مجارستان از کشورهای کوچک واقع در اروپای مرکزی است که اخیرا به یکی از مقاصد مورد توجه متقاضیان بین المللی، جهت ادامه تحصیل تبدیل شده است. از جمله رشته های پر تقاضا در این کشور، رشته دندان پزشکی می باشد که کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در مقاله پیش رو، به شرح توضیحات لازم درباره تحصیل دندانپزشکی در مجارستان 2020 پرداخته اند.

شرایط رشته دندانپزشکی در مجارستان 2020

برنامه (D.M.D) یک دوره دندانپرشکی 5 ساله است که به ده ترم تقسیم می شود.

ساختار برنامه دندانپزشکی

سال اول و دوم برنامه دندانپرشکی، علوم پایه پزشکی و برخی از دوره های تخصصی دندانپزشکی را شامل می شود که عبارتند از:

  • آناتومی دهان
  • اصول دندانپزشکی
  • پیشگیری در دندانپزشکی

سال سوم برنامه، دوره های اضافی علوم دهان و اصول تئوری بیماری ها را پوشش می دهد که شامل مباحث تحصیلی دندانسازی ثابت و دندان مصنوعی و رادیولوژی دهان می شود.

سال چهارم تحصیل بر روی کارهای عملی بالینی در زمینه های دندانپزشکی تاکید دارد. در طول این سال، دانشجویان با تمام زمینه های دندانپزشکی بالینی آشنا می شوند، از جمله ترمیم دندان، پروتز دندان، دندانسازی، جراحی دهان، پزشکی دهان،

دندانپزشکی و اروتودنسی

در سال چهارم و پنجم دانشجویان در کنار یکدیگر در گروه های کوچک در کنار اساتید به درمان بیماران مشغول می شوند.

الزامات پذیرش

پذیرش در آزمون ورودی (در صورت نیاز)

  • تکمیل فرم درخواست
  • مدرک دبیرستان و ریز نمرات (ریز نمرات باید به صورت رسمی ترجمه شود.)

برای تکمیل درخواست، دانشجویان باید مدارک زیر را ارسال کنند:

  • گزارش واکسیناسیون هپاتیت ب، سرخک، اوریون و سرخچه
  • صورتحساب مالی تایید شده
  • رزومه کوتاه به زبان انگلیسی
  • کپی صفحات پاسپورت
  • عکس (در اندازه عکس پاسپورت)
شرایط رشته دندانپزشکی در مجارستان 2020 شرایط رشته دندانپزشکی در مجارستان 2020
شرایط رشته دندانپزشکی در مجارستان 2020

هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان 2020

دانشگاه علوم پزشکی سمل وایس در بوداپست مجارستان: 17,500 دلار در سال (به زبان انگلیسی)

دانشگاه پزشکی سگد مجارستان: 13,900 دلار در سال (به زبان انگلیسی)

دانشگاه پزشکی پکس مجارستان: 14,000 دلار در سال (به زبان انگلیسی)

مجارستان یکی از ارزان ترین سیستم های آموزش در اروپا را دارد، اگرچه هزینه های دانشگاه های این کشور پایین است، اما این از کیفیت آموزشی آن کم نمی کند و از نظر بهترین آموزش جهانی، در رتبه بیست و دوم قرار دارد. کشور مجارستان با برخی از برگزیدگان برتر اروپا مانند فرانسه، سوئد و اسپانیا مقایسه می شود.علاوه بر هزینه های بین المللی که معمولاً بین 100 تا 150 یورو می باشد، میانگین هزینه تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی اغلب می تواند سالانه 4,500 یورو باشد.

هزینه های زندگی و اقامت

در حالی که به طور معمول هزینه زندگی در مجارستان به مراتب پایین تر از سایر مقاصد برتر دانشجویی در اروپا و سراسر جهان است، تجربه و هزینه دانشجویی بسته به تصمیماتی که می گیرد متفاوت خواهد بود.هزینه زندگی در یک آپارتمان مشترک دانشجویان در یک منطقه شهری، می تواند بسیار کم و در حدود 250 یورو در ماه باشد. با دور شدن از مراکز شهری کلانشهرها، طبیعتاً این هزینه کمتر خواهد شد. به علاوه هزینه غذا، نوشیدنی، زندگی شبانه و گشت و گذار برای دانشجویان متوسط که وضع مالی متوسطی دارند، مخصوصاً با وجود تخفیف های دانشجویی کشور، مقرون به صرفه خواهد بود.

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان 2020

این دوره تحصیلی پنج ساله با دقت بسیار طراحی شده است تا از سطح بالای دانش، مهارت و مسئولیت پذیری جراحان دندانپزشکی اطمینان حاصل شود. از سال دوم برخی از دروس ویژه دندانپزشکی مانند مواد دندانپزشکی و مقدمه ای برای پروتز ثابت آموزش داده می شود، که به کمک آنها دانشجویان می توانند با مواد مورد استفاده در ساخت تاج دندان و همچنین اصول لازم برای آماده سازی دندان جهت ترمیم، آشنا می شوند. شرط اصلی دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان برای پذیرش، اتمام دوره دبیرستان و دریافت دیپلم، داشتن دانش کافی در زبان دوره تحصیلی (انگلیسی، آلمانی یا مجارستانی) و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه پزشکی است.

بطور کلی جهت تحصیل در این دوره لازم است که مدارک زیر را ارسال کنید:

  • یک CV به روز
  • یک انگیزه نامه
  • گذرنامه و کارت شناسایی
  • گواهی مهارت در زبان انگلیسی
  • ترجمه انگلیسی ریز نمرات تحصیلی
  • ترجمه انگلیسی دیپلم های به دست آورده
  • دو توصیه نامه آکادمیک
مدارک لازم دندانپزشکی در مجارستان
مدارک لازم دندانپزشکی در مجارستان

مدارک مورد نیاز برنامه های آموزشی انگلیسی زبان در مجارستان:

بخشی از آزمون ورودی، مهارت انگلیسی دانشجویان را ارزیابی می کند. در غیر این صورت ممکن است از دانشجویان خواسته شود که مدرکی در قالب نمرات آزمون آیلتس یا تافل ارائه دهند. حداقل نمره زبان انگلیسی که دانشگاه های مجارستان از متقاضیان می خواهند عبارت است از:

برای مقطع کارشناسی:

بین 5.0 تا 6.0 برای آزمون آیلتس

بین 60 تا 80 برای آزمون تافل

برای مقطع کارشناسی ارشد:

بین 5.5 تا 6.5 در آیلتس

بین 70 تا 90 در آزمون تافل

برای اثبات مهارت زبان آلمانی در برنامه های تحصیلی که به زبان های دیگر ارائه می شوند (آلمانی بسیار رایج است)، الزامات خاصی وجود دارد.

شرایط ورود بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی، متفاوت خواهد بود. بنابراین حتما به طور دقیق در مورد مدارکی که برای ارائه دوره می توانید ارائه دهید، تحقیق کنید.

دانشگاه های دارای رشته دندان پزشکی در مجارستان 2020

جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان ،چهار دانشگاه معروف رشته دندانپزشکی، در چهار شهر مختلف مجارستان واقع شده اند. اولین و مشهور ترین دانشگاه، سملیوس یا دانشگاه سملوایس می باشد که در بوداپست واقع شده است. دانشگاه دوم دانشگاه سگد می باشد که در شهر سگد واقع شده است. دانشگاه های سوم و چهارم در پکس و دبرسن با نام های دانشگاه علوم پزشکی پکس و دانشگاه پزشکی دبرسن واقع شده است. همه ی این دانشگاه ها مدرک پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را به دانشجویان پذیرفته شده ارائه می دهند. با این حال باید در نظر داشته باشید که پذیرش در دانشگاه، در واقع کار چندان آسانی نیست و روند خودش را دارد.

آزمون ورودی دانشگاه های دندانپزشکی در مجارستان 2020

آزمون ورودی

آزمون ورود به دانشگاه های پزشکی مجارستان

پس از گذراندن دوره خود در کالج بین المللی دونا، باید امتحان ورودی را پشت سر بگذارید.هر متقاضی می تواند سالی دو بار در آزمون ورودی شرکت کند.آزمون شامل دو بخش کتبی و شفاهی می شود. (بخش نوشتاری شامل سوالات چند گزینه ای در زبان انگلیسی عمومی، انگلیسی پزشکی، زیست شناسی و شیمی یا فیزیک می باشد. مدت زمان امتحان 2.5 ساعت است. بخش شفاهی، مصاحبه ای با استاد دانشگاه است که بر دانش متقاضی درباره زیست شناسی، شیمی و انگلیسی متمرکز خواهد شد و مصاحبه شخصی که هدف آن بررسی نگرش حرفه ای متقاضی است، تکمیل خواهد شد.)
کلیه مراحل پذیرش و جمع آوری مدارک از طریق بخش پذیرش کالج دونا انجام می شود و کالج به طور جدی از شما در این باره حمایت می کند.لازم به ذکر است که معافیت از امتحان ورودی در مواردی خاص امکان پذیر می باشد که شامل دانشجویان پزشکی می شود که به نمره سطح 3، با نمرات امتحان نهایی حداقل 4.0 و بالاتر (از 5.0) رسیده باشند. البته این به سیاست پذیرش دانشگاه هدف نیز بستگی دارد.

مباحث امتحان ورودی: (برخی از موضوعات ممکن است توسط اساتید دیگر تدریس شود.)

  • مباحث زیست شناسی
  • مباحث شیمی
  • مباحث آناتومی و مباحث فیزیولوژی

مدارک لازم برای درخواست آزمون ورودی:

  • دیپلم دبیرستان
  • ریز نمرات دبیرستان
  • رزومه (بهتر است از دفتر دانشجویی یک الگو بخواهید.)
  • انگیزه نامه
  • گواهی پزشکی (گواهی نامه ای مبنی بر این که فرد متقاضی از لحاظ جسمی و روحی قادر به انجام تحصیلات عالی می باشد، از بیماری عفونی مزمن رنج نمی برد، باید اختلال در عدم توانایی خواندن و آزمایش HIV منفی باشد و همچنین اثبات واکسیناسیون هپاتیت B نیز موجود باشد.)
  • عکس های پشت نویسی شده (2 عکس با اندازه گذرنامه)
  • هزینه درخواست 200 دلار آمریکا (غیر قابل استرداد)
  • هزینه امتحان (در صورت قبولی در امتحان در بوداپست، می بایست مبلغ هزینه آزمون را که 250 دلار و غیر قابل استرداد است، را پرداخت کنید. هزینه امتحان در کشور های مختلف متفاوت است.)
  • هزینه های دیگر

برای دانشگاه سملوایس: رسید بانکی در مورد هزینه درخواست 350 دلار (غیر قابل استرداد پرداخت می شود.)

برای دانشگاه سگد: رسید بانکی در مورد هزینه درخواست 100 دلار (یک بار بدون باز پرداخت پرداخت می شود.) و برای امتحان ورودی 150 دلار.

برای دانشگاه پیکس: رسید بانک درمورد هزینه درخواست 200 دلار و برای امتحان ورودی 250 دلار

با توجه به دشوار بودن آزمون های پزشکی در ایران، بسیاری از علاقمندان به این رشته ها، به دنبال ادامه تحصیل در خارج از کشور می باشند تا بتوانند به رویاهای خود دست یابند که کشور مجارستان با داشتن شرایطی مطلوب می تواند مقصدی مناسب برای این افراد باشد. اگر شما نیز قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، با شعب رسمی موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اصفهان در ارتباط باشید تا در جریان به روز ترین اطلاعات و راه های مهاجرتی قرار گیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری