شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای ورودی سپتامبر ۲۰۲۰ به دلیل کرونا

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای ورودی سپتامبر ۲۰۲۰ به دلیل کرونا

در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای ورودی سپتامبر ۲۰۲۰ به دلیل کرونا بپردازیم. همان طور که می دانید ویروس کرونای جدید با نام کووید نوزده به دلیل همه گیر شدن، شرایط پیچیده ای را در کل دنیا به وجود آورده است. این ویروس که از شهر ووهان چین شروع شد به سرعت کل دنیا را فرا گرفت. فراگیری این ویروس تاثیر بسیار زیادی بر شرایط زندگی جوامع مختلف گذاشته است. از جمله این تاثیرات می توان به مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، علمی و … اشاره نمود. در این میان بیشترین تاثیر بر مسائل اقتصادی بوده است. اما یقینا مسائل علمی نیز بسیار تحت تاثیر قرار گرفته. تعداد زیادی از دانشجویان برای تحصیل در کشور های دیگر اقدام کرده بودند و قصد مهاجرت تحصیلی به کشوری جدید را داشتند و شیوع ویروس کرونای جدید با نام کووید نوزده این روند را به تعویق انداخته است. پس می توان گفت که تاثیر این بیماری بر جامعه علمی نیز بسیار زیاد بوده است. کشور ایتالیا هم از این قاعده مستثنی نبوده.

برای مهاجرت به کشور ایتالیا علاوه بر روش مهاجرت تحصیلی به ایتالیا روش های مختلف دیگری هم وجود دارد که هر کدام بنا به شرایط افراد متغیر هستند. در حقیقت مهاجرت به ایتالیا را می توان با روش هایی مانند مهاجرت کاری به ایتالیا، مهاجرت سرمایه گذاری به ایتالیا، مهاجرت از طریق تولد فرزند در ایتالیا، ازدواج با تبعه ایتالیایی و … نیز در نظر داشت. با توجه به شیوع ویروس کرونا و پیچیده تر شدن شرایط مهاجرتی، ما توصیه می کنیم که به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. مراجعه به این موسسه باعث می شود تا بتوانید از جدید ترین اطلاعات آگاهی پیدا کنید. برای مراجعه به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی می توانید از شهر های مختلف اقدام نمایید. از جمله می توانید به نمایندگی های ما در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای ورودی سپتامبر ۲۰۲۰ به دلیل کرونا

همان طور که گفتیم، شیوع ویروس کرونای جدید با نام کووید نوزده در کشور های مختلف باعث شده است تا مشکلاتی برای جوامع گوناگون پیش بیاید. در این میان مشکلات تحصیلی و تعطیلی دانشگاه ها نیز باعث بروز مشکلاتی در این زمینه شده است. دانشجویان بسیاری به دلیل شیوع ویروس کرونای جدید با نام کووید نوزده با توجه به تعطیلی دانشگاه ها و سفارت ها در زمینه ادامه تحصیلات خود و اخذ ویزای تحصیلی دچار مشکل شده اند. اما برای سال تحصیلی دو هزار و بیست میلادی و با توجه به کنترل شرایط شیوع ویروس کرونای جدید، اقداماتی در زمینه تحصیلی صورت گرفته است. در ادامه به بررسی این اقدامات برای کشور ایتالیا و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می پردازیم.

آشنایی با کشور ایتالیا جهت اخذ ویزای تحصیلی

برای این که بتوانیم به راحتی جهت تحصیل در ایتالیا اقدام کنیم و زندگی در ایتالیا را با شرایط بهتری تجربه کنیم، لازم است تا با این کشور و شرایط عمومی آن آشنایی پیدا کنیم. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی شرایط عمومی این کشور بپردازیم. جمهوری ایتالیا که با نام ایتالیا شناخته می شود، کشوری با قدمت بالا و تاریخی در اروپای جنوبی است که پایتخت آن شهر رم می باشد. کشور ایتالیا کشوری پیشرفته و دارای اقتصادی بسیار قوی است تا جایی که رتبه هشتم از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.

ایتالیا که مساحتی به اندازه سیصد و یک هزار و سیصد و چهل کیلومتر مربع دارد، دارای جمعیتی بالغ بر شصت میلیون نفر می باشد و مردم در این کشور به زبان ایتالیایی صحبت می کنند. زندگی در ایتالیا با توجه به شرایط اقتصادی بسیار مناسب برای دانشجویان و کسانی که قصد کار در ایتالیا را دارند به لحاظ هزینه زندگی در ایتالیا بسیار مناسب می باشد. واحد پول در این کشور نیز یورو می باشد و ایتالیا جرو اتحادیه اروپا است.

آشنایی با کشور ایتالیا جهت اخذ ویزای تحصیلی
آشنایی با کشور ایتالیا جهت اخذ ویزای تحصیلی

شرایط خاص برنامه های تحصیلی در ایتالیا با شیوع ویروس کرونا

پس از شوک انتشار سریع و شیوع ویروس کرونای جدید با نام کووید نوزده ممکن است این نگرانی برای شما به عنوان متقاضی مهاجرت تحصیلی به ایتالیا به وجود آمده باشد که امسال نتوانید در خارج از کشور خود به تحصیل بپردازید. بگذارید در ابتدای راه بگویم که شما تنها نیستید! گروه زیادی از دانشجویان این مشکل را داشته اند و با این مسئله مواجه شده اند. اگر چه اوضاع و شرایط در حال حاضر به نظر عالی نمی رسد، اما ما شما را به این مسئله تشویق می کنیم که چشم خود را به آینده بیاندازید و از تحصیل خود چشم پوشی نکنید. شما فقط می بایست با کمک کارشناسان مسئله مهاجرت برای چند ماه آینده خود به درستی برنامه ریزی کنید.

ما نوصیه می کنیم که روند درخواست خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا ادامه دهید. اما اگر در گذشته تصمیم به تحصیل در ایتالیا داشته اید، به این معنی است که شما مراحل درخواست خود را از گذشته آغاز کرده اید. در حقیقت ممکن است به این نکته رسیده باشید که در سال تحصیلی دو هزار و بیست میلادی با توجه به شیوع ویروس کرونا با مشکل مواجه می شوید اما آغاز سال تحصیلی دو هزار و بیست میلادی در ایتالیا هنوز نرسیده و یقینا برای شما از بین نخواهد رفت.

در حقیقت کلاس های دانشگاهی در ایتالیا نیز مانند بیشتر کشور های جهان معمولا از ماه سپتامبر یا اکتبر شروع می شود. اگر چه تخمین شرایط حضور ویروس کرونا ما را از شرایط تحصیلی مطمئن نمی کند اما با توچه به پیشگیری ها و کنترل های صورت گرفته در این دوران، می توان گفت که شرایط تا حدودی بهتر شده است. پرواز ها از سرتاسر جهان شروع به کار کرده اند و تا حدودی سفارت ها فعالیت خود را آغاز نموده اند. خوب است بدانید که برخی از دانشگاه ها در حال حاضر هنوز با برنامه های آنلاین هم دانشجو می پذیرند.

با این وجود طبق برنامه ریزی های اعمال شده، دانشگاه ها دقیقا تحت تاثیر وضعیت دانشجویان قرار دارند و آن ها مهلت برنامه و ثبت نام را متناسب با تغیبرات در برنامه سال تحصیلی تنظیم می کنند. با توجه به این که در حال حاضر اطلاعات مختلف زیادی در رسانه های درباره انتشار و شیوع ویروس کرونا در جریان است، مطمئن شوید که درباره انتشار ویروس کرونا از منایع رسمی مانند سارمان بهداشت جهانی اطلاع کسب می کنید. از این رو تقریبا می توانید در ارتباط با شرایط تحصیلی در ایتالیا در سال دو هزار و بیست میلادی مطمئن باشید.

دانشگاه های ایتالیایی چگونه به درخواست شما در زمان کرونا پاسخ می دهند؟!

با توجه به این که در بخش قبلی مقاله به بررسی شرایط تحصیلی پرداخیتم، در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با این سوال صحبت کنیم که دانشگاه ها و موسسات ایتالیایی در این زمان چگونه به شما پاسخ های لازم را می دهند. ممکن است شما ندانید که در این دوران موسسات و دانشگاه های ایتالیا چه پاسخی به شما می دهند؟! برای دسترسی به این موضوع ما را در ادامه این بخش دنبال کنید.

از آن جا که بیشتر دانشگاه ها به دلیل شیوع ویروس کرونای جدید با نام کووید نوزده، عملکرد ها و استراتژی های خود را به طرز چشمگیری تغییر داده اند، اما بسیار مهم است که بخش آموزش عالی برای همکاری و به اشتراک گذاری ایده ها در کنار هم باشند و به دانشجویان کمک کنند. دکتر اگینو گاودیو که یک محقق پزشکی و مدیر دانشگاه ساپینزا رم که یکی از بزرگ ترین دانشگاه ها در ایتالیا و کل اروپا است، در این باره می گوید که بیش از صد و چهل و هفت دانشجو برای تحصیل حضوری در ایتالیا ثبت نام کرده اند. این استاد درباره شرایط تحصیل در دانشگاه های ایتالیا و شرایط پاسخگویی به دانشجویان می گوید که دانشگاه های ایتالیا در تلاش هستند به جهت رسیدگی به شرایط دانشجویان ابزار ها و روش هایی جایگزین برای تدریس دانشجویان در شرایط اورژانسی ارائه دهند.

وی دلیل این امر را در عدم کنترل ویروس کرونا دانست و ذکر کرد که شرایط قرنطینه برای پیشگیری و بهبود شرایط بهتر است. در این زمینه پزشکان، استانید دانشگاه ها و محققان سهم اساسی و عظیمی دارند. این استاد در ارتباط با دانشگاه ساپینزای رم و برخورد با دانشجویان در شرایط شیوع ویروس کرونای جدید با نام کووید نوزده این چنین می گوید: دانشگاه ما به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور در شهر رم و به دلیل اینکه یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپاست با ثبت نام آنلاین دانشجویان و بررسی ساختار ها یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا در صدر پیگیری بحران سلامت در زمینه شیوع ویروس کرونای جدید با نام کووید نوزده قرار داشته است. ساپینزا همانند سایر دانشگاه های ایتالیا پیوسته با دانشجویان خود ارتباط برقرار کرده است.

دانشگاه های ایتالیایی چگونه به درخواست شما در زمان کرونا پاسخ می دهند؟!
دانشگاه های ایتالیایی چگونه به درخواست شما در زمان کرونا پاسخ می دهند؟!

این دانشگاه وب سایت و شبکه های اجتماعی خود را به روز می کند و اخبار نهادی مربوط به شیوع ویروس و اقدامات مقابله با اثرات آن را تحت نظر دارد. دانشگاه های اروپا با در اختیار قرار دادن شرایط مروبط به ویروس کرونا و شیوع این ویروس همراه با تاثیرات آن بر دانشگاه و روند آموزشی، تمام سعی خود را برای به روز رسانی اطلاعات کرده اند. با توجه به شرایط موجود ممکن است در ابتدای سال تحصیلی جدید نیز برخی از کلاس ها به صورت آنلاین و در بستر اینترنت انجام شود. همچنین پایان نامه ها و مراسم فارغ التحصیلی نیز به صورت آنلاین انجام می شود تا حتی در حال حاضر نیر دانشگاه های ایتالیا بهترین خدمت را به دانشجویان خود ارائه دهند.

روند پذیرش دانشگاه های ایتالیا در زمان وشیوع ویروس کرونای جدید

در این بخش از مقاله نکات مهمی را در ارتباط با روند پذیرش از دانشگاه های ایتالیا در زمان شیوع ویروس کرونای جدید با نام کووید نوزده می پردازیم. با توجه به شرایط موجود و بررسی این نکته که امکان ثبت نام وجود دارد در ابتدای راه می بایست برای آزمون های خود اقدام کنید.

بهتر این است که برای آزمون های زبان و یا آزمون جی آر ای امادگی لازم را پیدا کنید تا بتوانید روند تحصیلی را پیش ببرید. شروع سال تحصیلی جدید در سال دو هزار و بیست میلادی در ایتالیا در تاریخ اول سپتامبر سال دو هزار و بیست میلادی اعلام شده است. گرچه تمام تاریخ های مربوط به آزمون ها با تعویق مواجه شده است. با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در صورت عدم کنترل ویروس  و یا یافتن راه و واکسن برای درمان ویروس کرونا، کلاس های درسی به صورت موقت به طور آنلاین برگزار خواهد شد.

افرادی که متقاضی پذیرش دررشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ایتالیا برای تحصیل پزشکی در ایتالیا، دندانپزشکی در ایتالیا و داروسازی هستند، می بایست مدارک خود را تا پایان ماه آوریل ارسال نمایند. افرادی که متقاضی پذیرش دکتری در رشته های مختلف تحصیلی در ایتالیا هستند و یا بورسیه تحصیلی ایتالیا را در حالت فول اسکولارشیپ دریافت کرده اند، می بایست مدارک خود را حداکثر تا بیست و پنجم ماه آوریل تحویل دهند. تاریخ تحویل مدارک به سفارت ها نیز بست به شرایط هر سفارت به افراد اعلام می گردد.

سوالات متداول در ارتباط با شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای ورودی سپتامبر ۲۰۲۰ به دلیل کرونا

  1. آیا ایتالیا کشوری مناسب برای زندگی و تحصیل است؟

    بله ایتالیا یکی از کشور های پیشرو در زمینه فعالیت های اقتصادی و علمی است از این رو برای تحصیل و زندگی مکان مناسبی می باشد.

  2. زبان رسمی مردم ایتالیا چیست؟

    مردم ین کشور به زبان ایتالیایی صحبت می کنند.

  3. آیا در زمان شیوع ویروس کرونا دانشگاه های ایتالیا تحت تاثیر قرار گرفتند؟

    بله همانند کل دنیا این دانشگاه ها به تعطیلی رفتند و تمامی کلاس ها به صورت آنلاین برگزرا شدند.

  4. اقدامات دانشگاه های ایتالیا در زمان ویروس کرونا چه بوده؟

    این دانشگاه ها با برگزاری کلاس ها در بستر اینترنت شرایط مناسبی را برای دانشجویان به ارمغان آورده اندو

  5. آیا امکان تحصیل در ایتالیا برای سال ۲۰۲۰ میلادی موجود است؟

    بله با توجه به شرایط موجود باز هم امکان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا برای سال جدید موجود است.

  6. آیا تاریخ تحویل مدارک به سفارت ایتالیا در پی شیوع کرونا مشخص است؟

    خیر این تاریخ بستگی به شرایط سفارت خانه ها در زمینه شیوع ویروس کرونا دارد.

  7. متقاضیان پذیرش تحصیلی زیر شاخه های پزشکی ۲۰۲۰ میلادی در ایتالیا چه زمانی باید مدارک را تحویل دهند؟

    این افراد می بایست تا پایان ماه آوریل مدارک خود را تحویل دهند.

  8. تاریخ تحویل مدارک بورسیه تحصیلی ایتالیا ۲۰۲۰ چه زمانی است؟

    این تاریخ حداکثر تا بیست و پنجم ماه آوریل می باشد.

  9. آیا ارتباط دانشگاههای ایتالیا با دانشجویان در زمان شیوع کرونا مناسب بوده است؟

    بله این دانشگاه ها از طریق وب سایت های خود و در بستر اینترنت ارتباط خود را با دانشجویان حفظ کرده اند.

  10. آيا دانشگاه های ایتالیا به صورت آنلاین پذیرش دانشجو دارند؟

    بله با توجه به شیوع ویروس کرونای جدید دانشگاه های ایتالیا به صورت آنلاین پذیرش و کلاس دارند.

  11. کلاس های درسی در ایتالیا در سال ۲۰۲۰ میلادی از چه تاریخی شروع می شود؟

    کلاس های درسی معمولا از ماه سپتامبر یا اکتبر مانند خیلی دیگر از کشور های دنیا در ایتالیا آغاز می شود.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری