جدیدترین تحولات جهان پیرامون مهاجرت و اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری

    جدیدترین تحولات جهان پیرامون مهاجرت و اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در سال 2023

از میان همه کشورهای جهان برای صدور برنامه شهروندی و تابعیت از طریق سرمایه گذاری در حال حاضر کشورهای منطقه کارائیب تقاضای بیشتری دارند. این امر به دلیل پایین بودن میزان سرمایه لازم و شرایط ایده آل اخذ شهروندی است، گرچه برخی از این کشورهای مناطق کارائیب حداقل سرمایه لازم و شرایط سرمایه گذاری را تغییر داده اند. این مقاله به بررسی جدیدترین تحولات جهان پیرامون مهاجرت و اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری می پردازد و دلایل تغییر قوانین سرمایه گذاری در برنامه شهروندی را توضیح می دهد.

چالش های مهاجرت سرمایه گذاری

تحولات اخیر پیرامون برنامه شهروندی کارائیب the Caribbean از طریق برنامه ‌های سرمایه‌ گذاری، چالش‌ هایی را در مورد مهاجرت سرمایه ‌گذاری در سراسر جهان ایجاد کرده است.

سنت کیتس و نویس St Kitts & Nevis، گرانادا Grenada و دومینیکا Dominic اخیراً اعلام کردند که مصاحبه ‌های مربوط به روند برنامه شهروندی توسط متقاضیان سرمایه‌ گذاری را به عنوان بخشی از چارچوب جدید بررسی دقیق خود آغاز خواهند کرد. سنت کیتس و نویس نیز حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای CIP (برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری) خود را دو برابر کرد و متقاضیان عراقی را از ارائه درخواست شهروندی محدود کرد.

گفته می شود که این تحولات پس از جلسه کارائیب – ایالات متحده Caribbean – US و همچنین نشست سران اتحادیه اروپا  EU-CELACدر بروکسل در اوایل سال جاری رخ داده است. در این جلسات مقرر شد که کشورهای کارائیب برای صدور مجوز شهروندی از طریق سرمایه گذاری باید از 6 اصل مهم پیروی کنند:

  1. 1. توافق جمعی در مورد رسیدگی به ریجکتی و رد شدن ویزا: عدم رسیدگی به درخواست های متقاضیانی که درخواست آن ها در حوزه قضایی برنامه سرمایه گذاری CIP دیگر رد شده است و به طور فعال اطلاعات مربوط به ریجکتی ویزاها را به اشتراک می گذارند.
  2. 2. مصاحبه ها: با متقاضیان اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری مصاحبه مجازی یا حضوری انجام دهید.
  3. 3. بررسی های اضافی: هر حوزه قضایی در مورد هر برنامه با واحد اطلاعات مالی کشور مربوطه خود بررسی لازم را انجام دهد.
  4. 4. ممیزی: برنامه صدور ویزای سرمایه گذاری و اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری را هر سال یا هر دو سال یکبار مطابق با استانداردهای پذیرفته شده بین المللی ممیزی کنید.
  5. 5. بازیابی پاسپورت: از مجاری قانونی برای بازیابی پاسپورت های باطل شده کمک بگیرید.
  6. 6. تعلیق درخواست ها از کشورهای روسیه و بلاروس: رسیدگی به درخواست های اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری متقاضیان از کشورهای روسیه و بلاروس را به حالت تعلیق درآورید. قبلاً 4 کشور و حوزه قضایی درخواست‌ های متقاضیان این کشورها را به حالت تعلیق درآورده ‌اند و گرانادا Grenada نیز درخواست‌ های روس‌ ها و بلاروس ‌ها را با دقت بیشتر بررسی می ‌کند و از 31 مارچ 2023 رسیدگی به درخواست‌ های جدید متقاضیان از کشورهای روسیه و بلاروس را به حالت تعلیق در می ‌آورد.

هدف این دستورالعمل ها افزایش اثربخشی فرآیند بررسی دقیق برنامه و همچنین تسهیل ارتباط بین دولت، کارگزاران و سرمایه ‌گذاران خارجی است.

برنامه شهروندی کارائیب از طریق سرمایه گذاری برای روسیه و بلاروس متوقف شده است.

نتایج 2 برابر کردن حداقل مبلغ سرمایه گذاری

اما 2 برابر کردن حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای اخذ شهروندی سنت کیتس و نویس فقط در نتیجه فشار اتحادیه اروپا نیست. این موضوع پیچیده ای است که ارزش آتی پول، تورم و نوسانات ارز را در کنار دیگر عوامل در نظر می گیرد. قوانین تصویب شده در مورد برنامه شهروندی باید برای کشور و همچنین سرمایه گذاران منطقی باشد.

این صنعت تحولات بزرگ تری را پشت سر گذاشته است، به خصوص در دهه 90 که برنامه های شهروندی و تابعیت با سرعت های هشدار دهنده در هر کشور اجرا می شد. برنامه های اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری منطقه کارائیب در زمان ‌های پرتلاطم ‌تری مقاومت کردند و همچنان بسیار محبوب هستند.

تقاضا برای دریافت تابعیت و شهروندی از طریق سرمایه گذاری حتی با 2 برابر شدن میزان سرمایه لازم هرگز کاهش نخواهد یافت، زیرا دریافت شهروندی از طریق سرمایه گذاری زندگی متقاضی را بسیار متحول می کند. دریافت شهروندی یک کشور مرفه آنقدر دارای امتیازات شگفت انگیز است و چنان موانع را از بین می برد که همیشه گزینه ای ایده آل برای همه خواهد بود. افزایش قیمت ها ممکن است در کوتاه مدت اثر جزئی داشته باشد، اما در آینده، روال معمولی به خود می گیرد. مزایایی که متقاضیان با اخذ شهروندی از طریق برنامه سرمایه گذاری دریافت می کنند، فراتر از حد تصور این متقاضیان است.

گلوله برفی در حال بزرگ شدن

این صنعت قبلاً با تغییرات آنی و لحظه ای مواجه بود و مطابق با آن سازگار شده است. به نظر شما این مسئله چقدر بزرگ است؟ و آیا به ناچار گلوله برفی به چیزی بزرگتر تبدیل خواهد شد؟

گرچه انتظار داریم که دیگر برنامه های شهروندی از طریق سرمایه گذاری کارائیب نیز از این روند پیروی کنند، زیرا حفاظت از سرمایه متقاضیان و ارائه حداکثر امتیازات و بازدهی به آن ها به عنوان دارندگان تابعیت و شهروندی منطقی است. برخی از کشورها برای صدور شهروندی در ازای سرمایه گذاری به دنبال افزایش قیمت هستند، همان طور که ترکیه و یونان نیز این کار را انجام داده اند.

جالب است که چشم انداز برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری در حال تغییر است، اما این چیز جدیدی نیست. این تغییرات از هم مجزا و جدا نیستند، بلکه منعکس کننده روند جهانی گسترده تر هستند. یکی از این تغییرات مهم معرفی روند صدور مجوز الکترونیکی سفر (ETA) در اتحادیه اروپا و بریتانیا است.

و این فقط شامل کشورهای اروپایی نمی شود. به اطراف نگاه کنید، کشورهایی را خواهید دید که در همه جا قوانین ویزا را تغییر می دهند؛ معافیت های دریافت ویزا، ورود به کشورهای اروپایی بدون اخذ ویزا و دیگر معافیت ها می آیند و می روند. چرا؟ دلیل آن ترکیبی از مواردی است مانند امنیت، تجارت، دیپلماسی و بعدی را شما بگویید. هر کشوری با ورق های خود بازی می کند تا بهترین معامله را به دست آورد.

این تغییرات به نظر شما چه تاثیری برمناطق کارائیب در سطح خرد خواهد داشت؟ و چه تاثیری بر کشورهایی خواهد داشت که برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری CIP را ارائه می دهند؟

در واقع گزینه های سرمایه گذاری و اهدای سرمایه تفاوت زیادی نخواهد داشت. تفاوت عمده ممکن است در گزینه سرمایه گذاری از طریق خرید املاک و مستغلات باشد، زیرا یکی از معدود انتقاداتی که به برنامه های شهروندی از طریق سرمایه گذاری یا CIP های کارائیب وارد می شود این است که تکمیل برخی از پروژه های مسکونی و تجاری این کشورها بیشتر طول می کشد و همه آن ها به بودجه کافی برای تکمیل نیاز دارند.

در مورد عوامل این تغییرات، این به‌روزرسانی ها وضعیت متقاضیان خارجی برای سرمایه گذاری در کشورهای منطقه کارائیب را از متقاضیانی که به دنبال منافع شخصی کوتاه‌ مدت برای ایجاد درآمد هستند، متمایز می ‌کند.

گزینه های سرمایه گذاری برای اخذ شهروندی از طریق خرید خانه در کارائیب متفاوت است.

آیا به متقاضی خارجی توصیه می کنید که به جای برنامه شهروندی سنت کیتس و نویس، به دنبال برنامه های شهروندی CIP در دیگر کشورهای کارائیب باشند؟

دریافت شهروندی از طریق سرمایه گذاری یک موضوع پیچیده و ظریف است که برای طی کردن روند دقیق و درست آن به تخصص و دقت زیادی نیاز است و به همین دلیل افزایش قیمت و حداقل سرمایه گذاری موضوع اصلی محسوب نمی شود.

در اصل، سنت کیتس و نویس صرفاً حداقل سرمایه لازم برای برنامه سرمایه گذاری CIP را مجدداً تنظیم می کند تا بر موقعیت خود به عنوان صدور پاسپورت پلاتینی تأکید کند. در نتیجه با کاهش حجم سرمایه گذاری، پردازش و بررسی دقیق وضعیت متقاضی را بهتر انجام می دهد و متقاضیان با کیفیت بالاتر را تضمین می کند.

هر متقاضی سرمایه گذاری دارای شرایط متفاوت است و اولویت دادن به نیازهای این متقاضیان گشودن مسیرهای جدیدی برای سرمایه گذاری و شهروندی است.

جمع بندی

درخواست متقاضیان خارجی برای دریافت تابعیت و شهروندی از طریق سرمایه گذاری روز به روز افزایش می یابد و حتی با 2 برابر شدن میزان سرمایه نیز کاهش نخواهد یافت. این امر به دلیل این است که اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری زندگی متقاضی را بسیار متحول می کند و متقاضی از مزایای شگفت انگیزی برخوردار می شود. افزایش میزان سرمایه لازم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ممکن است در کوتاه مدت اثر جزئی داشته باشد، اما در آینده، روال معمولی به خود می گیرد. مزایایی که متقاضیان خارجی با اخذ شهروندی از طریق برنامه سرمایه گذاری دریافت می کنند، بسیار فراتر از حد تصور این متقاضیان است. اگر قصد مهاجرت سرمایه گذاری را دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی راهنمایی های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهند و کمک می کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن ویزای سرمایه گذاری کشورهای اروپایی را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری