تاثیر اطلاعات بیومتریک در مهاجرت به کانادا

تاثیر اطلاعات بیومتریک در مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از کشور های مهاجرپذیر در کل دنیا می باشد. برای مهاجرت به کانادا راه ها و روش های مختلفی وجود دارد. نکته مهم دیگر این است که اگر تمایل به مهاجرت کانادا داشته باشید، باید برای دریافت ویزای کانادا اقدام نمایید. اما اخذ ویزای کانادا برای ورود به این کشور خود همراه با بررسی شرایط خاصی است. در واقع برای این که بتوانید ویزای کانادا را دریافت نموده و وارد این کشور شوید، باید اطلاعات و مدارکی را ثبت نمایید. یکی از مهم ترین اطلاعاتی که در روند مهاجرتی به این کشور وجود دارد، اطلاعات بیومتریک می باشد. بر طبق بررسی های صورت گرفته تاثیر اطلاعات بیومتریک در مهاجرت به کانادا بسیار زیاد می باشد و همچنین بر شرایط امنیتی کانادا نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

تاثیر اطلاعات بیومتریک در مهاجرت به کانادا

همان طور که اشاره کردیم برای مهاجرت به کانادا لازم است تا اطلاعات و شرایط خاصی مهیا باشد. به همین دلیل لازم است تا از تمامی جزئیات اطلاع داشته باشیم. اما اطلاعات بیومتریک بر روند مهاجرتی تاثیر بسیار زیادی دارند. در این باره اخبار بسیار مهمی بر مبنای تحقیقاتی عمیق منتشر شده است. مرکز مطالعات مهاجرتی کانادا در تاریخ دوازدهم اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی، میزبان مکالمه ای بود که گزارش های جدید این مرکز را در ارتباط با ارزش بیومتریک در روند مهاجرت و حتی ارتباط آن با امنیت ملی و امنیت عمومی بیان می کند. اما این ماجرا در واقع از پیشنهاد وزارت امنیت ملی شروع شد. نقطه شروع این مکالمات بسیار مهم مقررات پیشنهادی وزارت امنیت ملی (DHS) در مورد جمع آوری و نگهداری اشکال مختلف داده های بیومتریک بود.

Dan Cadman ، یکی از اعضای مرکز و نویسنده این گزارش ، گفت: “تغییر در جمع آوری ، نگهداری و استفاده از شناسه های بیومتریک با توجه به پیشرفت های انجام شده در این زمینه مدت هاست که به تعویق می افتد. استفاده صحیح و به روز از بیومتریک به طور اساسی در محافظت از امنیت ملی و امنیت عمومی و مبارزه با تقلب در روند های مختلف مهاجرتی و اخذ اقامت کانادا و اخذ تابعیت کانادا بسیار کمک کننده خواهد بود. اما سیاست های بیومتریک باید بسیار مختصر باشند و مسائل مربوط به حریم خصوصی را در نظر بگیرند. ” به همین دلیل است که اطلاعات بیومتریک از اهمیت بالایی برخوردار هستند. 

منظور از اطلاعات بیومتریک چیست؟!

چرا دولت ها و کشور ها خصوصا کشور کانادا در زمینه اطاعات بیومتریک دقت نظر خاصی دارد؟! در واقع اطلاعات بیومتریک بیان گر چه مفهومی هستند و چگونه بر روند مهاجرتی و امنیتی تاثیر دارند؟! اطلاعات بیومتریک در واقع مشخصات فیزیکی خاصی را ثبت می کنند. به واسطه این مشخصات فیزیکی، اطلاعاتی مانند اثر انگشت، مشخصات چهره یعنی صورت و الگوی عنبیه چشم کاملا ثبت می شود.

این کار برای تعیین هویت افراد است. این داده ها پس از جمع آوری به سازمان های امنیتی ارسال می شوند. در کشور های اروپایی نیز اطلاعات به سیستم اطلاعاتی ویزای اتحادیه اروپا ارسال شده و کشور ها می توانند اطلاعات را با هم مبادله کنند. دقت داشته باشید که اطلاعات بیومتریک تا زمان خاثی اعتبار دارد . پس از آن دوباره باید برای ثبت آن اقدام نمود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری