آخرین تحولات وضعیت خدمات ویزای ایالات متحده آمریکا

آخرین تحولات وضعیت خدمات ویزای ایالات متحده آمریکا در سال 2023

اطلاعات به روز در مورد زمان انتظار سفارت و کنسولگری ایالات متحده می تواند اهمیت زیادی برای متقاضیان مهاجرت به این کشور داشته باشد. چه قصد ارائه درخواست ویزای کوتاه مدت بازدید ایالات متحده را داشته باشید و چه برای مهاجرت دائمی این کشور را انتخاب کرده باشید، درک وضعیت فعلی خدمات ویزای ایالات متحده ضروری است. این مقاله یک نمای کلی از وضعیت فعلی خدمات ویزا آمریکا از سپتامبر 2023 را ارائه می دهد.

از همه گیری ویروس کرونا تا وضعیت فعلی

وقتی بیماری ویروسی کووید-19 در سراسر جهان پخش شد، خدمات ویزای ایالات متحده نیز در همه کشورهای جهان با اختلالات قابل توجهی روبرو شد. البته با گذشت زمان و فروکش کردن این بیماری، محدودیت ها کاهش یافت و بسیاری از خدمات با رویه ها و پروتکل های جدید دوباره از سر گرفته شد. در ادامه وضعیت فعلی خدمات ویزای آمریکا در مناطق مختلف در سراسر جهان را بررسی خواهیم کرد.

منطقه آسیا و اقیانوسیه

کشورهای آسیایی و منطقه اقیانوسیه از تاثیرات جدی بیماری کرونا در امان نبودند و اختلالاتی در روند زندگی عادی مردم و خدمات رسانی نهادها و سازمان های ملی و بین المللی ایجاد شد.

وضعیت خدمات ویزای آمریکا در فیلیپین

در حال حاضر در پایتخت فیلیپین، شهر مانیل  Manila، سفارت ایالات متحده همه خدمات روتین ویزا را از سر گرفته است. با این حال، زمان انتظار مصاحبه به دلیل تأثیر همه ‌گیری کرونا افزایش یافته است. سفارت آمریکا در فیلیپین متقاضیانی را که نیاز فوری به سفر به آمریکا برای ویزای غیر مهاجرتی دارند، در اولویت قرار می دهد.

وضعیت خدمات ویزای آمریکا در تایلند

در کشور تایلند، سفارت و سرکنسولگری ایالات متحده خدمات روتین ویزای غیر مهاجرتی و مهاجرتی را از سر گرفته اند. همچنین متقاضیان می توانند از طریق پست ویزای اقامت خود را تمدید کنند.

وضعیت خدمات ویزای آمریکا در ویتنام

سفارت ایالات متحده در هانوی Hanoi ،پایتخت ویتنام همه خدمات ویزا را از سر گرفته است. علاوه بر این مصاحبه های ویزای غیر مهاجرتی و مهاجرتی نیز در این سفارت در حال انجام است.

وضعیت خدمات ویزای آمریکا در چین

سفارت و کنسولگری آمریکا در شهرهای پکن  Beijing، گوانگژو Guangzhou و شن یانگ Shenyang خدمات معمول کنسولی خود را از سر گرفته اند. با این حال، سرکنسولگری شانگهای Shanghai فقط می تواند خدمات اضطراری را ارائه دهد و از ارائه خدمات معمول و روتین ویزای آمریکا تا اطلاع ثانوی معذور است.

وضعیت خدمات ویزای آمریکا در هند

کنسولگری ایالات متحده در پایتخت هندوستان، شهر بمبئی همه خدمات ویزای مهاجرتی را بازگشایی کرده است. با این حال، ارائه خدمات عادی غیرمهاجرتی و ویزاهای اقامتی کوتاه مدت آمریکا در سفارت ایالات متحده در دهلی نو و کنسولگری‌ ها در چنای Chennai ، حیدرآباد، کلکته و بمبئی محدود است.

وضعیت خدمات ویزای آمریکا در اندونزی

در جاکارتا Jakarta ، پایتخت اندونزی سفارت ایالات متحده خدمات ویزای مهاجرت را در همه دسته ها ارائه می دهد. سفارت ایالات متحده در جاکارتا و سرکنسولگری سورابایا Surabaya  قرار ملاقات های محدودی را برای همه دسته های ویزای غیر مهاجرتی ارائه می دهند.

قاره آمریکا

کشورهای قاره آمریکا نیز دستخوش تغییرات بسیاری از زمان همه گیری ویروس کرونا شدند. اما در حال حاضر بسیاری از سفارت های آمریکا در این کشورها فعال می باشند.

مدت زمان دریافت خدمات ویزای آمریکا در کشور مکزیک طولانی است.وضعیت خدمات ویزای آمریکا در مکزیک

خدمات ویزای آمریکا در سفارت و کنسولگری های مکزیک محدود است و بر اساس هر شهر نوع خدمات متفاوت است. متقاضیان برای دریافت خدمات ویزای آمریکا در مکزیک باید منتظر زمان بیشتری باشند.

وضعیت خدمات ویزای آمریکا در جمهوری دومینیکن

سفارت ایالات متحده در پایتخت جمهوری دومینیکن، سانتو دومینگوSanto Domingo  در حال مصاحبه با تمام دسته های ویزاهای مهاجرتی است و پس از اعلام پایان همه گیری کرونا خدمات معمول کاری و ویزای دانشجویی محدود آمریکا را از سر گرفته است.

وضعیت خدمات ویزای آمریکا در برزیل

سفارت و کنسولگری ایالات متحده در کشور برزیل قرار ملاقات های روتین برای صدور ویزای غیر مهاجرتی آمریکا را از سر گرفته اند. خدمات ویزای مهاجرت در سفارت آمریکا در برزیل در دسترس است اما زمان انتظار طولانی می باشد.

وضعیت خدمات ویزای آمریکا در کلمبیا

سفارت ایالات متحده در پایتخت کلمبیا، شهر بوگوتا Bogota خدمات روتین ویزای غیر مهاجرتی و مهاجرتی آمریکا را از سر گرفته است.

وضعیت خدمات ویزای آمریکا در کوبا

سفارت ایالات متحده در پایتخت کوبا، شهر هاوانا برای اولین بار از سال 2017 پردازش کامل ویزای مهاجرت و خدمات کنسولی را از سر گرفته است.

وضعیت خدمات ویزای آمریکا در کانادا

نوع خدمات ویزای آمریکا در کانادا برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند، بر اساس شهرهای این کشور متفاوت است. در واقع در هر شهر کانادا امکان ارائه نوع خاصی از ویزای اقامت آمریکا وجود دارد. سفارت و کنسولگری های ایالات متحده در شهرهای کانادا ارائه خدمات به شهروندان ایالات متحده و خدمات ویزای غیر مهاجرتی را از سر گرفته اند.

اروپا و روسیه

در حال حاضر بیشتر کشورهای اروپایی و همچنین کشور روسیه پس از پایان همه گیری کرونا خدمات ویزای اقامت آمریکا را ارائه می دهند.

وضعیت خدمات ویزای آمریکا در انگلستان

سفارت ایالات متحده در لندن و کنسولگری ایالات متحده در شهر بلفاستBelfast  خدمات روتین ویزای آمریکا را از سر گرفته اند. با این حال، وقت ملاقات ها به دلیل ازدحام متقاضیان محدود است.

وضعیت خدمات ویزای آمریکا در اوکراین

وزارت امور خارجه آمریکا، خدمات کنسولی سفارت آمریکا در کیفKyiv  پایتخت اوکراین را به دلیل تهاجم روسیه به حالت تعلیق درآورده است. در حال حاضر سرکنسولگری فرانکفورت محل پردازش اولیه ویزای اقامت آمریکا برای اوکراینی ها است.

وضعیت خدمات ویزای آمریکا در روسیه

سفارت آمریکا در مسکوMoscow  همه خدمات ویزای مهاجرتی آمریکا را به حالت تعلیق درآورده است. البته سفارت ایالات متحده در ورشوWarsaw  در حال بررسی ویزای مهاجرت آمریکا برای شهروندان روسیه است.

آفریقا و خاورمیانه

کشورهای خاورمیانه نه فقط به دلیل بحران همه گیری کرونا بلکه به دلیل وجود جنگ و خشونت با محدودیت در صدور ویزای آمریکا و حتی وجود کنسولگری های آمریکا در این کشورها مواجه هستند.

وضعیت خدمات ویزای آمریکا در سودان

سفارت آمریکا در پایتخت سودان، شهر خارطوم Khartoum  به دلیل تشدید خشونت ها در این کشور فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده است.

وضعیت خدمات ویزای آمریکا در نیجریه

سفارت ایالات متحده در پایتخت نیجریه، شهر ابوجاAbuja  و سرکنسولگری در لاگوس Lagos  خدمات محدود ویزای غیر مهاجرتی و مهاجرتی آمریکا را ارائه می دهند.

آمریکا ویزاهای کاری مختلف را به متقاضیان بین المللی ارائه می دهد.

مفاهیم کلیدی سفارت های آمریکا

با بررسی منظم وب سایت های رسمی سفارت و کنسولگری ایالات متحده و سایت وزارت امور خارجه، از تغییرات خدمات ویزا مطلع شوید. وب سایت workpermit.com  برای دریافت ویزای کار ایالات متحده از جمله ویزاهای  L1، H1B، E2 و  O1کمک بسیاری می کند.

انواع مختلفی از ویزای آمریکا وجود دارد که متقاضیان بر اساس شرایط خود می توانند برای آن ها درخواست دهند. برخی از رایج ترین ویزاهای مبتنی بر استخدام در آمریکا برای متقاضیان بین المللی عبارت است از:

  • ویزای L1 visa : این ویزای کاری مختص انتقالی درون شرکتی و برای متقاضیانی است که در پست های مدیریتی یا اجرایی کار می کنند و یا دانش تخصصی دارند.
  • ویزای H1B visa: این ویزای کاری آمریکا برای مشاغل تخصصی است که نیاز به تخصص نظری یا فنی در زمینه های تخصصی دارند.
  • ویزای E2 visa : این ویزای کاری مختص سرمایه گذارانی است که سرمایه گذاری قابل توجهی در کسب و کار و استخدام کارکنان با مهارت های ضروری در ایالات متحده انجام داده اند. برای دریافت این ویزای کاری آمریکا ملیت های خاصی می توانند درخواست دهند.
  • ویزای O1 visa: این ویزای کاری مختص متقاضیانی است که استعداد و توانایی فوق العاده ای در حوزه های هنر، علوم، آموزش، تجارت، یا ورزش دارند.

جمع بندی

در این مقاله آخرین تحولات وضعیت خدمات ویزای ایالات متحده آمریکا در سال 2023 مورد بررسی قرار گرفت. گرچه سفارت و کنسولگری آمریکا در کشور ایران وجود ندارد، اما ما کارشناسان موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با ارائه مشاوره های مهاجرتی آخرین اخبار و قوانین مهاجرتی را در اختیار همه متقاضیانی قرار می دهیم که قصد مهاجرت به کشور آمریکا را دارند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری