اساس معدل های سه سال آخر دبیرستان می باشد. در واقع از مجموع معدل های سه سال دیپلم دبیرستان تشکیل شده است. شرط معدل دانشگاه های آلمان شامل این معدل می شود.

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان

برخی از دانشگاه های پزشکی آلمان دارای شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان می باشند. در واقع متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی را در دانشگاه های آلمان دارند، بر اساس شرط معدل برای تحصیل در آلمان باید دارای معدل بالاتر از 5/18 باشند.

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان
شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان

البته برخی متقاضیان با معدل های کمتر و در حدود 15 نیز می توانند از رشته پزشکی آلمان پذیرش تحصیلی اخذ کنند، اما با شروع تحصیل موفقیت آن ها در گذراندن دروس سخت خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که دانشگاه مونیخ آلمان دارای شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان نمی باشد.

شرط معدل برای تحصیل در آلمان و روش های اخذ پذیرش پزشکی

متقاضیان برای اخذ پذیرش پزشکی با شرط معدل دانشگاه های آلمان می توان به دو طریق این پذیرش تحصیلی را اخذ کند:

  • دارا بودن مدرک دیپلم متوسطه و پیش دانشگاهی: بر اساس شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان متقاضی باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل بالاتر از 17 باشد. علاوه بر این دارا بودن مدرک زبان آلمانی در سطح B1 و اخذ پذیرش از دوره یک ساله کالج الزامی می باشد.
  • گذراندن واحدهای تحصیلی در دانشگاه ها و کالج های ایران و یا کشورهای دیگر: متقاضی بر طبق شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان اگر واحدهای تحصیلی خود را در دانشگاه های کشورهای دیگر گذرانده باشد، می تواند پذیرش پزشکی آلمان را اخذ کند.

چگونه می توان احتمال اخذ پزشکی آلمان با شرط معدل را افزایش داد؟

اگر متقاضی برای تحصیل در رشته پزشکی آلمان دارای معدل درسی بالایی نباشد و قصد داشته باشد به طریقی این پایین بودن معدل را جبران کند، می تواند به این طریق عمل کند. متقاضی بر اساس شرط معدل برای تحصیل و مهاجرت به آلمان می تواند با اخذ پذیرش در دوره های یک ساله کالج M-kurs و تحصیل در این دوره نمره لازم را کسب کند.

متقاضی با کسب نمره و معدل بالا در این دوره می تواند پایین بودن معدل کمتر از 17 را برای اخذ پذیرش پزشکی آلمان جبران کند. با کسب معدل بالا در این دوره های کالج متقاضی می تواند احتمال پذیرش پزشکی آلمان را افزایش دهد.

شرط معدل برای تحصیل مهندسی در آلمان

کشور آلمان دارای دانشگاه های فراوانی در رشته های مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و هنر می باشد و بر این اساس دارای ظرفیت های فراوانی برای اخذ پذیرش متقاضیان بین المللی می باشد. بنابراین شرط معدل دانشگاه های آلمان برای پذیرش در این رشته ها کاربردی ندارد و متقاضیان با دارا بودن معدل بالاتر از 15 می توانند بدون نگرانی از شرط معدل برای تحصیل در آلمان از بهترین رشته های مهندسی و علوم پایه پذیرش تحصیلی اخذ کنند.

شرط معدل برای پذیرش مقطع کارشناسی در آلمان

متقاضی برای تحصیل در مقطع کارشناسی و لیسانس دانشگاه های آلمان باید دارای معدل مناسب دیپلم دبیرستان باشد. شرط معدل دانشگاه های آلمان برای تحصیل در مقطع کارشناسی معدل بالای 15 می باشد.

 اگر متقاضی، مقطع کارشناسی را در کشور خود و یا دیگر کشورها تحصیل کرده باشد و دارای 35 واحد گذرانده باشد، متقاضی نیاز به گذراندن دوره های کالج در آلمان نمی باشد. او می تواند به طور مستقیم تحصیل در دانشگاه های مورد نظر را شروع کند. اگر متقاضی با معدل پایین موفق به اخذ پذیرش تحصیلی آلمان شود، ممکن است در زمان صدور ویزا دچار مشکلاتی شود.

بر اساس شرط معدل اخذ پذیرش برای دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی ارائه معدل دیپلم و معدل پیش دانشگاهی و معدل ترم های گذارنده در دانشگاه ایران و یا هر کشور دیگر الزامی است. متقاضیانی که دارای معدل پایین تر از 15 می باشند، می توانند در دانشگاه های خصوصی آلمان با پرداخت شهریه تحصیل کنند.

شرط معدل برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

دانشگاه های آلمان برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دارای شرط معدل می باشند. در واقع شرط معدل دانشگاه های آلمان برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد نه تنها بر اساس مدارک کارشناسی و یا لیسانس، بلکه دارا بودن معدل مناسب دیپلم و پیش دانشگاهی نیز می باشد.

شرط معدل دانشگاه های آلمان برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، دارا بودن معدل کارشناسی بالاتر از 14 و دارا بودن معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالاتر از 15 می باشد. در برخی از رشته های دانشگاهی آلمان به دلیل رقابت فراوان شرط معدل دانشگاه های آلمان بالاتر از 15 می باشد.

همه فارغ تحصیلان مقطع کارشناسی با دارا بودن معدل بالای 13 می توانند برای اخذ پذیرش تحصیلی کارشناسی ارشد درخواست دهند. اما به دلیل افزایش تقاضاها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارا بودن معدل بالاتر از 14 تا 15 احتمال اخذ پذیرش را افزایش می دهد.

شرط معدل برای پذیرش مقطع دکتری در آلمان

اهمیت شرط معدل دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بیشتر از مقطع دکتری است. این امر به دلیل پژوهش محور بودن مقطع دکتری در آلمان و کم اهمیتی نمره و معدل می باشد.

با این حال اگر معدل متقاضی برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری در آلمان پایین می باشد، می تواند با ارائه مدرک زبان با نمره بالا، ارائه رزومه تحصیلی قوی و ارائه مقاله های تحقیقی پایین بودن معدل کارشناسی ارشد را جبران کند.

شرط معدل برای پذیرش مقطع دکتری در آلمان
شرط معدل برای پذیرش مقطع دکتری در آلمان

اگر متقاضی با ارسال مدارک برای استاد مشاور و تأیید مدارک تحصیلی بتواند مقدمات اخذ پذیرش را فراهم کند، نشان می دهد که معدل چندان تأثیری در اخذ پذیرش دکتری آلمان ندارد. موافقت استاد راهنما با مقاله ها و رساله و تز دکتری متقاضی یکی از شرایط اخذ پذیرش در مقطع دکتری آلمان می باشد.

 آیا معدل شرط کافی برای اخذ پذیرش تحصیلی دکتری آلمان است؟

گرچه بسیاری از متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری آلمان را دارند، دارای معدل درسی بالا در مقطع کارشناسی ارشد می باشند، اما شرط معدل برای تحصیل در آلمان در مقطع دکتری شرط کافی نمی باشد. اگر متقاضی برای اخذ پذیرش دکتری آلمان دارای معدل پایین  باشد، می تواند با ارائه مقاله های علمی و معتبر و مدرک زبان با نمره بالا و همچنین کارهای تحقیقی و پژوهشی احتمال اخذ پذیرش را بالا ببرد.

شورای بررسی پرونده تحصیلی برای مقطع دکتری در آلمان صرفاً معدل تحصیلی را در نظر نمی گیرد و بر اساس رزومه قوی و معتبر و همچنین رساله و تز دکتری و مقاله ها و فعالیت های پژوهشی پذیرش دکتری را صادر می کند.

شرط معدل برای تحصیل در آلمان و ترمیم معدل

متقاضیان ایرانی می توانند برای بالا بردن معدل خود برای شرکت در آزمون های سراسری داخلی با روش ترمیم معدل، نمره پایین برخی از دروس دبیرستان را ارتقا دهند. در این روش با هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش متقاضی می تواند دروس با نمره پایین را مجدداً امتحان دهد و معدل خود را بالا ببرد.

اما این روش برای شرط معدل دانشگاه های آلمان مناسب نمی باشد، زیرا سند و مدرکی دال بر ارتقا معدل به متقاضی داده نمی شود و این ارتقا معدل فقط برای کنکور سراسری داخلی می باشد.

 شرط معدل برای تحصیل در آلمان و خدمات موسسه اصطهباناتی

 متقاضیانی که قصد تحصیل در آلمان را دارند، باید برای بررسی شرط معدل برای تحصیل در آلمان با کارشناسان متخصص در امور مهاجرت مشاوره کنند. انجام کارهای مهاجرت دانشجویی به آلمان بدون کمک از موسسه های مهاجرتی بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه خواهد بود.

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های آلمان بر اساس شرط معدل دانشگاه های آلمان، می توانند برای اخذ پذیرش تحصیلی این کشور برتر اروپایی با کارشناسان برجسته موسسه مهاجرتی و حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس بگیرند.

شرط معدل برای تحصیل در آلمان و مزایای تحصیل و اقامت

متقاضیان با اخذ ویزای تحصیلی آلمان بر اساس شرط معدل برای تحصیل در آلمان می توانند از مزیت های تحصیل و اقامت و زندگی در این کشور برخوردار شوند. از مهم ترین مزیت های تحصیل در این کشور بر اساس شرط معدل دانشگاه های آلمان موارد زیر را می توان نام برد:

  • تحصیل رایگان در رشته های علوم پزشکی و مهندسی و علوم انسانی
  • تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
  • امکان اشتغال در فرصت 18 ماهه جستجوی کار و یافتن کار مورد نظر
  • امکان اخذ اقامت و تابعیت و شهروندی آلمان با کار و اشتغال پس از فارغ تحصیلی
  • اعتبار و ارزش جهانی مدارک دانشگاهی آلمان
  • امکان رفت و آمد به کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • امکان اخذ مجوز کار دانشجویی و کار در حین تحصیل

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان

معدل برای ورود به رشته دندانپزشکی در آلمان یکی از موارد حیاتی برای داوطلبان است. دانشگاه‌های آلمان به دنبال دانشجویان با نمره معدلی رقابتی و عملکرد برتر هستند. میزان معدل مورد نیاز ممکن است در دانشگاه‌های مختلف متغیر باشد، اما عموماً برای ورود به این رشته باید معدل بالایی داشته باشید. همچنین، در برخی دانشگاه‌ها شرایط ویژه‌ای نیز برای ورود به این رشته وجود دارد، مانند آزمون‌های زبان و مصاحبه. برای اطلاعات دقیقتر در مورد شرط معدل تحصیل دندانپزشکی در آلمان و شرایط ویژه هر دانشگاه، می‌توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.

سخن آخر

در این مقاله چگونگی شرط معدل برای تحصیل در آلمان، شرط معدل دانشگاه های آلمان، شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان، شرط معدل برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس موارد شرح داده شده در این مقاله می توان نتیجه گیری کرد که اگر قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارید، بر اساس شرط معدل برای تحصیل در آلمان، دارا بودن معدل بالای 15 برای رشته های مهندسی و معدل بالای 18 برای رشته پزشکی الزامی است.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان را دارید و نیازمند اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی شرط معدل برای تحصیل در آلمان می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید. مشاوران و کارشناسان این موسسه برتر در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، رشت و مشهد با آگاهی از به روزترین قوانین حقوقی و مهاجرتی به شما کمک می کنند تا بهترین گزینه مهاجرت تحصیلی به این کشور را به شما ارائه دهند.

سوال های متداول در مورد شرط معدل برای تحصیل در آلمان

  1. آخرین قوانین در مورد شرط معدل برای تحصیل در آلمان چیست؟

بر اساس قوانین جدید 2020 متقاضیانی که  معدل کل آن ها در مدرک دیپلم 3 ساله دبیرستان و مدرک پیش دانشگاهی از 15 کمتر باشد، شانس بسیار کمی برای اخذ پذیرش دانشگاه های آلمان دارند.

  1. شرط معدل برای تحصیل در آلمان به چه معناست؟

شرط معدل دانشگاه های آلمان به معنای دارا بودن معدل لازم برای اخذ پذیرش می باشد.

  1. شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان چگونه است؟

متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی آلمان را دارند، بر اساس شرط معدل برای تحصیل در آلمان باید دارای معدل بالاتر از 5/18 باشند.

  1. کدام دانشگاه پزشکی آلمان شرط معدل برای تحصیل در آلمان ندارد؟

دانشگاه مونیخ آلمان دارای شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان نمی باشد.

  1. چگونه می توان احتمال اخذ پزشکی آلمان با شرط معدل را افزایش داد؟

متقاضی بر اساس شرط معدل برای تحصیل در آلمان می تواند با اخذ پذیرش در دوره های یک ساله کالج M-kurs و تحصیل در این دوره نمره لازم را کسب کند.

  1. شرط معدل برای تحصیل مهندسی در آلمان چگونه است؟

 متقاضیان با دارا بودن معدل بالاتر از 15 می توانند بدون نگرانی از شرط معدل برای تحصیل در آلمان از بهترین رشته های مهندسی و علوم پایه پذیرش تحصیلی اخذ کنند.

  1. آیا معدل شرط کافی برای اخذ پذیرش تحصیلی دکتری آلمان است؟

خیر. شرط معدل برای تحصیل در آلمان در مقطع دکتری شرط کافی نمی باشد.

  1. راه حل افزایش احتمال اخذ پذیرش دکتری آلمان چیست؟

 متقاضی می تواند با ارائه مقاله های علمی و معتبر و مدرک زبان با نمره بالا و همچنین کارهای تحقیقی و پژوهشی احتمال اخذ پذیرش را بالا ببرد.

  1. آیا ترمیم معدل می تواند به بالابردن معدل برای تحصیل در آلمان کمک کند؟

خیر. این روش برای شرط معدل دانشگاه های آلمان مناسب نمی باشد، زیرا سند و مدرکی دال بر ارتقا معدل به متقاضی داده نمی شود و این ارتقا معدل فقط برای کنکور سراسری داخلی می باشد.

  1. شرایط اخذ پذیرش پزشکی آلمان با شرط معدل چیست؟

متقاضی باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل بالاتر از 17 باشد. علاوه بر این دارا بودن مدرک زبان آلمانی در سطح B1 و اخذ پذیرش از دوره یک ساله کالج الزامی می باشد.

  1. آیا اخذ پذیرش پزشکی آلمان با تحصیل در دانشگاه ها ایران امکان پذیر است؟

متقاضی بر طبق شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان اگر واحدهای تحصیلی خود را در دانشگاه های کشورهای دیگر گذرانده باشد، می تواند پذیرش پزشکی آلمان را اخذ کند.

مقالات مرتبط

58 پاسخ

  1. عرض سلام و ادب بنده۲۳سال سن دارم مدرک c1 زبان آلمانی رو دارم و معدل کل بنده ۱۷.۵ هستش دیپلم تجربی
    به نظرتون به دلیل سن بالا و معدلم آیا شانسی برای پذیرش در کالج ام کورس و اخذ ویزا در رشته پزشکی دارم ؟؟؟؟؟خیلی ممنونم ازتون

    1. سلام روزتون بخیر
      برای شرکت در دوره های پیش دانشگاهی پزشکی بهتر است سن زیر 23 سال داشته باشید.

  2. باسلام
    من دیپلم نظام قدیم با معدل دیپلم75.18
    همچنین لیسانس مهندسی پزشکی را دارم
    آیا شرایط برای تحصیل دندان پزشکی آلمان را دارم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      تحصیل در آلمان محدودیت سنی دارد. متاسفانه شرایط سنی شما ذکر نشده است.

  3. سلام خسته نباشید🌷
    من دارای معدل کل ۱۹/۲۰ هستم و معدل کتبی نهاییم ۱۶/۵۰ شد و دارای مدرک b1وb2 هستم بنظرتون شانس قبولی در دندانپزشکی المان رو دارم؟کدوم یکی از معدل هام مهمه؟

    1. با سلام و عرض ادب
      باتوجه به شرایط ذکر شده می توانید برای رشته های پزشکی آلمان اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

  4. سلام من معدل سال دهمم 19,68
    معدل سال یازدهم 19,20
    و معدل دوازدهم 15,76
    میخواستم بدونم شانس قبولی در رشته داروسازی رو دارم یا نه؟

    1. با سلام و عرض ادب
      معدل کتبی و نهایی حائز اهمیت است. متاسفانه اطلاعات کافی ذکر نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  5. سلام وقتت بخیر.
    ببخشید با مدرک B1 آلمانی و معدل دیپلم ۱۹,۲۰ چند درصد احتمال قبول شدن تو رشته‌ی پزشکی وجود داره؟
    و برای قبولی در رشته‌ی پزشکی در آلمان به جز این دوتا شرط دیگه‌ای هم وجود داره؟؟ ممنون میشم راهنمایی بکنید🙏

    1. سلام وقتتون بخیر
      اگر بتوانید سطح زبان خود را به B2 برسانید شانس ویزا و پذیرش حود را بالاتر می برید.

  6. سلام خسته نباشید
    رشته کامپیوتر معدل کارشناسی 16.5 معدل ارشد از دانشگاه سراسری شیراز 14.5 یه مقاله اسم اول دارم
    چقدر شانس پذیرش دانشگاه های المان دارم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      هدف شما برای پذیرش مقطع تحصیلی دکترا اگر باشد باید رزومه علمی قوی تری را داشته باشید.

  7. سلام برای پذیرش معدل پیش دانشگاهی مهم هست یا دیپلم ؟و با معدل دیپلم 16.11تجربی میشه پذیرش رشته های it یا کامپیوتر ساینس گرفت؟نمره ریاضی و فیزیکم خوب هست و بالای ۱۶ هستش درس عربی و شیمی معدلمو پایین اورده لیسانس مدیریت صنعتی هم دارم . زبان هم مشکلی ندارم چه آلمانی چه انگلیسی

    1. با سلام و احترام
      تحصیل در آلمان معدل دیپلم و پیش دانشگاهی شما حائز اهمیت اسن. با این معدل می توانید در کالج مربوطه شرکت کرده و در کالج نیز نمرات خوبی را دریافت نمایید.

  8. سلام وقت به خیر
    من دانش آموز سال یازدهم تجربی هستم
    معدل سال دهمم حدود ۱۸ و خرده ای شد
    معدل ترم ۱ سال یازدهمم هم همین طور
    اگر از حالا به بعد تا سال دوازدهم معدلم بالاتر بره چقدر شانس پذیرش دندانپزشکی دارم؟ ضمن اینکه دارم c1 آلمانیم رو تموم میکنم
    و اینکه معدل دروس تخصصی فقط مهمه؟ یا دروس عمومی هم هست؟
    و اینکه کالج اتو فون گریک مگدبورگ شرط معدلش چقدره؟

    1. سلام روزتون بخیر
      به شما توصیه می کنیم برای تحصیل دندانپزشکی بهتر است معدلتان بالای 19 باشد.

  9. سلام خسته نباشید.
    من ترم سوم مهندسی کامپیوتر هستم(سن 23)
    معدل دیپلمم 14.51 و معدل پیش دانشگاهیم 13.80
    قصد دارم با یادگیری زبان المانی برای کارشناسی ارشد هوش مصنوعی به المان اپلای کنم، آیا با معدل خوب کارشناسی امکانش هست؟

    1. درابتدا نیاز دارید دانشگاه کارشناسی شما مورد تایید کشور آلمان قرار گرفته باشد. پس از آن می توانید با توجه به معدل خود دانشگاه مد نظرتان را انتخاب نمایید.

  10. سلام من معدل سال دهمم ۱۹/۳۷ و سال یازدهم ۱۶ و خورده ای و سال دوازدهم ۲۰ هست که معدل دیپلم تجربیم در کل تقریبا ۱۸ میشه. و زبان آلمانی هم تقریبا تا سطح c1 بلدم با این مدارک و شرایط میتونم برای تحصیل در آلمان اقدام کنم ؟ و آیا با این مدارک ورود به کالج و بعد تحصیل در رشته پزشکی در آلمان امکان داره؟؟؟؟ یه سوال دیگه ای هم داشتم که آیا میشه بورسیه تحصیلی رشته پزشکی آلمان رو با این مدارک گرفت؟؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، با توجه به معدل دیپلم خود امکان تحصیل در آلمان وجود دارد. در نظر داشته باشید که تحصیل در آلمان رایگان است و اجازه کار 20 ساعت در هفته را نیز دارید.

    2. سلام معدل دیپلم تجربی من ۱۷ است ایا امکان تحصیل رایگان پزشکی در آلمان وجود داره یا نه؟

      1. سلام روزتون بخیر
        برای تحصیل پزشکی در آلمان نیاز به ارائه معدل بالای 19 دارید.

  11. سلام خسته نباشید
    من امسال دیپلم میگرم و معدل دیپلمم ۱۸.۸۰ رشته تجربی هست بنظرتون شانس من برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های پزشکی آلمان خوبه؟؟

    1. با سلام و احترام
      بله، با معدل و سن ذکر شده با دریافت مدرک زبان آلمانی امکان تحصیل رشته های پزشکی برای شما وجود دارد.

  12. ايا با معدل 15 هم مي تونيم پزشكي بخونيم و اينكه با رفتن به كالج شانسي براي پزشكي داريم يا نه
    و اينكه ايا با مدرك ديپلم تجربي ميشه به دانشگاه هاي مهندسي رفت

    1. با سلام و احترام
      برای تحصیل پزشکی در آلمان می بایست معدل دیپلم شما بالای 19 باشد.

  13. سلام وقتتون بخیر من معدل کل دیپلمم 89/17 هستش در رشته تجربی و اینکه در سالهای دهم و یازدهم و دوازدهم تا ترم اول نمرات خوبی داشتم و در ترم دوم نمراتم پایین تر هستش من میتونم با داشتن مدرک زبان المانی در سطح B1 از المان برای رشته های پزشکی یا داروسازی یا مهندسی پذیرش بگیرم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در آلمان نیاز به انتخاب رشته هایی مرتبط با دیپلم تجربی خود را دارید. با توجه به شرایط شما برای رشته داروسازی و پیراپزشکی شانس پذیرش بیشتری را دارید.

  14. سلام من تو رشته اتاق عمل فارغ التخصیل شدم و معدل کل دیپلمم 19و 79 و معدل پیش دانشگاهیم 16 و 45 هست.. ایا شانس اینو دارم میتونم برای دندان پزشکی اپلای کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      جهت تحصیل در دانشگاه های المان محدودیت سنی و معدل بالای 18/5 مورد قبول است.

    2. سلام من امسال دوازدهم انسانی هستم معدل سال های قبلم هم 18/85و 17/55و میخوام ادبیات انگلیسی بخونم برای گرفتن ویزای تحصیلی دیگه نیازی نیست کنکور بدم؟

      1. سلام وقتتون بخیر
        شرکت در کنکور سراسری ایران شانس پذیرش شما را بالا می برد. دو نوع پذیرش برای دانشگاه های آلمان وجود دارد:1) پذیرش مستقیم در دانشگاه های آلمان که نیاز به قبولی در کنکور سراسری ایران دارد. 2) پذیرش از طریق کالج های آمادگی

        1. سلام برای تحصیل در رشته داروسازی با سن ۲۱ سال و داشتن مدرک آلمانی سطح B1با مدل کل دیپلم ۱۸.۶۰ امکان تحصیل هست ؟ معدل نهایی شده ۱۳ آیا تاثیر در پذیرش داره؟

          1. سلام روزتون بخیر
            بله، برای تحصیل در آلمان معدل کل و دیپلم هر دو حائز اهمیت است.

  15. سلام .من یه سوال داشتم برای قبولی در رشته دندانپزشکی در المان به صورت رایگان من شنیدم باید معدل دبیرستان 20 باشه ایا این درسته؟؟؟
    ولی شما نوشتید معدل زیر 18/5 نباید باشه ….
    کدوم حرف درسته؟ و اینکه واقعا معدلت بالای 18/5 باشه میتونی ریاگان درس بخونی؟
    خواهش می کنم پاسخ من رو بدید من حسابی سردرگمم

    1. با سلام و احترام
      دانشگاه های آلمان رنکینگ بسیار خوبی دارند و رایگان است. به همین علت رقابت بسیار زیاد است. در رقابت معدل و سن شما بسیار حائز اهمیت است.

  16. سلام من معدل کل دیپلمم 18.5 هست و زمان اخذ دیپلمم سال 99 عه مدرک b1 المانی دارم بعد از کالج رفتن شانسی برای قبول شدن در دندانپزشکی دارم؟
    چون میگن که معدل خیلی مهمه و با نمرات دیگه کالج جمع میشه

    1. با سلام و احترام
      بله، شرایط سنی و تحصیلی شما برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا مناسب است.

    1. سلام روزتون بخیر
      جهت تحصیل دندانپزشکی در ترکیه ارائه مدرک زبان آلمانی الزامی است.

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان ریز نمرات و معدل با هم مورد ارزیابی قرار می گیرد.

  17. سلام خسته نباشید، من کارشناسی نرم افزار با معدل 14 دارم، متاسفانه بدلایل و افکار غلط اهمیتی به نمره و معدل ندادم و فقط هدف تموم کردن دانشگاه بود، حالا با این شرایط امکان ادامه تحصیل هست؟و اینکه امکان تحصیل دوباره در مقطع کارشناسی هست؟ مدرک زبان نیازه؟

    1. با سلام و احترام
      برای ادامه تحصیل در آلمان نیاز به ارائه مدرک زبان مربوطه دارید. شرایط معدلی و سابقه تحصیلی شما بستگی به رشته و دانشگاه انتخابیتان دارد.

  18. سلام من میخواستم بدونم یعنی چی که تو همه ی سایتا گفته شده معدل بالای شونزده قبوله؟و اینکه میزان مقبولیت معدل بالای شونزده چقدر هست و اینکه آیا معدل به صورت رقابتی محاسبه میشود؟یعنی اینکه اگر من شونزده شدم یه نفر دیگه هفده شد اون هفده رو سفارت میپذیره؟یا اینکه کلا معدل بالای شونزده عالیه و دیگه جزو منفی داخل رزومش حساب نمیشه؟!
    ممنون میشم پاسخ بدید❤️

    1. سلام وقتتون بخیر
      دانشگاه های آلمان رایگان هستند و رتبه و رنکینگ بالایی دارند. بابت همین رقابت بسیار زیادی وجود دارد. برای افزایش شانس پذیرش بهتر است معدل و رزومه علمی قوی ارائه دهید.

  19. با عرض سلام من دوترم رشته پزشکی دانشگاه دولتی با معدل ۱۹/۵میخونم ولی معدل دیپلم من ۱۷ هست میخواستم بدونم با این معدل برای پذیرش لیسانس مستقیم چند درصد؟و میتونم روی داشنگاه هایدلبرگ امید داشته باشم؟اگه نه میتونم با ازمون تست داف و مدرک زبانیمو بالاببرم تا حده c1 و با انگیزه نامه قوی و تجربه کاری مثلا در بیماستان جبران کنم؟ممنون میشم کمکم کنین

    1. سلام روزتون بخیر
      برای پذیرش مستقیم دانشگاه های آلمان ارائه مدرک زبان آلمانی تست داف الزامی است. با توجه به قبولی در دانشگاه های دولتی ایران می توانید برای پذیرش مستقیم اقدام نمایید.

    1. با سلام و عرض ادب
      شرایط تحصیل در آلمان بسته به رشته انتخابی شما دارد. هرچقدر رشته پرطرفداری را انتخاب نمایید، نیاز به ارائه رزومه علمی قوی تری دارید.

        1. با سلام
          منظور از روزمه قوی معدل، ریز نمرات، سابقه پژوهشی مانند مقالات، ژورنال ها و غیره است.

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، برای تحصیل روانشناسی در آلمان بابت رقابت بسیاری که وجود دارد، بهتر است رزومه علمی قوی را ارائه دهید.

    1. سلام روزتون بخیر
      معدل شما برای چذیرش در دانشگاه های آلمان بسته به رشته انتخابی و رقابت بسیار در رشته تحصیلی مورد نظر شما دارد.

  20. ایا با داشتن مدرک زبان المانی میتوان به صورت رایگان دندانپزشکی در المان رو قبول شد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری