چند روش تضمینی مهاجرت به اروپا

چند روش تضمینی مهاجرت به اروپا

قدم اول برای موفقیت در انجام هر کاری، کسب اطلاعات اولیه و مناسب است. اتفاقی مانند مهاجرت نیاز به اطلاعات اساسی دارد. در حقیقت تغییر سبک و شیوه زندگی را می توان یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی نام برد. ‌از این رو ما در این مقاله در ارتباط با چند روش تضمینی مهاجرت به اروپا صحبت می کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

مهاجرت به اروپا

تب و تاب مهاجرت به کشور های دیگر، خصوصا کشور های اروپایی سالیان سال است که در میان ایرانیان رواج زیادی یافته. عده زیادی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه مهاجرت به مشکل بر می خورند. در این مقاله چند روش تضمینی مهاجرت به اروپا را بررسی می کنیم.

بگذارید از همین ابتدا یک نکته صادقانه را بگوییم. یکی از بهترین تصمیماتی که می توانید در زندگی خود اتخاذ کنید، مهاجرت به اروپا است.

اما چرا بهترین تصمیم خواهد بود؟

زیرا بسیاری از مشاغل عالی، فرصت های سرمایه گذاری، سیستم های مراقبتی و به روز پزشکی و کیفیت سیستم آموزش در کشورهای اروپایی جزو بهترین ها در کل جهان است. علاوه بر آن می توان گفت بسیاری از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه‌های جهان، در قاره اروپا هستند. به همین دلیل است که شرایط تا حدودی برای متقاضیان مهاجرت به این کشورها راحت تر خواهد بود. البته بهتر این است که تمامی فعالیت ها تحت نظارت گروه های مهاجرتی معتبری صورت گیرد.‌

در کل بیست و هشت کشور در اتحادیه اروپا وجود دارند.‌ شما می توانید با کمک موسسات مهاجرتی معتبر، بهترین کشور که ساده ترین قوانین مهاجرت را دارد، انتخاب کنید. پس از پنج سال زندگی در ان کشور می توانید در خواست تابعیت دهید.

اجازه دهید برای بخش اول مسائل اقتصادی اروپا را با هم بررسی کنیم. یقینا این مسئله در روند مهاجرتی بسیار کارگشا خواهد بود.

اقتصاد اروپا

یکی از نکات مهم قبل از بررسی چند روش تضمینی مهاجرت به اروپا، بررسی اقتصادی است.

  • اتحادیه اروپا بزرگترین اقتصاد جهان را دارد.

تقریبا دو برابر ایالات متحده و چین! این نکته مهم به مهاجرین اطمینان خواهد داد که در این سیستم گسترده، مشاغل و فرصت های کاری مناسبی برای آن ها به وجود خواهد آمد. در حقیقت درصد بیکاری در اروپا بسیار کم تر از آمریکا است.  تمام این ها به دلیل امکانات و شرایطی است که دولت های اروپایی برای افراد مهیا می کنند. بنابراین می توان گفت بخش اقتصادی فعال اروپا، تضمینی مناسب برای مهاجران خواهد بود.

روش های مهاجرت به اروپا

پس از بررسی نکات اولیه و ارائه نکاتی در ارتباط با اقتصاد اروپا، قصد داریم‌ چند روش تضمینی مهاجرت به اروپا را بیان کنیم. توجه داشته باشید که نمی توان برای مهاجرت یا اخذ اقامت همیشه از یک راه جلو رفت. مثلا اگر شخصی با روش تحصیلی اقدام به اخذ ویزا نموده، ممکن است این روش برای شما بازدهی و پاسخ مناسب را نداشته باشد.

در حقیقت موسسات مهاجرتی مانند موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با بررسی شرایط شما، بهترین روش را توصیه می‌کنند.

قبل از هر چیزی باید این نکته را بیان کنیم که گرفتن ویزای شنگن مزیت بسیار بزرگی محسوب می شود، با داشتن این ویزا شما قادر خواهید بود تا به تمامی کشور های لیست پیمان اروپا سفر کنید. پس بگذارید کمی در ارتباط با ویزای شنگن صحبت کنیم.

ویزای شنگن و شرایط اخذ آن برای مهاجرت به اروپا

در قسمت های قبل گفتیم که بیست و شش کشور، عضو شنگن هستند. در واقع می توان آن را بزرگترین منطقه بدون نیاز به پاسپورت جهان نام داد. این کشور ها عبارتند از : مجارستان، یونان، آلمان، فرانسه، فنلاند، استونی، چک، دانمارک، بلژیک، اتریش، ایسلند، ایتالیا، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، سوییس، سوئد، اسپانیا و لیختن اشتاین.

بنابراین شما با داشتن ویزای شنگن می توانید جواز ورود به این ۲۶ کشور را دریافت کنید. اما توجه داشته باشید که ویزای اروپایی برای ایرانیان فقط مختص به شنگن نیست، ویزای بریتانیا،  کشورهای اتحادیه و اروپای شرقی هم برای بخش های دیگر لازم هستند.

ویزای شنگن انواع مختلفی دارد.

چگونه برای مهاجرت به اروپاویزای شنگن بگیریم؟
مهاجرت به اروپا از طریق ویزای شنگن

نوع و مدت زمان آن را هدف شما به عنوان مهاجر تعیین می کند. مثلا اگر قصد دارید به عنوان توریست ویزا بگیرید، یا قصد توقف چند ساعته داشته باشید، شرایط متفاوت خواهد بود. در کل ویزای شنگن به سه بخش ویزای اتحادیه شنگن، ویزای منطقه ای و ویزای ملی تقسیم بندی می شود که در مقالاتی جداگانه به توضیح دقیق ان خواهیم‌ پرداخت. برای گرفتن ویزای شنگن، نیاز به تمکن مالی و گردش حساب مناسب خواهید داشت. وابسته به کشور مقصد میزان تمکن متفاوت خواهد بود. می توان گفت مقداری ما بین ۶۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان برای قبولی تمکن مالی لازم است. البته شرایط دیگری هم برای گرفتن ویزای شنگن لازم است که بسته به نوع مهاجرت شما، متفاوت خواهد بود.

حال که اطلاعاتی در ارتباط با ویزای شنگن دریافت کردیم به بررسی چند روش تضمینی مهاجرت به اروپا می پردازیم.

روش های تضمینی مهاجرت به اروپا

اقامت اروپا و مهاجرت به کشور های عضو اتحادیه شنگن به روش های مختلفی انجام می‌پذیرد.

هر روش شرایط ویژه خود را دارد. بسیار پیش آمده که افرادی بدون اطلاع از شرایط کافی اقدام به درخواست ویزا نموده اند و درخواست آن ها رد شده است. درکل می توان گفت حداقل ده روش برای مهاجرت به کشورهای مختلف اروپایی موجود است. روش های مهاجرتی که شنیده ایم، در دو دسته ویزا و اقامت قرار می گیرند. اما از همان ابتدا اقامت شخص دائمی نخواهد بود. ما در این بخش از مقاله چند روش تضمینی مهاجرت به اروپا را بیان می کنیم.

مهاجرت تحصیلی به اروپا

بسیاری از محصلان و دانشجویان تمایل دارند برای ادامه تحصیلات خود و کسب مدارج علمی بالاتر به یک کشور اروپایی مهاجرت کنند. به عبارتی می توان گفت یکی از روش های پر طرفدار برای مهاجرت به اروپا یا کسب اقامت شنگن، روش تحصیلی است. اجازه دهید قبل از ارائه توضیحات درباره این روش، بگویم که اگر قصد دارید از همان ابتدا اقامت بگیرید، این روش مناسب نخواهد بود. اما در عین حال بسیاری از کشور های عضو شنگن، به دانشجویان پس از مدت زمانی که معمولا پنج ساله است، اقامت دائم می دهند.‌ روش مهاجرتی تحصیلی برای افرادی که رزومه مناسبی دارند، یک روش تضمینی مهاجرت به اروپا محسوب می شود.

ویزای تحصیلی اروپا
مهاجرت تحصیلی به اروپا

ویزای تحصیلی اروپا چیست؟

یکی از پر طرفدار ترین انواع ویزا ها، ویزای تحصیلی است که با گسترش تعداد متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، نگاه ها را به سمت خود جلب کرده. هر شخص متقاضی اعم از دانش اموز یا دانشجو، پس از انجام کار های اولیه مانند انتخاب کشور مقصد، پذیرش از دانشگاه مربوطه و … وارد مرحله درخواست ویزای تحصیلی می شود. با داشتن این ویزا، فرد می تواند برای مدت زمان خاصی در کشور مربوطه اقامت داشته باشد.

این اقامت منوط به تحصیل در یکی از دانشگاه ها یا موسسات آموزشی آن کشور است.

چه شرایطی برای دریافت ویزای تحصیلی یا دانشجویی اروپا لازم است؟

  • قبل از هر اقدامی باید با توجه به رشته تحصیلی خود، کشور مقصد را انتخاب نمایید. به طور مثال کشور آلمان. پس از آن با مشورت از اساتید مختلف یا دفاتر مهاجرتی معتبر، اقدام به شناسایی دانشگاه ها کرده و پذیرش تحصیلی بگیرید.‌ برای پذیرش تحصیلی بهترین کار این است که استادی مطابق روند تحصیلی یا رشته خود پیدا کرده و سپس با اساتید دانشگاه مقصد مکاتبه کنید.
  • در مرحله بعد باید تمکن مالی خود را اثبات کنید. دلیل این است که هر فردی برای حضور در کشور دیگر هزینه های زندگی و تحصیلی پیش رو خواهد داشت. برای تمکن مالی روش های متفاوتی است. یا شما تامین هزینه را به صورت شخصی متقبل می شوید که بسته به کشور مقصد همان طور که گفتیم حداقل ۶۰ میلیون تومان اندوخته مالی و ۶ ماه گردش حساب نیاز خواهید داشت. تمام این مدارک مالی را باید به سفارت تحویل دهید. روش بعدی بورسیه یا فاند تحصیلی است. اگر دانشگاهی به شما فاند تحصیلی ارائه داد، باید مدارک مرتبط را به سفارت ارائه دهید.
  • سومین مسئله زبان است. هر کشور و هر دانشگاهی بسته به شرایط خود نیاز به یادگیری زبان های خاصی دارد. به طور مثال برای اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان یادگیری زبان های آلمانی و انگلیسی لازم است.
  • اخرین مورد، شرایط سنی است. برای گرفتن ویزای تحصیلی نباید بین فارغ التحصیلی شما و پذیرش تان از دانشگاه مقصد فاصله زمانی طولانی باشد. البته در مدارج تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکتری، اغلب دانشگاه ها این قسمت را نادیده می گیرند.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی اروپا

برای گرفتن ویزای تحصیلی باید اقداماتی انجام دهید. اول از همه گرفتن وقت سفارت و تکمیل فرم درخواست ویزا است. فرم درخواست را می توانید به صورت آنلاین هم دریافت کنید. پس از آن باید مدارک آماده شده را تحویل دهید و برای مصاحبه اقدام‌ نمایید. مدارک دانشجویی با ترجمه معتبر یکی از اصل مدارک مورد نیاز است.

دقت کنید که مدت اعتبار ویزا های تحصیلی سه ماهه، شش ماهه یا یک ساله خواهد بود.

مهاجرت به اروپا از طریق ویزای کاری

یکی از چند روش تضمینی مهاجرت به اروپا، گرفتن ویزای کاری است.

این مدل را می توان یکی از مطمئن ترین روش های مهاجرتی نامید.‌ قوانین اقامت کاری در کلیه کشور های اروپایی یکسان است. شخصی که متقاضی دریافت ویزای کاری است، باید پیشنهاد شغلی از طریق فردی در کشور مقصد داشته باشد.

ویزای کاری اروپا چیست؟

ویزای کاری نوعی از ویزا های مهاجرتی است که به واسطه داشتن آن، فرد می تواند مجوز اقامت و کار در اروپا را داشته باشد. اقامت از طریق ویزای کاری و مهاجرت به این وسیله سه روش مطمئن و درست دارد. روش اول Skilled Worker نام دارد که آن را با عنوان تخصص یا مهارت می شناسیم. روش دوم Job Seeker یا جستجوی کار است و در نهایت روش سوم Job Offer یا موقعیت شغلی می باشد.

 

شرایط و مراحل دریافت ویزای کاری اروپا

برای شروع روند دریافت ویزای کاری، باید با توجه به تخصص، مهارت و رشته تحصیلی خود کشور مقصد را تعیین کنید. سعی کنید کشوری را انتخاب کنید که بازار کار مناسب تری داشته باشد یا کار مرتبط با رشته تحصیلی شما وحود داشته باشد.‌به طور مثال برای رشته های صنعتی کشور آلمان گزینه مناسبی خواهد بود. قطعا مرحله بعد و اصلی ترین مرحله، یافتن کار مناسب است. برای این کار می توانید نگاهی به فهرست ارائه شده توسط کشور های اروپایی بیندازید.‌

روند اخذ ویزای کاری اروپا

یک نکته که در گرفتن ویزای کاری بسیار مهم است روندی است که برای این روش طی خواهد شد. قانونی که در کشور های اروپایی برای اخذ اقامت کاری موجود است کمی سخت می باشد. زمانی که شما درخواست خود را ارائه می کنید، کشور مقصد سه ماه پوزیشن شغلی مرتبط را آگهی می کند.‌

اگر کسی متقاضی شغل مربوط یافت نشد ، شرایط وارد مرحله بعد می شود. در این مرحله آگهی برای مدت سه ماه در کل اتحادیه اروپا پخش خواهد شد. اگر شخصی متقاضی این شغل پیدا نشد، نوبت به افراد خارجی می رسد. اگر شما متقاضی دریافت ویزای کاری هستید، بهترین راه این است که از طریق موسسات معتبر مانند موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی اقدام کنید.

مهاجرت کاری به اروپا
مهاجرت کاری به اروپا

یکی دیگر از راه هایی که می توانید ویزای کاری بگیرید، این است که کشور مقصد فرصت برای مدت شش ماه در اختیار شما قرار خواهد داد.

در این فرصت شش ماهه شما باید به جست و جوی کار مناسب بپردازید.

  • برای دریافت ویزای کاری یکی از مدارک مهم رزومه و سوابق کاری شخص متقاضی است که البته باید به همراه ترجمه رسمی ارائه گردد. علاوه بر آن نامه تایید پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای کشور مقصد نیز مورد نیاز است‌.

ویزای کاری بسته به شرایط کارفرما به صورت یک ساله یا سه ساله صادر می شود و قابل تمدید است.‌ اگر این ویزا برای مدت پنج سال تمدید شود و شرایط لازم موجود باشد، اقامت دائم به فرد داده خواهد شد.

مهاجرت به اروپا از طریق بلوکارت

یکی از شرایط ویژه و خاص اخذ ویزای کاری، کارت آبی یا بلو کارت است. با داشتن این کارت فرد متقاضی می تواند در ۲۵ کشور کار کند. برای دریافت بلو کارت نیاز به مدارک همچون: مدرک دانشگاهی معتبر، قرارداد کاری معتبر، دعوت نامه کتبی از سوی کارفرما، گواهی پرداخت هزینه صدور کارت آبی و … لازم است.

 

سخن آخر

همان طور که در این مقاله گفتیم، روش های مختلفی برای مهاجرت به اروپا وجود دارد. ما دو روش تضمینی و مورد پسند افراد جامعه را برای شما توضیح دادیم. توصیه می کنیم با حضور در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی اقدام به دریافت توضیحات تکمیلی نمایید.

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری