اقدامات جدید کانادا برای مهاجرت کاری و تحصیلی در دوران کرونا

اقدامات جدید کانادا برای مهاجرت کاری و تحصیلی در دوران کرونا

شیوع ویروس کرونا در سال دو هزار و بیست میلادی منجر به اتفاقات زیادی شده است. روند مهاجرت به کانادا هم مانند کشور های دیگر به دلیل اقدامات پیشگیرانه دستخوش تغییراتی شد. با این حال اقدامات جدید کانادا برای مهاجرت کاری و تحصیلی در دوران کرونا باعث بهبود روند مهاجرتی شده است. در واقع دولت کانادا برای کار در کانادا و تحصیل در کانادا اقدامات موثری را انجام داده است.

سه اقدام جدید برای کمک به افراد در زمینه فرصت های کار و تحصیل در کانادا در زمان بیماری همه گیر ویروس کرونا معرفی شده است. در این زمینه فرصت هایی حتی برای کار پس از تحصیل دانشجویانی که برنامه های تحصیل در دانشگاه های کانادا را به صورت آنلاین پیگری می کنند، معرفی شده است. 

اقدامات جدید کانادا برای مهاجرت کاری و تحصیلی در دوران کرونا

اداره مهاجرت و پناهندگی و شهروندی کانادا یعنی IRCC در یک خبر جدید منتشر شده، سه اقدام را برای کار و تحصیل دانشجویان ارائه داده است. به واسطه این برنامه ها دانشجویان می توانند در حالی که در خارج از کانادا هستند تا تاریخ سی ام آوریل دو هزار و بیست و یک بدون هیچ گونه مشکلی تحصیلات از را دور را ادامه دهند. البته در این زمینه نکته مهمی وجود دارد که شرط اساسی است. بر مینای این شرط، دانشجویان باید پنجاه درصد تحصیلات خود را در کانادا بگذرانند. پس دانشجویانی که برای برنامه ای با مدت زمان دوازده ماه ثبت نام کرده اند . تاریخ شروع آن ها از ماه می تا سپتامبر دو هزار و بیست می باشد، می توانند کل دوره خود را در خارج از کشور به پایان برسانند.

برنامه کاری جدید نیز بر ظبق اقدامات در ارتباط با اجازه کار پس از تحصیل است. کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا یکی از مورد پسند ترین موارد اشتغال به کار در کانادا می باشد. دانشجویان پس از این که فارغ التحصیل یکی از دانشگاه ها یا موسسات کانادا شدند می تواند برای کار پس از تحصیل تا سه سال اقدام نمایند. تمدید این مهلت نیز به شرایط بسیار زیادی بستگی دارد. برنامه های کار پس از تحصیل حتی برای افرادی که در دوران کرونا برنامه تحصیلی را آنلاین پیگری می کنند در دسترس می باشد.

آموزش های آنلاین و تاثیر بر کار پس از تحصیل در کانادا

کار پس از تحصیل در کانادا دانشجویان بین المللی را در زمینه کار در کانادا مهارت می بخشد. دانشجویان از این راه حتی می توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایند. در واقع آن ها می خواهند از تجربه کاری که به دست می آورند استفاده کنند تا شانس اخذ اقامت را افزایش دهند. به دست آوردن تجربه کاری کانادایی می تواند افراد را برای برخی از مسیرهای مهاجرت مانند برنامه  Express Entry واجد شرایط کند. همچنین می تواند امتیازات اضافی تحت سیستم رتبه بندی جامع Express Entry را برای آنها فراهم کند.

به دلیل بیماری همه گیر و محدودیت های سفر کنونی کانادا، بسیاری از دانشجویان بین المللی در حال حاضر قادر به ورود به کانادا نیستند. این مسئله به دلایل زیادی مشکل ساز شده است. دانشجویان در این باره فکر می کنند که نمی توانند با آموزش های آنلاین برای کار اقدام نمایند. اما طبق اعلامیه جدید IRCC، آموزش های آنلاین تا تاریخ سی و یکم دسامبر سال دو هزار و بیست میلادی برای کار مورد نظر قرار گرفته می شوند. البته برای این امر لازم است تا دانشجو قبل از شروع برنامه های جدید ۲۰۲۱ درخواست مجوز تحصیل را ارسال نمایند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری