استقبال روزافزون دولت دومینیکا از اعطای ویزای سرمایه گذاری برای مهاجران

استقبال روزافزون دولت دومینیکا از اعطای ویزای سرمایه گذاری برای

کشور دومینیکا یکی از کشورهای پیشگام در ارائه شهروندی از طریق سرمایه گذاری در جهان است. دومینیکا در ازای این سرمایه گذاری امتیازهای فراوانی از جمله رفت و آمد بدون ویزا به بسیاری از کشورهای جهان و اعطای تابعیت به همسر و فرزندان متقاضی و غیره اعطا می کند. این مقاله به بررسی موضوع استقبال روزافزون دولت دومینیکا از اعطای ویزای سرمایه گذاری برای مهاجران (بررسی آخرین تحولات) می پردازد و قوانین جدید برای اعطای این ویزا را شرح می دهد.

کشور مشترک المنافع دومینیکا امنیت و مدیریت شهروندی را با برنامه سرمایه گذاری افزایش می دهد

کشور مشترک المنافع دومینیکا گام های مهمی برای تقویت پروتکل های امنیتی و مدیریتی برای برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری با هدف تقویت یکپارچگی و مدت زمان اعتبار برنامه برداشته است.

دکتر روزولت اسکریت  Dr. Roosevelt Skerrit نخست وزیر دومینیکا، برای انجام ممیزی جامع از برنامه مهاجرت سرمایه گذاری، با سهامداران مختلف از جمله مشاوران بین المللی همکاری نزدیکی داشته است. بر اساس ممیزی اولیه که در سال گذشته توسط یک شرکت مشاوره بریتانیا انجام شد، دولت به طور فعال فرآیندهای جدید و بهبود یافته را از طریق واحد شهروندی توسط سرمایه گذاری اجرا کرده است.

نخست وزیر دومینیکا در طی سخنرانی اخیر خود در مورد بودجه، از برنامه هایی برای استخدام یک شرکت مشاوره مدیریت با تایید جهانی برای نظارت بر عملیات و مدیریت کلی برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری رونمایی کرد. در حالی که دومینیکا در حال حاضر به یک فرآیند بررسی دقیق و پیشگیرانه به خود افتخار می کند، دولت متعهد به تقویت برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری است و متعهد شده است که “برای تقویت این برنامه شهروندی سنگ تمام بگذارد.” نخست وزیر افزود: “ما این موضوع را بسیار جدی می ‌گیریم و تلاش ‌های خود را برای نشان دادن بررسی های موشکافانه due diligence، راستی آزمایی متقاضیان و کاهش ریسک در همه جهات افزایش خواهیم داد.»

اقدامات دومینیکا در جهت افزایش امنیت برنامه مهاجرت سرمایه گذاری

در طول 18 ماه گذشته، دولت دومینیکا اقدامات متعددی را برای بالا بردن امنیت برنامه مهاجرت سرمایه گذاری و اخذ شهروندی و تابعیت دومینیکا انجام داده است.

یک شرکت مستقر در ایالات متحده قبلاً آموزش های مربوط به مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم را برای همه کارکنان واحد برنامه سرمایه گذاری انجام داده است، در حالی که این واحد در حال بازسازی بوده است. واحد برنامه سرمایه گذاری دومینیکا   CBIU  تحت نظارت یک افسر انطباق خبره و ماهر بازسازی شد تا اطمینان حاصل شود که همه رویه های برنامه سرمایه گذاری به روز شده اند، اقدامات کنترل کیفیت به شدت دنبال می شوند و همه سیستم های فناوری اطلاعات ارتقا یافته اند.

دولت در آغاز سال حرکت جسورانه ‌ای انجام داد و تابعیت متقاضیانی که در درخواست‌ های خود اظهارات نادرست یا مدارک و اسناد جعلی ارائه کردند، به ویژه در رابطه با رد ویزای قبلی از کشورهایی که دومینیکا با آن ها معاهده‌های بدون اخذ ویزا دارد را لغو کرد.

دومینیکا همچنین مدارک و اسناد لازم برای تست های بیومتریک را معرفی کرد، گواهی تابعیت خود را به روز کرد و ویژگی های امنیتی آن را افزایش داد.

درخواست تابعیت دومینیکا برای متقاضیان از اقلیم کردستان عراق، روسیه و بلاروس لغو شده است.لغو پذیرش درخواست متقاضیان از مناطق پرخطر

از دیگر اقدامات لغو پذیرش درخواست شهروندان اقلیم کردستان در عراق، روسیه و بلاروس است. متقاضیان از این کشورها واجد شرایط اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری نیستند، زیرا مقامات امنیتی بین المللی این مناطق را به عنوان “مناطق پرخطر” معرفی کرده اند. علاوه بر این، دولت قانونی را ارائه کرد که هزینه بررسی های دقیق و موشکافانه due diligence را برای متقاضیان کشورهای خاص ارائه می دهد. این هزینه بررسی دقیق، منابع اضافی را در دسترس دولت برای بررسی دقیق متقاضیان از این کشورها ارائه می دهد.

این کشور همچنین مقرراتی را برای محدود کردن شهروندان از تغییر نام خود صادر کرد.

دومینیکا خود را به عنوان اولین کشور کارائیب متمایز کرده است که مصاحبه های اجباری را به عنوان بخشی از فرآیند درخواست شهروندی از طریق سرمایه گذاری اجرا می کند، شرایط و الزاماتی که با ایالات متحده در میزگردی در اوایل سال جاری مورد توافق قرار گرفت.

نخست وزیر اسکریت Skerrit در پارلمان گفت: “ما همچنین یک ارزیابی دقیق و جدید ابداع کردیم و شرکت هایی از ایالات متحده و بریتانیا را برای شروع مصاحبه با همه متقاضیان CBI استخدام کردیم.”

علاوه بر شرکت‌ های بین ‌المللی در ایالات متحده و بریتانیا که بررسی ‌های لازم را انجام می‌دهند، واحد اطلاعات مالی دومینیکا نیز به فرآیند بررسی دقیق due diligence کمک خواهد کرد. این کمک شامل گزارش ماهانه متقاضیان ریجکت شده به JRCC و اجازه به JRCC  برای به اشتراک گذاشتن آن اطلاعات با دیگر حوزه های قضایی CBI در OECS است.

اقدامات دومینیکا در حفاظت از شهروندی سرمایه گذاری

دومینیکا مذاکرات را در منطقه برای همکاری در حفاظت از شهروندی توسط صنعت سرمایه گذاری هدایت می کند. علاوه بر این دومینیکا اقداماتی را برای تأکید بر تعهد خود به همکاری با ذینفعان جهانی و تقویت فرآیند بررسی دقیق due diligence برای کاهش تهدیدهای متقاضیان غیرقانونی انجام داده است.

علاوه بر این تغییرات اخیر، اقدامات جدی دومینیکا به منظور کاهش ریسک عبارت است از:

  • ارزیابی کامل و کاهش تعداد نمایندگان و مروجین برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری که به همراه توسعه دهندگان به شدت تحت نظارت خواهند بود تا از انطباق با مقررات جاری حاکم بر تبلیغات برنامه شهروندی دومینیکا توسط سرمایه گذاری اطمینان حاصل شود.
  • اجرای دقیق هزینه های شهروندی تنظیم شده برای جلوگیری از هرگونه کاهش قیمت
  • تقویت سیاست ها و قوانین و مقررات برای حفظ رقابت پذیری و همسویی با بهترین شیوه های بین المللی

روند بررسی دقیق due diligence و فرآیندهای بازرسی دومینیکا، واجد شرایط بودن شهروندی را برای هر متقاضی غیرقانونی بسیار دشوار می کند. بررسی پیشینه کاری و شغلی در حوزه کاری متقاضی از طریق پایگاه های اطلاعاتی آنلاین و در حال حاضر به صورت حضوری انجام می شود.

نخست وزیر بار دیگر تاکید کرده است که دومینیکا برای اطمینان از همکاری، روند بررسی دقیق due diligence را حفظ خواهد کرد، استانداردهای بین المللی را رعایت می کند و هرگونه نگرانی امنیتی را کاهش می دهد.

او گفت: «ما انگیزه تازه ‌ای داریم که به عقب برگردیم و به جایی نگاه کنیم که می ‌توانیم در اعتماد به همتایان بین ‌المللی خود در تدابیر امنیتی، که در مقایسه با دیگر حوزه‌ های قضایی یکی از قوی‌ترین ‌ها در جهان است، حتی بهتر عمل کنیم.»

جمع بندی

کشور دومینیکا در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی و افزایش امنیت برنامه مهاجرت سرمایه گذاری و در نهایت اخذ شهروندی و تابعیت اقدامات جدی را انجام داده است. در ابتدا تابعیت متقاضیانی که در درخواست‌ های خود اظهارات نادرست یا مدارک و اسناد جعلی ارائه کردند را لغو کرد. علاوه بر این مدارک و اسناد لازم برای انجام تست های بیومتریک را معرفی کرد و ضریب امنیت گواهی امنیتی تابعیت را افزایش داد. در مجموع شرایط بهتری را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرد. اگر قصد مهاجرت سرمایه گذاری به کشورهای حوزه دریای کارائیب را دارید و از شرایط و الزامات آن اطلاع ندارید، کافی است با مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مشاوره کنید تا در زمان کوتاه ویزای سرمایه گذاری را نیز دریافت کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری