آیا می توانم در آلمان رایگان تحصیل کنم

آیا می توانم در آلمان رایگان تحصیل کنم

اگر در یک کشور دیگر به جز آلمان در سطح مقطع کارشناسی تحصیل کرده اید، شما به عنوان یک دانشجوی غیر متوالی در آلمان طبقه بندی می شوید و باید هزینه هایی را برای تحصیل پرداخت کنید. اما شاد این سوال برای شما پیش بیاید که آیا می توانم در آلمان به رایگان تحصیل کنم ؟ اگر در چند سال گذشته از یک دوره کارشناسی در آلمان فارغ التحصیل شده اید، هزینه تحصیل ممکن است کاهش پیدا کند. باهم در ادامه مطالعه می کنیم.

آیا می توانم در آلمان رایگان تحصیل کنم

تحصیل رایگان در آلمان بستگی به سطح تحصیلات و کشور مبدا که در آن تحصیل می کرده اید، دارد. هزینه تحصیل در تمام دانشگاه های عمومی در سال 2016 قطع شده بود، اما اعلام شده است که دانشگاه های دولتی جنوب غربی بادن-وورتمبرگ هزینه های تحصیل برای دانشجویان غیر شهروندی اتحادیه اروپا را، مجددا از پاییز سال 2017 دریافت می کنند. این تصمیم بر دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپا مانند ترکیه و ایسلند تاثیر نمی گذارد.

هزینه تحصیل در آلمان

این هزینه ها در هر ترم روی 1،500 یورو تنظیم می شود و بنابراین به 3،000 یورو در سال نیز می رسد. دانش آموزانی که مدرک دومشان را دریافت می کنند، هزینه کاهش یافته ای از 650 یورو در هر ترم یا 1300 یورو در سال پرداخت می کنند. ممکن است هزینه های تحصیل برای افراد خارج از اتحادیه اروپا / EEA در سال های آینده بر اساس تصمیم جدید، دوباره به افراد بازگردانده شود. اما تا ماه مه 2017، تحصیلات در مقطع کارشناسی در تمام دانشگاه های دولتی دیگر آلمان برای همه دانش آموزان در داخل و خارج از اتحادیه اروپا، رایگان بوده است. با این حال، شما باید هزینه اداری را در هر نیمه سال، که معمولا کمتر از 300 یورو (~ 330 دلار) است پرداخت کنید.

زبان تحصیل در آلمان

زبان آموزش جهت تحصیل در آلمان در اکثر دانشگاه ها، آلمانی است. تمام دانش آموزان برای یک برنامه آموزش آلمانی باید بتوانند دانش زبانی خود را چه با استفاده از یک آزمون زبان و یا با در نظر گرفتن یک دوره آماده سازی نشان دهند. آزمون های پذیرش DSh (آزمون ورودی دانشگاه زبان آلمانی برای متقاضیان بین المللی)، آمادگی آزمون TestDaF آلمانی (تست آلمانی به عنوان زبان خارجی) برای عموم دانشجویان جزو پیش نیاز محسوب می شود اما اگر فقط یک یا دو ترم در آلمان تحصیل می کنید، نیازی به ارائه این شواهد ندارید.

اگر شما دانش محدودی از آلمانی دارید، می توانید تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی را نیز در همین دانشگاه های معروف تجربه کنید. تعداد زیادی از برنامه های آموزش انگلیسی در دانشگاه های آلمان، به ویژه در سطح تحصیلات تکمیلی وجود دارد. اگر شما یک فرد غیر انگلیسی زبان هستید، ممکن است لازم باشد مدارک زبان انگلیسی خود را یا نتیجه TOEFL و IELTS را به دانشگاه ارائه کنید. با این حال، حتی اگر به زبان انگلیسی در آلمان تحصیل کنید، توصیه می شود که اصول زبان آلمانی را یاد بگیرید تا بتوانید کمی راحت تر با ساکنین محلی ارتباط برقرار کنید.

بورسیه تحصیلی در آلمان

گرچه هزینه ای برای تحصیل در آلمان در دانشگاه های دولتی وجود ندارد، اما هنوز هم باید ببینید که چگونه می خواهید هزینه های زندگی را پوشش دهید. اگر شما یک حامی از اعضای خانواده را ندارید، فرصت های بی شماری برای به دست آوردن کمک هزینه تحصیل در آلمان برای پوشش این هزینه ها وجود دارد. بورسیه برای تحصیل در آلمان می تواند به روش های مختلفی بدست آید. بدین صورت که دولت آلمان برای کمک به دانشجویان بین المللی از طریق DAAD یا طرح کمسیون اروپا، پیشنهاد مالی می دهد. اما بسیاری از فرصت ها به طور مستقل توسط دانشگاه های آلمانی یا موسسات مالی خارجی ارائه می شوند. گزینه های بورسیه را در وب سایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مرور کنید، یا با مشاورین ما در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مقالات مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده