ورود به رشته پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

پذیرش دانشجو در دانشگاه های پزشکی آلمان رقابتی و محدود است. یکی از مزایای این امر تحصیل رایگان آلمان  بوده و شرایط لازم برای پذیرش اصلی شامل دیپلم دبیرستان و مهارت های زبان آلمانی می باشد.

شرایط ورود به رشته پزشکی در آلمان

رشته های پزشکی انگلیسی زبان فقط در مقطع کارشناسی ارشد در در دسترس هستند.محدودیت پذیرش برای رشته های پزشکی در همه دانشگاه های آلمان وجود دارد.

در هنگام انتخاب متقاضیان، دانشگاه نه تنها میانگین نمرات متقاضی را برای رفتن به دانشگاه در نظر می گیرد، بلکه معیارهای دیگری، برای مثال: نمرات در دروس خاص، نتایج مصاحبه، مدرک فنی و حرفه ای کسب شده قبل از ورود به دانشگاه، دانشگاه ترجیحی دانشجو و غیره نیز در دوره انتظار برای ورود به دانشگاه از عوامل مهم هستند.

تحصیل پزشکی در آلمانمتقاضیان ورود به دانشگاه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU)، از ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ و یا اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت که مدارک لازم آلمان برای رفتن به دانشگاه (به اصطلاح “Bildungsinländer”) را به دست آورده اند، مانند متقاضیان آلمانی با آن ها برخورد شده و مانند آن ها، باید از طریق پورتال اینترنتی بنیاد آموزش عالی (Stiftung für Hochschulzulassung) برای پذیرش اقدام کنند.

همه متقاضیان بین المللی دیگر که الزامات اساسی برای شروع دوره تحصیلی در دانشگاه های آلمان را دارند، برای کسب مکان های خالی دانشگاه، به طور مستقیم به دانشگاه مورد نظر خود درخواست داده و دانشگاه آن ها را در مورد شرایط پذیرش دوره تحصیلی، آگاه خواهد کرد.

بسته به دانشگاه، بیش از پنج درصد مکان های دانشگاه به این گروه از متقاضیان تعلق دارد.

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان

برای تعدادی از دانشگاه ها، متقاضیان بین المللی باید از طریق خدمات کاربردی دانشگاه، uni-assist اقدام کنند. شما می توانید جزئیات مربوط به دانشگاه های عضو و اطلاعات دقیق در مورد روش تقاضا دادن را پیدا کنید.

تحصیل در آلمان در دانشگاه های پزشکی شامل آموزش عملی و با کیفیت بالا بوده و از شهرت بسیار عالی بین المللی برخوردار است. آموزش پزشکی در آلمان از طریق شبکه ای از بیمارستان ها، دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و سرمایه گذاری یکپارچه سازی شده است. بنابراین آموزش، مراقبت از بیمار و پژوهش، یک سیستم یکپارچه کلی را تشکیل داده که هر کدام دارای منافعی، به خصوص برای دانشجویان می باشد.

مانند سایر نقاط دنیا، آلمان فرصت های شغلی بزرگی به فارغ التحصیلان پزشکی ارائه می دهد و از آنجا که 10 شغل برتر و پر درآمد در آلمان استقرار دارند لذا دانشجویان می توانند به یکی از طرق زیر مشغول به کار شوند:

اشتغال در یک بیمارستان و یا به عنوان یک پزشک عمومی، در پژوهش، در صنعت، در خدمت بهداشت عمومی و یا در مشاوره مدیریتی و غیره.

ورود به رشته پزشکی در آلمانپیش نیاز تحصیل در آلمان

مهارت های زبان آلمانی

مطالعه پزشکی در آلمان نیاز به مهارت های زبان آلمانی دارد. حتی از دانش آموزانی که می خواهند درس زبان آلمانی را در Studienkolleg برای بهبود مهارت های زبان آلمانی خود بگذرانند، انتظار می رود که از همان روز اول سطح مهارت خاصی را دارا باشند. دانش آموزان می توانند مهارت های زبان آلمانی را با ارائه گواهینامه صادر شده قبولی آزمون DSH و یا TestDaF (پس از گذران حدود 400 تا 600 ساعت کلاس)، همسطح با مدرک B1 از “چارچوب مشترک اروپا در مرجع زبان”، اثبات کنند.

ویزای دانشجویی تحصیل در آلمان

دانشجویان بین المللی که برای ورود به جمهوری فدرال آلمان نیاز به ویزا دارند، نیاز به رفتن به سفارت آلمان و درخواست اخذ ویزای دانشجویی دارند. توجه داشته باشید پس از ورود به آلمان امکان تغییر یک ویزای توریستی و یا دیگر ویزاها به ویزای دانشجویی ممکن نمی باشد!

آزمایش پزشکی

برای درخواست ویزای دانشجویی، دانشجو باید یک گواهی پزشکی ارائه کند. همچنین ممکن است از وی خواسته شود، زمانی که می خواهد اجازه اقامت خود را تمدید کند، گواهی سلامت خود را ارائه نماید.

ترجمه تصدیق مدارک مورد نیاز

دانشجویان پزشکی بین المللی آینده دانشکده های پزشکی آلمان باید اصل و ترجمه گواهی تصدیق دبیرستان (معادل مدرک Abitur) را ارائه دهند.

هزینه زندگی در آلمان

بسیاری از دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در آلمان اقدام می کنند، دانشجویانی هستند که قادر به تامین نیازهای مالیشان می باشند. حتی اگر دانشجویان در آلمان مجاز به کار باشند، این کار تنها برای ساعت های بسیار محدودی در طول خارج از دوره تحصیل (دوره تعطیلات) مجاز است.

این به اندازه کافی نیست که بتواند به طور کامل هزینه های مالی تحصیلات دانشگاهی را تامین کند.از این رو هزینه زندگی در آلمان قابل تامل است.

اما از طرفی بورسیه DAAD اجازه می دهد برخی از دانشجویان بین المللی هزینه های خود را در حال تحصیل در آلمان پوشش دهند.

وضعیت دانش آموزان Studienkolleg – دوره مقدماتی

دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه Studienkollegs به طور خودکار در دانشگاه مربوطه ثبت نام (نام نویسی) می شوند. با این حال، زمان صرف تحصیل در Studienkolleg را نمی توان اعتباری برای مطالعات آکادمیک بعدی در آلمان در نظر گرفت.

مدارک تقاضا نامه به دانشگاه های علوم پزشکی آلمان

برای ورود به دوره مقدماتی پزشکی یا دانشگاه علوم پزشکی، متقاضی باید مدارک زیر را آماده کند:

اثبات گذراندن دوره DSH – Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang – که آزمون مهارت زبان مورد نیاز، برای ورود به یک دانشگاه آلمانی و انجام تمام کلاس ها به زبان آلمانی است و   TestDaF –  Test Deutsch als Fremdsprache- تست زبان آلمانی به عنوان یک زبان خارجی: آزمون زبان استاندارد شده آلمانی برای افرادی که زبان مادری آن ها غیر آلمانی است. هدف این تست افرادی است که می خواهند برای تحصیل اقدام کرده و یا دانشگاهیان و دانشمندانی که می خواهند برای کار در دانشگاه های آلمان اقدام کنند؛

گواهی فارغ التحصیلی ثانویه صادر شده در کشور مادر؛

تقاضا دادن برای ورود به دانشگاه؛

علاوه بر این ها دانشجویان برخی از کشورها باید ثابت کنند که، در آزمون ورودی دانشگاه کشور خود قبول شده و برای یک یا دو سال به طور موفق در کشور خود تحصیل کرده اند.

مهلت درخواست به دانشگاه های علوم پزشکی آلمان

مهلت تقاضا در یک Studienkolleg نسبت به دیگری تا حد زیادی متفاوت است. برخی Studienkollegs سال تحصیلی خود بر اساس ترم های دانشگاهی برنامه ریزی کرده، در حالی که دیگر موسسات با استفاده از ریتم شش ماهه مدرسه ای برنامه ریزی ترم خود را انجام می دهند.

در برخی از ایالت های فدرال، شما می توانید به طور مستقیم به Studienkolleg انتخابی خود درخواست دهید، در حالی که در موارد دیگر، شما به دفتر بین المللی یک دانشگاه درخواست می دهید و در برخی دیگر، تقاضا به یک مقام دولتی ارسال می شود.

به طور کلی مهلت تقاضا برای ورود به دانشگاه پزشکی در آلمان برای ترم زمستان 15ژولای و برای ترم تابستان 15 ژانویه است. با این حال ممکن است مهلت تقاضا بسته به دانشگاه متفاوت باشد. اما شما می توانید از این مراحل به طور کامل مطلع شوید در صورتی که با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر) در ارتیاط باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری