تحصیل رایگان در اروپا 2019

تحصیل رایگان در اروپا 2019

یکی از روش های ایمن و ساده در مهاجرت به كشورهاي اروپايي، مهاجرت تحصیلی به اروپا است. با اینکه شهریه دانشگاه ها در بسیاری از نقاط جهان همچنان رو به افزایش است، ممکن است فکر کنید گرفتن مدرک تحصیلی معتبر از خارج کشور بدون گرفتن بورسیه تحصیلی غیر ممکن باشد. اما باید بدانید که تحصیل در چند کشور اروپایی برای دانشجویان بین المللی به صورت رایگان است یا شهریه بسیار پایینی دارند. در این مطلب با کمک مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) قصد داریم به این دسته از کشور های اروپایی که تحصیل در آن ها بدون شهریه است نگاهی داشته باشیم و در مورد تحصیل رایگان در اروپا 2019 با شما سخن بگوییم.

شرایط تحصیل رایگان در اروپا 2019

بسیاری از کشور ها ارائه دهنده ی تحصیلات رایگان هستند (تقریبا رایگان – شما بممکن است مجبور باشید مقدار کمی هزینه بپردازید. شما نیاز دارید هزینه های زندگی خد را پوشش دهید). دانشجویان بین المللی نیز شامل تحصیلات رایگان می شوند. اگر می خواهید تحصیل در اروپا را انتخاب کنید، درآمد والدینتان عامل تصمیم گیرنده برای کیفیت تحصیلاتی که دریافت می کنید، نمی باشد.

دانشگاه هایی با کلاس های در سطح جهانی با شهریه ی رایگان در کشور های اروپایی مثل نروژ، سوئد، آلمان، دانمارک و فنلاند وجود دارد (برای دانشجویان بین المللی). ممکن است مجبور شوید هزینه ی ادارای به مبلغ چند صد یورو را پرداخت کنید. اگر تصمیم دارید که در خارج از کشور تحصیل کنید این ارزان ترین گزینه برای دریافت ارزانترین مدرک در بهترین دانشگاه های اروپا می باشد. لازم به ذکر است که هزینه های زندگی / بیمه ی درمانی و غیره پوشش داده نمی شود (شما هنوز می توانید بورسیه های تحصیلی بر اساس موجودیت دریافت کنید که بسیار نزدیک به هزینه ی شهریه ی صفر می باشد).

گروه دانشجویان بین المللی که تحصیل در نروژ را انتخاب می کنند، به منظور تحصیلات با کیفیت عالی و با هزینه ی بسیار کم یا بدون هیچ هزینه می باشد. دولت نروژ هزینه ی تحصیلات را از طریق پول مالیات ها تامین می کند بنابراین  دانشجویان بین المللی و همچنین دانشجویان بومی می توانند از تحصیلات رایگان در دانشگاه های دولتی لذت ببرند. اما لازم به ذکر است که تحصیل در نروژ مستلزم هزینه ی بالای زندگی می باشد که مبلغی حدود 8900 کرون نروژ ( 1200 پوند = 1550 دلار ) برای امرار معاش در هر ماه لازم است. این مبلغ هزینه ی اتاق و غذا، لباس، مراقبت های سلامتی، حمل و نقل و دیگر هزینه های متفرقه را پوشش می دهد.

در نروژ هشت دانشگاه، بیست کالج دانشگاه دولتی و شانزده کالج خصوصی وجود دارد . دانشگاه Oslo، دانشگاه Bergen، دانشگاه Stavanger، دانشگاه نروژی علوم زندگی (UMB) دانشگاه Agder و دانشگاه  Nordland  جزو برخی دانشگاه ها با شهریه ی رایگان میباشند که این کشور اسکاندیناوی امتیاز وجود آنها را دارد. دانشگاه های نروژی و خدمات پذیرش کالج (NUCAS) هماهنگ کننده ی پذیرش دانشجویان لیسانس می باشد.

دانشگاه Oslo، رتبه بندی تحصیلی دانشگاه های جهان (ARWU) یا نام دیگر آن رتبه بندی شانگ های، به این دانشگاه رتبه ی 67م بهترین دانشگاه های جهان را داده اند. دانشگاه Oslo دارای چندین فارغ التحصیلان و دانشجویان برجسته می باشد که شامل بسیاری از رشته ها می شود. این دانشگاه دارای 5 برنده ی جایزه ی نوبل می باشد و به طور غیر مستقیم به برخی از معتبر ترین جوایز دنیا مرتبط است. بین سال های 1947 و 1989 جایزه ی صلح نوبل به این دانشگاه تعلق گرفت. علاوه بر آن، این تنها دانشگاهی است که میزبان مراسم جایزه ی نوبل شده است.

تا سال 2010 سوئد یکی از چند کشورهای ملی اروپایی بود که هیچ هزینه ی شهریه ای نداشت. فرقی نداشت که شما چه ملیتی داشته باشید، به عنوان یک مالیات پرداز سوئدی باید قبوض را می پرداختید. اما همه ی چیز های خوب یک پایانی دارد، در سال 2010 پارلمان سوئد قانونی وضع کرد که مبلغی برای شهریه و هزینه ای برای ثبت نام برای دانشجویان غیر اروپایی در نظر گرفته شود.

در همان زمان، برنامه ی بورسیه های تحصیلی ارایه می شد. با وجود اینکه دیگر هیچ دانشگاه بدون شهریه ای در سوئد وجود ندارد، بسیاری از این موسسات بورسیه های تحصیلی کاملی (صرفنظر از شهریه و غیره ) برای دانشجویان بین المللی ارایه می دهند. بهترین دانشگاه های بدون شهریه جهت تحصیل در سوئد:

  • دانشگاه Lund
  • دانشگاه Halmstad
  • دانشگاه Upscale
  • دانشگاه استکهلم
  • آموشگاه اقتصاد استکهلم
  • دانشگاه Jonkoping

دانشگاه Upscale، این دانشگاه تحقیقی در Upscale قدیمی ترین دانشگاه در کشور که سال 1477 تاسیس شد. این دانشگاه از نظر رتبه بندی در میان بهترین دانشگاه های شمال اروپا می باشد و در رتبه بندی بین المللی نیز بسیار برجسته است. این دانشگاه در پایان قرن شانزدهم در طول ظهور امپراطوری سوئد به طور قابل توجهی شناخته شد.

دانشگاه های آلمانی اخیرا شروع به دریافت شهریه برای دانشجویان لیسانس کرده اند. تا الان ,فقط 4تا از 16 ایالت فدرال بادن– Wurttemberg – Hamburg – Bavaria- Lower Saxony هزینه ی شهریه کمی به مقدار 500 یورو برای هر ترم دریافت می کنند. تمامی دیگر ایالت های فدرال فقط مبلغ کمی جهت مشارکت در هر ترم حدود 50 یورو بدون هزینه ی شهریه درخواست می کنند. برای برنامه های تحصیل در آلمان در مقطع لیسانس و فوق لیسانس هزینه ی شهریه دریافت می شود. میزان هزینه ها بین 650 یورو تا 3000 یورو برای هر ترم است. سایر هزینه های تخمین زده شده برای تحصیل و زندگی کمتر از این مقدار است.

بسیاری از کالج ها در دانمارک تحصیلات رایگان ارایه می دهند (برای شهروندان دانمارکی , اروپایی ها, افراد با انواع ویزاهای خاص و غیره). دانشگاه های بزرگ ( که یکی از بهترین های اروپا هستند) دانشگاه Copenhagen و دانشگاه Kiel می باشد. تمامی شهروندان دانمارکی شامل کمک هزینه ی شهریه / بورسیه ی تحصیلی می باشند.

در حال حاضر هیچ هزینه ی شهریه ای برای تحصیل در فنلاند وجود ندارد. از سال 2017 دانشجویان غیر اروپایی باید هزینه ی شهریه بپردازند (برای دوره های تحصیلی ارایه شده به زبان انگلیسی). هر دانشگاه لیست قیمت های خودش را خواهد داشت. دانشگاه Helsinki و دانشگاه Turku برترین رتبه ها را در بین دانشگاه های فنلاند دارند. دانشجویان باید هزینه های زندگی را خودشان بپردازند.

تحصیل در اتریش بدون شهریه نمی باشد، اما شهریه ها و هزینه ها بسیار پایین است. برای ملیت های اروپایی بسیار ناچیز است و برای ملیت های غیر اروپایی کمتر از 1000 یورو برای هر ترم می باشد. برخی دانشگاه ها با رتبه ی برتر مثل دانشگاه وین، دانشگاه پزشکی وین، دانشگاه  Innsbruck و دانشگاه تکنولوژی وین می باشد. تحصیل در یونان برای ملیت های اروپایی رایگان است(برای بیشتر رشته ها)، حتی هزینه ها و شهریه برای دانشجویان بین المللی در مقایسه با دیگر کشور ها مثل کانادا، آمریکا، انگلیس و استرالیا بسیار پایین است.

تحصیل در فرانسه رایگان نیست اما مبلغ شهریه بسیار کم است. اگر شما اهل اروپا باشید یا ملیت فرانسوی داشته باشید برای شهریه باید چند صد یورو بپردازید که بسیار کم است. حتی دانشجویان بین المللی مبلغ کمتری نسبت به کشور های کانادا، آمریکا، انگلیس و استرالیا می پردازند.

برای دانشجویان بین المللی هزینه ی شهریه (در دانشگاه دولتی) حدود 3000-4000 یورو در هر سال خواهد بود. به طور میانگین دانشجویان آلمانی حدود 800 یورو برای خوابگاه، حمل و نقل، غذا و دیگر ضرورات می پردازند. برنامه های تحقیقاتی آلمان یکی از پر طرفدار ترین هاست و از آموزشگاه های تحصیلی آمریکای امروزی الهام می گیرند.

تحصیل دکترا رایگان در اروپا 2019

اگر برای بورسیه های تحصیلی با تامین کامل هزینه ها رد صلاحییت شده اید، می توانید در دانشگاه هایی ثبت نام کنید که دارای شهریه ی کم یا شهریه ی رایگان هستند یا آن دانشگاه هایی که از گرفتن شهریه صرف نظر می کنند. کشور هایی مثل نروژ، اتریش، آلمان، فنلاند و سوئد ارایه دهنده ی نوع متفاوتی از برنامه ی شهریه ی کم/رایگان و برنامه ی صرف نظر از گرفتن شهریه برای دانشجویان بین المللی می باشند.

تحصیل دکترا رایگان در اروپا 2019

آیا مجبور شدید به خاطر هزینه ی سنگین شهریه تحصیل در مقطع PhD را ترک کرده اید؟ از شنیدن این خبر خوشحال خواهید شد که کشور های زیادی هستند که در آنجا شهریه ی مقطع PhD رایگان بوده و در سطح جهانی مطرح هستند . مثل سایر دانشجویانی که این راه را انتخاب کرده اند، شما هم می توانید ادامه ی تحصیلات خود را به صورت رایگان انتخاب کرده یا به همان نسبت برنامه های تحصیلی ارزان را انتخاب کنید. در کشور های آلمان، فرانسه، فنلاند، سوئد و نروژ موسساتی در سطح جهانی وجود دارد.

تحصیلات مقطع PhD در آلمان، آلمان برای استاندارد آموزشی قوی، استاندارد بالای زندگی، شهریه ی رایگان (بدون در نظر گرفتن ملیت) شهرت دارد ! تعداد زیادی از دانشگاه های آلمانی به تعداد 43 تا به طور برجسته در میان 750 تا از بهترین های جهان در رتبه بندی جهانی دانشگاهی QS در سال 2019 وجود دارند که شامل:

  • Technische Universitat Munchen  رتبه  ی 61
  • Ludwig-Maximilians – Universitat Munchen   رتبه ی 62
  • Ruprecht- Karls- Universitat Heidelberg  رتبه ی 64

شهر های آلمان جز بهترین شهر های دانشجویی از نظر رتبه بندی Q.S می باشد که شامل برلین، جایگاه موزه ی curry wurst و محل الگوریتم پیشرفته ی بیش از حد سرد و مونیخ معروف به جشنواره های شادی آبجو که در اکتبر هر سال برگزار می شود. تحصیلات مقطع PhD در فرانسه، فرانسه با داشتن 11 دانشگاه در میان 300تا از بهترین های جهان در رتبه بندی جهانی دانشگاهی Q.S قرار دارد، که شامل:

  • University P.S.L که رتبه ی 50 در جهان را دارد.
  • Ecol e Polytechnic رتبه ی 65

فرانسه ارائه دهنده ی هزینه ی شهریه ی پایین برای مقطع PhD در دانشگاه های دولتی این کشور میباشد . دانشگاه های دولتی در فرانسه هزینه ی جزیی حدودا 380 (440دلار امریکا ) برای هر سال مطالبه می کنند، اگرچه ممکن است مبلغ در دانشگاه Grande Ecole بیشتر باشد. بهترین شهر های دانشجویی در فرانسه Lyon ،Toulouse و البته پاریس نیز میباشد که همواره جز 5تا از بهترین شهر های دانشجویی از نظر رتبه بندی Q.S می باشد که به لطف هزینه ی شهریه ی پایین و تجمع تعداد زیادی از دانشگاه های شناخته شده ی بین المللی در آن جا شاخص می باشد.

هزینه ی شهریه برای همه ی دانشجویان مقطع PhD در فنلاند کاملا رایگان است و بدون در نظر گرفتن ملیت می باشد و پایتخت فنلاند هلسینکی که دارای رتبه ی 75 شهر های دانشجویی در رتبه بندی Q.S می باشد و محل دو تا از بهترین دانشگاه ها در میان 150 دانشگاه برتر جهان بوده که شامل دانشگاه هلسینکی و دانشگاه آلتو می باشد. همچنین لازم به ذکر است که فنلاند دارای فضا های باز وسیع می باشد و پدیده های طبیعی باور نکردنی مثل خورشید نیمه شب عجیب و غریب و شفق شمالی مجلل که آسمان شبهای فنلاند را فقط در طول 10تا20 شب در سال مانند آتش در آسمان پدیدار می شود.

سوئد کشوری اروپایی با بالا ترین درصد انرژی تجدید پذیر که دارای بیش از 29 پارک ملی  و 4000 ذخایر طبیعی شگفت انگیز میباشد . سیاست های پیشرو که بسیار معروفند و تاثیر انها بر سیستم تحصیلات عالیه آن بازتاب میکند. شهریه برای همه ی دانشجویان مقطع دکترا در سوئد رایگان می باشد و چندین بورسیه ی تحصیلی برای پوشش دادن هزینه های زندگی در دسترس میباشد که از طریق موسسات سوئدی مثل دانشگاه های شخصی تامین می شود. هشت دانشگاه سوئدی در میان 350تا از بهترین های جهان در رتبه بندی جهانی دانشگاهی Q.S می باشند که شامل دانشگاه Land که رتبه ی 92 در جهان دارد  و موسسه ی سلطنتی تکنولوژی K.T.H که رتبه ی 104 را دارد .

تحصیلات مقطع PhD در نروژ، مطابق با نتیجه گیری ما درباره ی مناسب ترین مقاصد تحصیلی اروپایی برای مقطع PhD و برای دانشجویان غیر نروژی، تحصیل در دانشگه های دولتی در نروژ بدون در نظر گرفتن ملیت برای تمامی دانشجویان رایگان می باشد. شما باید هر ترم مبلغ کمی برای اتحادیه ی دانشجویی بپردازید که چیز هایی مثل امتحانات و امکانات  ورزشی را پوشش میدهد و بیشتر از مبلغ 300-600 کرون نروژ ( 36-72 دلار امریکا) نمی شود.

البته مثل تمام کشور ها هزینه زندگی در نروژ بالا است که بدان معنی است که بهتر است به فکر یافتن یک بورسیه ی تحصیلی برای کمک هزینه هایتان باشید. در مورد دانشگاه ها، چهار دانشگاه نروژی در رتبه بندی جهانی دانشگاهی QS وجود دارند که دانشگاه اوسلو سرپرستی آنها را به عهده دارد  که رتبه ی آن 135 می باشد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های رایگان در اروپا 2019

چگونه می توان برای تحصیل رایگان در اروپا درخواست کرد؟ با توجه به استانداردهای دانشگاهی بالا، همه دانشگاه های اروپایی شایستگی های بسیاری دارند. این دانشگاه ها دانشجویان را با نمرات عالی در دوره های قبلی خود ترجیح می دهند. در اینجا می توانیم یک مثال از دانشگاه فنی مونیخ نقل قول کنیم. این دانشگاه در رتبه 53 در جهان قرار دارد.

برای تحصیل در دانشگاه های اروپایی که آموزش رایگان ارائه می کنند، باید معیارهای درخواست آن ها را برآورده کنید. جلسات علمی در کشور های اتریش، فنلاند، آلمان و نروژ دو بار در سال شروع می شود. برای جلسه ی بهار، شما می توانید در اکتبر تا نوامبر و برای جلسه ی پاییز درخواست دهید، برنامه های کاربردی از ماه می شروع می شوند.

هنگامی که واجد شرایط پذیرش هستید، می توانید درخواست ویزای دانشجویی برای تحصیل رایگان را داشته باشید. از آنجا که این کشورها هزینه شهریه را مطالبه نمی کنند، از دانش آموزان ورودی می خواهند تا شرایط مالی خاصی را برآورده کنند.این شرایط شامل نشان دادن پولی است که شما در طی اقامت خود به عنوان یک دانشجو صرف می کنید. برای درخواست ویزای دانشجویی برای اروپا، به مدارک زیر نیاز دارید.

  • سند یا گذرنامه سفر حداقل 6 ماه معتبر است.
  • اثبات مهارت زبان (IELTS 6.0  و معادل آن)
  • چهار عکس اخیر از هر متقاضی در برنامه گنجانده شود.
  • ارائه نامه یا مدرک ثبت نام از یک موسسه اروپایی شناخته شده
  • اثبات بودجه برای هزینه های زندگی در طول اقامت خود در اروپا
  • تمام مدارک تحصیلی توسط مقامات مربوطه معتبر و تأیید شده است
  • حق بیمه سفر از یک شرکت بیمه تایید شده با پوشش حداقل 30000 یورو در سال

فاندها و بورسیه های تحصیلی اروپا 2019

هر ساله میلیون ها یورو بورسیه های تحصیلی توسط کالج ها و دانشگاه ها در اروپا برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود. اتحادیه اروپا همراه با دولت های کشورهای اروپایی همچنین برای جذب دانشجویان بین المللی به اروپا، کمک هزینه تحصیلی با بودجه دولتی اتحادیه اروپا را ارائه می دهد. همانند دانشجویان اروپایی، دانشجویان خارجی واجد شرایط درخواست برای صدها دانشگاه اروپایی بدون هزینه تحصیلی هستند.

بورسیه های تحصیلی Ch evening، برنامه بورسیه تحصیلی جهانی دولت بریتانیا، به دانش پژوهان برجسته از کشورهای واجد شرایط Ch evening در سراسر جهان اهدا می شود. جوایز معمولا برای یک دوره کارشناسی ارشد یک ساله است. بیشتر بورسیه تحصیلی Ch evening هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی را با نرخ ثابت (برای یک فرد)، یک کلاس اقتصادی هزینه پرواز به انگلستان و کمک های اضافی برای پوشش هزینه های ضروری را پوشش می دهد.

بورسیه های تحصیلی D.A.A.D آلمان با توجه به کشورهای در حال توسعه (DAAD Scholarships with Relevance to Developing Countries)، خدمات تبادل آکادمیک آلمان (D.A.A.D) بورسیه های تحصیلی را برای گستره ای از دوره های تحصیلات تکمیلی با کشورهای در حال توسعه که با دانشگاه های آلمان در ارتباط ویژه هستند، فراهم می کند. هدف بورسیه های تحصیلی به ویژه دانشجویان بین المللی و متخصصان جوان از کشورهای در حال توسعه در آفریقا، آسیا، جزایر اقیانوس آرام، آمریکای مرکزی و جنوبی و اروپای مرکزی و شرقی است. بورس تحصیلی D.A.A.D از برنامه های انتخابی با انواع بورس تحصیلی کامل یا جزئی پشتیبانی می کند.

فاندها و بورسیه های تحصیلی اروپا 2019

بورسیه های تحصیلی هلند (Holland Scholarships)، بورس تحصیلی هلند برای دانشجویان بین المللی خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) است که می خواهند مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه های شرکت کننده در هلند انجام دهند. کمک هزینه تحصیلی به 5000 یورو می رسد، که شما آن را در اولین سال تحصیلی خود دریافت خواهید کرد.

بورسیه های تحصیلی موسسه سوئدی (Swedish Institute Study Scholarships)، مؤسسه سوئدی بورسیه های خود را در سوئد برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط از کشورهای در حال توسعه فراهم می کند، که مایل به تحصیل در دانشگاه های سوئد هستند. کمک هزینه های تحصیلی برای تحصیل در سوئد در نظر گرفته شده و تمرکز اصلی آن در سطح کارشناسی ارشد است. این بورس تحصیلی هزینه تحصیل، هزینه های زندگی، برخی از هزینه سفر و بیمه را پوشش می دهد.

جوایز بورس تحصیلی VLIR-UOS بلژیک (VLIR-UOS Scholarship Awards)، بورس تحصیلی را به دانشجویان از 54 کشور در حال توسعه در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین برای پیگیری برنامه آموزش انگلیسی یا کارشناسی ارشد در زمینه توسعه در دانشگاه های بلژیک اعطا می کند. کمک هزینه تحصیلی هزینه تحصیل، اقامت، کمک هزینه، هزینه های سفر و سایر هزینه های مربوط به برنامه تحصیلی را پوشش می دهد.

بورسیه برنامه تحصیلی عالی ایفل فرانسه (Eiffel Excellence Scholarship Programme)، برنامه بورسیه تحصیلی ایفل توسط وزارت امور خارجه به عنوان ابزاری برای اجازه دادن به مؤسسات آموزش عالی فرانسه برای جذب بهترین دانشجویان خارجی برای برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری توسعه یافت. دارندگان کمک هزینه تحصیلی ایفل، کمک هزینه ماهانه و سایر هزینه های مانند سفر بازگشت، بیمه درمانی و فعالیت های فرهنگی را دریافت می کنند. این بورسیه شهریه ها را پوشش نمی دهد.

بورسیه های تحصیلی عالی سوئیس برای دانشجویان خارجی (Swiss Government Excellence Scholarships for Foreign Students)، بورس تحصیلی عالی دولتی سوئیس، برای فارغ التحصیلان حدود 180 کشور فرصتی برای تحصیل در مقطع دکترا یا فوق دکترا در هر رشته تحصیلی در یکی از دانشگاه های تحت پوشش دولتی یا موسسه شناخته شده در سوئیس، ارائه می دهد. ایت بورسیه تحصیلی کمک هزینه ماهانه، شهریه های تحصیل، بیمه درمانی، حق اقامت و غیره را پوشش می دهد.

بورسیه های تحصیلی دولت دانمارک برای دانشجویان غیر شهروندی اتحادیه اروپا / EEA (Danish Government Scholarships for Non-EU/EEA Students)، تعدادی از بورس های تحصیلی هر ساله توسط وزارت آموزش و پرورش دانمارک به منظور تامین دانشجویان بین المللی معتبر و با انگیزه از خارج از اتحادیه اروپا / EEA که مایل به تحصیل در رشته های تحصیلات عالی در دانشگاه های شرکت کننده دانمارکی هستند، ارائه شده است. کمک هزینه تحصیلی می تواند به عنوان هزینه های کامل و یا جزئی از پرداخت هزینه تحصیل و / یا کمک هزینه های زندگی شما را تامین کند.

کمک هزینه های دولتی ایتالیا برای دانشجویان خارجی (Italian Government Bursaries for Foreign Students)، دولت ایتالیا برای تحصیل شهروندان خارجی و شهروندان ایتالیایی ساکن در خارج از کشور در در ایتالیا، بورس تحصیلی اعطا می کند. کمک هزینه تحصیلی برای دوره های تحصیلات تکمیلی، دوره های پیشرفته فنی و حرفه ای، دوره های هنر و موسیقی، دوره های کارشناسی ارشد، دوره های دکترا و غیره است. فقط می توان برای بورس تحصیلی سه، شش یا نه ماه درخواست کرد.

بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی در اروپا 2019

کالج ها و دانشگاه های اروپایی که بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان خارجی ارائه می دهند. بورسیه های گیتس کمبریج انگلستان (Gates Cambridge Scholarships)، بورسیه های Gates Cambridge  به متقاضیان برجسته از کشورهای خارج از انگلستان برای تحصیل در دوره های تمام وقت تحصیلات تکمیلی در هر رشته تحصیلی در دانشگاه کمبریج اعطا می شود. این بورسیه تحصیلی هزینه های کامل تحصیل در کمبریج را پوشش می دهد، یعنی مبلغ هزینه ترکیبی دانشگاه و هزینه های کالج با نرخ مناسب، هزینه نگهداری برای یک دانشجو، هزینه بلیط هواپیما در ابتدا و انتهای دوره و هزینه های ویزای ورودی.

بورسیه تحصیلی رودز در دانشگاه آکسفورد انگلستان (Rhodes Scholarships at University of Oxford)، بنابر وصیت سسیل رودز در سال 1902 تاسیس شد، Rhodes شاید قدیمی ترین و معتبرترین برنامه بین المللی بورس در جهان است. بورسیه های تحصیلی رودز، جایزه های تحصیلات تکمیلی است که از دانشجویان بین المللی نخبه از کشورهای منتخب در دانشگاه آکسفورد پشتیبانی می کند. بورس تحصیلی رودز شامل تمام هزینه های دانشگاه، کمک هزینه های شخصی، بیمه درمانی و هزینه رفت و آمد هوایی از و به کشور دانشجو می شود.

بورسیه های تبادل با هم دانشگاه شفیلد هالم انگلستان (Sheffield Hallam University Transform Together Scholarships)، بورسیه های تحصیلی Transform Together برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان اروپایی (غیر انگلیسی) که برای یک مدرک لیسانس یا مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه شفیلد هالم درخواست می کنند، در دسترس هستند. نیمی از هزینه تحصیل (50٪) برای دوره های تحصیلات تکمیلی و برای هر سال یک مدرک کارشناسی در دسترس است.

بورسیه های راه حل های در حال توسعه در دانشگاه ناتینگهام انگلستان (Developing Solutions Scholarships at University of Nottingham)، این بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی از آفریقا، هند و یا یکی از کشورهای در حال توسعه کشورهای مشترک المنافع طراحی شده است، که می خواهند در رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه ناتینگهام به منظور تغییر در توسعه کشورشان تحصیل کنند. هر ساله، 105 بورسیه تحصیلی اعطا می شود – 30 بورس تحصیلی هزینه کامل تحصیل را پوشش می دهند، در حالی که 75 بورسیه 50% هزینه تحصیل را پوشش می دهند.

بورسیه های تحصیلی عالی دانشگاه لیدن هلند (Leiden University Excellence Scholarships)، برنامه بورسیه های تحصیلی عالی دانشگاه لیدن (LExS) برای دانشجویان نخبه خارج از اتحادیه اروپا /  EEA که در یک برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه لیدن ثبت نام کرده اند، باز است. کمک هزینه تحصیلی به شرح زیر است: € 10،000 از شهریه تحصیل، € 15،000 از شهریه تحصیل، یا کل هزینه تحصیل منهای هزینه خانه.

دانشگاه ماستریخت بورسیه های تحصیلی بالقوه هلند (University of Maastricht High Potential Scholarships)، بورسیه های تحصیلی دانشگاه ماستریخت توسط صندوق بورس تحصیلی UM به منظور تشویق دانشجویان با استعداد از خارج از EEA به منظور ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در UM ارائه می شود. بورس تحصیلی شامل هزینه تحصیل، هزینه های زندگی، هزینه ویزا و بیمه می شود.

برنامه بورسیه های تحصیلی دانشگاه رادبوود هلند (Rad boud University Scholarship Programmer)، برنامه بورسیه رادبوود فرصتی برای تعداد منتخبی از دانشجویان با استعداد غیر EEA برای دریافت کمک هزینه تحصیلی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انگلیسی در دانشگاه رابوود Nijmegen ارائه می دهد.  کمک هزینه تحصیلی مبلغی نیست که شما در حساب بانکی خود دریافت خواهید کرد، بلکه شامل معافیت از بخشی از هزینه تحصیل می شود. هزینه تحصیل مطابق با سطح یک دانشجوی EEA معاف خواهد شد. علاوه بر این بورس تحصیلی رابوود همچنین هزینه هایی مانند ویزا، اجازه اقامت، بیمه درمانی و بیمه مسئولیت را پوشش می دهد.

بورسیه های تحصیلی عالی آمستردام هلند (Amsterdam Excellence Scholarships)، بورسیه های تحصیلی عالی آمستردام (AES) کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویان نخبه خارج از اتحادیه اروپا اختصاص می دهد تا برنامه های کارشناسی ارشد واجد شرایط در دانشگاه آمستردام را دنبال کنند. AES یک بورس تحصیل کامل 25،000 یورو است، که شامل هزینه های تحصیل و زندگی است.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه توئنته هلند (University of Twenty Scholarships)، بورسیه های تحصیلی دانشگاه توئنته (UTS) کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان عالی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا /  EEA و کشورهای غیر اتحادیه اروپا / EEA می باشد که برای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه توئنته درخواست می کنند. مبلغ بورس تحصیلی از € 6،000 – € 25،000 برای یک سال است.

بورسیه های تحصیلی عالی دانشگاه اوترخت هلند (Utrecht University Excellence Scholarships)، بورس عالی دانشگاه اوترخت هلند برای تعدادی از دانشجویان برجسته برای ادامه تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد در تعدادی از رشته های تحصیلی در دانشگاه اوترخت فراهم می کند. این بورسیه می تواند به عنوان هزینه تحصیل یا شهریه به اضافه 11.000 یورو برای هزینه های زندگی ارائه شود.

بورسیه های تحصیلی اریک بلومینک در دانشگاه گرونینگن هلند (Erik Bleumink Scholarships at University of Groningen)، بورسیه صندوق اریک بلومینک معمولا  برای هر دوره 1 یا 2 ساله کارشناسی ارشد در دانشگاه گرونینگن اعطا می شود. این کمک، هزینه تحصیلات را به همراه هزینه های مسافرت، اقامت، کتاب و بیمه درمانی پوشش می دهد.

بورسیه های تحصیلی عالی ETH سوئیس (ETH Excellence Scholarships)، زوریخ از دانشجویان عالی که مایل به تحصیل در رشته فوق لیسانس در ETH با دو برنامه بورس تحصیلی، پشتیبانی می کند: برنامه بورس تحصیلی و فرصت های عالی (ESOP) و برنامه بورسیه کارشناسی ارشد (MSP). بورس تحصیلی عالی شامل کمک هزینه ای است که هزینه های زندگی و تحصیل (10.997.25 دلار آمریکا در هر ترم) و همچنین معافیت از هزینه تحصیل را پوشش می دهد. برنامه بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد شامل مقرری ماهانه جزئی برایزندگی و هزینه های تحصیلی (5.998.5 دلار آمریکا در هر ترم) و همچنین معافیت از پرداخت هزینه تحصیل می شود.

کمک هزینه های کارشناسی ارشد دانشگاه لوزان سوئیس برای دانشجویان خارجی (University of Lausanne Master’s Grant for Foreign Students)، دانشگاه لوزان در سوئیس بورس تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد، که مایل هستند در رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه از طریق کمک های کارشناسی ارشد UNIL ادامه تحصیل دهند. مبلغ کمک هزینه 1.599.6 دلار آمریکا- در هر ماه از 15 سپتامبر تا 15 ژوئیه است، برای مدت زمانی که از حداقل دوره برنامه بیشتر نشود.

کمک های تحصیلی دانشگاه بولونیا ایتالیا برای دانشجویان بین المللی (Bologna University Study Grants for International Students)، دانشگاه بولونیا کمک های تحصیلی را برای دانشجویان شایسته بین المللی که مایل به ثبت نام برای دوره اول (لیسانس)، دوره دوم (کارشناسی ارشد) و یا برنامه های تحصیلی تک دوره ای در دانشگاه بولونیا هستند، ارائه می دهد. هر کمک تحصیلیرای یک سال تحصیلی اعطا می شود و به مبلغ 11.059 یورو می باشد.

بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی در اروپا 2019

بورسیه های تحصیلی جهانی دانشگاه لاند سوئد برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا /  EEA (Lund University Global Scholarships for Non-EU/EEA Students)، برنامه بورسیه تحصیلی جهانی دانشگاه لاند برای دانشجویان تحصیلات عالی که شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا (و سوئیس) هستند و مایل هستند به دنبال تحصیلات لیسانس یا مدرک تحصیلی در دانشگاه می باشند، ارائه شده است. بورس تحصیلی ممکن است 25٪، 50٪، 75٪ یا 100٪ از هزینه تحصیل را پوشش دهد.

بهترین کشورهای برای ادامه تحصیل در اروپا 2019

12 کشور محبوب در اروپا برای تحصیل، به استثنای دانشگاه های انگلیس، که تنها مدرک های تحصیلی به زبان انگلیسی را ارائه می دهند، همراه با تعداد روزافزون دانشجویان بین المللی در سراسر جهان، بسیاری از دانشگاه های اروپایی دیگر برنامه های تحصیلی ارائه می دهند که به طور جزئی یا به طور کامل به زبان انگلیسی هستند. خبر خوب این است که هر ساله دانشگاه های بیشتری از اکثر کشورهای اروپایی دوره هایی به زبان انگلیسی را معرفی می کنند. این لیست را که شامل برخی از محبوب ترین کشورها و شهرهای اروپایی است که می توانید از تحصیل بین المللی خود لذت ببرید، بررسی کنید:

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان، اگر مقصد تحصیلی شما در برلین، مونیخ، کلن، فرانکفورت یا هر شهر دیگر آلمان باشد، تضمین می شود که شما سطح بالاتری از آموزش را همراه با تحقیقات در سطح جهانی دریافت می کنید. دانشگاه های آلمان به خاطر عملکرد تحصیلی، امکانات دانشجویی مدرن و میزان اشتغال بالا فارغ التحصیلان مشهور هستند. آلمان دارای برخی از بالاترین رتبه های دانشگاه در سراسر جهان از نظر آموزش عالی و همچنین رضایت دانشجویان است. علاوه بر این، یک عامل مهم که موجب محبوبیت آلمان در میان دانشجویان بین المللی می شود، این واقعیت است که هیچ دانشگاه دولتی شهریه ای دریافت نمی کند.

تحصیلات کارشناسی ارشد در هلند، هلند یکی از کشورهای اروپایی است که واقعا متعهد به پذیرش دانشجویان بین المللی است. در هلند، شما می توانید درجه های تحصیلات انگلیسی بیشتری را نسبت به برنامه های تحصیلی به زبان هلندی پیدا کنید و بسیاری از دانشگاه ها از همان سیستم رتبه بندی کالج ها و دانشگاه های آمریکایی استفاده می کنند.

تحصیلات عالی در هلند بر اساس نوآوری، خلاقیت و درجه تحصیلات یک برنامه درسی است که 100٪ سازگار با رویدادهای کنونی، مسائل و اکتشافات در این زمینه منطبق است. بنابراین رشته تحصیلی شما هر چیزی باشد، شما مجبور به دریافت یک آموزش مناسب هستید شما را یک متخصص در حوزه انتخابی خود می کند. بسیاری از دانشگاه های هلند دارای رتبه های بین المللی هستند.

تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش، اگر می خواهید در یکی از امن ترین کشورهای جهان زندگی و تحصیل کنید، بهره بردن از هزینه کم و یا حتی بدون هزینه تحصیل، استفاده از ترکیب منحصر به فرد فرهنگ های آلمانی، ایتالیایی و مجارستانی، پس پاسخ شما اتریش است. در اتریش، تجربه تحصیلی شما در برخی از بهترین دانشگاه های جهان با محیطی با عظمت و عالی ظاهر غنی خواهد شد.

این که این شهر وین، سالزبورگ یا سایر شهرها در اتریش است، شما با معماری نفیس احاطه خواهید شد و فرهنگ رایج قهوه را بپذیرید. در اتریش، می توانید دوره تحصیلی در موسیقی را بگذرانید، به ویژه در وین – که به نام پایتخت موسیقی جهان معروف است، روانشناسی، از آنجا که فروید پایه های روانکاوی را در اینجا پایه گذاری کرد، کسب و کار و بسیاری رشته های دیگر.

تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا، اسپانیا برای محیط دوستانه، آب و هوای گرم، هزینه های زندگی و شهریه ها تحصیلی خوش قیمت شناخته شده است. اگر چه بسیاری از دانشجویانی که به اسپانیا می آیند بسیار علاقمند به یادگیری زبان اسپانیایی هستند، شما می توانید دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکترای خود را به زبان انگلیسی آموزش ببینید. شما می توانید به تحصیلی علوم اجتماعی، روزنامه نگاری و هتلداری و البته کسب و کار بپردازید، چرا که بیشتر مدارس تجاری برجسته و مشهور در اسپانیا وجود دارند.

تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا، ایتالیا به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد اروپا، هزاران دانشجو و گردشگر خارجی را در هر زمانی از سال می پذیرد. اگر به هنر، معماری یا تاریخ جهان علاقمند هستید – بعضی از رشته های تحصیلی با بیشترین میزان تحقیق در این کشور، ایتالیا قطعا نقطه ایده آل برای شما خواهد بود. دلایل بسیاری برای انتخاب ایتالیا برای ادامه تحصیل در خارج از کشور وجود دارد، از جمله آموزش عالی، غذاهای فوق العاده، هزینه های کم زندگی و جاذبه های فراوان و قابل توجه.

تحصیل کارشناسی ارشد در کشورهای اسکاندیناوی، دانشگاه ها از کشورهای اسکاندیناوی – نروژ، دانمارک، سوئد، فنلاند، برخی از معتبر ترین دانشگاه های دنیا هستند که به برنامه های تحصیلی آنها به دلیل تمرکز بر یادگیری مبتنی بر مشکل و کار تحقیقاتی پیشرفته شناخته شده اند. در دانمارک تحصیل کنید و شما عاشق این میش وید که دوچرخه ها بیشتر از مردم هستند، نروژ را انتخاب کنید و شما می توانید تحصیل را با بسیاری از فعالیت های جالب در فضای باز ترکیب کنید، یا به سوئد بروید و رویکرد دوستانه معلمان را تجربه کنید.

بدون در نظر گرفتن اینکه کدام یکی از این کشورها انتخاب شما است، از یک محیط چند فرهنگی پر جنب و جوش لذت خواهید برد، به صورت رایگان تحصیل می کنید و حتی ازنورهای شگفت انگیز دیدن می کنید. به غیر از این واقعیت که شما می توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید، در همه این کشورها شما به راحتی می توانید با هرکسی به راحتی با زبان انگلیسی صحبت کنید.

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان، لهستان یک کشور اروپایی برتر از لحاظ میزان سواد جمعیت است، تعداد افرادی که در موسسات آموزشی عالی ثبت نام کرده اند بیش از 1،5 میلیون نفر است. دانشگاه های لهستان دارای سابقه طولانی در زمینه آموزش و پرورش با کیفیت و به ویژه فارغ التحصیلان پزشکی، مهندسی، معماری و فناوری توسط کارفرمایان در سراسر جهان مورد قدردانی قرار می گیرند. هر کجا به لهستان که می روید، می توانید به راحتی با بودجه کم زندگی کنید. در لهستان، شما شاهد یک فرهنگ جذاب هستید، یک فضای سبک قرون وسطایی مانند فانتزی را با یک زندگی شهری شلوغ تجربه می کنید.

تحصیل کارشناسی ارشد در پرتغال، شبیه به اسپانیا، پرتغال دارای یک فضای پر جنب و جوش، دوستانه و بی نظیر است، دلایل کافی برای بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در اینجا وجود دارد. علاوه بر این، برخی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان در پرتغال وجود دارند، به ویژه برای دانشجویانی که برای حرفه هایی در زمینه علوم اجتماعی، روزنامه نگاری، حقوق و حتی پزشکی آماده می شوند. لیسبون و پورتو برای بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده اند. از هزینه های پایین زندگی و شهریه ها استفاده کنید، به آواز پرتغالی گوش کنید و از خوشمزه ترین غذا ها در جهان لذت ببرید.

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس، سوئیس تنها سرزمین بهترین شکلات ها، ساعت های لوکس و بلندترین قله ها در اروپا نیست. دانشگاه های سوئیس به طور باورنکردنی متمرکز بر حرفه هستند و به دلیل شهرت سویس در تحقیقات پیشگام، کشور موفق به جذب بسیاری از دانشمندان با استعداد است. درخواست تحصیل در سوئیس بسیار راحت است، اما شما باید هزینه های زندگی ماهانه خود را با دقت مدیریت کنید.

تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه، کلیشه رایج در مورد تحصیل در خارج از کشور در فرانسه زندگی “la vie en rose” یا تجربه شیوه زندگی بوهمیان است. در حالی که این امر ممکن است درست باشد، فرانسه هنوز در معرض دارای چندین دانشگاه مشهور جهانی است که در رده بندی بین المللی حضور دارند.

مدارس کسب و کار فرانسوی نیز به خاطر سبک آموزشی استثنایی شان و ویژگیهای منحصر به فرد مورد تحسین قرار می گیرند و اگر شما علاقه مند به تخصص در مد هستید، باید موسسات و دانشگاه های فرانسوی را به صورت جدی در نظر بگیرید. برای یک مدرک تحصیلی در پاریس، بوردو، مارسی و یا هر جای فرانسه درخواست کنید، و برای تبدیل شدن به یک متخصص در زمینه تحصیلات خود و بازدید از برخی از بزرگترین و برجسته ترین موزه های اروپا آماده شوید.

تحصیل کارشناسی ارشد در بلژیک، بلژیک در مرکز اروپا واقع شده و دفتر اصلی سازمان ملل در این کشور قرار دارد و محیطی بسیار چند فرهنگی دارد. اگرچه زبان های فرانسوی، آلمانی و هلندی به طور رسمی به طور رسمی پذیرفته شده اند، اما بسیاری از دانشگاه های بلژیکی هنوز برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی را ارائه می دهند. بنابراین جای تعجب نیست که بلژیک شمار قابل توجهی از دانشجویان خارجی را به خود اختصاص داده است، بیش از 100،000 دانشجو در سال.

تحصیل کارشناسی ارشد در ایرلند، ایرلند یکی از گزینه های واضح برای تحصیل در اروپا می باشد، زیرا دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. مردم محلی ایرلند به عنوان رفتار دوستانه شناخته شده اند و دانشگاه ها واقعا به کمک به دانشجویان خارجی کمک می کنند تا راحت تر بتوانند با بسیاری از خدمات دانشجویی و سازمان های دانشجویی وفق شوند.

اخیرا، ایرلند اعلام کرده است که قصد افزایش تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه های خود را دارد. دانشجویان اتحادیه اروپا که برای دوره های کارشناسی در ایرلند درخواست می کنند، از پرداخت هزینه های تحصیلی معاف هستند و برخی از محبوب ترین دوره ها فناوری اطلاعات، کسب و کار و علوم انسانی هستند. مزایا و معایب تحصیل در اروپا را مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در اختیار شما قرار خواهند داد.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام . ۱٨ سالمه . دیپلم معماری دارم با معدل ۱٧. آیلتس ۶.۵ هم دارم آیا میتونم به صورت رایگان در یک کشور اروپایی تحصیل کنم ؟

    1. با سلام و عرض ادب
      تحصیل در کشور هایی مانند آلمان رایگان است که شما باید برای مقطع کارشناسی به زبان آلمانی تحصیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری