تحصیل داروسازی در ارمنستان

تحصیل داروسازی در ارمنستان

ارمنستان که با نام رسمی جمهوری ارمنستان شناخته می شود کشوری است که پایتخت آن شهر ایروان می باشد. این کشور در قفقاز جنوبی قرار دارد و با کشور های گرجستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، ایران و نخجوان مرز مشترک دارد. ارمناستان با وسعت بیست و نه هزار و هشتصد کیلومتر مربع کشوری بسیار کوچک محسوب می شود که بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با تحصیل داروسازی در ارمنستان نکاتی ارائه کنیم.‌ زبان نوشتاری و گفتاری مردم این کشور ارمنی است.

در کشور ارمنستان اقلیت های مذهبی ارمنی، ایزدی و روس بیشترین آمار را دارند. واحد پول کشور ارمنستان چیزی به نام درام است. این کشور در میان دریای خزر و دریای سیاه قرار گرفته و به گونه مرز میان آسیا و اروپا محسوب می شود. این کشور دارای بیست استان است و پر جنعیت ترین استان های کشور ارمنستان عبارتند از: ایروان، شیراک، لوری، آرماویر و کوتایک. اگر تمایل دارید برای مهاجرت به ارمنستان اقدام کنید می توانید با مراجعه به کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی انتخابی مناسب داشته باشید. کارشناسان ما در نمایندگی های موسسه در شهر های شیراز، تهران، مشهد، تبریز و اصفهان پاسخگوی سوالات شما در این زمینه هستند.

تحصیل داروسازی در ارمنستان

ارمنستان یکی از کشور هایی است که در میان مردم دنیا خصوصا ایرانیان به عنوان منطقه ای توریستی جهت تقریح گزینه مناسبی محسوب می شود و سالیانه ایرانیان زیادی به جهت مقاصد توریستی به این کشور سفر می کنند. ‌اما مهاجرت به ارمنستان نیز انتخاب گروهی دیگر از مردم است. روش های مهاجرت به ارمنستان متفاوت است و هر شخصی می تواند بنا به شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب نماید. به طور مثال کار در ارمنستان، تحصیل در ارمنستان یا سرمایه گذاری در ارمنستان.

یکی از مهم ترین ویژگی های تحصیل در ارمنستان، نزدیک بودن این کشور به ایران است که باعث رفت و آمو بهتر و راحت تر می شود. علاوه بر آن می توان گفت که هزینه های زندگی در ارمنستان و هزینه تحصیل در ارمنستان نسبت به خیلی از کشور ها پایین تر است. از این رو برای زندگی دانشجویی مناسب می باشد. نکته بسیار مهم دیگر این است که دانشگاه های ارمنستان در سطح اروپا و دنیا مورد قبول هستند.

علاوه بر آن نکته مهم این است که بسیاری از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان ایران نیز هستند. داروسازی یکی از رشته های پر طرفدار است که تمام دنیا افراد زیادی برای تحصیل در آم تلاش می کنند. تحصیل داروسازی در ارمنستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما در ابتدا ببینیم کدام دانشگاه های ارمنستان این رشته را ارائه می دهند.

دانشگاه های ارائه دهنده داروسازی در ارمنستان

یکی از مهم ترین مواردی که باید بررسی گردد، دانشگاه های ارمنستان و ارائه دهنده رشته داروسازی است که در این بخش از مقاله قصد داریم آن را بررسی کنیم.

اولین دانشگاهی که قصد داریم آن را معرفی کنیم و رشته داروسازی را ارائه می دهد، دانشگاه سنت ترزا می باشد. این دانشگاه یکی از معتبر ترین دانشگاه های ارمنستان می باشد و در سال هزار و نهصد و نود و دو میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه امکانات بسیار زیاد و پیشرفته ای از جمله کتاب خانه ها و آزمایشگاه های پیشرفته برای دانشجویان خود فراهم نموده است. یکی از مزیت های تحصیل در این دانشگاه این است که دانشگاه سنت ترزا مورد تایید سازمان بهداشت جهانی می باشد. از این رو می توان گفت افرادی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، اعتبار و تخصص بالایی خواهند داشت.

دانشگاه بعدی اما دانشگاه هیایبو ساک ایروان است. همان طور که در اسم آن پیداست این دانشگاه در ایروان کشور ارمنستان قرار دارد. دانشگاه هیایبو ساک توسط لورن هارو تو نیان که از اعضای انجمن علمی ارمنستان بود در سال هزار و نهصد و نود میلادی تاسیس شد.

دانشگاه بعدی که در آن رشته داروسازی برای تحصیل ارائه می شود، قدیمی ترسن و بهترین دانشگاه در کشور ارمنستان می باشد که با نام دانشگاه ایروان ارمنستان شناخته می شود و چیزی حدود سیزده هزار دانشجو دارد. تحصیل رشته داروسازی در این دانشگاه به زبان های روسی، ارمنی و انگلیسی امکان پذیر است.

شرایط تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های ارمنستان

در بحش قبل با ارائه مشخصات دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در ارمنستان، توانستیم شما را با این دانشگاه ها تا حدودی آشنا کنیم تا تصمیم گیری برای انتخاب راحت تر شود. اما مسئله بعدی که بررسی آن بسیار مهم است، شرایط تحصیل در رشته داروسازی در کشور ارمنستان می باشد.

شرایط تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های ارمنستان
شرایط تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های ارمنستان

اولین نکته که شاید برای داوطلبان تحصیل در این رشته بسیار حائز اهمیت باشد، این است که اگر شخصی تمایل داشته باشد برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام کند، نیازی به ارائه مدرک پیش دانشگاهی ندارد و تنها با ارائه دادن مدرک دیپلم خود می تواند پذیرش تحصیلی رشته داروسازی در ارمنستان را درخواست بدهد. زمان تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های کشور ارمنستان پنج سال است.

حضور در این رشته نیاز به آزمون ورودی ندارد و برای تحصیل در داروسازی نیاز به ارائه مدرک زبان نمی باشد. افرادی که تمایل دارند در کشور ارمنستان به تحصیل رشته داروسازی بپردازند، می توانند در ابتدا در این کشور دوره های کالج را بگذرانند و سپس برای تحصیل داروسازی در کشور ارمنستان اقدام کنند. دقت کنید که قبل از شروع تحصیل و انتخاب دانشگاه مورد نظر، اگر تمایل دارید برای زندگی به ایران باز گردید حتما دانشگاهی را انتخاب نمایید که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور ایران باشد.

اگر دانشگاهی که فرد متقاضی در آن تحصیل کرده باشد و مدرک از آن دریافت کرده مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران نباشد، شخص پس از ورود به ایران دچار چالش هایی می شود. او باید در ایران مدرک تحصیلی داروسازی خود را به وزارت بهداشت بری ارزیابی ارسال نماید و اگر در ارزیابی موفق نبود، اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری ارسال نماید.

موسسات ارائه دهنده تحصیل داروسازی در ارمنستان

یکی از مهم ترین نکات درباره رشته داروسازی در ارمنستان وجود موسسات داروسازی است که تحصیلات داروسازی نیز ارائه می دهند. یکی از این موسسات YSU در ارمنستان است. این موسسه با ماموریت اجرای توابع آموزشی، پژوهشی و سرمایه گذاری تاسیس شده است و وظیفه اصلی آن ها تهیه دارو و رشد داروسازان با استاندارد های بین المللی است که مهم ترین پیش شرط های توسعه صنعت داروسازی در جمهوری ارمنستان می باشد.

موسسه داروسازی YSU داروسازان زیادی را با کیفیت بالاس علمی با مدرک لیسانس و فوق لیسانس آماده می کند تا فعالیت های بعدی خود را در شرکت های تخصصی جهت ساماندهی و کنترل داروخانه ها و مراکز تخصصی ادامه دهند. موسسه داروسازی YSU فرصت های واقعی ایجاد کرده است که فعالیت های علمی و آموزشی تقریبا در تمام جهات مطابق با استاندارد های بین المللی ارائه شود.

در این انستیتوی معنبر سه گرایش تحصیلی داروسازی ارائه می شود که عبارتند از: شیمی دارویی و فارماکوگدیوز، داروسازی و اقتصاد و مدیرییت داروسازی و زیست پزشکی. این انستیتو دارای آزمایشگاه های با کیفیتی مانند آزمایشگاه های شیمی دارویی، فارماکوژنوز، بیوتکنولوژی، شیمی سم شناسی، فارماکولوژی و … می باشد.

این موسسه با ارائه جدیدترین روش ها و متد های فناوری دانشجویان را قادر می سازد تا دانش نظری خود را به طور کامل تمرین کنند. علاوه بر آن این موسسه داروسازی دارای سیستم یادگیری از راه دور است که دانشجویان را قادر می سازد سخنرانی های خارجی با دیگر دانشگاه ها را به راحتی پوشش دهند. این موسسه معتبر با دانشگاه هایی در خارج از ارمنستان مثل دانشگاه تحقیقات ملی بلگرود روسیه، دانشگاه دوستی مردم روسیه، دانشگاه دولتی موسکو و … همکاری می کند.

هزینه زندگی و تحصیل داروسازی در دانشگاه های ارمنستان

یکی از مهم ترین مسائل در زمینه تحصیل، هزینه های تحصیل در ارمنستان است. از این رو در این بخش مهم از مثاله قصد داریم هزینه های تحصیل داروسازی در دانشگاه های کشور ارمنستان را بررسی نماییم. برای تحصیل در دانشگاه دولتی ایروان کشور ارمنستان و در دوره لیسانس باید دو هزار و پانصد دلار در سال پرداخت نمود‌ این هزینه برای کارشناسی ارشد نیز صدق می کند. اما هزینه گفته شده مربوط به دانشجویان بین المللی است. هزینه برای دانشجویان مقیم ارمنستان متفاوت است.

دانشجویانی که شهروند کشور ارمنستان هستند برای تحصیل در این دانشگاه باید هزار دلار در سال بپردازند. این هزینه های گفته شده کاملا به صورت میانگین بیان می شوند. هزینه تحصیل در دانشگاه هایبو ساک ایروان ارمنستان نیز حدودا سه هزار دلار در سال می باشد. در حقیقت می توان کفت هزینه تحصیل داروسازی در ارمنستان به طور میانگین سالانه بین سه هزار تا چهار هزار دلار می باشد.

اما بینیم هزینه زندگی در ارمنستان برای یک دانشجو چگونه است. این هزینه ها بخش مهمی از زندگی فرد را تشکیل می دهند. از این رو بررسی آن کمک زیادی به روند انتخاب فرد می کند. به عنوان نکته ای قبل از هر چیز باید گفت که هزینه تحصیل و زندگی در ارمنستان نسبت به کشور های اروپایی، کانادا و آمریکا بسیار کمتر است. برای زندگی در ارمنستان باید ماهیانه حدودا بین دویست و پنجاه تا سیصد و پنجاه دلار را برای اجاره مسکن هزینه کرد.

هزینه زندگی در ارمنستان
هزینه زندگی در ارمنستان

البته این هزینه با زندگی در خوابگاه های دولتی یا خصوصی بسیار کاهش می یابد. به طور مثال هزینه خوابگاه های خصوصی که بخش های خصوصی آن ها را اداره می کنند ماهیانه بین صد و پنجاه دلار تا دویست و پنجاه دلار می باشد. در حقیقت باید گفت که هزینه زندگی در کشور ارمنستان به نوع زندگی انتخابی فرد هم بستگی دارد. به طور میانگین هزینه زندگی برای یک ماه دانشجویان خارجی در کشور ارمنستان بین پانصد تا ششصد دلار می باشد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در کشور ارمنستان

حال که تمام موارد مربوط به تحصیل داروسازی در ارمنستان را بررسی کردیم، باید بینیم چه مدارکی برای تحصیل رشته داروسازی در کشور ارمنستان مورد نیاز است. از جمله این مدارک می توان به ریز نمرات و مدارک تحصیلی ترجمه شده، گواهی تمکن مالی از یکی از بانک ها در ایران، گواهی عدم سو پیشینه مهر شده و ترجمه شده، گواهی سلامت و تاییده سلامت، ترجمه گذرنامه و شناسنامه شخص متقاضی و … اشاره نمود.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در کشور ارمنستان

  1. آیا دانشگاه های ارمنستان برای تحصیل معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های کشور ارمنستان در کل دنیا اعتبار بالایی دارند.

  2. آیا دانشگاه های ارمنستان که ارائه دهنده رشته داروسازی هستند مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران می باشند؟

    بله بیشتر دانشگاه های ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند ولی قبل از تحصیل باید دانشگاه را بررسی کرد.

  3. چه مدارکی برای تحصیل داروسازی در ارمنستان لازم است؟

    از جمله مدارک مورد نیاز می توان به ریز نمرات و مدارک تحصیلی ترجمه شده، گواهی تمکن مالی از یکی از بانک ها در ایران، گواهی عدم سو پیشینه مهر شده و ترجمه شده، گواهی سلامت و تاییده سلامت، ترجمه گذرنامه و شناسنامه شخص متقاضی و … اشاره نمود.

  4. هزین هزندگی در ارمنستان برای دانشجوی داروسازی چقدر است؟

    هزینه زندگی در کشور ارمنستان به نوع زندگی انتخابی فرد هم بستگی دارد. به طور میانگین هزینه زندگی برای یک ماه دانشجویان خارجی در کشور ارمنستان بین پانصد تا ششصد دلار می باشد.

  5. هزینه تحصیل در ارمنستان برای رشته داروسازی چقدر است؟

    هزینه تحصیل داروسازی در ارمنستان به طور میانگین سالانه بین سه هزار تا چهار هزار دلار می باشد.

  6. کدام دانشگاه ها در ارمنستان رشته داروسازی ارائه می دهند؟

    دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در کشور ارمنستان عبارتند از: دانشگاه سنت ترزا ، دانشگاه هیایبو ساک ایروان و دانشگاه ایروان

  7. آیا موسسه خاصی برای رشته داروسازی در ارمنستان وجود دارد؟

    بله. یکی از این موسسات YSU در ارمنستان است. این موسسه با ماموریت اجرای توابع آموزشی، پژوهشی و سرمایه گذاری تاسیس شده است و وظیفه اصلی آن ها تهیه دارو و رشد داروسازان با استاندارد های بین المللی است

  8. موسسه YSU ارمنستان با چه دانشگاه هایی همکاری بین المللی دارد؟

    این موسسه معتبر با دانشگاه هایی در خارج از ارمنستان مثل دانشگاه تحقیقات ملی بلگرود روسیه، دانشگاه دوستی مردم روسیه، دانشگاه دولتی موسکو و … همکاری می کند.

  9. آیا برای تحصیل در رشته داروسازی در ارمنستان نیاز به ارائه مدرک پیش دانشگاهی است؟

    خیر. فرد نیازی به ارائه مدرک پیش دانشگاهی ندارد و تنها با ارائه دادن مدرک دیپلم خود می تواند پذیرش تحصیلی رشته داروسازی در ارمنستان را درخواست بدهد.

  10. دوره تحصیل داروسازی در ارمنستان چند سال طول می کشد؟

    مدت زمان تحصیل داروسازی در کشور ارمنستان پنج سال است.

  11. آیا برای تحصیل داروسازی در ارمنستان باید آزمون خاصی دارد؟

    خیر. حضور در این رشته نیاز به آزمون ورودی ندارد و برای تحصیل در داروسازی نیاز به ارائه مدرک زبان نمی باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری