ویزای تحصیلی سوئد 2019

ویزای تحصیلی سوئد 2019

برای تمام برنامه های تحصیلی لیسانس در سوئد، شما می توانید از سیستم درخواست نامه آنلاین استفاده کنید. این سیستم در وب سایت Universityadmission.se قابل دسترس است و برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد 2019 می توانید از آن استفاده کنید؛ این درخواست نامه عمومی قابل استفاده برای تمام دانشگاه های دولتی در سراسر کشور است که پیشنهاد می کنم ادامه مطلب را در همین زمینه از موسسه حقوقی توسعه گران مهر مطالعه فرمائید.

ویزای تحصیلی سوئد 2019

به منظور واجد شرایط برای ویزای دانشجویی، چند شرایطی وجود دارد که باید انجام دهید. شما می توانید آنها را در زیر پیدا کنید: 

  1. برنامه تحصیلی دانشگاه که درخواست می کنید باید تمام وقت باشد.
  2. شما باید تایید کتبی داشته باشید که در فهرست دانشگاه های شناخته شده در سوئد است قبول شده اید. 
  3. به شما توصیه می شود اولین هزینه تحصیل را پرداخت کنید.
  4. اگر کمتر از یک سال ماندگار شوید، شما ملزم به داشتن بیمه جامع بهداشتی هستید.
  5. اعتبار گذرنامه شما باید حداقل شش ماه باشد.

زبان مورد نیاز برای تحصیل در سوئد

برای ویزای تحصیلی شما برای سوئد هیچ نیاز خاصی به زبان وجود ندارد. دانشگاه ها مستلزم اثبات مهارت زبان برای سوئدی یا انگلیسی می باشند، که بخشی از پذیرش موفقیت آمیز دانشگاه سوئد است. آژانس مهاجرت سوئد به سادگی خواهان پذیرش نامه دانشگاهی است. دانشگاه سوئد برنامه های تحصیلی را به زبان سوئدی و انگلیسی تدریس می کند. با این حال، اکثر برنامه های تحصیل در انگلستان برای دوره کارشناسی ارشد، دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در دسترس است. آزمون های زبان انگلیسی پذیرفته شده توسط دانشگاه های سوئد:

  1. تافل ( TOFEL)
  2. آیلتس ( IELTS) 
  3. کمبریج ( Cambridge )

تصمیم گیری در مورد ویزا شما از طریق ایمیل اعلام می شود و شما لازم است که قرار ملاقات و تصمیم گیری را جمع آوری کنید. مدارک لازم نیز به دانشگاه شما ارسال می شود. شما باید برای ویزای دانشجویی در اسرع وقت درخواست کنید زیرا زمان انتظار منظم حدود دو تا سه ماه است. هنگام درخواست ویزا در سفارت محلی، باید نسخه اصلی اسناد خودتان را نیز ارائه دهید. 

نکاتی درباره درخواست ویزا

  1. در صورت درخواست ویزای خود، باید مصاحبه ای انجام دهید.
  2. قرار ملاقات در سفارت برای برنامه ریزی مصاحبه انجام دهید ‌.
  3. به یاد داشته باشید که گذرنامه و کپی های اصلی مدارک خود را بیاورید.
پذیرش تحصیلی سوئد 2019
پذیرش تحصیلی سوئد 2019

پذیرش تحصیلی سوئد 2019

در این مقاله قدم به قدم فرایند پذیرش برای ورود به دانشگاه به شما ارائه شده است. شما می خواهید تحقیق کنید که کدام دانشگاه را برای حضور انتخاب کنید. یک بانک اطلاعات در وب سایت تحصیل در سوئد (Study in Sweden’s website) در دسترس وجود دارد. این یک موتور جستجو بسیار آسانی است که می تواند به شما در نوع برنامه تحصیلی مورد جستجوی تان کمک کند.

مانند بسیاری از سیستم ها، ترم های دانشگاهی در سوئد در پاییز و بهار شروع می شوند. اگر شما می خواهید دانشگاه را در پاییز شروع کنید، باید درخواست نامه خود را در نیمه ژانویه تکمیل کرده باشید (که ممکن است بر اساس دانشگاهی که می خواهید شرکت کنید متفاوت باشد؛ قبل از هر اقدامی با آنها به صورت دقیق بررسی کنید). شما اطلاعیه های پذیرش را در مارچ (ترم پاییز) یا نوامبر (ترم زمستان) دریافت می کنید؛ بنابراین می توانید بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

برای برخی از دانشگاه ها شما باید برای برنامه تحصیلی تان (رشته اصلی) به صورت جداگانه از درخواست نامه عمومی درخواست دهید. در صورت نیاز آنها یک ایمیل اطلاع رسانی / یا نامه اطلاع رسانی به شما ارسال می کنند. اگر شما درباره این مرحله مطمئن نیستید، می توانید اطلاعات بیشتری از وب سایت درخواست نامه عمومی یا از دانشگاهی که برای آن درخواست می کنید، کسب کنید. 

 به دلیل محبوبیت سیستم تحصیلی در سوئد و تعداد بسیار دانشجویان بین المللی که هر ساله برای ورود به برنامه تحصیلی در سوئد تلاش می کنند، ورود به دانشگاه در سوئد برای شما دشوار است. شما باید در کلاس های درس خود حضور عالی داشته باشید و پتانسیل بالایی در درخواست نامه خود نشان دهید. شما باید برای ورود به برنامه تحصیلی مورد انتخاب تان تلاش بسیاری داشته باشید، اما اگر این خواسته واقعی شما باشد، تلاش شما ارزش دارد.

هزینه تحصیلی سوئد 2019

هزینه تحصیل در سوئد برای شهروندان EU/EEA (اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا) و برای کسانی که دارای اجازه اقامت دائم در سوئد هستند، رایگان است. دیگران باید هزینه تحصیل رایج بین 80.000 و 140.000 SEK؛ 8.000 تا 15.000 EUR یا 9.000 تا 17.000 USD در سال را پرداخت کنند. همچنین هزینه درخواست نامه برای دانشجویان خارج از EU/EEA وجود دارد.

یکی از مهم ترین سوال هایی که باید قبل از رفتن برای تحصیل در خارج از کشور از خود بپرسید این است که هزینه زندگی چقدر است. در این بخش به بررسی چیزهایی پرداخته می شود که بر روی هزینه زندگی شما در سوئد و نحوه برنامه برنامه ریزی برای آن تاثیر می گذارد. تمام قیمت ها در این بخش به کرون سوئد (SEK) حساب شده اند و شما می توانید با استفاده از یک ماشین حساب به ارز کشور حساب کنید.

هزینه استاندارد یک دانشجو در سوئد در هر ماه به قرار زیر است:

  1. غذا: تقریبا 2000 SEK ؛(187.68 EUR) در ماه.
  2. مسکن: هرجا از 2000 SEK تا 4500 SEK ؛(187.68 EUR تا 422.28 EUR) در ماه، بستگی به مکان زندگی دارد.
  3. مراقبت های پزشکی: 250 SEK ؛(23.46 EUR)
  4. تفریح و مسافرت: 1200 SEK ؛(112.608 EUR)
  5. امکانات رفاهی (در صورت قابل اجرا بودن): 500 – 800 SEK ؛(46.92 – 75.072 EUR) با توجه به شرایط زندگی شما. اگر شما در خوابگاه زندگی می کنید، شامل شهریه یا چیز دیگری نمی شود و بودجه بین 6000 SEK و 9250 SEK ؛(563.04 EUR و 868.02 EUR) می شود، با توجه به مکان زندگی و کارهایی که هنگام تحصیل در سوئد انجام می دهید. 

بورسیه های تحصیلی سوئد 2019

  1. بورسیه های تحصیلی برای رشته های کارشناسی ارشد در سوئد برای شهروندان بالکان غربی
  2. بورسیه های موسسه سوئدی برای حرفه های جهانی
  3. بورسیه های کامل برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان با سابقه کار
  4. بورسیه های موسسه سوئدی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بالکان غربی و ترکیه
  5. بورسیه سوئدی _ ترکی برای مقطع دکترا و تحقیقات پس از دکترا
  6. بورسیه هایی برای دانشجویان دکترا و پس از دکترای ترکی به منظور تحقیق و پژوهش در سوئد
  7. بورسیه Visby Programme برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  8. بورسیه کامل برای تحصیل در سوئد برای دانشجویان روسی و منطقه Eastern Partnership

دانشگاه های سوئد بورسیه های تحصیلی متعددی به دانشجویان بین المللی به منظور تامین هزینه های تحصیل و زندگی اعطا می کنند. تعداد بورسیه های ارائه شده هر دانشگاه با یکدیگر متفاوت است. می توانید از طریق وب سایت دانشگاه های زیر درباره بورسیه های موجود و نحوه درخواست اطلاعات بیشتری کسب کنید:

  1. موسسه فناوری بلکینگ ( Blekinge Institute of Technology )
  2. دانشگاه صنعتی چالمرز (Chalmers University of Technology)
  3. دانشگاه دالارنا (Dalarna University)
  4. دانشگاه هالمستاد (Halmstad University)
  5. دانشگاه یونشوپینگ (Jönköping University)
  6. دانشگاه کارلستاد (Karlstad University)
  7. موسسه کارولینسکا (Karolinska Institutet)
  8. دانشگاه کریستینستاد (Kristianstad University)
  9. موسسه سلطنتی فناوری KTH یا (KTH Royal Institute of Technology )
  10. دانشگاه لینشوپینگ (Linköping University )
  11. دانشگاه لینه (Linnaeus University)
  12. دانشگاه فنی لولئو (Luleå University of Technology)
  13. دانشگاه لوند (Lund University)
  14. دانشگاه مالمو (Malmö University)
  15. دانشگاه مید سوئدن (Mid Sweden University)
  16. Mälardalen University
  17. دانشگاه علوم کشاورزی سوئد (Swedish University of Agricultural Sciences)
  18. دانشکده اقتصاد استکهلم (Stockholm School of Economics)
  19. دانشگاه استکهلم (Stockholm University )
  20. دانشگاه سودرتورن (Södertörn University)
  21. دانشگاه اومئو (Umeå University)
  22. دانشگاه بوراس (University of Borås)
  23. دانشگاه گوتنبرگ (University of Gothenburg)
  24. دانشگاه یوله (University of Gävle
  25. دانشگاه اسکود (University of Skövde)
  26. دانشگاه وست (University West)
  27. دانشگاه اوپسالا (Uppsala University)
  28. دانشگاه اربرو (Örebro University)

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان کشورهای مختلف:

منابع دیگر درباره اطلاعات بورسیه های تحصیلی Institute of International Education’s scholarship programme database و پورتال بورسیه (ScholarshipPortal ) می باشند. برخی از بورسیه ها برای اکثر دانشجویان کشورهای مختلف موجود می باشد. برخی از آنها عبارتند از:

  • Rotary International district و global grants
  • کمک هزینه های تحصیلی یونسکو (UNESCO Fellowships)
  • بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی Open Society Foundation
  • The World Bank Scholarship and Fellows Program
  • The Global Sustainable Electricity Partnership scholarships
  • Trendhim Scholarship
  • Educations.com بورسیه “Study a Master’s in Europe”

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی سوئد 2019

کپی صفحات اطلاعات شخصی پاسپورت که مدت اعتبار و مجوز اقامت در سایر کشورها( در صورت وجود) نیز در آن مشخص شده باشد. نامه پذیرش از دانشگاه که در آن پذیرش شما به عنوان دانشجوی تمام وقت ذکر شده باشد. در صورتی که برای مدرک دکترا درخواست داده اید، طول دوره آن نیز باید مشخص شود. کپی بیمه درمانی جامع در سوئد( اگر قصد تحصیل کمتر از یک سال را دارید.) در صورتی که دانشگاه یا کالج بیمه شما را پوشش دهند، این مورد اعمال می شود. صورت حساب بانکی که ثابت کند توانایی تامین هزینه های خود را در مدت اقامت دارید.

( حداقل 840 یورو در ماه یا 165 یورو در ماه در صورتی که هزینه غذا و مسکن شما رایگان باشد.) مدارک باید برای دوره تحصیل شما معتبر باشند و به زبان انگلیسی ترجمه شوند. همچنین اگر دانشحویان، بورسیه یا کمک هزینه ای را دریافت کرده اند و یا دانشجویان دکترا بورسیه تحصیلی یا شغلی برای تحقیقات داشته باشند، باید مدارک آن را ضمیمه کنند.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی سوئد 2019
مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی سوئد 2019

دریافت اقامت تحصیلی سوئد 2019

شهروندان غیر اروپایی برای تحصیل در سوئد به مجوز اقامت نیاز دارند و باید آن را از سفارت خانه محلی سوئد دریافت کنند. هزینه درخواست برای مجوز اقامت تحصیلی و مجوز کاریابی پس از تحصیل در سوئد 117 دلار است. دانشجویان برای دریافت مجوز تحصیلی باید دارای نامه پذیرش از دانشگاه، بیمه درمانی جامع و وجوه کافی برای تامین هزینه های خود باشند. در حال حاضر حداقل مبلغ مورد نیاز برای 10 ماه ( یک سال تحصیلی) حدود 940 دلار در ماه به علاوه هزینه اولین قسط که باید پیش از دریافت مجوز پرداخت شود، می باشد. در زمان درخواست باید وجوه کافی برای کل دوره تحصیل خود داشته باشید. در صورتی که از غذا و مسکن رایگان باشد یا از بورسیه استفاده کنید، هزینه مورد نیاز کمتر خواهد شد. لازم به ذکر است که باید سالیانه مجوز خود را تمدید کنید.

درخواست برای مجوز کار در سوئد 2019:

شهروندان اروپایی می توانند بدون هیچ گونه مجوزی در سوئد کار کنند. شهروندان غیر اروپایی برای کار در این کشور باید مجوز مربوطه را دریافت نمایند. کارفرمای سوئدی از جانب شما برای مجوز کار در آژانس مهاجرتی سوئد درخواست می دهد. در طول دوره تحصیل می توانید بدون محدودیت زمانی کار کنید. اما توصیه می شود همواره تحصیل خود را در اولویت قرار دهید تا نتایج و نمرات رضایت بخشی بدست آورید. اطلاعات فوق را مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در زمینه ویزای تحصیلی سوئد 2019 به شما ارائه کردند. در صورتی که سوالات دیگری دارید، می توانید از شماره های موجود در همین وبسایت استفاده برای بررسی مزایا و معایب تحصیل در سوئد کنید.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. با سلام و عرض ادب
    خانمی 38 ساله با کارشناسی حسابداری از دانشگاه دولتی و ارشد حسابرسی معدل 18/36 و ایلتس 5/5 اکادمیک و مقاله ای اس ای و گواهینامه کنفرانس بین المللی و دو نامه ریکامندیشن و و سی وی با سابقه کار بالای 10 سال در بیمه اسیا و 5 سال در پستهای مختلف مالی شرکتهای مختلف مهندسی هستم ایا ممکنه لطف کنید سریعترین راه مهاجرت به سوید رو بهم معرفی بفرمایید ؟ با تشکر مرسی

    1. سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید از طریق دوره های زبان اقدام نمایید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری