۲۵ دلیل برای تحصیل در خارج از کشور

۲۵ دلیل برای تحصیل در خارج از کشور

مهاجرت تحصیلی تنها به معنی فرصت اقامت و زندگی دور از محل تولد نیست. اگر به‌دنبال دلیلی قانع‌کننده برای این نوع ادامه تحصیل در سایر کشورها هستید ما ۲۵ مورد قانع‌کننده برای شما ارائه می‌کنیم. این اطلاعات بعد از بررسی دلایل اصلی متقاضیان بین‌المللی برای تحصیل در خارج از کشورشان به‌دست آمده است. البته مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان تنها به این موارد محدود نمی‌شود.

۱. تاثیر بسزایی در بهبود CV یا رزومه شما دارد

اگر بخواهید به‌عنوان یک کارفرما یا کارآفرین فعالیت کنید تجربه تحصیل یا زندگی در سطح بین‌المللی برای شما بسیار مفید خواهد بود. چنین حالتی نشان می‌دهد شما تجربه تعامل با افراد و فرهنگ‌های مختلفی در کارنامه خود دارید. پس، انعطاف‌پذیری و سازگاری بالاتری خواهید داشت.

افرادی که همزمان با تحصیل به کسب مهارت یا اشتغال در فرصت شغلی مناسب با رشته تحصیلی خود پرداخته‌اند شانس رزومه قوی‌تری دارند. طبیعی است که چنین فردی شانس بالاتری برای استخدام یا اشتغال در موقعیت‌های شغلی مناسب‌تر خواهد شد.

۲. مهارت‌های زبانی شما تقویت می‌شود

همه ما در دوران مدرسه دو یا چند زبان خارجی یاد گرفته‌ایم. آیا این زبان‌ها را به خاطر دارید؟ مطمئنا پاسخ شما منفی است. تا زمانی‌که در خارج از کشور و محیط مناسب تحصیل نکنید تسلط کافی به زبان خارجی آن کشور نخواهید داشت.

بسیاری از افراد بعد از سفر یا زندگی در سایر کشور‌ها از عدم تسلط خودشان به زبان آن کشور متعجب می‌شوند. شرکت در کلاس‌های زبان هنگام سکونت خارج از کشور راهی مناسب برای افزایش مهارت و ارتباط بهتر با افراد جدید به‌حساب می‌آید.

۳. تجربه زندگی در یک کشور خارجی با مسافرت توریستی یا تعطیلات کاملا متفاوت است

دوره تحصیل یک بازه زمانی نسبتا طولانی مدت است. در این دوره اطلاعات کافی درباره فرهنگ، تمدن، تاریخ، اماکن تفریحی، کافه‌ها، رستوران‌ها و موارد مشابه به‌دست می‌آورید. در چنین حالتی در تله توریستی به دام نمی‌افتید. این امکان را دارید تا بهترین محل برای خرید یا تفریح را انتخاب کنید. پس، بیشترین بهره را از محل سکونت خود خواهید برد.

۴. با طیف متنوعی از افراد ملاقات کنید

آشنایی با افراد مختلف از فرهنگ و تمدن‌های متنوع نقش مهمی در توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی شما دارد. این حالت به شناخت عمیق‌تری از دیگران و فرهنگ‌های مختلف کمک می‌کند.

۵. دوستان مادام‌العمر پیدا کنید

در دوره اقامت یا تحصیل خارج از کشور با افراد مختلفی ملاقات کرده یا آشنا می‌شوید. طبیعی است که همه این افراد را دوست نخواهید داشت. اگر در برقراری ارتباط با افراد موفق باشید از بین آن‌ها دوستان دائمی پیدا خواهید کرد. تجربه تحصیل بین‌المللی بهترین راه برای برقراری ارتباط با دانشجویان از کشور‌ها و فرهنگ‌های مختلف محسوب می‌شود.

۶. غذا‌های جدید و هیجان‌انگیز را کشف کنید

کشور‌های مختلف علاوه‌بر تفاوت‌های فرهنگی و تاریخی، از نظر سبک غذایی نیز با هم متفاوت هستند. با تحصیل در سایر کشور‌ها فرصت مناسبی در چشیدن طعم‌های جدید دارید. شنیسل، شاورما، کاتسودون، باقلوا و چیمی چانگا برخی از غذا‌های جدید و خوشمزه نواحی مختلف جهان هستند.

۷. می‌توانید به روشی متفاوت درس بخوانید و علوم نوین را یاد بگیرید

تحصیل در خارج کشور فرصت مناسب برای تجربه جدیدترین روش‌های تدریس و آموزش است. چنین حالتی احتمال دارد کمی دلهره‌آور باشد؛ اما مزایای آن بسیار زیاد است. برای مثال، ذهن شما برای پذیرش روش‌های نوین آموزش آماده می‌شود.

۸. استقلال به دست می‌آورید

استقلال شخصیتی یکی از شرط‌های اصلی برای تحصیل، کار یا زندگی در خارج کشور خواهد بود. این حالت چالش برانگیز و هیجان‌انگیز است. بجای ترس و وحشت از این مسیر می‌توانید از تجربیات آن برای ساختن آینده بهتر و دستیابی به استقلال کامل کمک بگیرید.

۹. اعتمادبه‌نفس خود را ارزیابی می‌کنید

تحصیل و زندگی در خارج کشور آخرین مرحله برای ارزیابی اعتمادبه‌نفس و اتکا به خویشتن است. این روش به شما کمک می‌کند که به‌راحتی مسئولیت زندگی و کار‌های خود را قبول کنید. بعد از این تجربه اتکا و نیاز شما به سایر افزایش کاهش چشمگیری خواهد داشت.

رزومه قوی و موقعیت‌های شغلی بهتر از مزایای تحصیل در خارج کشور ۱۰. اطلاعات بیشتری از فرهنگ‌های مختلف به دست خواهید آورد

همه ما معمولا سیاستمداران را به تعصب و حساسیت‌های فرهنگی متهم می‌کنیم. اما این حالت تنها به چنین افرادی محدود نمی‌شود. بسیاری از ما وابستگی زیادی به فرهنگ کشور خود داریم. تا زمانی‌که در یک کشور زندگی می‌کنیم شانسی برای شناخت تنوع فرهنگی موجود در دنیا نداریم. با تحصیل در خارج کشور فرصت مناسب برای شناخت آداب‌ورسوم و فرهنگ‌های مختلف خواهید داشت.

۱۱. فرهنگ خود را از دریچه جدید ببینید

اینکه هر انسانی تصورات‌ایده‌آل‌گرایانه درباره فرهنگ کشور خود داشته باشد کاملا طبیعی است. اما با زندگی و تحصیل در کشور دیگر این امکان را دارید تا اطلاعات بهتری درباره فرهنگ کشورتان به‌دست بیاورید. این سبک زندگی در توسعه دیدگاه‌های شما نقش مهم بازی می‌کند. بعد از این مرحله، دیدگاه شما تنها یک اتفاق ساده و ناشی از زندگی در کشورتان نیست، بلکه یک دیدگاه واقع‌بینانه خواهد بود.

۱۲. درباره توانایی‌های خودتان بیشتر می‌دانید

ورود به یک محیط جدید و متفاوت، شما را به چالش می‌کشد. این روش به شما امکان می‌دهد به شناخت کافی درباره توانایی‌های خود برسید. حالا می‌دانید در چه کاری مناسب هستید. این شناخت به توسعه توانمندی‌های شما در دوره تحصیل کمک خواهد کرد. پس، در آینده موفقیت‌های شغلی بیشتری در انتظار شما خواهد بود.

۱۳. بالغ می‌شوید

ورود و زندگی در دنیایی جدید و ناشناخته، انتقال از دوره نوجوانی به بزرگسالی و مرحله بلوغ فکری را سریع‌تر می‌کند. با زندگی در کشور جدید باید کار‌هایی مانند مراقبت از خود، خرید، مدیریت منابع مالی، آشپزی حتی شستشوی لباس‌ها را به تنهایی انجام دهید.

۱۴. تجربیات مهمی برای زندگی به دست می‌آورید

یکی دیگر از دلایلی که تحصیل در برترین دانشگاه‌های جهان را توجیه می‌کند کسب تجربه زندگی است. در این دوره یاد می‌گیرید چگونه زندگی خود را مدیریت و ساماندهی کنید. مدیریت چالش‌ها و موقعیت‌های پیش‌بینی نشده شما را به شخصی مستقل و خودکفا تبدیل می‌سازد.

۱۵. خودجوش و ماجراجو می‌شوید

وقتی دور از خانه یا کشور خود زندگی می‌کنید ماجراجویی و توانایی تعامل با سایر افراد به دو جنبه اصلی شخصیت شما تبدیل می‌شود. باید ذهن خود را به روی تجربیات و مناظر جدید باز کنید. تنها در این حالت است که سرگرمی به سراغ شما می‌آید.

۱۶. یاد می‌گیرید که قدر چیز‌های کوچک را بیشتر بدانید

در دوره تحصیل در خارج از کشور، دارایی‌های نقدی شما از دانشجویان بومی کمتر است. دور بودن از خانه و آشنایان یکی دیگر از مشکلات تحصیل در خارج خواهد بود. در چنین شرایطی قدر چیزای ساده مانند آشپزی والدین یا خرید راحت لباس و کفش را بهتر می‌دانید.

۱۷. ذهنیت جهانی به دست می‌آورید

کسب طرز تفکر جهانی بعد از تحصیل در خارج کشور به شما کمک می‌کند که از این دیدگاه برای بهبود استدلال‌ها، ارتقا باور‌ها و انتخاب مسیر مناسب برای آینده بهره ببرید.

۱۸. از مزایای تخفیف‌های دانشجویی بین‌المللی بهره‌مند شوید

استفاده از بورسیه تحصیلی یکی از مزایای تحصیل در برترین دانشگاه‌ها محسوب می‌شود. اما کمک‌های مالی تنها به این مورد محدود نخواهد شد. تخفیف‌های دانشجویی یکی دیگر از مزایای خرید نقدی از فروشگاه‌های مختلف است.

۱۹. این دوره یک تجربه فراموش‌نشدنی است

شاید دوستانتان از تکرار خاطرات دوران تحصیل شما در خارج کشور خسته شوند، اما خاطرات تلخ، شیرین و هیجان‌انگیز این دوره تا مدت‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند. مطمئنا از شنیدن این جمله متعجب می شوید: تمام خاطرات شما مانند رقابت با دوستان، مشاجره با والدین یا اعضای خانواده همگی در مقایسه با خاطرات تحصیلی شما کمرنگ هستند.

۲۱. اختصاص کمک مالی به دانشجویان بین‌المللی در حال رایج شدن است

تحصیل در خارج کشور تنها به معنی پرداخت هزینه زیاد یا بی‌پولی خانواده شما نیست. در اغلب کشور‌ها، موسسات و ارگان‌های دولتی بورسیه و کمک‌های مالی زیادی به دانشجویان بین‌المللی اختصاص می‌دهند.

۲۲. از شهریه‌های کمتر بهره ببرید

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان مهم‌ترین اخبار مهاجرت از نظر دانشجویان بین‌المللی است. میزان شهریه پرداختی رابطه مستقیم با کشور و دانشگاه محل تحصیل شما دارد. با انتخاب دانشگاه‌های اروپایی، آمریکای لاتین و بخشی کشور‌های آسیایی با هزینه بسیار کمی فارغ التحصیل خواهید شد. در برخی دانشگاه‌ها نیز شرایط برای تحصیل تقریبا رایگان فراهم شده است.

پرداخت بورسیه و کاهش هزینه‌های تحصیل از مزایای اصلی دانشجویان بین‌المللی ۲۳. می‌توانید از اوقات فراغت خود برای کاوش استفاده کنید

کلاس‌های عملی و تئوری دانشگاه، فرصت مناسبی برای تحقیق و کاوش در اختیار شما می‌گذارد. هیچ فرقی نمی‌کند این کاوش می‌تواند بازدید از اماکن تاریخی، رستوران‌های محلی، کتابخانه‌ها، مراکز تحقیقاتی و موارد مشابه باشد. به‌غیر از گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، راه‌های بهتر و هیجان انگیزتری برای گذراندن اوقات فراغت شما وجود دارد.

۲۴. چشم‌انداز شغلی بین‌المللی شما بهبود می‌یابد

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی این امکان را دارید تا بعد از اتمام دوره تحصیلی خود به کشورتان بازگردید. اما آن دسته افرادی که تمایل دارند در کشور مقصد بمانند باید برای دریافت ویزای کار درخواست دهند. افرادی که به کشورشان برمی‌گردند شانس بالاتری برای استخدام در موقعیت‌های شغلی عالی دارند. در چنین حالتی رزومه شما نظر اغلب کارفرمایان داخلی و بین‌المللی را جلب خواهد کرد.

۲۵. تنوع، چاشنی زندگی است

حتما شنیده‌اید که پدرتان هنگام خرید ادویه از سوپرمارکت محله‌تان می‌گوید که تنوع طعم، چاشنی زندگی است. این حرف کاملا حقیقت دارد. تغییر محیط و کسب تجربیات جدید آن چیزی است که زندگی شما را ارزشمند می‌کند. به‌علاوه، با تحصیل در خارج کشور قدر خانه، خانواده و شهر خود را بیشتر می‌دانید.

خدمات موسسه اصطهباناتی

حال که با دلایل اصلی تحصیل در برترین دانشگاه‌های جهان آشنا شدید باید به دنبال مکانی مناسب برای دریافت خدمات مشاوره باشید. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با تکیه بر تجربه طولانی و بهره‌گیری از کارشناسان و وکلای مجرب، آنچه که در مسیر انتخاب دانشگاه، دریافت پذیرش نامه و ویزای تحصیلی نیاز دارید به شما ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

تحصیل در خارج کشور با چالش‌های فراوانی همراه است. آشنایی با فرهنگ جدید و تعامل با افرادی که از نظر زبان و اعتقادات با شما متفاوت هستند کمی ترسناک به نظر می‌رسد. دلایل متعددی وجود دارد که مهاجرت برای تحصیل را توجیه می‌کند.

رزومه قوی، کسب تجربیات، شناخت فرهنگ‌های مختلف جهان و افزایش مهارت‌های ارتباطی برخی دلایلی هستند که تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان را توجیه می‌کنند.

سوالات متداول

1- تحصیل در دانشگاه‌های خارج کشور چه نقشی در اشتغال دارد؟

تحصیل در خارج کشور از طریق افزایش مهارت‌های ارتباطی، تحصیل به روش‌های نوین و تقویت رزومه نقش مهمی در افزایش فرصت‌های شغلی دارد.

2- مزایای اصلی تحصیل در خارج کشور چیست؟

شناخت فرهنگ‌های مختلف، افزایش مهارت‌های زبان، شانس اشتغال در کشورهای پیشرفته، رزومه قوی و کسب تجربه‌های لازم برای زندگی تنها بخشی از مزایای پذیرش از دانشگاه‌های برتر دنیا هستند.

3- برای پذیرش از دانشگاه از چه طریق اقدام کنیم؟

روش‌های مخالفی برای اپلای وجود دارد. مراجعه حضوری و ارتباط با اساتید دانشگاه‌ها در کنار استفاده از خدمات موسسات مهاجرتی دو مورد اصلی برای دریافت پذیرش تحصیلی هستند.

4- تحصیل در خارج کشور به سرمایه زیادی نیاز دارد؟

اثبات تمکن مالی یکی از مراحل اصلی برای تحصیل در دانشگاه‌های بین خارج از ایران است. اما با دریافت کمک‌های مالی و بورسیه تحصیلی تحصیل دانشجویان بین‌المللی تقریبا رایگان خواهد شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری