هزینه خوابگاه دانشجویی در ایتالیا

هزینه خوابگاه دانشجویی در ایتالیا

مسکن و هزینه خوابگاه دانشجویی در ایتالیا اغلب توسط دفتر دانشگاه برای دانشجویان بین المللی مدیریت می شود. این دفاتر مسکن، اطلاعات مربوط به اجاره آپارتمان ها را فراهم می کنند، که عموما ارزان تر از هزینه برای یافتن مسکن در بازار خصوصی ایتالیا هستند. این امری رایج است که دانشجویان به جای کل آپارتمان، یک اتاق را اجاره کنند.

شرایط و هزینه خوابگاه دانشجویی در ایتالیا

ایتالیا مکانی عالی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است و به طرز شگفت آوری، زندگی و تحصیل در ایتالیا هزینه های زیادی دربر ندارد. شما می توانید تحصیلات عالی در یکی از مشهورترین دانشگاه های جهان را بدست آورید و همچنین برخی از معروف ترین جاذبه های تاریخی و فرهنگی را ببینید که همگی در قیمت های بسیار مقرون به صرفه هستند. اجاره بهای خوابگاه در ایتالیا در شهرهای بزرگ گران تر است و با توجه به اندازه و موقعیت مکانی می تواند از 300 تا 600 دلار در ماه باشد.

اقامت در ایتالیا

برای دانشجویانی که مایل به ترتیب اقامت ایتالیا هستند، خانه های اجاره ای در روزنامه های محلی نمایش داده می شوند. با صرف هزینه ای، اطلاعات مسکن را همچنین می توانید در آژانس های املاک و مستغلات پیدا کنید. حداقل دوره اجاره برای اکثر مسکن در ایتالیا یک سال است، اما اقامت در ایتالیا از طریق تحصیل در اتاق های مبله معمولا برای دوره های کوتاه تر در دسترس است. هزینه های عمومی زندگی در شهرهای مانند میلان و رم نسبت به مناطق روستایی بسیار بالاتر است.

اقامت در ایتالیا

هزینه های اقامت و تحصیل در ایتالیا

حمل و نقل عمومی در ایتالیا راحت ترین راه برای سفر دانشجویان است. هزینه بلیط به طور منظم در حدود € 1.50 (بلیط یک طرفه شهر است که 90 دقیقه طول می کشد). اگر شما زیر 26 سال دارید می توانید Abbonamento Mensile Studenti را خریداری کنید، که 21 یورو هزینه دارد و یک ماه طول می کشد. به طور متوسط، نرخی که دانشجویان برای مسکن با توجه به نوع مسکن هزینه های زیر را می پردازند:

  • دانشجویانی که تنها زندگی می کنند: 400 یورو / ماه
  • دانشجویانی که در محل اقامت دانشجویی زندگی می کنند: 250-300 یورو در ماه
  • دانشجویان با شریک زندگی/ فرزند: حدود 200 یورو در ماه
  • یک وعده غذایی در رستوران هزینه ای حدود 6 تا 10 یورو دارد. در حالی که آشپزی در خانه نسبتا مقرون به صرفه است.
  • دانشجویان نیز باید سایر هزینه ها مانند قبض تلفن، اینترنت، فعالیت های اجتماعی، کتاب ها و سایر وسایل آموزشی را در نظر بگیرند.

تحصیل و زندگی در ایتالیا چگونه است؟ برای دریافت جواب این سوال بهتر است که با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری