کار همزمان با تحصیل در فرانسه

کار همزمان با تحصیل در فرانسه

داشتن یک شغل در فرانسه آن هم هنگام تحصیل می تواند دانشجو را در هنگام جستجوی فرصت شغلی پس از فارغ التحصیلی ایمن کند. اگر شما علاقه مند به کار در فرانسه هستید، در حالی که در فرانسه مشغول به تحصیل هستید باید این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ چیز به اندازه کار هنگام تحصیل نمی تواند به کاریابی آسان بعد از تحصیل شما کمک کند. از این رو پیشنهاد می کنم حتما مقاله زیر را در رابطه با شرایط کار همزمان با تحصیل در فرانسه، مطالعه فرمائید. این مطالب

شرایط کار دانشجویی و‌همزمان با تحصیل در فرانسه

کشور فرانسه کشوری زیبا اما گران است. به خصوص، اگر قصد تحصیل در شهر هایی چون پاریس و موپلیر داشته باشید. در حالی که هزینه تحصیل در مقطع لیسانس ارزان است، هزینه  دوره های MBA بسیار بالاست. به سبب کارهای بسیاری که می توان انجام داد و یا مکان های بسیاری که می توان رفت، داشتن پول بیشتر می تواند اقامت در این کشور را جذاب تر نماید. در چنین شرایطی، داشتن شغل پاره وقت گزینه خوبی خواهد بود. اما در مورد کار پاره وقت دانشجویی چه می دانید؟ آیا در مورد دستمزد کار پاره وقت برای دانشجویان بین المللی آگاهی دارید؟

قوانین و راهنمای کار در حین تحصیل

زمانی که تصمیم به تحصیل در کشور فرانسه بگیرید، احتمالا از قوانین بسیار کار پاره وقت برای دانشجویان بین المللی متحیر خواهید شد. ما در مقاله زیر به میزان درآمد و قوانین مرتبط با کار اشاره کوتاهی نموده ایم. دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا مانند دانشجویان هندی، می توانند تا سقف 964 ساعت در سال مشغول به کار گردند. دانشجویان دارای مجوز اقامت معتبر خواهند شد. دانشجویان ملزم به انجام کار موقت نیستند. تمامی دانشجویان، از جمله دانشجویان زمینه های مختلف تحصیلی و زبان آموزان مجاز به انتخاب وضعیت کار در فرانسه خواهند بود.

دانشجویان قادر خواهند بود تا جهت کار در دانشگاه خود نیز تقاضا ارسال نماید. قرارداد کاری دانشگاهی از اول ماه سپتامبر الی 31 اگوست با سقف 670 ساعت کاری ( کار نمیه وقت ) خواهد بود. همچنین از اول جولای الی 31 آگوست کار تمام وقت با سقف 300 ساعت خواهد بود. به خاطر داشته باشید که اجازه کاری در بعضی از رشته ها شامل حال دانشجویان نخواهد بود. بنابراین بهتر است که این مساله را در رابطه با دانشگاه و رشته مورد نظر خود مورد بررسی قرار دهید شاید قوانین تحصیل در فرانسه 2023 تغییراتی را داشته باشد.

میزان دستمزد و درآمد کار دانشجویی در فرانسه

کشور فرانسه یکی از پرطرفدارترین کشور ها جهت تحصیل با بیش از ۳۰۰۰۰۰ دانشجوی خارجی در هر سال می‌باشد. کار دانشجویی و یا میل دانشجویان به اشتغال به کار پس از دریافت مدرک دانشگاهی به سبب کسب تجربه بسیار معمول می باشد. هر دانشجو شرایط خاص خود را با سیستم پذیرشی کشور فرانسه دارد.  تمامی دانشجویان کشور فرانسه اعم از دانشجویان دانشگاهی و کسانی که در دوره های زبان فرانسه مشغول به تحصیل هستند، قادر خواهند بود تا در این کشور مشغول به کار گردند.

در این کشور حداقل دستمزد به دانشجویان تعلق می گیرد. حداقل  دستمزد ساعتی ۹.۷۶ یورو در ساعت ( جدا از مالیات ) می باشد. پس از کاستن مبلغ مالیات، میزان دستمزد ۷.۶۱ یورو در ساعت می‌باشد. معمولا دانشجویان قادر خواهند بود تا ۷۹۰۰ یورو در سال درآمد کسب نمایند. اگر چه این میزان حقوق مبلغی نیست که بتوان بر روی آن حساب کرد، اما برای جمع آوری کمی پول سودمند خواهند بود.

میزان ساعت کاری دانشجویی در فرانسه

هر دانشجوی خارجی حق تحصیل در فرانسه را دارد. این حق برای همه دانشجویان در فرانسه اعمال می شود. اگر شما یک شهروند اتحادیه اروپا نیستید باید مجوز اقامت دانشجویی داشته باشید. قانون فرانسه اجازه می دهد که دانشجویان خارجی در طول سال 964 ساعت کار کمکی انجام دهند، که معادل 60 درصد کار قانونی در سال است. این تنها درآمد کمکی است.

میزان ساعت کاری دانشجویی در فرانسه
میزان ساعت کاری دانشجویی در فرانسه

هنگامی که شما در فرانسه کار می کنید، اگر دانشجویی هستید یا نه، حداقل حقوق و دستمزد را با قانون تضمین می کنید. این را معمولا SMIC می نامند (Salaire Minimum Interprofessionnel de Croissance – حداقل دستمزد) است. این مقدار 9.76 یورو به ازای هر ساعت از اول ژانویه 2018 به دست می آید. این دستمزد ناخوشایند است، شما باید هزینه های اجتماعی اجباری (حدود 20 درصد) را به میزان کافی کسر کنید تا بررسی کنید که چه مقدار درآمد برای مخارج زندگی دارید: – 7.61 در ساعت.

اگر شما برای حداقل دستمزد 10 یورو در ساعت در هفته کار می کنید، حدود 78 یورو خالص کسب خواهید کرد. مجوز کار موقت (ATP) دیگر نیازی به کار در هنگام تحصیل به جز دانشجویان الجزایری نیست، وضعیت آنها با موافقت نامه فرانکو – الجزایر در تاریخ 27 دسامبر 1968 تعریف شده است.

مورد خاص: کارآموزی دانشجویی

بینش دانشجویی (استودیوهای مرحله ای) به عنوان اشتغال طبقه بندی نشده است. این نیازی به مجوز ندارید و وضعیت دانشجویی را حفظ می کنید. توافقنامه (کنوانسیون مرحله) توسط شما، شرکت و موسسه علمی شما امضا شده است. این تعریف نوع آموزش کار و شرایط (ساعات کار و مکاتبات کار) است.

از سال 2015، هر کارآموزی که دو ماه و یا بیشتر طول می کشد باید دستمزد به دانشجو پرداخت شود. شرکت های پذیرفته شده نیز می توانند کمک های خاصی مانند حمل و نقل، اقامت و یا غذا ارائه دهند. ارزش کاریابی، کسب تجربه حرفه ای است و شروع به ساختن یک شبکه حرفه ای می کند. برای کارآموزی موفق، منجر به پیشنهاد شغلی تمام وقت می شود. اکثر دانشگاه ها اطلاعاتی درباره کاریابی های در دسترس ارائه می دهند، بنابراین به دانشگاه و یا اداره کاریابی خود اطلاع دهید. همچنین آژانس های تخصصی و وب سایت ها وجود دارد.

محیط ها و انواع کار دانشجویی در فرانسه

تحصیل در خارج از کشور گران است و حتی اگر شما پس انداز کرده اید و وام دانشجویی را گرفته اید، با این حال حفظ تعادل بین بودجه برای تحصیلات با بودجه ای برای تمام کارهایی که می خواهید در این سفر انجام دهید در حالی که در فرانسه هستید، دشوار است.

مهاجرت به فرانسه و پیدا کردن یک شغل برای داشتن پول اضافی در جیب عالی است. از سوی دیگر، شما نمی خواهید که کارتان شما را از تمام فرصت های فرهنگی که دارید دور کند. شما نگران هستید که بخواهید به خاطر کارتان مجبور به دادن جواب منفی به بلیط های تئاتر یا سفر های روزانه شوید.

به برنامه دستیار تدریس در فرانسه به عنوان ماموریت محلی بپیوندید:

برنامه دستیار آموزشی در فرانسه یا TAPIF، یک برنامه شناخته شده است که توسط وزارت آموزش و پرورش فرانسه حمایت می شود. مدارس دولتی هر ساله چندین هزار زبان انگلیسی (و یا زبان مادری زبانهای دیگر) را برای تدریس زبان انگلیسی در کلاسهای سراسر فرانسه استخدام می کنند. در حالی که معلمان شش ماهه را به پیش گرفتند و نیاز به تأیید داشتند که تأیید کنند که شغلی را که ارائه می کنند قبول می کنند، واقعیت فرایند بوروکراتیک کشیده شده، این است که بسیاری از معلمان قبل از ورود به فرانسه اخراج می شوند و بخش های انگلیسی را برای جایگزینی ترک می کنند.

  • پرستار کودک برای یک خانواده دو زبانه

فرانسه خانه ای برای چند صد هزار آمریکایی، انگلیسی، ایرلندی، استرالیایی و دیگر مهاجران انگلیسی زبان است، که همه آنها تلاش می کنند فرزندان دو زبانه را بزرگ کنند. برای خانواده هایی که فرزندان خود را به مدرسه دولتی می فرستند، برای بچه ها بسیار مهم است که در خارج از کشور به زبان انگلیسی صحبت کنند، و والدین اغلب بر پرستاران انگلیسی زبان تکیه می کنند تا پس از مدرسه و در روزهای چهارشنبه  از فرزندانشان مراقبت کنند، چرا که آنها نیاز به تمرین زبان اضافی دارند.

  • تدریس خصوصی به دانش آموزان دوره متوسطه و دبیرستان را به زبان انگلیسی

در اکثر مدارس دولتی، زبان انگلیسی ممکن است موضوع ارزشمندی نباشد، اما موسسات معتبر آموزش عالی نیاز به پذیرش سطح زبان عالی انگلیسی دارند. دانش آموزانی که در مدارس متوسطه و دبیرستان شرکت می کنند که می خواهند به بهترین کالج های فرانسه روند، کالج ملی کالج، علوم پائولی، کالج اکالی نرمال سوپریوری و تمام مدارس تجاری دیگر، باید به زبان انگلیس مسلط باشند تا در امتحانات قبول شوند. لازم به ذکر نیست که همه بچه های کالج که صدها هزار زبان انگلیسی هستند، کسانی هستند که مایل به تحصیل در کالج در کشور اصلی والدین خود باشند.

  • آموزش دانش آموزان دبیرستان دو زبانه برای SATs

آمریکایی هایی که در فرانسه زندگی می کنند و مایلند بچه های خود را به کالج در ایالات متحده بازگردانند، اغلب گزینه هایی برای آموزش SAT ندارند و شما می توانید از همان مدل کسب و کار برای پیدا کردن بچه ها برای آموزش SAT استفاده کنید. اگر نمره خوبی داشته باشید و به ویژه اگر به یک مدرسه نسبتا شناخته شده یا سطح بسیار عالی تحصیلی بروید، آگهی هایی در اطراف دبیرستان بچسبانید و با بعضی از انگلیسی زبانان شناخته ملاقات کنید تا چندین مشتری جدید پیدا کنید.

  • تبدیل شدن به یک کارآفرین اشتغال

آیا شما ساز موسیقی می نوازید؟ کد نویسی می کنید؟ ترجمه می کنید؟ اگر شما هر گونه مهارتی دارید که مردم می توانند شما را استخدام کنند، می توانید به عنوان یک کارآفرین کار کنید و یا برای دیگر کارآفرینان و کارفرمایان کار کنید. شما باید بعضی از تبلیغات را انجام دهید تا با خدمات شما آشنا شوند، با استفاده از آگهی های آنلاین یا تبلیغاتی در FUSAC یا در کلیسای آمریکایی، می توانید پول خود را با توجه به مهارت های خود به دست آورید.

شرایط کار دانشجویی در فرانسه محیط دانشگاه

در فرانسه، دانش آموزان خارجی که از طریق مهاجرت تحصیلی به فرانسه رفته اند نیز ممکن است در موسسه میزبان یا دانشگاه خود کار کنند. این قراردادهای کار برای دانشجویان حداکثر دوازده ماه از 1 سپتامبر تا 31 اوت طول می کشد. دریافت دانشجویان در آغاز سال تحصیلی، آموزش، فعالیت های فرهنگی یا ورزشی، کمک به دانش آموزانی که دارای معلولیت هستند و غیره، به طور کلی برای فعالیت هایی است که به فضای رفاه و جو اجتماعی در دانشگاه کمک می کند.

به منظور کمک به دانشجویان برای موفقیت و پیدا کردن کار پس از آن که دانشجویان در دانشگاه کار می کنند، به جدول زمانی و کلاس های خود را سازگار می شوند. به همین دلیل، دانشجویانی که در دانشگاه های فرانسه کار می کنند ممکن است از 1 سپتامبر تا 30 ژوئن بیش از 670 ساعت کار نکنند و از 1 ژوئیه تا 31 اوت بیش از 300 ساعت کار نمی کنند.

در حال انجام برنامه های مورد نیاز کارآموزی

به عنوان بخشی از آماده سازی برای برخی از مقاطع، دانش جویان باید یک کارآموزی انجام دهند. دانش جویان فرانسوی و خارجی طبق قوانین یکسان هستند؛ کارآموزی باید قراردادی باشد (امضا شده توسط استقرار و ساختار میزبان دانش آموز)، اگر کارآموزی بیش از دو ماه طول بکشد، به دانشجو باید 577.50 یورو در ماه (1 ژانویه 2018) پرداخت شود.

شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه

در صورتی که دانشجویانی که مایل به گرفتن کار تمام وقت در فرانسه پس از اتمام تحصیل در فرانسه هستند، باید وضعیت خود را تغییر دهید. و اگر تحصیلتان را به طور موثری تکمیل کرده و توانایی هایی که در تقاضا وجود دارد را دارا هستید (مثلا در تکنولوژی) این ممکن است که چشم انداز روشنی را داشته باشید.

اگر کار شغلی را پیدا کنید که حداقل 1.5 برابر بیشتر از پایین ترین حقوق قانونی را باشد، می توانید اجازه کار را از وزارت کار، استخدام و آموزش شغلی دریافت کنید. پس از آن می توانید با مدیر و ریاست محلی خود تماس بگیرید تا وضعیت شما از دانش جویی به کارمندی تغییر یابد و شما می توانید تمام روز کار کنید.

شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه
شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه

پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان می توانند در مدت کمتر از یک سال در فرانسه باقی بمانند تا به دنبال نوعی اشتغال و درخواست مجوز اقامت، در صورت موفقیت، باشند. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد (و یا دکترا) ممکن است، اگر آنها مایل به کار در فرانسه پس از اتمام تحصیل خود باشند، درخواست اصلاح در مورد ویزای دانشجویی خود، برای یک مجوز موقت اقامت 12 ماه (غیر قابل تجدید) اجازه به کار اشتغال برای اولین فعالیت است. در سال 2018، بیش از 90 درصد دانشجویان مهندسی قبل از فارغ التحصیلی شغلی را پیدا کرده بودند! متوسط دستمزد ناخالص برای اولین بار در فرانسه برای یک مهندس جوان – 36000 یورو در سال است.

بازهم فراموش نکنید که داشتن یک شغل در فرانسه آن هم هنگام تحصیل می تواند دانشجو را در هنگام جستجوی فرصت شغلی پس از فارغ التحصیلی ایمن کند. پس اگر در این زمینه سوالی دارید و میخواهید بدانید که شرایط از چه قرار است، با ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید تا شرایط زندگی در فرانسه را برای شما شرح دهیم.

سوالات متداول در مورد کار همزمان با تحصیل در فرانسه

1- در کنار تحصیل در فرانسه مجاز به چند ساعت کار در سال هستم ؟

دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا مانند دانشجویان هندی، می توانند تا سقف 964 ساعت در سال مشغول به کار گردند.

2- آیا می توانم در کنار تحصیل در فرانسه کار کنم؟

تمامی دانشجویان، از جمله دانشجویان زمینه های مختلف تحصیلی و زبان آموزان مجاز به انتخاب وضعیت کار در فرانسه خواهند بود.

3- آیا می توانم در کنار تحصیل در فرانسه برای کار در دانشگاه تقاضا دهم ؟

دانشجویان قادر خواهند بود تا جهت کار در دانشگاه خود نیز تقاضا ارسال نماید.

4- دانشجویان در فرانسه مجاز به چند ساعت کارپاره وقت در دانشگاه هستند؟

قرارداد کاری دانشگاهی از اول ماه سپتامبر الی 31 اگوست با سقف 670 ساعت کاری ( کار نمیه وقت ) خواهد بود.

5- دانشجویان در فرانسه مجاز به چند ساعت کارتمام وقت در دانشگاه هستند؟

از اول جولای الی 31 آگوست کار تمام وقت با سقف 300 ساعت خواهد بود.

6- حداقل دستمزد کار دانشجویی در فرانسه چقدر است؟

حداقل دستمزد ساعتی ۹.۷۶ یورو در ساعت ( جدا از مالیات ) می باشد. پس از کاستن مبلغ مالیات، میزان دستمزد ۷.۶۱ یورو در ساعت می‌باشد.

7- آیا در فرانسه بابت کارآموزی دانشجویان دستمزد پرداخت می شود؟

از سال 2015، هر کارآموزی که دو ماه و یا بیشتر طول می کشد باید دستمزد به دانشجو پرداخت شود.

8- از چه طریق می توانم از موقعیت های کاری دانشجویی در فرانسه آگاه شوم؟

اکثر دانشگاه ها اطلاعاتی درباره کاریابی های در دسترس ارائه می دهند، بنابراین به دانشگاه و یا اداره کاریابی خود اطلاع دهید. همچنین آژانس های تخصصی و وب سایت ها وجود دارد.

9- چه مشاغلی را در فرانسه می توان به عنوان کار دانشجویی در نظر گرفت ؟

  • پرستار کودک برای یک خانواده دو زبانه
  • تدریس خصوصی به دانش آموزان دوره متوسطه و دبیرستان را به زبان انگلیسی
  • آموزش دانش آموزان دبیرستان دو زبانه برای SATs
  • تبدیل شدن به یک کارآفرین اشتغال

10- طول قرارداد کار دانشجویان خارجی در فرانسه چه مدت است؟

این قراردادهای کار برای دانشجویان حداکثر دوازده ماه از 1 سپتامبر تا 31 اوت طول می کشد.

11- بابت کارآموزی به دانشجو چقدر پرداخت می شود؟

اگر کارآموزی بیش از دو ماه طول بکشد، به دانشجو باید 577.50 یورو در ماه (1 ژانویه 2018) پرداخت شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری