پنج روش جذاب و تضمینی مهاجرت به کانادا

پنج روش مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از کشور هایی است که سالیانه افراد زیادی را به عنوان مهاجر در کشور خود می پذیرد.‌ ایرانیان زیادی هم مقصد مهاجرت خود را کانادا در نظر می گیرند و با روش های مختلفی برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند. در کل می توان گفت حدود پنجاه روش برای مهاجرت به کانادا وجود دارد اما تمام راه ها مناسب نخواهد بود‌. هر فردی که متقاضی مهاجرت است، باید بر مبنای شرایط خود، روش مهاجرتی معتبری را انتخاب نماید و برای این روش اقدام کند.

برای این که متقاضی روند درستی را پیش بگیرد، توصیه می کنیم که به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه کند و با کسب اطلاعات دقیق و بیشتر، در جهت مهاجرت به کانادا اقدام نماید. ما در این مقاله قصد داریم ۵ روش جذاب و تضمینی مهاجرت به کشور کانادا را برای شما توضیح دهیم.

روش های جذاب و تضمینی مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا روش های بسیاری وجود دارد، از جمله این روش ها می توان به مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا، مهاحرت سرمایه گذاری و … اشاره نمود. هر کدام از این روش ها، روند مخصوص به خود را دارند و متقاضی باید با بررسی و مشورت دقیق، مسائل مهاجرتی خود را پیگیری نماید. ما از اولین مورد تضمینی، یعنی پذیرش تحصیلی کانادا آغاز می کنیم. توجه داشته باشید که اخذ ویزای کانادا در هر یک از این روش های مهاجرتی شیوه های خود را خواهد داشت.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

یکی از روش های مهاجرت به کشور کانادا، روش تحصیلی و اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد. بسیاری از دانشجویان ایرانی تمایل دارند تا برای پذیرش تحصیلی کشور کانادا اقدام کرده و ادامه تحصیلات خود را در این کشور زیبا و سر بگذرانند. دانشگاه های مختلفی در این کشور وجود دارد که از نظر رنکینگ جهانی جزو بهترین ها محسوب می شوند و برای ورود به این مراکز علمی و معتبر لازم است تا از رزومه تحصیلی قوی برخوردار باشید.

توجه کنید که هزینه تحصیل در کشور کانادا نسبت به برخی کشور ها بسیار بیشتر است اما در مقایسه با کشوری چون آمریکا، باز هم هزینه زندگی کمتر می باشد. دقت کنید که هزینه تحصیل تا پایان سال دوازدهم یعنی دیپلم متوسطه برای تمام افراد کاملا رایگان است. نکته مهم تر این که این هزینه برای همراهان و فرزندان افرادی که ویزای کار یا ویزای تحصیلی دارند هم کاملا رایگان خواهد بود. ویزای تحصیلی کانادا کاملا موقت است و افراد باید برای اقامت دائم اقداماتی را انجام دهند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرت تحصیلی به کانادا

دقت کنید که داشتن مدرک زبان انگلیسی یا زبان فرانسه برای افرادی که متقاضی تحصیل در رده های دانشگاهی هستند، لازم و ضروری است اما برای ویزای دانش آموزی این مدرک ضروری نمی باشد. برای اخذ ویزای تخصیلی در ابتدا شما باید با دانشگاه مقصد صحبت کرده و با ارائه مدارک خود از این دانشگاه پذیرش بگیرید.

توجه کنید که دولت کانادا و دانشگاه های این کشور، بسته به شرایط، بورسیه های تحصیلی را هم به دانشجویان ارائه می کند.  اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، توجه داشته باشید که علاوه بر هزینه های تحصیل، باید هزینه های زندگی شامل خورد و خوراک، مسکن یا خوابگاه، حمل و نقل، لوازم تحریر و … را نیز بپردازید. به همین دلیل است که زمان اخذ ویزا و ارائه مدارک شما باید گواهی تمکن مالی به سفارت ارائه کنید.

اگر رزومه قوی تحصیلی دارید، پیشنهاد می کنیم که برای اخذ بورسیه و فاند تحصیلی اقدام نمایید.

مهاجرت کاری به کانادا

یکی دیگر از روش های تضمینی مهاجرت به کانادا، مهاجرت به کانادا از طریق کار است. در این حالت، روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید برای مهاجرت خود اقدام نمایید. از جمله این روش ها می توان به مهاجرت به کانادا از طریق تخصص، خود اشتغالی، برنامه استانی و اکسپرس اینتری نام برد. شما می توانید بسته به توانایی خود یکی از این روش ها را انتخاب نمایید. برای مهاجرت کاری تخصصی شما باید تخصص و حرفه خاصی بلد باشید و از کارفرمایی در کشور کانادا پیشنهاد شغلی دریافت نمایید. توجه کنید که در پیشنهادات کاری اولویت با شهروندان کانادایی است. اما اگر تمایل ندارید با کارفرما ها کار کنید و یا خودتان قصد راه اندازی کسب و کاری دارید، بهتر این است که از طریق خود اشتغالی و کار آفرینی اقدام نمایید.

مهاجرت کاری به کانادا
مهاجرت کاری به کانادا

برنامه استانی نیز  مربوط به هر یک از ایالت ها یا استان های کانادا می باشد و به این صورت است که ایالت مذکور درخواست های شغلی خود را ارائه می دهد و شما می تانید برای آن اقدام نمایید. در حالت بعدی یعنی اکسپرس اینتری، شرایط کمی بهتر است و می توان گفت یکی از بهترین روش های مهاجرت کاری به کانادا می باشد. در این روش متقاضیان با توجه به شرایطی امتیاز بندی می شوند و بعد بین افراد قرعه کشی می شود.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های دیگر مهاجرتی به کانادا که افراد زیادی هم آن را انجام می دهند، مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری است که روشی تضمینی محسوب می شود. به عبارتی اگر فردی مشتاق مهاجرت به کانادا باشد، می تواند از طریق سرمایه گذاری به این مهم دست یابد. اما سرمایه گذاری در کانادا هم اصول و شرایط خود را دارد.  سرمایه گذاری در ایالت های مختلف کانادا هر کدام شرایط مخصوص به خود را دارد.

به طور مثال اگر شما تمایل داشته باشید در ایالت کبک سرمایه گذاری کنید باید شرایط آن را بدانید‌. تا قبل از سال ۲۰۱۸ برای سرمایه گذاری در این ایالت فقط مبلغ هشتصد دلار کافی بود اما پس از سال دو هزار و هجده این مبلغ به یک و دو دهم میلیون دلار افزایش یافت. البته شما باید ثابت کنید که دو میلیون دلار هم پشتوانه مالی دارید. از این روش شما می توانید اقامت دائم کانادا و پس از آن پاسپورت کانادایی دریافت نمایید. در این حالت سرمایه گذاری شما باید برای مدت پتج سال پول خود را در اختیار دولت کانادا قرار دهید. پس از پنج سال اصل پول بدون هیچ گونه سود یا کمبودی به شما باز خواهد گشت.

معمولا در این حالت تقاضا برای مهاجرت بسیار زیاد است، از این رو باید با متخصصان و کارشناسان در این زمینه مشورت کنید‌. البته برخی موسسات در کانادا هستند که با اخذ تنها ۳۶۰ هزار دلار و بدون سرمایه یک و دو دهم میلیون دلاری، اقامت سرمایه گذاری برای شما می گیرند. روش دیگری نیز موجود است که در استان بریتیش کلمبیا می باشد. در این روش شما باید با سیصد هزار دلار، مدرک آیلتس، مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و سابقه سه سال کارهای مدیریتی اقدام نمایید‌.

مهاجرت و اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

یکی از راه های اصلی و تضمینی مهاجرت به کانادا، مهاجرت و اقامت از طریق تولد فررند است. در این روش، زوج هایی که تمایل دارند اقامت کانادا داشته باشند و از هیچ روش دیگری امکان اقامت این کشور موجود نباشد، می توانند از این طریق اقدام کنند. البته باید توجه داشته باشید که همه کشور ها این قانون را ندارند. در کل بین کشور های مختلف دو قانون اصل خون و اصل خاک موجود می باشد.

طبق قانون اصل خون، حتما یکی از والدین کودک باید اهل همان کشور باشند تا فرزند متولد شده بتواند پاسپورت آن کشور را دریافت کند. اما قانون اصل خاک بر این شیوه است که هر فردی که در آن کشور به دنیا بیاید شهروند همان جا محسوب شده و پاسپورت آن کشور را دریافت می کند. کشور کانادا هم از قانون اصل خاک پیروی می کند. طبق این قانون هر فردی که در کشور کانادا به دنیا بیاید، پاسمورت کانادایی دریافت می کند و علاوه بر کودک، والدین او هم پاسپورت کانادایی می گیرند. قانون کانادا به گونه ای است که اگر کودکی در کشتی های کانادایی یا هواپیماهایی که از این کشور رفت و آمد دارند هم به دنیا بیاید، شهروند آن کشور محسوب می شود و پاسپورت کانادایی دریافت می کند.

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

یکی دیگر از روش های مهاجرت تضمینی به کانادا، روش استارت اپ است. این روشی جذاب برای مهاجرت به کانادا می باشد. ما در این بخش از مقاله قصد داریم این روش را برای شما ارائه کنیم. روش استارت اپ را کشور کانادا برای افرادی ارائه داده است که قصد دارند به کارآفرینی در این کشور بپردازند و افرادی را استخدام نمایند. ویزای استارت اپ شرایط خاصی دارد. اگر ایده مناسبی داشته باشید و بتوانید از طریق ایده خود سازمان های سرمایه گذار معرفی شده توسط اداره مهاجرت را راضی کنید، می توانید برای خود و خانواده تان ویزای استارت اپ بگیرید.

از این طریق شما قادر به اقامت دائم هم خواهید بود. اما نکته ای که بسیار مهم و قابل توجه است، این می باشد که شما در این روش اجازه سرمایه گذاری شخصی نخواهید داشت. این روش به گونه ای است که اگر شما در بیزنس و کار خود هم موفق نشدید، اقامت دائم شما و خانواده تان باطل نخواهد شد. در روش استارت اپ سالیانه دو هزار و هفتصد و پنجاه پرونده مورد بررسی قرار می گیرند.

مهاجرت استارت اپ
مهاجرت استارت اپ به کانادا

برای این که ویزای استارت اپ دریافت کنید باید اثبات کنید که طرح شما از جانب یکی از شرکت های سرمایه گذاری مورد پذیرش قرار گرفته است. حداقل سرمایه گذاری برای این ویزا در شرکت های مختلف متفاوت است. این میزان بین هفتاد و پنج هزار دلار تا دویست هزار دلار می باشد. در مرحله دوم باید مهارت زبان انگلیسی یا زبان فرانسه خود را ارائه کنید. در این حالت باید امتیاز کل شما در آزمون آیلتس ۵ و در آزمون تی ای اف پنج باشد.

شرط سوم این است که باید سرمایه کلی برای شش ماه اول زندگی در کانادا را برای تامین هزینه های اولیه خود و خانواده تان داشته باشید. این هزینه متفاوت از سرمایه گذاری اصلی شما در کشور کاناادا می باشد. دقت کنید که در این روش شما می توانید از دو حامی هم ساپورت مالی دریافت کنید. مجموع سرمایه گذاری هر دو موسسه برای شما نباید مبلغی فراتر از دویست هزار دلار شود. شرکت هایی که فرایند سرمایه گذاری را انجام می دهند کاملا معتبر هستند و لیست آن ها در سایت اداره مهاجرت کشور کانادا اعلام شده است. شما می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از این شرایط آگاه شوید.

سوالات متداول در ارتباط با پنج روش جذاب و تضمینی مهاجرت به کانادا

  1. آيا کانادا کشوری مناسب برای مهاجرت است؟

    بله کانادا یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت خصوصا مهاجرت و زندگی ایرانیان می باشد.

  2. از چه روش هایی می توان برای مهاجرت به کانادا اقدام نمود؟

    از جمله روش های مهاجرت به کانادا عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا، سرمایه گذاری در کانادا و … .

  3. چه روش هایی برای مهاجرت به کانادا تضمینی محسوب می شوند؟

    از جمله این روش ها می توان به سرمایه گذاری، کاری، تولد فرزند، تحصیلی و … اشاره نمود.

  4. آيا می توان با تولد فرزند در کانادا پاسپورت کانادایی دریافت نمود؟

    بله با تولد فرزند در کانادا امکان اخذ پاسپورت این کشور موجود می باشد.

  5. آيا مهاجرت تحصیلی به کانادا روشی مناسب برای حضور در این کشور است؟

    بله یکی از بهترین روش ها با داشتن رزومه ای مناسب تحصیل در کانادا است.

  6. آیا امکان دریافت ویزای همراه دانشجویی کانادا موجود است؟

    بله و اصولا همراه در ابتدا می تواند وارد این کشور شود.

  7. آيا مهاجرت کاری به کانادا روشی مناسب برای حضور در این کشور است؟

    یکی از بهترین روش ها در صورت اخذ قرار داد با کارفرمای کانادایی روش کاری می باشد.

  8. آيا سرمایه گذاری در کانادا روشی تضمینی برای مهاجرت به این کشور است؟

    بله در صورتی که با سرمایه گذاری قصد ورود به این کشور را دارید باید بدانید که این روش یکی  از بهترین روش های مهاجرت به کانادا است.

  9. شرایط مهاجرت سرمایه گذاری کانادا چگونه است؟

    مهاجرت سرمایه گذاری کاملا وابسته به ایالتی در کانادا است که قصد ورود به آن را دارید.

  10. شرایط لازم برای دریافت ویزای استارت اپ کانادا چیست؟

    شرایط لازم داشتن ایده خوب برای سرمایه گذاری و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی است.

  11. آيا برای تحصیل در کانادا می توان بورسیه تحصیلی دریافت نمود؟

    بله امکان دریافت بورسیه های تحصیلی کانادا موجود می باشد.

سخن آخر

مهاجرت به کانادا از روش های مختلفی امکان پذیر است و همان طور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم حدود پنجاه روش برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. اما تمامی این روش ها مناسب مهاجرت نیستند. شما برای مهاجرت به کشور کانادا باید قبل از هر چیزی شرایط خود را بررسی کنید و ببینید از کدام طریق می توانید راه مهاجرت و سفر به این کشور را راحت تر بپیمایید. ما در این مقاله به معرفی و بررسی پنج روش مهاجرتی تضمینی و جذاب به کشور کانادا پرداختیم. این روش ها در سال های اخیر کمک زیادی به مهاجرت افراد علاقه مند کرده است. با مطالعه دقیق روش های ارائه شده و مشورت با افراد آگاه و موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانید نتیجه مورد نظر خود را بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری