هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

مجارستان در مقایسه با دیگر مناطق اروپای غربی، یک مکان بسیار مقرون به صرفه در مورد شهریه تحصیلی و هزینه های زندگی ارائه می دهد. شهریه ها براساس دانشگاه و برنامه تحصیلی متغیر است. هزينه تحصيل دندانپزشكي در مجارستان را به طرق مختلف می تواند کاهش داد که یکی از آن ها اخذ بورسیه تحصیلی می باشد. که مورد بحث ما در این مقاله نمی باشد. درعین حال شما می توانید با برقراری تماس به دفتر موسسه توسعه گران مهر در این باره اطلاعات کسب کنید.

شهریه و هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

مجارستان در مقایسه با دیگر مناطق اروپای غربی، یک مکان بسیار مقرون به صرفه در مورد شهریه تحصیلی و هزینه های زندگی ارائه می دهد. شهریه ها براساس دانشگاه و برنامه تحصیلی متغیر است. اغلب پزشکی و دندانپزشکی جزو رشته های بسیار گران قیمت است و شهریه آن تا 20,000 یورو می باشد، و در موارد دیگر برنامه تحصیل در مجارستان تا 4,500  یورو کاهش می یابد. دانشجویان علاوه بر پرداخت شهریه  ملزم به پرداخت هزینه درخواست، هزینه آزمون و هزینه ثبت نام نیز هستند، در مجارستان هزینه هر کدام از برنامه تحصیلی بین 100یورو و 150یورو می باشد.

هزینه زندگی در مجارستان نسبتا کم است. معمولا در شهرهای بزرگ مانند بوداپست، تقریبا هزینه ها بالاست مثلا برای اجاره مکان مسکونی باید حدود 300یورو در هر ماه پرداخت کنید. شما باید بتوانید  در مجارستان تقریبا 750یورو ماهانه کسب کنید، تا بتوانید نه تنها اجاره مکان مسکونی را پرداخت کنند، بلکه هزینه های حمل و نقل، بیمه درمانی، ملزومات تحصیل و چند شب گشت و گذار در شهر را با این مبلغ در طول یک ماه پرداخت کنید.

تحصیل پیش دانشگاهی در کالج سلموایز مجارستان

این دوره برای دانش آموزانی طراحی شده که دانش محدودی در زمینه های مرتبط با پزشکی داشته اما از سطح زبان انگلیسی کافی برخوردار می باشند. بعد از اتمام این دوره امکان درخواست برای پذیرش در دانشگاه و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان برای این افراد فراهم خواهد بود.

این دوره پیش نیاز پزشکی، زمانی مناسب برای تطبیق افراد تازه وارد با محیط را فراهم می کند. شما دانش آموزان بین المللی با فرهنگ های متفاوت را در گروه های کوچک مشاهده خواهید کرد. شما به یک روش مستقل زندگی عادت کرده و روش آماده سازی خود برای امتحانات کتبی و شفاهی را آموزش می بینید.

همچنین دوره پیش نیاز پزشکی یک تجربه اجتماعی نیز می باشد. اقداماتی نظیر: رویدادهای اجتماعی، سفر کردن به اطراف شهر، کنفرانس درمورد فرهنگ مجارستانی برای شما تجربه فراموش نشدنی قبل از ورود به تحصیل در دانشگاه خواهد بود.

طول دوره تحصیل در مجارستان

  • طول مدت تحصیل یک یا دو ترم می باشد.
  • دروس این دو ترم هر ماه اکتبر شروع می شوند.
  • دروس برنامه فشرده تک ترمی هر سال در ماه ژانویه آغاز می گردد.

دوره پیش نیاز پزشکی در ساختمان تاریخی کالج بین المللی برنامه ریزی شده است که در آنجا  سایر دانش آموزان کالج بین المللی مک دنیل بوداپست و دانش آموزان آمریکایی ترم های ریاضیات بوداپست نیز حضور دارند. در ایجا خاطرنشان میکنیم که قطعا هرگونه اقدام در این زمینه می تواند اولین و بهترین گام برای پیشرفت باشد به شرط آن که با اطلاعات و آشنایی باشد.

طول دوره تحصیل در مجارستان
طول دوره تحصیل در مجارستان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های مجارستان

دانشگاه دبرسن(Debrecen) حدودا 9700 یورو در سال (منظور سال تحصیلی است) – 6 سال (دبرسن) / 5 سال (بوداپست) (Budapest)

دانشگاه دندانپزشکی زمل وایز(Semmelweis) در بوداپست، مجارستان دوره تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه دندانپزشکی 5 سال و شهریه 18200 دلار آمریکا در سال است.دانشگاه پچ (Pecs)شهریه برای دانشجویانی که تحصیل خود را از سال تحصیلی 2019 – 2020 شروع میکنند:17350  یورو در سال ( 9300 دلار آمریکا برای ترم اول و 8050 دلار برای ترم دوم) در هر سال تحصیلی*لطفا توجه کنید که شهریه سالانه رشته دندانپزشکی شامل هزینه مواد دندانی / ترم است.

هزینه زندگی دانشجویی:

اجاره بها در بوداپست بیشتر از سایر شهرهای مجارستان است. اگر قصد دارید در یک فلت کوک در بوداپست زندگی کنید، اجاره بهای شما بین 150 تا 250 یورو در ماه خواهد بود. همچنین می توانید در محل اقامت دانشگاه (خوابگاه) زندگی کنید که در مقایسه با محل های غیر خوابگاهی ارزانتر است.دانشجو باید بودجه ای حداقل 520 یورویی برای هزینه مسکن، تسهیلات(اب، برق و …)، رفت و آمد محلی و بیرون رفتن، داشته باشد. بودجه زندگی دانشجویان در سایر شهرهای مجارستان در مقایسه با بوداپست کمتر است. برای زندگی در هر شهر دیگر مجارستان به حداقل 300 یورو در ماه نیاز دارید.

هزینه تحصیل در کالج های پری مدیکال مجارستان

در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی ، تحصیل در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است. هزینه و شهریه تحصیل با توجه به برنامه و کالج انتخابی متفاوت می باشد. معمولا هزینه تحصیل در پری مدیکال ها  بیشتر است و حدود 10000 یورو می باشد ، در حالی که هزینه تحصیل در سایر رشته هایی که تخصصی نباشند حدود 4500 یورو است. دانش آموزان در مجارستان علاوه بر پرداخت شهریه باید هزینه های درخواست ، آزمون و ثبت نام را پرداخت کنند که هزینه هر کدام بین 100 _ 150 یورو می باشد.

دانشگاه  Semmelweis در بوداپست مجارستان:

  • طول دوره تحصیل : 2 سال
  • شهریه تحصیل : 10200 دلار در سال

دانشگاه  در سگد مجارستان:

  • این دانشگاه در سال 1987 پس از Albert Szent-Györgyi ، پروفسور سابق بیوشیمی، رئیس دانشکده پزشکی و برنده جایزه نوبل تغییر نام داده است. شهریه تحصیل در دوره پری مدیکال این دانشگاه : 15000 دلار در سال

هزینه زندگی در مجارستان

برای تامین هزینه های زندگی از جمله هزینه مسکن ، امکانات رفاهی، حمل و نقل عمومی و … به 520 یورو در ماه نیاز دارید. بیشترین هزینه مربوط به اجاره مسکن می باشد ، بنابراین مبلغ مورد نیاز برای تامین هزینه های زندگی به نوع و موقعیت مسکنی که اجاره کرده اید ، بستگی دارد . لازم به ذکر است که هزینه زندگی در بوداپست نسبت به سایر شهرهای مجارستان بیشتر است.

هزینه زندگی در مجارستان
هزینه زندگی در مجارستان

متوسط قیمت ها:

  • اجاره آپارتمان کوچک در بوداپست : 220 یورو + هزینه امکانات رفاهی 200_ 230 یورو در ماه
  • اجاره اتاق در بوداپست : 190 یورو در ماه + هزینه امکانات رفاهی
  • اجاره اپارتمان کوچک در حومه شهر : 155 یورو در ماه + هزینه امکانات رفاهی
  • اجاره اتاق در حومه شهر : 60 یورو + هزینه امکانات رفاهی

حمل و نقل عمومی در بوداپست مجارستان

  • تردد ماهانه در بوداپست : 30 یورو
  • تردد ماهیانه در بوداپست برای دانشجویان : 12 یورو
  • بلیط یک طرفه : 1.10 یورو

حمل و نقل عمومی در حومه شهر :

  • تردد ماهانه : 20 یورو
  • تردد ماهیانه در بوداپست برای دانشجویان : 10 یوروچ
  • بلیط یک طرفه : 1 یورو
  • یک قرص نان : 1 یورو
  • یک لیتر شیر : 1 یورو
  • غذا در رستوران : 5_ 8 یورو
  • منو روزانه : 3_5 یورو
  • بلیط سینما :4 یورو

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این حیطه از کمک و راهنمایی مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تهران و شیراز و اصفهان تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

1- هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان چگونه است؟

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان برای دانشجویان بین المللی نسبت به سایر کشور های اتحادیه اروپا مقرون به صرفه و مناسب است.

2- هزینه زندگی در مجارستان برای دانشجویان دندانپزشکی چقدر است؟

هزینه زندگی در مجارستان بستگی به سبک زندگی دانشجو دارد. دانشجوی دندانپزشکی در مجارستان برای هزینه زندگی اش ماهانه باید هزینه ای بین 700-800 یورو را در نظر بگیرد.

3- هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه دبرسن مجارستان چقدر است؟

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه دبرسن 5 سال طول می کشد. هزینه تحصیل در دانشگاه دبرسن مجارستان 18200 دلار در سال است.

4- آیا تحصیل دندانپزشکی در مجارستان رایگان است؟

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان باید شهریه اعلام شده را پرداخت نمایند.

5- آیا مجارستان برای تحصیل دندانپزشکی گزینه خوبی است؟

مجارستان یک کشور کوچک، زیبا، با یک محیط امن و دوستانه است. اگرچه از نظر تحصیل بین المللی به اندازه سایر کشورهای اروپایی مشهور نیست، اما در مجارستان می توانید بسیاری از مدارک تحصیلی از جمله دندانپزشکی را با کیفیت عالی دریافت نمایید.

6- آیا دریافت ویزای دانشجویی مجارستان آسان است؟

اگر قصد سفر به مجارستان را برای مدت زمانی کمتر از 90 روز دارید می توانید درخواست ویزای شینگن مجارستان کنید. اما اگر قصد داشته باشید بیش از 90 روز در مجارستان برای تحصیل بمانید، باید درخواست ویزای تحصیلی مجارستان را کنید.

7- آیا مجارستان کشوری گران برای تحصیل دندانپزشکی است؟

زندگی در مجارستان برای دانشجویان دندانپزشکی می تواند کمی گران تر از بسیاری از کشورهای اروپای شرقی باشد. شهرهای بزرگ به طور خاص از نظر قیمتی قابل مقایسه با بسیاری از مناطق اروپای غربی است، اگرچه هنوز هم می توانید برخی از هاستل ها و رستوران های ارزان قیمت را پیدا کنید.

8- آیا تحصیل در بوداپست مجارستان ارزان تر از پراگ است؟

هزینه های زندگی برای دانشجویان دندانپزشکی در بوداپست ارزانتر است. اگر در خیابان های مرکز اصلی در بوداپست قدم می زنید و به رستوران های خوب بروید، کمتر از آنچه که در مکان های معادل پراگ است، هزینه می کنید.

9- دانشگاه های مجارستان که با دریافت هزینه به دانشجویان بین الملل اجازه تحصیل در رشته دندانپزشکی را می دهد، کدامند؟

دانشگاه های مجارستان که با دریافت هزینه به دانشجویان بین الملل اجازه تحصیل در رشته دندانپزشکی را می دهد، عبارتند از:

  1. دانشگاه سملوایز بوداپست
  2. دانشگاه اوتووس لونارد
  3. دانشگاه دبرسن
  4. دانشگاه کاروینوس بوداپست
  5. دانشگاه سگد

10- هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سگد مجارستان چقدر است؟

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سگد مجارستان از14500 دلار به بالا در سال است.

11- هزینه شرکت در دوره های پری مدیکال دندان پزشکی در مجارستان چقدر است؟

هزینه دوره های پری مدیکال دندانپزشکی در مجارستان حدود 10000 یورو می باشد.

12- هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان چگونه می باشد؟

اغلب پزشکی و دندانپزشکی جزو رشته های بسیار گران قیمت است و شهریه ان تا ۲۰۰۰۰ یورو می باشد و موارد دیگر برنامه تحصیل در مجارستان تا ۴۵۰۰ یورو کاهش می یابد

13- در مجارستان هزینه هر برنامه تحصیلی دندانپزشکی چه میزان است؟

در مجارستان هزینه هر کدام از برنامه تحصیلی دندانپزشکی بین ۱۰۰ یورو تا ۱۵۰ یورو می باشد

14- هزینه زندگی دانشجوی دندانپزشکی در مجارستان چه میزان می باشد؟

هزینه زندگی در مجارستان نسبتا کم است اما در شهرهای بزرگ بالاست مثلا بوداپست ۳۰۰یورو در هر ماه برای اجاره و دانشجو باید ماهانه ۷۵۰ یورو کسب کند که بتواند هزینه اجاره و حمل و نقل و خوراک و… را بدهد

15- طول دوره پیش دانشگاهی در کالج سالموایز در مجارستان چگونه می باشد؟

طول مدت دوره تحصیل یک یا دو ترم می باشد،دروس این دو ترم هر ماه اکتبر شروع می شوند،دروس برنامه فشرده تک ترمی هر سال در ماه ژانویه آغاز می گردد

16- هزینه تحصیل دندانپرشکی دانشگاه زمل وایز در بوداپست مجارستان چگونه می باشد؟

در دانشگاه زمل وایز بوداپست مجارستان دوره تحصیل در دانشگاه دندانپزشکی ۵ سال و شهریه ۱۸۲۰۰دلار امریکا در سال می باشد

17- هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پچpecs مجارستان چگونه است؟

شهریه برای دانشجویانی که تحصیل خود را از سال ۲۰۱۹ و۲۰۲۰ شروع میکنند ۱۷۳۵۰ یورو در سال(۹۳۰۰ دلار امریکا برای ترم اول و۸۰۵۰ دلار برای ترم دوم) در هرسال و شامل هزینه مواد دندانی در هر ترم میباشد

18-شهریه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه semmekweisدر بوداپست مجارستان چگونه است؟

طول دوره تحصیل دندانپزشکی ۲ سال و شهریه تحصیل ۱۰۲۰۰ دلار در سال می باشد

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری