تحصیل در چین 2019

تحصیل در چین 2019

چین یک مکان جالب برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویانی است که از اروپا، ایالات متحده آمریکا و سایر نقاط آسیا علاقه مند به تحصیل در این کشور می باشند. دانشجویان آموزش دقیق و جامع را تجربه خواهند کرد و برای پیشرفت چشم انداز حرفه ای تضمین می شوند. متقاضیان تحصیل در چین 2019 می توانند با کمک موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) برای شرایط پذیرش دانشگاه های چین اقدام کنند.

شرایط تحصیل در چین 2019

تحصیل در چین فرصتی فوق العاده برای کشف پرجمعیت ترین کشور دنیاست. در چین شما ترکیبی از فرهنگ باستان و مدرن و زندگی و تفریحات شبانه پرجنب و جوش را تجربه خواهید کرد. همچنین با تحصیل در چین با افرادی از سراسر دنیا آشنا خواهید شد. تحصیل و زندگی در چین نسبت به تحصیل و زندگی در کشورها اروپایی، امریکا، کره جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر کم هزینه تر است.

به طور کی در چین حداکثر شهریه هر ترم دانشگاه 1000 دلار است و شهریه برخی از دوره های کوتاه مدت زبان تنها چند صد دلار می باشد. مواد غذایی و مصرفی در چین مقرون به صرفه و خوش قیمت هستند. به عنوان مثال یک شلوار جین تنها 10_20 دلار قیمت دارد، کرایه اتوبوس 15 سنت و بلیط مترو در پکن 30 سنت می باشد. در مجموع همه چیز در چین بسیار خوش قیمت است.

از لحاظ اقتصادی، چین سریع ترین رشد اقتصادی را در 30 سال گذشته داشته است. حتی در زمان بحران مالی، رشد اقتصادی چین سطح 8 درصدی خود را حفظ کرد که برای سایر کشورها غیر قابل تصور بود.اخیرا GDP چین از ژاپن پیشی گرفته است که رتبه دومین کشور بزرگ دنیا از لحاظ اقتصادی را پس از آمریکا به خود اختصاص داده است. تمام 500 کمپانی برتر دنیا در چین بیزنس خود را انجام می دهند. دفتر مرکزی آسیا _ اقیانوسیه این کمپانی ها در شهرهای شلوغ چین از جمله هنگ کنگ، شانگهای و پکن واقع شده است.

افرادی که قادر به صحبت به زبان چینی هستند و تجربه زندگی در چین را دارند، می توانند از مزایای بسیار زیاد کار در چین بهره مند شوند. چین به عنوان یک بازار بزرگ برای شرکت های چندملیتی عمل می کند و کارفرمایان به خوبی این را می دانند که درک واقعی از زبان، فرهنگ و مردم چین امتیازی مثبت و بزرگ برای افرادی که قصد پیشرفت زیادی دارند، محسوب می شود. مدارک تحصیلی اتخاذ شده از دانشگاه های چین، مورد تایید اکثر کشورهای توسعه یافته می باشد. دولت چین توافق نامه پذیرش دوطرفه مدارک تحصیلی با تعدادی از کشورها از جمله آمریکا، بریتانیا، فرانسه، ژاپن و 65 کشور دیگر امضا کرده است.

تحصیل دکترا در چین 2019

دوره های تحصیل دکترا در چین معمولا 3 ساله هستند. گواهینامه های فارغ التحصیلی و مدارک تحصیلی برای افرادی که دارای شرایط فارغ التحصیلی و مدرک تحصیلی هستند، چاپ می شود. بسیاری از دانشجویان در مورد نحوه پذیرش دکترا برای دانشگاه های چینی سوال می پرسند. به طور معمول این فرایند با دوره های دیگر (مثل ارشد) متفاوت است. برای دکترا معمولا یک استاد راهنما لازم است. شرایط عمومی برای پذیرش دانشجویان دکترا به شرح زیر است:

  • شهروندان غیر چینی در سلامتی کامل باشند.
  • 18 ساله یا بالاتر
  • یک گذرنامه معتبر خارجی داشته باشند.
  • فارغ التحصیل مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن باشند.
  • حداقل دو توصیه نامه از استادان داشته باشند.
  • تحت شرایط عادی متقاضیان باید مدرک H.S.K 5-8 یا بالاتر را داشته باشند یا آزمون ورودی دانشگاه را با موفقیت بگذرانند.

تحصیل دکترا در چین 2019

متقاضیانی که از شرایط مطلوب در زبان چینی برخوردار نیستند، در صوری پذیرفته می شوندکه دوره یک ساله تمام وقت زبان چینی را به عنوان دوره پیش نیاز تحصیلات خود با موفقیت سپری کنند. NB: برای آن دوره هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شود، متقاضیان باید نمرات آزمون های مهارت زبان انگلیسی را مانند TOEFL یا IELTS ارائه دهند.

بررسی معیارهای لازم برای ورود به دوره، پیدا کردن یک استاد راهنمای مناسب که راهنمایی شما را بر عهده بگیرد. هنگامی که استاد راهنما را پیدا کردید، باید رزومه خود و باقی مدارک مورد نیاز را به همراه درخواستتان برای وی ایمیل کنید و قصد خود برای ادامه تحصیل در دوره دکتری را ابراز کنید. می بایست مدارک زیر را تهیه و در سیستم بارگذاری کنید.

  • صفحه اطلاعات شخصی گذرنامه. معمولی گذرنامه باید حداقل 2 سال اعتبار داشته باشد.
  • عکس جدید صورت با اندازه 2 اینچ، بهتر است عکس مورد استفاده برای گذرنامه را بارگیری کنید.
  • CV کامل با شرح مختصری از تحقیقات انجام شده
  • فرم بررسی آزمایشات سلامت (ضمیمه 2)
  • گواهینامه های مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های چین 2019

شرایط لازم برای ورود به بهترین دانشگاه های پزشکی در چین و همچنین غیر پزشکی با توجه به نوع دوره و نوع دانشگاه مورد نظر متفاوت می باشد. بنابر این پیش از آغاز روند درخواشت پذیرش از دانشگاه انتخابی خود لطفا شرایط لازم برای شرکت در دوره ی مورد نظر را از طریق سایت رسمی آن دانشگاه با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که می توانید احتیاجات این دانشگاه را براورده نمایید. همچنین یک کپی از مدارک مربوطه تهیه نمایید. شرایط عمومی برای پذیرش در مقاطع تحصیلی عالی (لیسانس) از این قرار می باشد:

  • متقاضیانی که شهروند کشور چین نیستند باید از سلامت جسمانی مناسبی برخوردار باشند.
  • داشتن حداقل سن 18 سال یا بیشتر
  • داشتن پاسپورت خارجی معتبر
  • داشتن گواهی فارغ التحصیلی از دبیرستان یا مدرک معادل آن و یا مدرک تحصیلی آکادمیک
  • در شرایط نرمال متقاضیان شرکت در دوره هایی که به زبان چینی تدریس می شوند باید در تست مهارت زبان چینی (HSK) در سطح سه یا بیشتر پذیرفته شوند و یا در آزمون ورودی آن دانشگاه قبول شوند.

شرایط عمومی برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد شامل موارد زیر می باشد:

  • متقاضیانی که شهروند کشور چین نیستند باید سلامت جسمانی خوبی داشته باشند.
  • حداقل 18 سال یا بیشتر سن داشته باشند.
  • پاسپورت خارجی معتبر داشته باشند.
  • در شرایط معمولی متقاضیان شرکت در دوره هایی که به زبان چینی تدریس می شوند باید در تست مهارت زبان چینی (HSK) در سطح 4 تا 6 یا بیشتر پذیرفته شوند و یا در آزمون ورودی آن دانشگاه را پشت سر بگذارند.
  • مدرک فارغ التحصیلی لیسانس یا معادل آن را داشته باشند.
  • یک یا دو معرفی نامه از سوی اساتید سابق خود تهیه نمایند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی و دانشجویی چین 2019

ویزای دانشجویی کشور چین که تحت عنوان ویزای X نیز شناخته می شود، برای افراد خارجی ای که به قصد تحصیل، تحصیلات پیشرفته و یا تحقیقات در زمینه ای خاص وارد کشور چین می شوند صادر می شود. این نوع ویزا را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

  • ویزای X 1: این نوع ویزا طولانی مدت است و برای اقامت های بیشتر از 180 روز در نظر گرفته شده است.
  • ویزای X 2: این نوع ویزا کوتاه مدت است و برای اقامت های کوتاه تر از 180 روز در نظر گرفته شده است.

اعتبار هر دوی این ویزا ها از زمان صدور 90 روز می باشد در حالی که ندت زمان تحصیل برای دارنده ی ویزای X1 معمولا 000 است که مدت زمان آن پس از ورود متقاضی به کشور چین تعیین می گردد ولی این مورد برای ویزای X2 بیشتر از 180 روز نیست. برای دانشجویان بین المللی یکی از ملزوماتی که وجود دارد این است که سازمانی را پیدا کنند که روند یافتن رشته ی تحصیلی و یا کارآموزی را برای انها راحت تر کند و از طریق این شرکت ها نامه ی درخواست پذیرش و فرم JW201 و یا JW202 را برای دانشگاه ارسال نمایند.

دانشجوی پذیرفته شده باید پاسپورت شخصی خود را که در هنگام درخواست پذیرش از آن استفاده نموده است، به همراه نامه پذیرش، فرم درخواست ویزا (JW202 / JW201) ،فرم اصلی آزمایش سلامت بدنی را به همراه سایر مدارک لازم به دفتر سفارت و یا کنسولگری کشور جمهوری چین بفرستد و برای دریافت ویزای دانشجویی X1 و یا X2 اقدام نماید. لطفا بدون ویزا و یا با استفاده از سایر ویزای ها (ویزاهای غیر تحصیلی) به کشور چین وارد نشوید و اصل نامه ی پذیرش دانشگاه و فرم درخواست ویزا نزد خود نگه دارید چرا که به هنگام درخواست مجوز اقامت و هم چنین ثبت نام دانشگاه به این مدارک نیاز خواهید داشت.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی و دانشجویی چین 2019

دانشجوی پذیرفته شده می بایست در تاریخ مشخص شده و در مکانی که در نامه ی پذیرش نام ان قید شده است ثبت نام به عمل آورد. در غیر این صورت می بایست ابتدا موافقت و تاییده دانشگاه را از قبل تهیه کنند. مدت زمان انجام این فرایند: به طور معمول مدت زمان رسیدگی به درخواست شما 4 روز کاری است. اگر می خواهید زود تر از این موعد ویزای خود را دریافت کنید میتوانید از خدمات ویزای فوری استفاده کنید. خدمات فوری تا 3 روز کاری زمان خواهند برد و باید 20 دلار آمریکا اضافه تر پرداخت کنید.

Rush Service: یک روز کاری زمان می برد و می بایست مبلغ 30 دلار اضافه تر بپردازید. هزینه های ویزای X با هزینه های سایر ویزاهای این کشور تفاوتی ندارد و از آنجایی که ویزای نوع X1 تنها یک بار ورود است و سفارت و کنسولگری کشور چین به ندرت ویزای چندر بار ورود X2 را صادر می کند، در اینجا تنها به هزینه های ویزای یک بار ورود و دوبار ورود اشاره می شود. برای شهروندان کشور های دیگر این هزینه بین 30 تا 90 دلار می باشد و معمولا هنگام دریافت ویزا پرداخت می شود. اما در برخی از مناطق ممکن است لازم باشد این مبلغ را به هنگام درخواست ویزا پرداخت کنید.

بورسیه های تحصیلی چین 2019

در طول سال آینده، با توسعه اقتصاد چین و با افزایش سطح بین المللی، دولت بورسیه تحصیلی در چین برای دانش آموزان بین المللی را بهبود خواهد داد، هرسال به هر دانش آموز در مقطع کارشناسی بیش از 66200 RMB، در مقطع کارشناسی ارشد 79200 RBM، در مقطع دکتری 99800 RBM بورسیه پرداخت می شود. بنابراین دانش اموزان زیادی چین را برای تحصیل انتخاب می کنند. سفارت یا کنسولگری چین مقام رسمی در کشور شما برای دریافت بورسیه است. سفارت هر کشور جزئیات ثبت نام و مهلت زمانی خاص خود را دارد. اطلاعات ممکن است هر ساله بروز شوند. اول باید با سفارت چین تماس بگیرید.

  • فرم ثبت نام خود را به سفارت چین ارسال کنید.
  • بعد از بررسی تمام مدارک داوطلبان، سفارت چین دعوت نامه ای برای کاندید های برگزیده جهت دریافت بورسیه دولتی چین ارسال می کند(داوطلبانی که نام شان در لیست کاندید ها نیست دعوت نامه دریافت نمی کنند.)
  • به همراه دعوت نامه با دانشگاه های مورد نظر برای ثبت نام تماس بگیرید. باید نامه پیش ثبت نام دریافت کنید. نامه پیش ثبت نام خود را به سفارت چین ارسال کنید.

توجه: نامه پیش ثبت نام از یکی از دانشگاه چین، مدرک ثبت نامی معتبری نیست. ثبت نام ها محدود به نامه های پیش ثبت نامی است که مستقیما از دانشگاه میزبان جهت تاییدیه ثبت نام ارسال شود. ثبت نام های بدون نامه پیش ثبت نام برای انجام مراحل ثبت نام به دانشگاه ارسال می شود.

برای داوطلبانی که نامه پیش ثبت نام ندارند، شورای بورسیه چین نمی تواند اطمینان دهد که دانشگاه میزبان از نظر موسسه دارای صلاحیت شناخته شود، چرا که ظرفیت دانشگاه و صلاحیت داوطلب نیز در نظر گرفته می شود. سفارت چین همه درخواست های ثبت نام را جهت بازبینی نهایی به شورای بورسیه چین ارسال می کند، منتظر اطلاعیه دریافت بورسیه بمانید.

نکات مهمی که باید بدانید:

  • شما نمی دانید که چقدر شانس برای دریافت بورسیه دارید. هیچ کسی نمی تواند دریافت بورسیه را تضمین کند. با این حال با ثبت نام در دانشگاه های کم طرفدارتر و یا رشته ای خاص، می توانید شانس پذیرش خود را افزایش دهید.
  • دانش آموزان بدون دعوت نامه ی کاندیدهای برتر جهت دریافت بورسیه دولتی چین و نامه پیش ثبت نام نیز می توانند بورسیه بگیرند. بعضی از دانشگاه ها نامه پیش ثبت نام ارائه نمی کنند.
  • دعوت نامه ی کاندیدهای برتر جهت دریافت بورسیه دولتی چین تضمینی برای دریافت بورسیه نیست.
  • اگر دانشگاه مورد درخواست شما نامه پیش ثبت نام ارائه می کند حتما باید آن را دریافت کنید چرا که درصورت عدم دریافت این نامه هیچ شانسی برای گرفتن بورسیه نخواهید داشت.
  • گرفتن نامه پیش ثبت نام در بعضی از دانشگاه ها بسیار ساده است.

اگر درحال حاضر در چین زندگی می کنید نیز می توانید ثبت نام کنید. باید تمامی مدارک ثبت نامی را برای سفارت چین در کشور خودتان ارسال کنید. جهت ادامه تحصیل در چین بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید، مشاورین ما می توانند اطلاعات به روزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری