نحوه ثبت نام لاتاری آمریکا

نحوه ثبت نام لاتاری آمریکا

هر ساله، 50،000 ویزای مهاجر با اقامت (گرین کارت) در قرعه کشی که توسط وزارت امور خارجه آمریکا انجام می شود، به افراد از ملل و اقوام مختلف اعطا می شود. قرعه کشی گرین کارت، برنامه رسمی مطابق بند 203 قانون مهاجرت و ملیت این کشور است. اگر از طریق این برنامه یک گرین کارت دریافت کنید، شما و خانواده تان قادر به زندگی و کار دائمی در آمریکا خواهید بود. جالب است نه؟! پس در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر با ما همراه باشید تا شما را از آنچه که لازم است درباره نحوه ثبت نام لاتاری آمریکا بدانید، مطلع کنیم.

نحوه ثبت نام لاتاری آمریکا

در این بخش از وب سایت روند ورود (که همچنین “ثبت نام” نامیده می شود) را برای برنامه ویزای مهاجرتی گوناگونی (Diversity Immigrant Visa (DV) Program) توضیح می دهد، که اولین گام برای پیگیری ویزای مهاجرت گوناگونی است. مراحل اضافی در صفحات بعدی گنجانده شده است و در نمودار جریان تصویری در بالا نمایش داده می شود.

بند 203 (ج) قانون مهاجرت و تابعیت (INA) طبقه ای از مهاجران معروف به “گوناگونی مهاجران” را از کشورهایی با میزان مهاجرت از نظر تاریخی کم به ایالات متحده فراهم می کند. تعداد محدودی ویزا در هر سال مالی در دسترس است. DV ها در شش منطقه جغرافیایی توزیع می شوند و هیچ کشور واحدی نمی تواند بیش از هفت درصد DV های موجود را در هر سال دریافت کند.

برای لیستی از کشورها / مناطق براساس منطقه ای که افراد بومی آنها واجد شرایط DV-2020 و DV-2019 هستند، لطفاً به دستورالعمل های DV مراجعه کنید.  شرایط برنامه DV توسط قانون مهاجرت ایالات متحده تعیین می شود. اگر قصد ثبت نام در برنامه DV را دارید، حتما شرایط این نوع ویزا را با دقت بررسی کنید.

توجه: هیچ هزینه ای برای ثبت نام در برنامه DV وجود ندارد.

ارائه ورودی

مدت زمان محدودی وجود دارد که در طی آن می توانید در هر سال مالی برای برنامه ویزای مهاجرتی گوناگونی(DV) ثبت نام کنید. هر سال، وزارت امور خارجه دستورالعمل های دقیقی را برای ورود به برنامه DV منتشر می کند. این دستورالعمل ها شامل تاریخ ثبت نام هستند، که در طی آن می توانید وارد شوید. همه ورودی ها باید در دوره ثبت نام مشخص شده باید به صورت الکترونیکی در وب سایت الکترونیکی ویزای گوناگونی (E-DV) به نشانی www.dvlottery.state.gov ارسال شوند. هیچ ورودی با دیرکرد یا ورودی کاغذی پذیرفته نیست. این قانون در هر دوره ثبت نام فقط یک ورودی برای هر شخص را امکان پذیر می کند. وزارت امور خارجه برای شناسایی چندین ورودی از فناوری پیشرفته استفاده می کند. اگر بیش از یک ورودی ارسال کنید، رد صلاحیت می شوید.

راهنمایی های دقیق برای تکمیل فرم ورود آنلاین در دستورالعمل DV گنجانده شده است. لطفاً این ویدیو را برای آشنایی با برنامه ویزای گوناگونی، و راهنمایی گام به گام برای کمک به شما در ارسال ورودی مشاهده کنید. (توجه: در فرم ورودی DV-2020 تغییرات جزئی انجام شده است، اما دستورالعمل های ارائه شده در فیلم هنوز معتبر است.)

پس از ارسال یک ورودی کامل، صفحه تأیید حاوی نام خود و یک شماره تأیید منحصر به فرد را مشاهده خواهید کرد. این صفحه تأیید را برای سوابق خود چاپ کنید. بسیار مهم است که شماره تأیید خود را حفظ کنید. این تنها راهی است که می توانید وضعیت ورود خود را بررسی کنید، و برای انتخاب دستورالعمل های بیشتر یا برنامه ریزی مصاحبه برای ویزا در صورت انتخاب به آن نیاز خواهید داشت.

هیچ هزینه ای برای ثبت نام در برنامه DV وجود ندارد. از شما خواسته می شود که بدون دریافت “مشاور ویزا”، “نماینده ویزا” یا هر فرد دیگری که برای کمک به شما است، فرم ورود خود را تکمیل کنید. اگر شخص دیگری به شما کمک می کند، باید هنگام ورود خود حضور داشته باشید تا بتوانید پاسخ صحیح سوالات را ارائه داده و صفحه تأیید و شماره تأیید منحصر به فرد خود را حفظ کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری
مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری

تنها راه درخواست رسمی برای لاتاری گرین کارت، درخواست آنلاین در وب سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده است. مراقب باشید زیرا وب سایت غیر دولتی دیگر برای این کار از شما هزینه دریافت می کنند. فرم آنلاینی که شما پر می کنید فرم DS-5501، فرم ورود الکترونیکی تنوع فرهنگی میباشد، که فقط در دوره ثبت نام DV باز موجود است.

شما نمی توانید فرم را دانلود کرده و آن را پر کنید. ورودی های کاغذی پذیرفته نمی شوند. روند های آنلاین باعث می شود که کارآمدتر و ایمن تر باشند. علاوه بر این، وزارت امور خارجه برای شناسایی افرادی که مرتکب کلاهبرداری یا مهاجرت غیرقانونی یا کسانی که از ورودی های چندگانه استفاده می کنند و از فناوری ویژه و وسایل دیگر استفاده می کند را شناسایی میکند.

شما نباید منتظر هفته آخر دوره ثبت نام باشید زیرا ممکن است تقاضاهای فراوانی وجود داشته باشد و ممکن است باعث تاخیر وب سایت شود. اگر فرم آنلاین را به طور کامل پر نکنید، صرف نظر از اینکه چه کسی این ورودی را انجام دهد، رد می شوید. اگر بیش از یک ورودی داشته باشید، تمام ورودی های شما رد می شوند، صرف نظر از اینکه چه کسی ورود را انجام داده باشد، شما کاملاً مسئول هستید که اطمینان حاصل کنید که اطلاعات موجود در ورودی صحیح و کامل است. به جز اینکه یک ورود آنلاین داشته باشید، هیچ سندی (شناسنامه، سابقه کار، سوابق مدرسه و غیره) را به هیچ وجه ارسال نکنید.

دستورالعمل درخواست نامه

  • 1. نام کامل – نام خانوادگی / خانوادگی با حروف بزرگ، اول / نام خانوادگی، نام پدر
  • 2. تاریخ تولد،روز، ماه، سال: لطفاً توجه داشته باشید که حتی اگر تاریخ تولد به طور معمول در ایالات متحده به صورت ماه، روز،سال؛ است. اما شما تاریخ تولد را با فرمت روز، ماه، سال بنویسید زیرا معمولاً در بیشتر نقاط جهان به این صورت استفاده می شود.
  • 3. جنسیت، مرد یا زن
  • 4. شهر که در آن متولد شده اید. به بیان خودتان
  • 5. کشور که در آن شما متولد شده اید، نام کشوری است که در حال حاضر برای مکانی که در آن متولد شده اید در حال استفاده است.
  • 6. کشور واجد شرایط یا قابلیت اجرای برنامه DV در آن وجود دارد که در بیشتر موارد، کشور تولد شماست. اما ممکن است برخی متقاضیان بتوانند از کشور تولد خود یا همسر یا یکی از والدین خود استفاده کنند.
  • 7. ثبت عکس (ها)، عکسهای دیجیتالی اخیر از خودتان، همسرتان و کلیه فرزندان خردسالی که در زمان درخواست زیر 21 سال هستند و ازدواج نکرده اند. عکس ها باید یک عکس شخصی باشد. عکسهای خانوادگی یا گروهی پذیرفته نمی شوند.

شامل همه فرزندان طبیعی خود، فرزندان همسر دیگرتان، فرزندان قانونی و فرزندانی که در سن 21 سالگی در تاریخ درخواست شما ازدواج نکرده اند را شامل می شوند. شما باید این فرزندان را قید کنید حتی اگر مدت زیادی نیست که با والدین این فرزندان ازدواج کرده اید، حتی اگر کودک در کنار شما ساکن نباشد و یا با شما مهاجرت نکند، آنها را قید کنید. فرزندان خود را که قبلاً شهروند ایالات متحده یا ساکنان دائم قانونی امریکا هستند، قید نکنید.

اگر متاهل هستید، مگر اینکه شما از نظر قانونی جدا شده باشید (یعنی توافق نامه کتبی وجود دارد که توسط دادگاه یا حکم دادگاه به رسمیت شناخته شده است)، باید همسرتان را نیز در این زمینه بگنجانید، حتی اگر او بخواهد با شما اقامت داشته باشد و / یا نخواهد با شما مهاجرت کند نیز شامل میشود. البته، اگر شما به طور قانونی طلاق گرفته یا بیوه هستید، دیگر همسر ندارید و لازم نیست اطلاعات همسر سابق را وارد کنید.

فرزندان متأهل و فرزندان 21 ساله یا بالاتر واجد شرایط ورود به برنامه DV شما نیستند. اما، طبق قانون حمایت از وضعیت فرزند (CSPA)، اگر برنامه DV قبل از اینکه فرزندتان 21 ساله شود و قبل از صدور ویزا، 21 ساله شود، ممکن است فرزندتان بتواند با شما مهاجرت کند. در چنین مواردی، وی ممکن است از زمان پیری شما مراقبت کند و طوری با او رفتار می شود که انگار زیر 21 سال تنها برای تهیه ویزا بوده است. با این حال، برای بهره گیری از این امر، در واقع فرزند باید در طی یک سال از دسترسی ویزا به دنبال دستیابی به ویزای مهاجرت باشد.

اگر شما در لیست همه فرزندان واجد شرایط خود و یا همسر خود موفق نشوید ویزا بگیرید، منجر به رد صلاحیت کل پرونده خواهد شد و ویزای مهاجرت در زمان مصاحبه ویزا رد می شود. البته اگر فرزندی داشتید که بعد از اینکه درخواست کردید و قبل از صدور ویزا متولد شد، بدیهی است که نمی توانید آن دسته از کودکان را در برنامه اصلی بگنجانید و آنها باز هم ویزای مهاجرتی را دریافت می کنند. البته برای درخواست لاتاری گرین کارت نیازی به ازدواج یا داشتن فرزند نیست.

  • 8. آدرس پستی، شامل خط 1 آدرس، خط 2 آدرس، شهر / شهرستان، منطقه / ناحیه / استان / ایالت، کد پستی / کد پستی و کشور.
  • 9. کشور که در آن امروز زندگی می کنید،خود توضیحی
  • 10. شماره تلفن، این مورد اختیاری است. با این حال، اگر شماره تلفنی دارید که می توانید ارائه دهید، توصیه می شود آن را قرار دهید.
  • 11. آدرس ایمیل با شروع DV-2011 به بعد، دیگر اختیاری نیست. اجباری است. لطفا آدرس ایمیلی را که دسترسی مستقیم به آن دارید، ارائه کنید. لطفاً آدرس ایمیل شخص دیگری یا آدرس شرکت عمومی را ارائه ندهید.

در این آدرس ایمیل نامه انتخاب رسمی دریافت نمی کنید. اما، اگر ورودی شما انتخاب شده باشد و به نامه رسمی که از مرکز کنسولی کنتاکی (KCC) دریافت کرده اید پاسخ دهید، می توانید از طریق ایمیل ارتباط پیگیری را از آنها دریافت کنید. 

  1. بالاترین سطح آموزش شما از آن زمان، تا به امروز، چقدر است؟ شما باید مشخص کنید که کدام یک از موارد زیر بالاترین سطح موفقیت تحصیلی شما را نشان می دهد (1) فقط مدرسه ابتدایی، (2) دبیرستان، بدون مدرک، (3) مدرک دبیرستان، (4) مدرسه فنی حرفه ای، (5) برخی دوره های دانشگاهی، (6) مدرک دانشگاهی، (7) برخی از دوره های مقطع کارشناسی، (8) مدرک کارشناسی ارشد، (9) برخی از دوره های سطح دکترا و (10) مدرک دکترا
  • 13. وضعیت تاهل، بدون ازدواج، متاهل، طلاق، بیوه یا قانونی جدا شده
  • 14. تعداد کودکان – تعداد کل کودکان. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره 7 فوق مراجعه کنید.
  • 15. اطلاعات در مورد همسر، نام، تاریخ تولد، جنس، شهر / شهرستان محل تولد، کشور محل تولد، و عکس. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره 7 فوق مراجعه کنید.
  • 16 اطلاعات کودکان- نام، تاریخ تولد، جنسیت، شهر / شهرستان محل تولد، کشور تولد و عکس. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره 7 فوق مراجعه کنید.

امضاها در فرم ورود E-DV لازم نیست. 

مصاحبه پس از قبولی در لاتاری

پس از اینکه مرکز کنسولگری کنتاکی، فرم تکمیل شده DS – 260 شما را مورد ارزیابی قرار دهد، یک ایمیل از KCC دریافت خواهید کرد که در آن به شما اطلاع داده میشود که یک مصاحبه در دفتر سفارت و یا کنسولگری آمریکا در کشوری که در فرم DS – 60 خود انتخاب کرده اید برای شما در نظر گرفته شده است. این ایمیل حاوی دستورالعمل های لازم برای ورود به وبسایت ویزای چندگانه الکترونیک خواهد بود و با استفاده از کد تاییدیه خود میتوانید به این سایت وارد شده و تاریخ، زمان و مکان محاسبه خود را مشاهده کنید. این اطلاعات را پرینت بگیرید و همراه با خود به مصاحبه ببرید. شما، همسر و فرزندان شما که متقاضی اخذ این نوع ویزا هستند نیز باید در مصاحبه حضور داشته باشند.

توجه: تنها در صورتی برای شرکت در مصاحبه از شما دعوت خواهد شد که یک ویزا نامبر برای شما وجود داشته باشد. توزیع ویزا نامبر، توسط لایحه ملیت و مهاجرت صورت می گیرد که هر ساله تعداد ویزاهایی که به این برنامه مهاجرتی تخصیص داده شده است در آن مشخص میشود. مجموع این ویزاها بر اساس دسته بندی ویزا و بخش های مختلف دنیا مشخص میشود. این ارقام ماهیانه همزمان با صدور ویزاها دچار تغییراتی میشوند. هر ماه، دپارتمان دولت، اعلامیه ای منتشر میکند که در آن اطلاعات مهم مربوط به تعداد ویزاهای محاسبه شده اعلام میشود. با مطالعه این اعلامیه میتوانید آخرین اطلاعات موجود در این باره را کسب کنید.

فرم تکمیل شده DS – 260 شما در دفتر سفارت یا کنسولگری کشور آمریکا، در مکانی که مصاحبه شما در آن انجام میشود وجود خواهد داشت و نیازی به تکمیل فرم جدید نخواهید داشت. بر اساس قوانین و مقررات کشور آمریکا، تمامی افرادی که برای اخذ ویزا اقدام می کنند صلاحیت ورود به آمریکا را نخواهند داشت. دلایل متعددی وجود دارد که بر مبنای آنها فرد اجازه ورود به این کشور را پیدا نکند. شرایط هر فرد متفاوت است. ویزای مورد تایید در روز مصاحبه آماده نخواهد بود. یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد این است که قبل از اینکه ویزای مهاجرتی خود را دریافت کنید از اقداماتی مانند فروش خانه، ماشین یا ملک، استعفا از کار یا خرید بلیط هواپیما و انجام تدارکات سفر خودداری کنید.

تاریخ ثبت نام لاتاری

 بررسی وضعیت ورود به سال 2020، هرساله، وزارت امور خارجه بر اساس تخصیص ویزاهای موجود در هر منطقه و کشور، انتخاب تصادفی متقاضیان ویزا مهاجرت گوناگونی(DV) را انجام میدهد. از همه ورودی های ثبت شده. در تاریخ 7 می یا اطلاعات مربوط به بررسی وضعیت ورود به سایت در وب سایت الکترونیکی Visa (EDV) به روز شده است تا در صورت ثبت نام آنلاین، به همه متقاضیان اطلاع دهند. لازم است شماره تایید خود را هنگام پر کردن فرم ورود خود به دست آورید، وارد کنید. برای بررسی وضعیت ورود خود اگر شماره تایید خود را گم کرده باشید، نمی توانید وضعیت ورود خود را بررسی کنید.شماره تایید برای شما فرستاده نخواهد شد.

شرکت کنندگان در برنامه Diversity visa 2019 ممکن است وضعیت ورودی های خود را در وب سایت E-DV  از تاریخ 15 می 2018 تا 30 سپتامبر 2019 بررسی کنند. شرکت کنندگانDiversity visa 2020 ممکن است وضعیت ورودی های خود را در وب سایت E-DV از 7 می سال 2019 تا 30 سپتامبر 2020 بررسی کنند.

تاریخ ثبت نام لاتاری
تاریخ ثبت نام لاتاری

بررسی وضعیت تنوع ویزا سال 2019

متقاضیان برگزیده تشویق می شوند برنامه آنلاین D-s260 را بلافاصله تکمیل کنند تا یک قرار ملاقات مصاحبه را در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده مناسب تعیین کنند.اگر ورودی شما انتخاب شود،شما به صفحه تایید هدایت میشوید که دستورالعمل های دیگری از جمله اطلاعات مربوط به هزینه های مرتبط با مهاجرت به ایالت متحده را ارائه میدهد. بررسی وضعیت ورود افراد تنها وسیله ای است که انتخاب کنندگان از انتخاب آنها مطلع میشوند. وزارت امور خارجه نامه های اعلانی را از طریق پست الکترونیکی ارسال نمی کند یا به انتخاب کنندگان اطلاع میدهد.

 سفارتخانه ها و کنسولگری های ایالت متحده لیستی از منتخبان را ارائه نمی دهند. افرادی که انتخاب نشده اند نیز فقط از طریق بررسی وضعیت ورود مطلع میشوند. به شدت از شما خواسته میشود تا به وضعیت ورود کنندگان دسترسی پیدا کنید و به شخص دیگری اعتماد نکنید تا وضعیت شما را بررسی کند و به شما اطلاع دهد.

آمار مربوط به قرعه کشی لاتاری

گرین کارت، که توسط دفتر خدمات مهاجرتی و شهروندی ایالات متحده برای شما صادر میشود، اجازه زندگی و کار کردن در کشور آمریکا را به صورت دائمی به شما میدهد. راه های متعددی برای گرفتن گرین کارت وجود دارد به عنوان مثال از راه خانواده، اشتغال یا به عنوان پناهنده. همه واجد شرایط اخذ این کارت نیستند. حتی در صورتی که شرایط اخذ گرین کارت را داشته باشید، مدت زمان انتظار برای اقدام از طریق وضعیت کار یا خانواده میتواند 20 سال طول بکشد. اما اگر واجد شرایط اخذ آن نباشید یا تصمیم دارید شانس خود را امتحان کنید و در طی مدت زمان انتظار شانس خود را امتحان کنید، برنامه ویزای مهاجرتی چندگانه (DV) که تحت عنوان لاتاری گرین کارت نیز شناخته میشود می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

چقدر احتمال وجود دارد در این لاتاری پیروز شوید.

برنامه مهاجرتی DV هر ساله 50000 ویزای مهاجرتی صادر میکند و انتخاب متقاضیان به صورت کاملا رندوم است. این ویزاها بین کشورهایی که کمترین آمار مهاجرت به آمریکا را داشته اند تقسیم میشوند. در سال 2017، بیش از 22.4 میلیون نفر برای لاتاری گرین کارت اقدام کردند. اولین 50000 نفری که برای شرکت در این برنامه ثبت نام کرده اند برندگان آن سال اعلام شدند. علت اینکه بیش از 50000 نفر برای شرکت در این برنامه انتخاب میشوند این است که همه برندگان برای اخذ گرین کارت خود اقدام نخواهند کرد و برخی دیگر آن را به اتمام نمی رسانند.

نکات کلیدی:

  • برنامه مهاجرتی DV هر ساله 50000 ویزای مهاجرتی صادر میکند و انتخاب متقاضیان به صورت کاملا رندوم است.
  • با توجه به سوابق کاری، تحصیلات و کشورتان می بایست واجد شرایط شرکت در این برنامه باشید.
  • مهلت ثبت نام آنلاین برای برنامه DV هر ساله معمولا بین 1 اکتبر تا 3 نوامبر است
  • چه کسانی واجد شرایط اخذ گرین کارت خواهند بود؟

قبل از ثبت نام در لاتاری گرین کارت ابتدا باید مشخص کنید که آیا واجد شرایط شرکت در آن هستید یا خیر. کشور محل زندگی شما، سوابق کاری و تحصیلات شما اهمیت دارند.

کشور:

این ویزا به اتباع کشورهای انتخاب شده در 6 منطقه جغرافیایی داده میشود: آفریقا، آسیا، اروپا، آمریکای شمالی، اقیانوسیه به علاوه آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و کارائیب. لیست کشورها هر ساله تغییر میکند و در دستورالعمل شرکت در لاتاری اعلام می شوند. در صورتی که کشور شما جزو کشورهای ذکر شده در این لیست نباشد، اگر همسر شما در یکی از کشور های واجد شرایط متولد شده باشد می توانید در آن شرکت کنید. هر دوی شما با هم به این لاتری وارد می شوید و هر دوی شما می بایست به صورت همزمان قصد مهاجرت به آمریکا را داشته باشید. در صورتی که شما در کشوری متولد شده باشید که در این لیست ذکر نشده باشد در صورتی که یکی از والدین شما در یکی از کشورهای دارای صلاحیت متولد شده باشند، شما نیز میتوانید در این لاتاری شرکت کنید.

تحصیلات یا سوابق کاری

علاوه بر شرط کشور، می بایست شرایط تحصیلی یا کاری خاصی داشته باشید تا بتوانید در لاتاری شرکت کنید. به طور کلی، این بدان معناست که باید حداقل تحصیلات دبیرستان داشته باشید یا طی 5 ساله گذشته دو سال سابقه کار داشته باشید. پایگاه اطلاعاتی آنلاین دپارتمان کار O *N کشور آمریکا مشخص میکند که آیا سوابق کاری شما کفایت میکند یا خیر.

اگر از شرایط اخذ ویزای کشور آمریکا اطلاعی ندارید و میخواهید در برنامه قرعه کشی اعطای اقامت دائم آمریکا با خبر شوید، یعنی در واقع می خواهید نحوه ثبت نام لاتاری آمریکا را بدانید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید و از فرصت مشاوره رایگان بهره مند شوید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری