ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا 2019

ویزای ملی ایتالیا D برای سه ماه به بالا معتبر است. بنابراین می توانید در طول کل برنامه تحصیلی اقامت داشته باشید و ممکن است احتیاج داشته باشید هر سال ویزای خود را تمدید کنید. اگر می خواهید پس از اینکه دوره مهاجرت تحصیلی به ایتالیا خود را تمام کردید باز هم در ایتالیا بمانید، باید جهت ویزای متفاوت یا تجدید ویزای تحصیلی ایتالیا 2019 از طریق اداره مهاجرت درخواست دهید که این مسئله را مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در ادامه برای شما شرح خواهند داد.

شرایط ویزای تحصیلی ایتالیا 2023

ایتالیا پذیرای دانشجویان خارج از کشور جهت تحصیل میباشد اما آن ها نیاز دارند تا ویزا یا گذرنامه دانشجویی و تمام مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشد. به علاوه ممکن است نیاز باشد مدارک در ایستگاه پلیس محلی ثبت شود. مهمترین مسئله در رابطه با ویزا این است که اطمینان حاصل کنید که نوع مناسب آن را به همراه دارید. قبل از وارد شدن به دانشگاه مورد انتخابتان، وب سایت مربوط به آن دانشگاه را جهت اطلاعات بیشتر در مورد این که کدام ویزا را احتیاج دارید چک کنید. ثبت می‌تواند در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایتالیا انجام شود. همچنین جهت درخواست برای ویزای ملی ایتالیا D باید هزینه ایی به مبلغ ۵۰ یورو پرداخت کنید.

شما میتوانید قرار ملاقات را به طور مستقیم توسط سفارت ایتالیا در ایران (احتمالا از طریق تلفن) رزرو کنید. مدارک درخواست خود را به آنجا برده و بیومتریک خود را جمع آوری کنید. دانشجویان ایرانی ممکن است بخواهد بیومتریک ها را در طول پروژه درخواست ویزا تهیه کنند. اصولا بیومتریک های شما یک شناسایی اضافه می باشد که کشورها جهت مقاصد امنیتی از آنها استفاده می کنند(مانند اثر انگشت و عکسها) شما باید در مصاحبه ویزا در طول فرایند درخواست شرکت کنید.

زمانی که جهت ویزا درخواست می دهیم مهمترین چیزی که نیاز دارید این است که ثابت کنید که شما می توانید خودتان را در طول برنامه تحصیلی پشتیبانی کنید. برای ایتالیا نیاز دارند که شما ثابت کنید ۹۰۰ یورو در ماه یا از منابع خارجی یا هم اکنون در حساب بانکی‌تان موجودی دارید. دانشجویان ایرانی نیازی به اثبات این که می توانند انگلیسی را به اندازه کافی خوب صحبت کنند تا در دانشگاه های بین المللی ایتالیا تحصیل کنند ندارند. این مهارت های زبان شما را مطمئن می‌سازد که می‌توانید در کلاس ها موفق باشید و راهتان را در ایتالیا مدیریت کنید. دانشجویان ایرانی نیازی ندارند که قبل از وارد شدن به ایتالیا آزمایش پزشکی بدهند. همچنین نیازی ندارند یک حساب بانکی محدود ایجاد کنند. این نوع حساب بانکی مقدار پولی را که می توانید برداشت کنید محدود می‌کند و فقط به شما اجازه می دهد که زمانی که وارد ایتالیا می‌شوید به آن دسترسی داشته باشید.

شرایط تحصیل در ایتالیا 2023

سیستم دانشگاه های ایتالیا بسیار تخصصی و رقابتی است. در ایتالیا 42 دانشگاه دولتی ، 6 دانشگاه خصوصی، 3 دانشکده  فنی و 12 دانشگاه تخصصی وجود دارد. دانشجویان در ایتالیا در فضایی منحصر به فرد به تحصیل می پردازند و می توانند در کنار آن از هنر ، موسیقی، شراب سازی و غیره لذت ببرند. در زمان تحصیل در ایتالیا برای دوره های تخصصی ، باید زمینه های آموزشی خود را به اهداف شغلی نزدیک کنند.

دانشکده ها و دانشگاه ها ایتالیا بسیار تحت تأثیر فرهنگ هنر و علوم انسانی قرار دارند.  آکادمی هنرهای زیبای ونیز ، دانشکده موسیقی Cesare Pollini و دانشگاه پلی تکنیک باری، بیشتر بر مهارت های تکنولوژی و مهندسی فنی متمرکز هستند. گزینه های متعدد دیگری برای تحصیل در زمینه های مختلف وجود دارد.

شرایط تحصیل در ایتالیا 2019
شرایط تحصیل در ایتالیا 2019

شرایط اخذ پذیرش برای ویزای تحصیلی ایتالیا 2023

معمولا ترم اول هر سال تحصیلی در سپتامبر/ اکتبر آغاز و در ژانویه/ فوریه پایان می یابد. ترم دوم از فوریه یا ژانویه آغاز و در می یا اوایل جون پایان می یابد. دانشجویان پذیرفته شده معمولا بر اساس GPA رتبه بندی می شوند. توصیه می شود دانشگاه انتخابی خود را برای اطلاع از شرایط و حداقل نمره GPA بررسی کنید.

تحصیلات عالی در ایتالیا از مقطع کارشناسی (Laurea) آغاز می شود و به طور کلی طول دوره آن  3 سال است. به این مقطع ، اولین دوره نیز گفته می شود و اساس اکثر رشته ها این دوره می باشد. در رشته های این مقطع ، دانش حرفه تخصصی آموزش داده می شود و همچنین دانشجویان برای اصول و  متد های تخصصی عمومی آماده می شوند. پس از تکمیل مقطع کارشناسی ، دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کنند و تحصیلات خود را ادامه دهند و یا وارد بازار کار شوند. برخی از دانشگاه های ایتالیا علاوه بر ارائه رشته های کارشناسی ،  رشته هایی با مدت 5 _ 6 سال ارائه می دهند و پس از تکمیل این دوره به دانشجویان مدرک کارشناسی ارشد ( پیوسته) اعطا می شود. برای تکمیل دوره کارشناسی باید حدود 300 credit و برای دوره کارشناسی ارشد پیوسته باید حدود 360 credit کسب کرد. پذیرش در مقطع کارشناسی تنها پس از تکمیل دوره 12 ساله ابتدایی و متوسطه امکان پذیر است.

برای پذیرش در برخی از رشته های تخصصی مانند پزشکی ، معماری و مهندسی باید در آزمون ورودی شرکت کنید. شهروندان برخی از کشورها که می توانند پس از 10 یا 11 سال وارد دانشگاه شوند، باید در تمام آزمون های ضروری 2 سال باقی مانده  قبول شده باشند و واجد شرایط ورود به مقاطع آموزش عالی باشند.

شرایط زبان برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا

زبان آموزش در دانشگاه های ایتالیا انگلیسی و ایتالیایی است. با این حال اکثر رشته های کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی تدریس می شوند.  در برخی از دانشگاه ها، رشته ها به زبان ایتالیایی تدریس می شوند ، اما تکالیف و آزمون ها به زبان انگلیسی می باشد.

آزمون های زبان مورد قبول دانشگاه های ایتالیا

زبان ایتالیایی:

  • CILS – آزمونی که در ایتالیا در موسسات فرهنگی ایتالیایی برگزار می شود.
  • CELI – آزمونی که در ایتالیا در مراکز مورد تایید و همکار دانشگاه پروجا برگزار می شود.

زبان انگلیسی :

در صورتی که تمایل به ادامه تحصیل در رشته های به زبان انگلیسی را دارید ،باید مهارت زبان انگلیسی خود را اثبات کنید . آزمون های انگلیسی قابل قبول عبارتند از :

  • TOEFL
  • TOEIC
  • IELTS
  • C1 Advanced

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که زبان آموزش آنها انگلیسی بوده است ( حداقل 3 سال) ، از ارائه گواهی زبان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معاف هستند.

هزینه و طول دوره تحصیل:

شهریه و هزینه تحصیل با توجه به دانشگاه انتخابی متفاوت است. به طور کلی هزینه اکثر رشته ها بین 850 _ 1000 یورو در سال است. طول دوره کارشناسی 4 سال است که شامل  دروس اصلی و فوق برنامه های تحصیلی برای تکمیل دوره می شود. دوره ها بسیار تخصصی هستند و دانشجویان برای رشته انتخابی خود به خوبی آماده می شوند.

مدارک مورد نیاز پذیرش برای ویزای تحصیلی ایتالیا 2019
مدارک مورد نیاز پذیرش برای ویزای تحصیلی ایتالیا 2019

مدارک مورد نیاز پذیرش برای ویزای تحصیلی ایتالیا 2023

 

برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های ایتالیا ، شرایط و مدارک مختلفی مورد نیاز است.

  • مقطع کارشناسی:

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های ایتالیا باید دوره متوسطه خود را تکمیل و گواهی دیپلم دبیرستان را اتخاذ کرده باشید. همچنین اثبات مهارت زبان ایتالیایی نیز مورد نیاز است .

  • مقطع کارشناسی ارشد :

دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید دارای مدرک کارشناسی یا معادل آن باشند. علاوه بر این،  در هنگام درخواست رشته مورد نظر باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  1. مدارک شناسایی
  2. رونوشت آموزشی مدارک تحصیلی پیشین
  3. معرفی نامه
  4. بیانیه شخصی
  5. اثبات مهارت زبان ( انگلیسی یا ایتالیایی ، با توجه به زبان آموزش )

مقطع دکترا :

دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکترا باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن باشند. متقاضیان برای تحصیل در ایتالیا 2019 در برخی از دانشگاه های ایتالیا باید پروپوزال تحقیقاتی خود را نیز ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه اقدام، بهتر است از تجربه مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بهره ببرید.

مقالات مرتبط

4 پاسخ

  1. با سلام با فرض رزومه قوی بنده و اینکه دانشگاه مقصد مثلا پادووا ایتالیا به مدرک زبان احتیاج ندارد.
    بنده بدون مدرک زبان برای مقطع دکترا اگر از دانشگاه پذیرش بگیرم ایا بدون مدرک زبان میتوانم ویزا بگیرم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه بدون ارائه مدرک زبان شانس شما برای اخذ ویزا بسیار پایین می آید.

  2. با سلام من کارشناس ارشد زیست با معدل 18 از دانشگاه ازاد کرج ایا میتوانم برای ادامه بورسیه بگیرم (phd)؟
    در ضمن مدت 2 سال است در مرکز باز ساختی بوست مشغولم (سلول درمانی)
    رشته مورد نظر برای ادامه، بیولوژی هست.
    ممنون از راهنمایی شما.

    1. سلام
      بورسیه های تحصیلی دکترا دردانشگاه های ایتالیایی در حال حاضر امکان پذیر است و منوط به پیشینه تحصیلی قوی شما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری