پذیرش از دانشگاه های کانادا

پذیرش از دانشگاه های کانادا

فرآیند ارسال درخواست پذیرش از دانشگاه های کانادا معمولا ساده و روشن است. بیشتر مراکز آموزش عالی کانادا برای درنظر گرفتن شما به عنوان یک کاندید اخذ تابعیت و اقامت کانادا برای تحصیل، به مدرک کامل دیپلم دبیرستان و در بعضی ایالت ها، گواهی کامل کردن 40 ساعت خدمات اجتماعی و کار داوطلبانه نیاز دارند.

شرایط درخواست پذیرش از دانشگاه های کانادا

وقتی که لیست کوتاهی از دانشگاه های هدف خود در کانادا فراهم کردید، قدم بعدی این است که با دفتر امور بین الملل دانشگاه های انتخاب شده در تماس باشید؛

این دفتر شما را در طول فرآیند ثبت نام راهنمایی خواهد کرد. شما باید برای هر دانشگاه و انیستیتو به صورت جدا تقاضا بفرستید چرا که در کانادا یک سیستم مرکزی درخواست ورود به دانشگاه وجود ندارد. برای این منظور می توانید با دفتر توسعه گران مهر تماس گرفته و از راهنمایی رایگان کارشناسان تلفنی ما بهره ببرید.

روند ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه های کانادا

فرآیند ارسال درخواست به دانشگاه های کانادا معمولا ساده و روشن است. بیشتر مراکز آموزش عالی کانادا برای درنظر گرفتن شما به عنوان یک کاندید، به مدرک کامل دیپلم دبیرستان و در بعضی ایالت ها، گواهی کامل کردن 40 ساعت خدمات اجتماعی و کار داوطلبانه نیاز دارند (این مساله ممکن است درباره ی دانشجویان بین المللی صدق نکند. به دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید).

ممکن است از دانشجویان خارجی خواسته شود که مدرکی مبنی بر مهارت های زبانی خود (در زبان انگلیسی یا فرانسه) ارائه کنند.

مدارک لازم جهت درخواست پذیرش از دانشگاه های کانادا

در بعضی از دانشگاه ها و تقریبا برای همه ی دانشجویان خارجی لازم است که همراه مدارک خود متنی نوشته شده بفرستید که در آن از انگیزه ی خود برای تحصیل در کانادا ، شرایط زندگی شخصی و تجربیات فردی خود صحبت کنید.

بقیه ی مدارک لازم عبارتند از: نامه های ارجاع و معرفی نامه ها، مثال هایی از فعالیت های خارج برنامه، گواهی خدمات اجتماعی،فعالیت های ورزشی و جزییات جوایز و بورسیه های دریافت شده.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و در بین دانشجویان بین الملل بسیار محبوب است. کانادا به عنوان یکی از رهبران آموزش عالی در جهان فرصتهای زیادی برای دانشجویان بین الملل ایجاد میکند. دامنه های اسکی استان بریتیش کلمبیا،شهرهای شلوغ کبک ،ونکوور،تورنتو و مونترال ، چمن زارهای خیره کننده استان مانیتوبا  و مردم محلی صمیمی ، کانادا همه اینها را دارد.

مطمئن شوید که تمام شرایط لازم را دارید

درخواست برای دانشگاه های کانادا به عنوان یک دانشجوی بین الملل یک شب اتفاق نمی افتد.شما باید حداقل از یک سال قبل از درخواست برنامه ریزی را شروع کنید. شرایط و الزامات دوره های مختلف را بررسی کنید و ببینید به چه مدارکی نیاز دارید. توجه داشته باشید که مواردی که برای دانشگاه  یک استان نیاز دارید کاملا متفاوت با استان دیگر است.

با این وجود، احتمالا برای همه دانشگاه ها به مدارک زیر نیاز دارید:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • صلاحیت تحصیلی
  • اثبات اینکه می توانید هزینه تحصیل را پرداخت کنید

برنامه تحصیلی و دانشگاه خود را انتخاب کنید.

شما رشته ای را انتخاب و برای آن درخواست می دهید اما برعکس انگلستان اگر بخواهید نظر خود را تغییر دهید در کانادا انعطاف پذیری بیشتری وجود دارد.

شما باید برای موسسه ای درخواست دهید که در لیست موسسات آموزشی تعیین شده (DLI ) قرار داشته باشد و شما بتوانید برای دریافت ویزای دانشجویی درخواست دهید. اطمینان داشته باشید که میخواهید در  آن دانشگاه تحصیل کنید زیرا هزینه های متفاوتی برای هر برنامه و هر دانشگاه وجود دارد.

آزمون زبان انگلیسی و یا فرانسه

احتمالا IELTS بهترین انتخاب برای آزمون زبان انگلیسی است و برای تمام کالج ها و دانشگاه های کانادا مورد قبول است. شما همچنین می توانید  آزمونهای کمبریج انگلیس(ADVANCE یا TOEFL ) را انجام دهید. اگر میخواهید در بخش فرانسوی زبان تحصیل کنید باید آزمون زبان فرانسه را بگذرانید . معمول ترین آزمون زبان فرانسه TEF است اما شما میتوانید آزمون های DELF ، DALF یا TCF را انجام دهید

برای دانشگاه درخواست دهید

همانطور که قبلا گفته شد، پروسه درخواست بین دوره ها و دانشگاه ها متفاوت است . بنابراین با دانشگاهی که میخواهید در آن تحصیل کنید ارتباط برقرار کنید آنها برای شما بسته های کاربردی ارسال می کنند که در آن روند درخواست توضیح داده شده است.

هزینه درخواست برای هر برنامه در هر دانشگاه بین حدودا 100 دلار کانادا( 78 دلار آمریکا) تا 250 دلار کانادا( 195 دلار آمریکا) است. متوجه شدید که هزینه درخواست بالاست پس مطمئن شوید که میخواهید در کدام دانشگاه تحصیل کنید و قبل از ارسال درخواست الزامات لازم را برآورده کنید. به طور کلی دانشجویان باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • تکمیل دوره کارشناسی در یک دانشگاه شناخته شده
  • داشتن سطح بالایی از موفقیت های تحصیلی در تحصیلات قبلی
  • نامه های مرجع قوی
  • نوشتن بیانیه ها
  • آزمون های استاندارد مثل آزمون سنجش توانایی تحصیلی(GRE) و آزمون پذیرش کارشناسی ارشد مدیریت(GMAT)
درخواست ویزای تحصیلی کانادا
درخواست ویزای تحصیلی کانادا

درخواست ویزای تحصیلی کانادا

شما میتوانید برای ویزا به صورت آنلاین یا به صورت حضوری در مرکز درخواست ویزای محلی درخواست دهید . شما باید برای درخواست 150 دلار کانادا( 117 دلار آمریکا) پرداخت کنید. شما باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  1. نامه پذیرش از دانشگاه های DLI
  2. پاسپورت
  3. اثبات اینکه می توانید هزینه های زندگی و تحصیل را پرداخت کنید.

اگر تصمیم دارید در کانادا تحصیل کنید، باید اجازه ی تحصیل در کانادا را کسب کنید که به شما ویزای دانشجویی کانادا را برای کل دوره ی تحصیلی تان اعطا خواهد کرد. اگر دوره ی آموزشی شما 6 ماه یا کمتر طول می کشد، به اجازه ی تحصیل در کانادا نیازی نخواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر به راهنمای ما برای “کسب ویزای دانشجویی کانادا” و تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا مراجعه کنید همچنین مشاورین موسسه آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه این کشور هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری