روسیه کشوری است که در شمال اوراسیا قرار دارد. این کشور وسیع ترین سرزمین جهان است و محل دقیق آن در آسیای شمالی و اروپای خاوری می باشد. روسیه با دریای خزر، دریای سیاه، دریای برینگ، اقیانوس آرام شمال و اقیانوس منجمد شمالی مرز های آبی دارد. این کشور به اندازه ای بزرگ است که با چهارده کشور اروپایی و آسیایی مرز مشترک دارد. کشور روسیه هفده میلیون و هفتاد و پنج هزار و چهارصد کیلومتر مربع وسعت دارد و به همین دلیل به عنوان پهناور ترین کشور جهان شناخته می شود. روسیه به اندازه ای وسعت دارد که غربی ترین و شرقی ترین نقطه آن حدودا نه ساعت اختلاف دارد. زبان رسمی مردم در کشور روسیه زبان روسی است ولی بیش از سی زبان رسمی ریگر در مناطق مختلف این کشور پهناور دیده می شود. این سرزمین پهناور بیش از صد و چهل میلیون جمعیت دارد.

پایتخت کشور روسیه شهر مسکو است که بزرگترین شهر آن محسوب می شود و جمعیتی بیش از دوازده میلیون نفر دارد.‌ در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با بورسیه پزشکی روسیه ۲۰۲۰ مطالب جامعی برای شما ارائه دهیم. از طرفی این نکته قابل ذکر است که روش های مهاجرت به روسیه بسیار متفاوت می باشد و می توان با توجه به شرایط فردی از یکی از روش ها اقدام نمود. اگر تمایل دارید برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید کارشناسان ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز پاسخگوی شما هستند.

بورسیه پزشکی روسیه ۲۰۲۰

کیفیت بالای آموزش و شریط ویژه دانشگاه های روسیه باعث شده تا افراد زیادی برای تحصیل در این کشور اقدام کنند. تحصیل در روسیه برای رشته های مختلف امکان پذیر است. پزشکی نیز رشته ای است که در کل دنیا اعتبار و جایگاه ویژه ای دارد و افراد زیادی علاقه خود را برای تحصیل در این رشته نشان داده اند.‌ تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه نیز از این قاعده خارج نیست و افراد زیادی از سراسر جهان برای ادامه تحصیلات خود در این رشته و زیر شاخه های مختلف آن، مهاجرت تحصیلی به روسیه را انتخاب می کنند‌. علاوه بر آن در کشور روسیه در بیمارستان ها و کلینیک های زیادی دوره های کارآموزش و اموزشی متنوعی برای دانشجویان وجود دارد.

شاید بتوان گفت به دلیل هزینه های کم تر تحصیل در روسیه، این کشور به عنوان مقصد برای تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. از این رو هر ساله افراد زیادی برای تحصیل وارد کشور روسیه می شوند و خصوصا رشنه پزشکی را برای خود انتخاب می نمایند. اما یک مسئله قابل تامل هزینه های زندگی در روسیه و هزینه های تحصیل در روسیه می باشد. دانشجو باید بتواند شرایط تحصیل خود را فراهم آورد. برخی از دانشجویان به دلیل داشتن شرایط خاص و رزومه های قوی می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی روسیه اقدام نمایند. چیزی که بحث ما در این مقاله است. در ابتدا ببینیم کدام دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور ایران هستند.

دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران ۲۰۲۰

یک نکته بسیار مهم در زمینه تحصیل و مهاجرت تحصیلی این است که دانشگاه مقصد مورد تایید باشد.‌ خصوصا اگر شخصی تمایل داشته باشد پس از گذارن تحصیل خود به کشور مبدا مثلا ایران بازگردد باید این مطلب را کاملا مورد بررسی قرار داده باشد. ما به همت گروه کارشناسان زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی این کار را برای شما آسان کرده ایم و تمام دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور ایران را در سال دو هزار و بیست میلادی برای شما در این بخش جمع آوری نموده ایم.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران عبارتند از: دانشگاه ایالتی لومونوسوف روسیه با رتبه صد و هشتاد و نه جهانی، دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای روسیه با رتبه بین چهارصد و یک تا پانصد، دانشگاه ایالتی نووسیبریرسک روسیه با رتبه بین پانصد و یک تا ششصد، دانشگاه ایالتی تومسک روسیه با رتبه بین پانصد و یک تا ششصد، دانشگاه فدرال کازان روسیه با رتبه بین ششصد و یک تا هشتصد، دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ روسیه با رتبه ششصد و یک تا هشتصد و دانشگاه رودن روسیه با رتبه بین هشتصد و یک تا هزار در رده بندی جهانی.‌

هزینه های تحصیل پزشکی در روسیه ۲۰۲۰

در این بخش از مقاله به بررسی هزینه های تحصیل پزشکی در روسیه می پردازیم. این مسئله به داوطلبان برای تصمیم گیری بهتر کمک می کند. توجه داشته باشید که در دانشگاه های روسیه رشته پزشکی به زبان های انگلیسی و روسی تحصیل ارائه می شود. هزینه برای هر کدام از این دوره ها متفاوت است. دوره های زبان در روسیه نیز برگزار می شود و داوطلبان می توانند در این دوره ها شرکت کنند. هزینه تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی بین هشت هزار تا نه هزار دلار در سال است و این در حالی است که هزینه تحصیل پزشکی در روسیه به زبان روسی بین هفت هزار تا هشت هزار دلار در سال می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه ۲۰۲۰
هزینه تحصیل پزشکی در روسیه ۲۰۲۰

به طور مثال هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه کازان برای یک سال حدود شش هزار دلار می باشد و هزینه خوابگاه نیز ششصد دلار می باشد. در این صورت دانشجو باید برای شش سال تحصیل پزشکی در روسیه بیش از سی و هفت هزار دلار پرداخت نماید. در دانشگاه سن پترزبورگ روسیه شرایط کمی متفاون است و علاوه بر هزینه تحصیل، دانشجو باید هزینه دوره پیش نیاز ده ماهه را نیز پرداخت کند که بیش از دو هزار دلار می باشد.‌

بورسیه های پزشکی روسیه در سال ۲۰۲۰

قبل از این که در ارتباط با بورسیه تحصیلی مطالبی ارائه کنیم لازم است بدانید که با کار در روسیه یا سرمایه گذاری در روسیه نیز می توان جهت اقامت روسیه اقدام نمود و هزینه های زندگی و تحصیل را پرداخت کرد. دولت روسیه بورسیه های مختلفی را ارائه می کند که حتی دانشجویان بین المللی نیز می توانند از آن استفاده نمایند. دانشجویان بین المللی می توانند با گذراندن امتحانات ورودی یا امتحان دولتی سراسری EGE با همان شرایط دانشجویان روسی، برای دریافت بورسیه تحصیلی پزشکی روسیه ۲۰۲۰ اقدام نمایند. از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی دولت روسیه حدودا پانزده هزار بورسیه اعطا کرده است‌.

بورسیه های دولتی دانشگاه های روسیه شامل پرداخت کل شهریه تا اتمام مدت زمان تحصیل و کمک هزینه زندگی تک نفره ( بدون در نظر گرفتن هزینه همراه) می باشد. در صورت اخذ خوابگاه، این مسئله برای برخی بورسیه ها در نظر گرفته نمی شود. علاوه بر آن هزینه های کامل زندگی، هزینه های سفر و بیمه نامه پزشکی دانشجویان جزو بورسیه محسوب نمی شوند. نکته بسیار مهم این است که دانشجویان بین المللی که دوره های کارآموزی پس از پایان تحصیلات خود دارند، در دوره کاراموزی نمی توانند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند اما برای حضور در خوابگاه تمام امکانات برای ان ها فراهم است. بورسیه های تحصیلی در روسیه کاملا متکی به کشور مبدا دانشجو است چرا که دولت روسیه برای هر کشوری یک طرفیت بورسیه تعیین کرده است. ظرفیت بورسیه در دانشگاه های این کشور برای هر منطقه خاص به روابط کشور روسیه با کشور مقصد نیز بستگی دارد.

برای دریافت بورسیه تحصیلی لازم است تا اقداماتی صورت گیرد و مدارکی مهیا شود که ارائه خواهیم کرد. در ابتدا لازم است تا به وب سایت مربوطه مراجعه کرده و فرم الکترونیکی را مر کنید و درخواست خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی روسیه ارسال نمایید. سپس باید اطلاعات شخصی خود ماتند نام کامل، تاریخ تولد، کشور محل سکونت، پست الکترونیکی و شماره تماس خود را قرار دهید. برای دریافت بورسیه تحصیلی لازم است تا رشته ای که متقاضی تحصیل در آن هستید یا حرفه و تخصص خود را به طور کامل معرفی کرده، سطح تحصیلات خود و رزومه تحصیلی تان را ارائه دهید و در نهایت از بین دانشگاه هایی که در سهمیه بورسیه دولتی هستند شش تا را انتخاب کنید‌. به اولیت ها توجه زیادی داشته باشید. دانشگاهی که علاقه اول شما است را در صدر قرار داده و دانشگاه های دیگر را به ترتیب اولویت های خود بچینید.

بورسیه پزشکی روسیه
بورسیه پزشکی روسیه

در نهایت لازم است تا یک کپی از گذرنامه، کپی از شناسنامه، کپی اسناد تحصیلی و ریز نمرلت و … را برای دریافت بورسیه تحصیلی خود ارسال نمایید تا بررسی شود. در این مرحله شما باید منتظر دریافت شرایط در فرایند انتخاب باشید. بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید شرایط آزمون، مصاحبه و امتحانات مخصوص بورسیه های تحصیلی روسیه از روش هایی به شما معرفی می گردد. این اطلاعات ممکن است در وب سایت سفارت منتشر شود یا مستقیما برای شما ایمیل گردد. در این مرحله متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی پزشکی دو هزار و بیست روسیه اگر زبان روسی را با میزان کافی برای شرکت در کلاس های خود بلد نباشند، لازم است تا در یک بخش مقدماتی ثبت نام کنند. در این حالت داوطلب باید یک سال برای یادگیری زبان روسی، آموزش های عمومی دیگر مانند ریاصیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و … زمان بگدراند.

متقاضیانی که در امتحان نهایی پدیرفته می شوند می توانند به راحتی برای تحصیل اقدام کنند اما اگر دانشجویی در آزمون موفق به کسب نمره قبولی نشود، می بایست با تحصیل رایگان در روسیه خداحافظی کند و حق دریافت شهریه رایگان را از دست خواهد داد. اگر در لیست قبول شدگان برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه های کشور روسیه قرار دارید باید مدارک دیگری را نیز اماده کرده و ارسال نمایید. این مدارک عبارتند از: گواهی پزشکی که تایید می کند هیج دلیل پزشکی مبنی بر عدم پذیرش شما در دانشگاه های این کشور از جمله نتایج ازمایش اچ آی وی وجود ندارد. کپی تمامی اسناد معتبر و ترجمه شده به روسی. شما باید این مدارک را به فرم الکترونیکی متصل کرده و آن ها را به صورت انلاین ارسال کنید یا کپی ها را مستقیما به امراتور تحویل نمایید.‌

این اطلاعات در نهایت به دفتر مرکزی Rossotrudnichestvo در مسکو می رسد. متقاصیان پس از ثبت نام شناسه ای دریافت می کنند که با کمک آن می توانند با سیستم اطلاعاتی Russia- edu دسترسی داشته باشند و وصعیت بورسیه خود را پیگیری نمایند‌. یک نکته اساسی که باید به آن توجه زیادی داشته باشید این است که در برخی برنامه های بورسیه های تحصیلی کشور روسیه هیچ نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی تافل و آیلتس نیست.

نکته مهم دیگر در ارتباط با دریافت بورسیه های تحصیلی و دانشگاهی روسیه این است که تمام افراد با سن بین هجده تا چهل و پنج سال می توانند برای بورسیه های تحصیلی ثبت نام کنند‌. بورسیه های تحصیلی هم در حالت کامل و هم در حالت جزئی تری برای دانشجویان ارائه می شود. در حالت جزئی بین ده تا چهل درصد از هزینه های تحصیلی به فرد پرداخت خواهد شد.

سوالات متداول در ارتباط با بورسیه تحصیلی پزشکی روسیه ۲۰۲۰

  1. آیا دانشگاه های روسیه برای تحصیل پزشکی مناسب هستند؟

    بله دانشگاه های این کشور در رنکینگ جهانی رتبه بسیار بالایی دارند و مدرک آن ها معتبر می باشد.

  2. آیا مدرک پزشکی دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران است؟

    بله اغلب دانشگاه های کشور روسیه مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران هستند.

  3. کدام دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران هستند؟

    دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران عبارتند از: دانشگاه ایالتی لومونوسوف روسیه با رتبه صد و هشتاد و نه جهانی، دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای روسیه با رتبه بین چهارصد و یک تا پانصد، دانشگاه ایالتی نووسیبریرسک روسیه با رتبه بین پانصد و یک تا ششصد، دانشگاه ایالتی تومسک روسیه با رتبه بین پانصد و یک تا ششصد، دانشگاه فدرال کازان روسیه با رتبه بین ششصد و یک تا هشتصد، دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ روسیه با رتبه ششصد و یک تا هشتصد و دانشگاه رودن روسیه با رتبه بین هشتصد و یک تا هزار در رده بندی جهانی.‌

  4. کورس های تحصیلی دانشگاه های روسیه به چه زبانی برگزار می شود؟

    کورس های تحصیلی در دانشگاه های روسیه به زبان های انگلیسی و روسی است.

  5. هزینه تحصیل پزشکی در روسیه چقدر است؟

    هزینه تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی بین هشت هزار تا نه هزار دلار در سال است و این در حالی است که هزینه تحصیل پزشکی در روسیه به زبان روسی بین هفت هزار تا هشت هزار دلار در سال می باشد.

  6. اگر داوطلبان دریافت بورسیه تحصیلی پزشکی روسیه به زبان روسی تسلط نداشته باشند چه اتفاقی می افتد؟

    اگر متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی پزشکی دو هزار و بیست روسیه اگر زبان روسی را با میزان کافی برای شرکت در کلاس های خود بلد نباشند، لازم است تا در یک بخش مقدماتی ثبت نام کنند.

  7. بورسیه های تحصیلی دانشگاه های روسیه چه مواردی را پوشش می دهد؟

    بورسیه های دولتی دانشگاه های روسیه شامل پرداخت کل شهریه تا اتمام مدت زمان تحصیل و کمک هزینه زندگی تک نفره ( بدون در نظر گرفتن هزینه همراه) می باشد.

  8. چند مدل بورسیه های تحصیلی در روسیه داریم؟

    مدل های بورسیه های تحصیلی در روسیه به صورت کامل و به صورت محدود هستند. در حالت محدود بین ده تا چهل درصد از هزینه ها به دانشجو پرداخت می شود.

  9. دریافت بورسیه تحصیلی روسیه در ابتدای راه به چه موردی بستگی دارد؟

    اولین مسئله ای که در دریافت بورسیه های تحصیلی مهم است روابط بین کشور روسیه با کشور مبدا است که فرد قصد مهاجرت از آن را دارد.

  10. چرا روابط کشور روسیه با سایر کشور ها بر میزان بورسیه ها تاثیر دارد؟

    کشور روسیه این قانون را گذاشته است که برای هر کشور ظرفیت بورسیه های خاصی را ارائه دهد از این رو در این مسئله به روابط با کشور مورد نظر برای تعیین ظرفیت توجه اساسی دارد.

  11. برای دریافت بورسیه تحصیلی پزشکی روسیه ۲۰۲۰ چه تعداد دانشگاه را می توان در لیست داشت؟

    هر داوطلب می تواند شش دانشگاه ارائه دهنده بورسیه را به ترتیب اولویت های خود برای دریافت بورسیه اعلام نماید.

مقالات مرتبط

16 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    بنده فارق التحصیل کاردانی دانشگاه دولتی رشته فنی(میکانیک) هستم که موفق ب کسب رتبه اول دانشگاهم شدم. بعد از کاردانی کنکور کاردانی به کارشناسی شرکت کردم و رتبه 2 شدم (البته کنکور آزمون سر جلسه نبود شرط معدل بود) چقدر امان داره بورسیه دندان پزشکی روسیه رو بگیرم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بورسیه تحصیلی روسیه برای رشته های پزشکی بیشتر معدل دیپلم و ریزنمرات تاثیر دارد. متاسفانه اطلاعاتی از دیپلم شما قید نشده است.

  2. روز بخیر دزسته گه میگن بورسیه پزشکی برای روسیه غیر ممکنه؟؟ یا نه میشه برای رشته های پزشکی در روسیه بورسیه شد؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      در صورتیکه معدل شما بالا باشد و مدرک زبان روسی داشته باشید، شانسی بجهت اخذ بورسیه تحصیلی این کشور برای شما وجود دارد.

  3. سلام من سال یازدهم تجربی هستم معدل دهم من ۱۹.۶۶بوده و زبان روسی بلد نیستم اگه نمرات یازدهم و دوازدهم من هم همینطور باشه شانس بورسیه پزشکی در روسیه رو دارم .

    1. با سلام و احترام
      بله، بورسیه تحصیلی روسیه شایسته مداری می باشدو با ارائه رزومه قوی شانس دریافت آنرا دارید.

  4. سلام وقتتون بخیر
    من امسال دیپلم تجربی گرفتم بامعدل کتبی 17/24 و معدل کل دوازدهم18/35. معدل کل پایه دهمم18/43 شد و معدل کل یازدهمم 17/92.
    تا دی ماه مدرکc1 زبان روسی رو میگیرم و متولد 1381/11/4 هستم .
    با این شرایطی که دارم شانس بورسیه در رشته های پزشکی و دندانپزشکی روسیه رو دارم ؟
    برای ثبت نام بورسیه پزشکی و دندانپزشکی روسیه چه زمانی باید اقدام کنم؟
    چه مدارک دیگه ای داشته باشم شانس قبولی بورسیه شدنم بیشتر میشه؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بورسیه تحصیلی روسیه بر اساس رزومه علمی وعدل شما ارائه می گردد. معدل شما برای اخذ بورسیه تحصیلی مناسب است. مدارک مورد قبول دیپلم و ریز نمرات شما است.

  5. سلام وقتتون بخیر
    من دانشجو کارشناسی رشته بهداشت حرفه ای شهید بهشتی هستم اما میخواستم بدونم با معدل دیپلم ۱۹/۷۶ و جمع معدل سه ساله دبیرستان ۱۹/۴۶ امکان گرفتن بورسیه پزشکی در کشور روسیه رو دارم با توجه به اینکه زبان روسی هم بلد نیستم . ممنون

    1. با سلام و احترام
      بله، رزومه علی شما جهت اخذ بورسیه تحصیلی روسیه مناسب است.

  6. سلام من رشته تجربیم سال دوم میخوام سال دیگ که کنکور دارم ندهم و بورسیه روسیه شوم ایلتس دارم و نمراتمم ۱۸

    1. سلام وقتتون بخیر
      کشور روسیه براساس ریز نمرات و معدل بورسیه تحصلیی ارائه می دهد.

  7. سلام وقتتون بخیر
    در مرحله اول در لیست اصلی قبول شده ها در رشته داروسازی بودم، چقدر شانس قبولی در مرحله دوم را دارم؟
    و نتایج مرحله دوم کی می آید؟

    1. با سلام و احترام
      با توجه به شرایط کرونا و تاخیر در جوابدهی بازه پاسخ دهی مشخصی وجود ندارد.

  8. سلام خسته نباشیدمن معدل دیپلمم 19.03هستش و نظام جدید خوندم یعنی پیش دانشگاهی در دوره ما وجود نداشت و البته تجربی خوندم شرایط مالی مناسبی نداریم که بتونم با شهریه پزشکی بخونم امکانش هست که بورس بگیرم و اگه بورس قبول شم دوره پادفک هم جزو بورسیه حساب میشه یا نه؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      اخذ بورسیه تحصیلی روسیه بستگی به رزومه علمی شما دارد. شما می توانید رزومه خود را از طریق واتس اپ برای ما ارسال نمایید، تا شما را به طور دقیق راهنمایی نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری