مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری یا تحصیلی؟

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری یا تحصیلی؟

روش های بسیار زیادی برای مهاجرت به کشور های مختلف وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای خصوصیات و ویژگی های خاص خود هستند. در این مقاله ما به یک سوال پاسخ می دهیم که مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری یا تحصیلی؟ در واقع می خواهیم بدانیم کدام روش مهاجرتی به این کشور مناسب است. برای این که بخواهید در کشوری مشغول به کار و یا تحصیل شوید، لازم است تا تمام جوانب موجود را مورد بررسی قرار دهید. از این رو باید ببینید شرایط شما با کدام یک از روش های مهاجرتی خوانایی دارد تا بتوانید از این طریق اقدامات لازم را انجام دهید.

برای این که بتوانید مهاجرت به کانادا را انتخاب نمایید راه های بسیاری وجود دارد که می توان به بسیاری از آن ها اشاره نمود. البته دقت داشته باشید که هر کدام از این راه های مهاجرتی خود به تنهایی می توانند برای شما دارای زیر مجموعه هایی باشند که بنا به شرایط خود می توانید هر کدام را انتخاب نمایید. برای مهاجرت به کانادا می توانید از روش هایی همچون مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا، مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا، مهاجرت از طریق تولد فرزند در کانادا، مهاجرت از طریق ازدواج در کانادا و … اقدام نمود. از این رو می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایید.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری یا تحصیلی؟

همان طور که گفتیم روش های مهاجرت به کانادا بسیار گوناگون هستند و می توان از هر کدام این روش ها با توجه به شرایط شخصی استفاده نمود.از جمله روش های مهاجرتی به این کشور که در میان جوانان رواج بسیار زیادی دارد روش تحصیل در کانادا است که به واسطه آن افراد زیادی برای تحصیل وارد این کشور می شوند. اما برای کسانی که قصد کار در کانادا را دارند و شرایط خاصی را در سیستم های بررسی کانادا ارائه می دهند می توانند از یک روش بسیار مهم و جذاب با نام اکسپرس اینتری کانادا استفاده کرده و وارد این کشور شوند.

هر کدام از این روش ها برای خود جزئیاتی دارند که باعث تمایز آن ها از یکدیگر شده است. در بخش های بعدی مقاله در ابتدا کمی با این دو روش آشنا می شویم و سپس با ارائه نکاتی به بررسی هر کدام از مزایا یا معایب آن ها می شویم تا بتوانیم روند مقایسه ای را پیش بگیریم. دقت داشته باشید که شما می بایست با توجه به شرایط شخصی خود و بررسی تمام جوانب و جزئیات روش های موجود اقدام به مهاجرت به گانادا یا هر کشور دیگری کنید.

مقایسه شرایط اولیه اکسپرس اینتری و تحصیل در کانادا

در این بخش از مقاله به عنوان اولین بجس در زمینه شرایط مقایسه ای بین روش های مختلف مهاجرت به کانادا،‌ قصد داریم در زمنیه شرایط اولیه یا به عبارتی تعاریف این دو روش صحبت کنیم تا با آن ها آشنایی کامل داشته باشیم. در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که کشور کانادا در حال حاضر بیش از پانصد هزار دانشجوی بین المللی از سراسر دنیا در برنامه های مختلف تحصیلی خود دارد.

این افراد به راحتی در کشور کانادا می توانند از بهترین شرایط تحصیلی بهره ببرند. دانشجویانی که از دانشگاه های کانادا فارغ التحصیل شده اند نیز می توانند به راحتی در مسیر بازار کار در کانادا و یا کار در کشور های دیگر پیش روند. کشور کانادا برای دانشجویان مزایای بسیار زیادی را در نظر می گیرد که شما می توانید به عنوان یکی از بهترین کشور ها جهت تحصیل به آن مهاجرت نمایید. در واقع برای مهاجرت تحصیلی به کانادا لازم است تا در ابتدا دوره خود را یافته و پذیرش بگیرید و وارد کشور کانادا شوید.

شرایط اولیه اکسپرس اینتری و تحصیل در کانادا
شرایط اولیه اکسپرس اینتری و تحصیل در کانادا

مزایایی که به واسطه تحصیل در کانادا برای شما ارائه می شود باعث می شود تا به این نکته برسید که این مزایا نسبت به کشور های دیگر بسیار بهتر است. اما اکسپرس اینتری شرایطی متفاوت از تحصیل در کانادا را دارد. اکسپرس اینتری که از سال دو هزار و پانزده میلادی ارائه شده است،‌ یک سیستم مهاجرتی رقابتی است که همه نامزد های واجد شرایط را در برابر یکدیگر قرار می دهد و سپس از بهترین نامزد های موجود در رتبه بندی دعوت می کند تا برای اقامت دائم کانادا درخواست کنند.

در واقع این سیستم یک روش مدیریت برنامه کاربردی است که به واسطه آن برای مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا از طریق جزئیات خاص برای کارگران ماهر ارائه می شود.

مقایسه جزئیات سیستم اکسپرس اینتری کانادا و سیستم تحصیلی

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با جزئیات سیستم اکسپرس اینتری و سیستم تحصیلی در کانادا صحبت کنیم. مقایسه این جزئیات به ما کمک می کند تا بتوانیم مسیر خود را به درستی انتخاب نماییم. دقت داشته باشید که اگر شما تمایل دارید صرفا در کشور کانادا مشغول به تحصیل مانند تحصیل پزشکی و دنداپزشکی در کانادا شوید، یقینا روش تحصیل در کانادا گزینه ای بسیار مناسب خواهد بود.

اما اگر هدف شما ار مهاجرت به کانادا صرفا تحصیل در این کشور نیست می توانید کزینه های دیگر را نیز بررسی کنید. در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که صدها مؤسسه برای دانشجویان بین المللی در کانادا وجود دارد. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید بیش از شش ماه در کانادا تحصیل کنید می بایست ویزای تحصیلی کانادا را دریافت نمایید. قبل از این که ویزای تحصیلی دریافت کنید باید در راستای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا اقدام نمایید.

برای دریافت پذیرش باید مدارک مهمی را در اختیار دانشگاه قرار دهید که عبارتند از: ریز نمرات تحصیلی دوره های قبل، مدرک تحصیلی دوره های قبل، رزومه، تاییدیه استاد، مدارک هویتی و … . اما شرایط برای اکسپرس اینتری با جزئیات خاص تری خواهد بود. در روش اکسپرس اینتری جدولی وجود دارد که شما بر مینای امتیازات این جدول می توانید درخواست خود را ارائه داده و شرایط خود را در این زمینه بسنجید.

در سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری مولفه های خاصی وجود دارد که طی یک لیست ارائه می شود. از جمله مولفه هایی که برای سیستم اکسپرس اینتری لازم است عبارتند از: سن، تحصیلات، مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی، تجربه کاری در کانادا، ترکیب تحصیلات و سطح زبان،‌ترکیب تحصیلات و تجربه کاری کانادایی، ترکیب سطح زبان و تجربه کار غیر کانادایی، ترکیب تجربه کار کانادایی و تجربه کار غیر کانادایی، پیشنهاد شغلی از یک کارفرمایی کانادایی و … .

مقایسه مزایای روش اکسپرس اینتری کانادا و روش تحصیلی

در این بخش از مقاله به بررسی مزایای روش اکسپرس کانادا می پردازیم و روش تحصیلی را نیز با مزایای آن بیان می کنیم. روش های مهاجرتی به کانادا به دلیل شرایط بسیار مناسبی که کشور کانادا دارد می تواند بهترین مزیت را برای شما داشته باشد. مقاایسه مزیت های روش های مختلف این امکان را به ما می دهد که بتوانیم در این زمینه با بهترین دیدگاه پیش برویم. یقینا هم روش تحصیلی و هم روش اکسپرس اینتری دارای مزیت های بسیاری است که برای هر فرد می تواند روشن کننده مسیر اصلی او باشد. در ابتدا از مزیت های تحصیل در کانادا صحبت می کنیم.

دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم و به طور تمام وقت در طول تعطیلات دانشگاهی مشغول به کار در زمان تحصیل در کانادا شوند. شهریه و سایر هزینه های تحصیل در کانادا ، حتی برای دانشجویان بین المللی ، معمولاً پایین تر از سایر کشورها است. همسران افراد محصل در این کشور می توانند به راحتی با هر کارفرما و هر شرکتی که تمایل داشته باشند کار کنند. دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند فرزندان خود را به کانادا بیاورند و بچه ها می توانند بدون نیاز به اجازه تحصیل در یکی از مدارس دولتی ابتدایی یا متوسطه در کانادا شرکت کنند.

بزرگ ترین شهر های کانادا در میان بهترین شهر های دانشگاهی دنیا قرار دارند که از جمله مهم ترین شهر های کانادا می توان به مونترال، ونکوور و تورنتو اشاره نمود. فارغ التحصیلان در کانادا می توانند پس از تحصیل در این کشور مجوز کار در کانادا را اخذ کنند. اما در ادامه برخی از مزیت های مهم اکسپرس اینتری کانادا بیان می کنیم. یکی از مهم ترین مزیت های این مدل مهاجرتی به کانادا این است که تمام افراد و حتی پناهندگان هم می توانند در زمینه اکسپرس اینتری اقدام نمایند. مزیت مهم بعدی این است که سیستم اکسپرس اینتری یک بانک کار اینترنتی را در اختیار علاقه مندان به این سیستم قرار می دهد.

مزایای روش اکسپرس اینتری کانادا و تحصیل
مزایای روش اکسپرس اینتری کانادا و تحصیل

داوطلبانی که قصد کار در این کشور را دارند می توانند از این سیستم استفاده نموده و در بانک کار کانادا ثبت نام نمایند. از طریق سیستم Express Entry ، ویزای PR در کانادا فقط ظرف شش ماه یا کمتر دریافت می شود و شما می توانید راخت تر به اهداف خود برسید. به دلیل استقبال زیاد افراد علاقه مند به این سیستم میزان امتیاز این سیستم پایین آمده و در نتیجه شرایط ورود راحت تر شده است.

مقایسه شرایط اقامت از طریق تحصیل در کانادا و اقامت از طریق ویزای اکسپرس اینتری

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط اقامت روش های مختلف مهاجرتی به کانادا صحبت کنیم. در حقیقت ما می خواهیم ببینیم که روش های اقامتی از طریق تحصیل و روش های اقامتی از طریق اکسپرس اینتری چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند. هر کدام از این روش ها می توانند منجر به اقامت شوند که البته شرایط هر مورد متفاوت است. در ابتدا شرایط اقامتی از طریق سیستم اکسپرس اینتری را بررسی می کنیم.

از آنجا که ورود به کانادا از روش اکسپرس یک سیستم مهاجرتی فدرال است پس افرادی که از این طریق قصد ورود به کانادا را دارند از همان ابتدا می توانند مستقیما برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایند. در واقع با داشتن ویزای اکسپرس اینتری کانادا شما از همان ابتدا موفق به دریافت اقامت دائم کانادا می شوید و می توانید به محض دریافت ویزای ورود به كانادا از طریق اکسپرس در هر شهر و مکانی از کانادا زندگی کرده و مستقر شوید. علاوه بر این ، لازم نیست شما به زبان فرانسه مهارت داشته باشید تا بتوانید از طریق Express Entry برای اقامت دائم اقدام کنید.

زمانی که شرایط برای شما مهیا باشد شما می توانید در عرض شصت روز درخواست کاملی را برای اقامت دائم خود ارائه دهید. در این راستا لازم است تا اطلاعات شخصی خود را به صورت گسترده همراه با مدارک و اسناد دیگر ارسال نمایید. پس از اقامت دائم هم می توانید برای تابعیت کانادا درخواست کنید.

اما ببینیم شرایط اقامت از طریق تحصیل در کانادا چگونه است و آیا تحصیل در کانادا می تواند منجر به اقامت دائم در این کشور شود؟ شرایط تحصیل در کانادا به این صورت است که دانش جویان پس از اتمام تحصیلات خود می توانند تا سه سال بعد از تحصیل در این کشور مشغول به کار شده و زندگی کنند. دقت داشته باشید که اقامت دائم کانادا پس از تحضیل کاملا به شرایط استانی که در آن تحصیل کرده اید دارد. از این رو باید قوانین مربوط به هر ایالت را بدانید.

سوالات متداول در ارتباط با مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری یا تحصیلی؟

  1. آیا کانادا کشوری مناسب برای تحصیل است؟

    بله کشور کانادا دارای دانشگاه های معتبر و شرایط مناسب برای تحصیل می باشد.

  2. آیا مدارک تحصیلی کانادا معتبر هستند؟

    بله مدارک تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه های کانادا دارای اعتبار بسیار بالایی هستند.

  3. شرایط اولیه اکسپرس اینتری چیست؟

    در شرایط اولیه لازم است تا هر شخص بر مبنای امتیازات اکسپرس اینتری شرایط خود را بسنجد.

  4. چگونه می توان از طریق اکسپرس اینتری کانادا برای مهاجرت اقدام نمود؟

    در این روش شما باید امتیاز لازم را در سیستم امتیازات کسب نموده و سپس برای مهاجرت اقدام نمایید.

  5. مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری بهتر است یا تحصیلی؟

    مهاجرت به کانادا بسیتگی به شرایط هر فرد دارد اما این طور به نظر می رسد که شرایط اکسپرس اینتری بهتر باشد.

  6. شرایط اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری بهتر است یا تحصیلی؟

    اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری از همان ابتدا دائمی خواهد بود از این رو بهتر است.

  7. شرایط تابعیت کانادا از طریق اکسپرس اینتری بهتر است یا تحصیلی؟

    برای اخذ تابعیت کانادا مدت زمان لازم از طریق اکسپرس اینتری کم تر از مدل تحصیلی است.

  8. آیا امکان اقامت خانواده در زمان تحصیل در کانادا وجود دارد؟

    بله در زمان تحصیل امکان حضور خانواده در این کشور موجود است.

  9. شرایط اقامت خانواده از طریق اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

    در زمان قامت از طریق اکسپرس اینتری تمام اعضای خانواده می توانند در کانادا حضور داشته باشند.

  10. مهم ترین مزیت سیستم اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

    مهم ترین مزیت این است که تمام افراد و حتی پناهندگان هم می توانند در زمینه اکسپرس اینتری اقدام نمایند

  11. آیا امکان کار در کانادا در زمان تحصیل وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند در زمان تحصیل در کانادا مشغول به کار شوند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری