تحصیل در کانادا با معدل پایین

تحصیل در کانادا با معدل پایین

اگر در تلاش برای فهمیدن شرایط خوب جهت تحصیل در کانادا هستید، به دنبال کلاس های آموزش تکمیلی در این کشور باشید چرا که فرصت خوبی برای حضور در دوره های آموزشی و کار در اجتماع کانادایی است. برنامه های هدف یابی در کانادا برای کمک به دانش آموزانی که نیاز به آمادگی بیشتر برای ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند، شرایط تحصیل در کانادا با معدل پایین فراهم می کند. در ادامه این مبحث با ما همراه باشید تا چارچوب قانونی و عملی مهاجرت به کانادا را برای شما شرح دهیم.

تحصیل در کشور کانادا با شرط معدل پایین

GPA پایین چیست؟ آیا GPA شما نیز پایین است؟ اگرچه تخمین زدن آسان نیست، اما، میانگین GPA دبیرستان برای دانشجویان متقاضی ورود به کالج ها در حدود 3.0 می باشد. اما، همانطور که مدارس اعلام داشته اند، متقاضیان می توانند با معدل کمتر از 3.0 یا حتی زیر 2.5 به کالج ها وارد شوند. به علاوه، هر مدرسه الزامات خاص خود را دارد که به معنای آن است که معدل خوب از نظر هر موسسه ممکن است با نظر موسسه ای دیگر متفاوت باشد. کالج هایی که دانشجویان با معدل پایین پذیرش می کنند وجود دارند بنابراین جای نگرانی نیست!

آیا می توان با داشتن معدلی پایین به کالج خوبی وارد شد؟

بله، تمامی موسسات معدل را بخشی از فرم تقاضا می دانند. اما، همانطور که مدارس بالا نشان دادند، گزینه هایی برای کسانی که معدل پایین دارند در دسترس می باشد. لیست زیر را چک کنید تا ببینید چرا نباید با داشتن معدل پایین دلسرد شوید.

1: نقاط قوت خود را در نظر بگیرید

  • اگرچه شاید معدلتان به اندازه ای که میخواستید نباشد، اما دلایلی هستند که نشان می دهند شما برای تعدادی مدارس خاص مناسب می باشید.
  • چه به عنوان صندوقدار در یک سوپر مارکت یا مدیر صندوق کار کرده باشید، یا نمره بالایی در SAT کسب نموده باشید، تجربه مثبتی دارید که شما را جهت تحصیل در مدارس خوب مناسب می دارد.

2: پذیرش جامع

اگرچه بسیاری از مدارس نیازمند حداقل معدل هستند، اما بعضی از مدارس توجه بسیاری به فرم تقاضای متقاضی دارند. این توجه شامل توجه بر نمره آزمون هایی چون SAT، پیشرفت در معدل دانشجو طی دوران متمادی، فعالیت های فوق برنامه، رهبری گروه و تجارب حرفه ای می باشد. تمامی موارد بالا فرصتی است تا فرم تقاضای خود را در بهترین شکل تحویل داده و خود را به عنوان فردی کامل معرفی نمایید تا صرفا بر معدل شما توجه نشود.

3: نوشتن بیانیه شخصی عالی

معدل تنها نمره است اما بیانیه از آنچه یاد گرفته اید فرصتی است تا بتوانید خود را به خوبی معرفی نمایید. بعضی از دانشجویان از این بیانیه استفاده می نمایند تا علت کاهلی در معدل خود را توضیح دهند اما نیازی به این کار نیست. این نکته بسیار مهم است که بیانیه شما دارای حداکثر استاندارد هایی چون طول متن و مهارت های فردی شما باشد.

4: معرفی نامه یا رفرنس با کیفیت بالا

شاید معدل بالایی نداشته باشید، اما معرفی نامه با کیفیت می تواند معدل پایین شما را پوشش دهد. به عنوان نمونه، معرفان شما می توانند در نامه ذکر کنند که شما در ابتدای سالیان تحصیلی عملکرد خوبی نداشتید اما با گذر زمان و کسب مهارت در سال های بعد نمرات بهتری کسب نموده اید. به علاوه، معرفی نامه از سوی کارفرمایان شما نیز نشان دهنده آن است که شما هم به تحصیل و هم به کسب مهارت پرداخته اید.

5: بعضی از مدارس پذیرش شرطی ارائه می دهند که مختص دانشگاه هایی است که معدل های پایین را می پذیرند. 

برای متقاضیانی که دارای رزومه قوی جهت پذیرش نیستند، بعضی از مدارس پذیرش شرطی ارائه می دهند. معمولا، این بدان معناست که دانشجو می بایست دارای حداقل معدل معین باشد یا در هر ترم به معدل خاصی دست یابد. بعضی از مدارس نیز کلاس های فوق برنامه پیش از شروع سال تحصیلی برگزار می نمایند. پس از برآورده سازی الزامات موسسه یا گذشت زمان، چنانچه موسسه آموزشی از عملکرد متقاضی راضی باشد، پذیرش شرطی تمام می شود.

رشته ها و دانشگاه های پذیرنده ارشد با معدل پایین در کانادا
رشته ها و دانشگاه های پذیرنده ارشد با معدل پایین در کانادا

رشته ها و دانشگاه های پذیرنده ارشد با معدل پایین در کانادا

تحصیل رهبری دانشگاه رویال رودز:

برنامه کارشناسی ارشد هنر در رهبری (MAL) شامل دو سال تحصیل بین رشته ای می باشد. در هر سال، دانشجویان بر روی پروژه های مربوط به حل مسئله جهان واقعی و متمرکز، مبتنی بر درک نظری دقیق از ماهیت سازمان های امروزی و تغییر نقش رهبری در درون آن ها، تمرکز می کنند.

برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاه وست UCW کانادا:

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی. برنامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ( MBA ) که توسط UCW ارائه شده توسط ACBSP معتبر شناخته شده است و مهارت های رهبری مورد نیاز برای مقابله با موقعیت های چالش برانگیز را در یک محیط تجاری فراهم می کند.

آموزش محیط زیست و ارتباطات – MA محیط زیست و پایداری دانشگاه رویال رویز:

این برنامه 2 ساله در یک مدل کاملاً ترکیبی از آموزش آنلاین و رو در رو با سود متمایز سه مورد کوتاه از اقامتگاه های دانشگاه ارائه می شود. یک آموزش از اهمیت شخصی، شما با دانشکده استادانه برای کشف تحصیل خواهید کرد.

مطالعات میان رشته ای کارشناسی ارشد – MA:

کارشناسی ارشد هنر در تحصیل میان رشته ای، مدارک کارشناسی ارشد متشکل از عناصر سایر برنامه های RRU را ارائه می دهد، دانشگاه را قادر می سازد تا آموزش و پرورش را براساس آرمان های بی نظیر ارائه دهد.

دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه لتبریج:

برنامه کارشناسی ارشد علوم (MSc) در دانشکده علوم بهداشت رشته های مشاوره اعتیاد، علوم بهداشت و پرستاری را ارائه می دهد. برنامه کارشناسی ارشد، مبتنی بر یک مدل کوهورت، به گونه ای طراحی شده است که نیاز های دانش جویان علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یک حوزه مرتبط با سلامت را برآورده سازد.

کارشناسی ارشد علوم بهداشتی ( بهداشت عمومی ) – MSc:

برنامه تخصصی علوم بهداشتی کارشناسی ارشد MSC بر موفقیت کارشناسی ارشد بهداشت عمومی دانشجویان کارشناسی استوار می باشد. 

پذیرش با معدل پایین در کالج های کانادا

ین که آیا شما آماده برای شروع تحصیلات در مقطع لیسانس، تکمیل آنها یا ارتقاء شغلی خود با مدرک تحصیلات تکمیلی هستید، مهم هدف شما است – بدون در نظر گرفتن معدل.

دانشگاه نیوهمپشایر جنوبی (SOUTHERN NEW HAMPSHIRE UNIVERSITY)

معدل مورد نیاز: حداقل معدل کارشناسی 2.75 برای پذیرش کامل یا 2.00 برای پذیرش موقت مورد نیاز است، مگر اینکه توسط برنامه مورد دیگری ذکر شده باشد.

SNHU از متقاضیان کارشناسی درخواست می کند که دارای شرایط زیر باشند:

  • درخواست نامه تکمیل شده
  • گزارش نمرات
  • فرم تایید الکترونیکی، با بیان اینکه شما از دبیرستان فارغ التحصیل شده اید یا GED خود را دریافت کرده اید.

SNHU متعهد است که آموزش را برای همه در دسترس قرار دهد. به همین ترتیب، آنها تلاش می کنند تا روند درخواست خود را تا حد امکان آسانتر کنند. یک مشاور پذیرش SNHU در این روند به شما کمک می کند و به سوالات شما پاسخ می دهد. تصمیمات مربوط به پذیرش در طی سال برای شش دوره کارشناسی و پنج دوره کارشناسی ارشد انجام می شود. بنابراین در هر زمان می توانید درخواست کنید.

دانشگاه استرایر (STRAYER UNIVERSITY)

معدل مورد نیاز: حداقل معدل کارشناسی لیست نشده است

متقاضیان کارشناسی استرایر باید دارای شرایط زیر باشند:

  • فرم درخواست و توافقنامه ثبت نام تکمیل شده، طبق موارد ضروری
  • مدارک فارغ التحصیلی دبیرستان از دبیرستان مورد تایید یا معادل آن

دانشگاه استرایر یک موسسه معتبر با سابقه افتخار آمیز 125 سال در آموزش با کیفیت است. مدارک کارشناسی استرایر می تواند شما را با مهارت ها و دانش لازم برای پیشرفت در حرفه تان تجهیز کند. آنها را به صورت آنلاین، در محوطه دانشگاه یا ترکیبی از هر دو، با مربی خدمات دانشجویی در کنار خود در کل دوره تحصیلی داشته باشید.

پردیس جهانی دانشگاه دولتی کلورادو (COLORADO STATE UNIVERSITY GLOBAL CAMPUS)

معدل مورد نیاز: 2.3 (معدل های پایین تر ممکن است در پذیرش موقت پذیرفته شود)

متقاضیان کارشناسی باید دارای شرایط زیر باشند:

  • بیش از 12 واحد درسی قابل انتقال از یک دانشگاه یا کالج معتبر
  •  معدل 2.30 یا بالاتر

متقاضیانی با معدل کمتر از 2.30 در تمام واحد های درسی کالج قبلی یا برای دانشجویانی که بیش از 50 درصد واحد های درسی خود را دارند، باید برای پذیرش موقت اقدام کنند، که شامل ارسال:

  • توضیح هدف
  • رزومه کاری حرفه ای فعلی
  • ارزیابی کامل 30 دقیقه‌ ای

پردیس جهانی CSU هم اکنون دانشجویان سال اول را که کمتر از 13 واحد درسی کالج قابل انتقال دارند، می پذیرد. این مدرسه نیاز دارد که این متقاضیان دارای معدل 3.2 دبیرستان باشند و سایر شرایط را برآورده سازند.

درباره پردیس جهانی CSU

پردیس جهانی CSU با ارائه برنامه های معتبر دانشگاهی با محوریت شغلی، محیطی تطبیقی فراهم می کند که فراتر از مدل های سنتی آموزش عالی است. این مدرسه که بطور اختصاصی برای بزرگسالان شاغل طراحی شده است، به طور مداوم برنامه های درسی را دوباره ارزیابی می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها با شیوه های صنعت و نوآوری های در حال تغییر سریع همسو هستند.

دانشگاه جهانی پوردو (PURDUE UNIVERSITY GLOBAL)

معدل مورد نیاز: هیچ حداقلی لیست نشده است

شرایط پذیرش کارشناسی:

  • توافق نامه ثبت نام کامل شده
  • تکمیل مصاحبه اطلاعاتی (از والدین یا همسران استقبال می شود)
  • تکمیل ترتیبات مالی قبل از شروع کلاس ها
  • گشت و گذار در محل تحصیل / یا محیط یادگیری آنلاین را در نظر بگیرید
  • تایید برخی از الزامات تکنولوژیکی

دانشگاه گاورنرز غربی (WESTERN GOVERNORS UNIVERSITY)

معدل مورد نیاز: هیچ حداقلی لیست نشده است

شرایط پذیرش کارشناسی:

  • بدون نیاز به آزمون استاندارد، SAT، یا ACT (برای اکثر برنامه های تحصیلی)
  • کسب مدرک دیپلم دبیرستانی یا GED
  • ریز نمرات دبیرستان 
  • حداقل 16 سال سن داشته باشید.

 دانشگاه آراگوسی (ARAGOSY UNIVERSITY)

معدل مورد نیاز: 2.00

شرایط پذیرش کارشناسی:

  • نمره ترکیبی 18 یا بالاتر ACT یا ریاضی ترکیبی و خواندن انتقادی نمره SAT؛870
  • نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه آراگوسی

محیط حمایتی آکادمیک دانشگاه آراگوسی بر تدریس و آموزش عملی تاکید دارد و هر برنامه آموزشی به صورتی طراحی شده است که دانش و مهارت های بین فردی عملکرد حرفه ای را پرورش دهد. هدف آنها آموزش و یادگیری است و دانشگاه آراگوسی برنامه های تحصیلی را توسعه داده است، که به موفقیت دانشجویان به دلیل مشارکت در جامعه حمایتی کمک می کند.

میانگین معدل مورد نظر برای تحصیل در کانادا
میانگین معدل مورد نظر برای تحصیل در کانادا

میانگین معدل مورد نظر برای تحصیل در کانادا

اکثر دانشجویان با وجود همه تلاش ها، احساس غریب و بی نظیری را که با تلاش در کلاس و گرفتن نمرات بد بدست می آید، تجربه کرده اند. این یک احساس وحشتناک می باشد، به خصوص هنگامی که باید تصمیم بگیرند که با بقیه زندگی چه کاری باید انجام دهند و می دانند که نمرات و معدل کلید باز کردن قفل قبولی در دانشگاه در خانه یا خارج از کشور خواهد بود.

میانگین معدل ( GPA ) چیست؟

سیستم میانگین معدل (GPA) از مقیاس 1.0 تا 4.0 استفاده می کند. بالاترین امتیاز (4.0) نشان دهنده دانشجوی A، 3.0 دانشجوی B، و 2.0 دانشجوی C می باشد. بسیاری از دانشگاه ها چیزی را که کمتر از یک 3.0 است، معدل پایین می دانند. یک معدل متوسط بالا تقریباً می تواند شما را برای پذیرش دانشگاه تضمین کند، اما معدل پایین یا متوسط الزاماً به معنای آن نیست که شما فوراً رد خواهید شد.

GPA چگونه محاسبه می شود ؟

برای شروع، ساعت اعتبار، کل مدت زمانی است که دانش آموز در کلاس ها می گذراند. نمرات نشان دهنده میزان دریافت برای موضوعات می باشد. GPA با تقسیم امتیازات معدل دانش آموز در کل ساعت های اعتباری که دانشجو در هر ترم شرکت می کند محاسبه می شود. CGPA مخفف Cumulative Grade Point Average می باشد. این تعدادی است که میانگین عملکرد کلی دانش آموز را در طول برنامه دانشگاهی خود بیان می کند، خواه دبیرستان، برنامه لیسانس یا کارشناسی ارشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا و اخذ پذیرش تحت برنامه تحصیل در کانادا با معدل پایین می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید و آنچه را نیاز دارید از آنها بپرسید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری