مهاجرت تحصیلی به ترکیه از صفر تا صد | شرایط و هزینه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

ترکیه از جمله کشورهایی است که ایرانیان آن را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. این کشور به دلیل اینکه با ایران هم‌مرز است، سالانه افراد زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند؛ اما آیا هم‌مرز بودن دلیل خوبی برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه است؟ ترکیه به دلیل این که پاسپورتی معتبر دارد و می‌توان از طریق آن به راحتی وارد کشورهای دیگر برای کار پس از تحصیل در ترکیه شد؛ همچنین هزینه‌های پایین زندگی در این کشور باعث شده است که توجه دانشجویان زیادی را به تحصیل در این کشور جلب کند. مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل یکی از راحت‌ترین راه‌های ممکن برای اخذ اقامت کشور ترکیه نیز محسوب می‌شود. برای اینکه با شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل و هزینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه آشنا شوید ما را در ادامه این مقاله همراهی بفرمایید.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

مهاجرت به هر کشوری شرایط و مراحل مختص به خودش را دارد و تنها کسانی که واجد شرایط هستند، می‌توانند به آن کشور مهاجرت کنند. کشور ترکیه هم نیز برای پذیرش دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف شرایطی را در نظر گرفته است. دانشجویان یا دانش‌آموزانی که دارای این شرایط باشند، می‌توانند در مقطع تحصیلی مورد نظرشان مشغول به تحصیل شوند. جالب است که بدانید برای تحصیل در هر مقطعی در ترکیه شرط سنی در نظر گرفته نشده است. شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه عبارت است از:

شرایط مهاجرت به ترکیه برای تحصیل
شرط معدل(برای هر دانشگاه و هر مقطع متفاوت است)مدرک زبان آیلتس(مقطع کارشناسی 5 به بالا، مقطع کارشناسی ارشد 6 به بالا و مقطع دکتری 6 به بالا)
ارسال کارنامه یا آخرین مدرک تحصیلی به ترکیهگرفتن ویزای تحصیلی ترکیه

همانطور که بیان کردیم امکان مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای تمامی مقاطع وجود دارد که هر کدام از مقاطع شرایط مخصوص به خودش را دارد. بنابراین برای مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل باید شرایط ابتدایی ورود به دانشگاه یا مدارس این کشور را داشته باشید.

مقاطع تحصیلی ترکیه

تحصیل یکی از راه‌های اخذ اقامت کشور ترکیه است؛ بنابراین افراد زیادی با استفاده از این روش اقامت این کشور را دریافت می‌کنند. مقاطع تحصیلی ترکیه در ترکیه از مدارس ابتدایی شروع می‌شود و تا مقطع دکتری ادامه پیدا می‌کند. متقاضیان تحصیل در ترکیه می‌توانند در هر مقطعی شروع به تحصیل کنند و تحصیلاتشان را ادامه دهند. مقاطع تحصیلی ترکیه عبارت است از:

  • ابتدایی
  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکتری

مهاجرت تحصیلی به ترکیه و تحصیل در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی یکی از پرتقاضاترین مقاطع تحصیلی در سراسر دنیا به حساب می‌آید. افرادی زیادی از ایران مهاجرت تحصیلی به ترکیه را برای تحصیل در مقطع کارشناسی انتخاب می‌نمایند. دوره تحصیلی مقطع کارشناسی در ترکیه همانند ایران 4 ساله است و پس از اتمام دوره تحصیلی فرد به او مدرک کارشناسی اعطا می‌شود. گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های این کشور بر اساس معدل دیپلم متقاضیان است. هر چقدر معدل دیپلم بهتری داشته باشند، راحت‌تر می‌توانند از دانشگاه‌های مطرح ترکیه پذیرش بگیرند. افرادی که قصد مهاجرت تحصيلي به تركيه در مقطع کارشناسی را دارند باید دارای مدرک 12 ساله دیپلم باشند. متقاضیان تحصیل در کشور ترکیه باید در آزمونی ورودی دانشگاه‌های این کشور YÖS نمره قبولی را دریافت نمایند. البته برای تحصیل در برخی از رشته‌های تحصیلی دانشجو باید در آزمون SAT نیز شرکت کند. هر چه نمره قبولی شما در آزمون‌های ورودی بیشتر باشد، شانس قبولی بیشتری خواهید داشت.

شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه در مقطع کارشناسی

شرایط مهاجرت به ترکیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی
قبولی در آزمون ورودی دانشگاهگرفتن ویزای تحصیلی
اراده مدرک دیپلممعدل بالا
ارائه مدرک زبان(آیلتس 5 به بالا)قبولی در آزمون SAT(برای برخی از رشته‌ها)

مهاجرت تحصیلی به ترکیه و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

دوره کارشناسی ارشد در ترکیه 2 ساله است و دانشجویان پس از دریافت ویزا و پذیرش از دانشگاه مورد نظرشان می‌توانند در رشته تحصیلیشان مشغول به تحصیل شوند. امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه به دو زبان ترکی استانبولی و انگلیسی وجود دارد. دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی می‌باشند، می‌توانند در این مقطع تحصیلات اکادمکیشان را ادامه دهند. دانشجویان در این دوره موظف به گذراندن 120 واحد درسی هستند که تقریباً ترمی 30 واحد است. دانشجویان باید در انتهای دوره کارشناسی ارشد پایان نامه‌ای برای تکمیل این دوره تحصیلی به دانشگاه ارائه دهند. دانشجویان می‌توانند در کنار تحصیل در کشور ترکیه مشغول به کار نیز شوند؛ اما باید به زبان ترکی مسلط باشید. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد راحت‌تر از مقطع کارشناسی می‌توانند بورسیه تحصیلی ترکیه را دریافت کنند.

مدارک و شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

مدارک و شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه
مدرک کارشناسی به همراه ریز نمراتانگیزه‌نامه
مدرک زبان انگلیسی یا ترکیپاسپورت
رزومه تحصیلیتوصیه نامه اساتید
ارائه نمره قبولی در یکی از آزمون‌های SAT, GMAT, GRE, ALESقبولی در آزمون ورودی دانشگاه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه و تحصیل در مقطع دکتری

مقطع دکتری یکی دیگر از مقاطعی است که متقاضیان می‌توانند در کشور ترکیه در آن تحصیل کنند. مدت دوره مقطع دکتری 2 ساله است که بنابر تز یا پایان‌نامه دانشجو مدت زمان تحصیل ممکن است تا 4 سال نیز به طول بیانجامد. تعداد دوره‌های تحصیلی مقطع دکتری در ترکیه بیش از 400 دوره است. دانشجویان می‌توانند از طریق یکی از دو زبان ترکی استانبولی یا انگلیسی در مقطع دکتری مشغول به تحصیل شوند. با گرفتن مشاوره مهاجرت تحصیلی به ترکیه از موسسه ما به راحتی می‌توانید از دانشگاه مورد نظرتان در رشته دلخواهتان پذیرش دریافت کنید. امکان کار پس از مهاجرت تحصیلی به ترکیه در مقطع دکتری وجود دارد، همچنین دانشجویان می‌توانند در زمان تحصیل نیز در جایی مشغول به تحصیل شوند. البته توجه داشته باشید برای اینکه راحت‌تر در کشور ترکیه مشغول به کار شوید بهتر است به زبان این کشور تا حدودی تسلط داشته باشید. امکان دریافت بورسیه یا فاند نیز برای دانشجویان این مقطع طبق مدارک ارسالیشان وجود دارد.

مدارک و شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه در مقطع دکتری

مدارک و شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه در مقطع دکتری
روزمه تحصیلی و کاری متقاضیپاسپورت
ارائه مدرک زبان انگلیسی یا ترکیمشخص بودن پروژه پایانی دکتری
ترجمه مدارک تحصیلی قبلیانگیزه نامه
توصیه نامه از طرف اساتیدقبولی در یکی از آزمون‌های GRE یا ALES

امکان تحصیل در مدارس ترکیه برای متقاضیانی که خارج از این کشور زندگی می‌کنند، وجود دارد. مدارس ترکیه به 4 دسته زیر تقسیم می‌شوند:

مهاجرت تحصیلی به ترکیهمدارس دولتی ترکیه

تحصیل مدارس دولتی ترکیه رایگان است و دانش‌آموزان ملزم به پرداخت شهریه نیستند. تنها هزینه‌ای که والدین دانش‌آموزان باید پرداخت کنند، هزینه خرید کتاب است. مدارس دولتی کشور ترکیه امکانات خیلی خوبی دارند؛ بیشتر مدارس این کشور هوشمندسازی شده‌اند. کلاس بندی دانش‌آموزان در ترکیه بر اساس وضعیت مالی و محل سکونت دانش‌آموزان می‌باشد. اتباع خارجی و داخلی بدون هیچگونه ممانعت و محدودیتی می‌توانند در مدارس این کشور شروع به تحصیل کنند.

مدارس خصوصی ترکیه

کیفیت تحصیل در مدارس خصوصی ترکیه بسیار بالا است، البته برای برخورداری از این کیفیت تحصیلی باید هزینه زیادی پرداخت کنید. اگر در ایران در مدارس غیرانتفاعی درس خوانده باشید با شیوه تدریس در مدارس خصوصی ترکیه آشنایی خواهید داشت و راحت‌تر با محیط آن ارتباط برقرار کنید. در مدارس خصوصی ترکیه ممکن است که علاوه بر زبان انگلیسی، زبان‌های دیگری به محصلان یاد داده شود. امکانت متنوع و مختلف مدارس خصوصی ترکیه نظیر استخر، سالن موسیقی، آزمایشگاه مجهز و غیره سبب افزایش کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان شده است.

مدارس بین المللی ترکیه

برخی از مدارسی که در کشورهای مختلف شهرت زیادی دارند، برای گسترش دادن نام و نشانشان در سراسر دنیا، شعبه‌های دیگری را در کشورهای مختلف دنیا به تاسیس کرده‌اند. مدارس بین الملل ترکیه در واقع شعبه‌ای از مدارس برتر کشورهای اروپایی یا آمریکایی است. نظام آموزشی این مدارس به کشور مقصد مدرسه شباهت زیادی دارد. زبان تدریس در مدرسه‌های بین‌المللی ترکیه انگلیسی یا فرانسوی است و زبان کشور ترکیه به عنوان درسی اضافه به دانش‌آموزان این مدارس تدریس می‌شود.

مدارس ایرانی ترکیه

همانطور که می‌دانید ایرانی‌های زیادی در کشور ترکیه زندگی و اقامت این کشور را دارا هستند. این فراد توانسته‌اند که مدارسی را در خاک این کشور تاسیس کنند. مدارک مدارس ایرانی این کشور مورد تایید وزارت علوم این کشور است و کتاب‌های درسی این مدارس دقیقاً با کتب درسی مدارس ایران یکی است. هزینه تحصیل در این مدارس رایگان نیست، به عنوان مثال برای مقطع پیش دبستانی باید سالانه 500 دلار به عنوان شهریه پرداخت کنید. این مقدار شهریه تا سال آخر دبیرستان ممکن است به 1000 دلار در سال نیز برسد. به طور کلی هزینه تحصیل در مدارس ترکیه به شرح زیر است:

هزینه تحصیل در مدارس ترکیه
نوع مدرسهمقدار شهریه سالانه
دولتیرایگان
خصوصی4 تا 8 هزار دلار
بین‌‌المللی8 تا 45 هزار دلار
مدارس ایرانی500 تا 1000 دلار

مهاجرت تحصیلی به ترکیه و تحصیل پزشکی

مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیهپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در بین رشته‌های دانشگاهی است. دانشگاه‌های پزشکی ترکیه به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی بیشتر از دولتی است. شرایط ورود به دانشگاه‌های خصوصی به دلیل شهریه بالاتر، آسان‌تر از دانشگاه‌های دولتی این کشور است. تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان این کشور است و کمتر دانشگاهی را پیدا خواهید که دوره تحصیلی پزشکی را به زبان انگلیسی برگزار کند. برای تحصیل به زبان انگلیسی در رشته پزشکی دانشجو باید مدرک آیلتس 6 به بالا ارائه دهد. در صورتی که قصد تحصیل در رشته پزشکی به زبان ترکی را داشته باشید، باید در دوره 6 ماه تدریس زبان ترکی شرکت کنید. برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه، متقاضیان باید مدارکی را به دانشگاه ارائه دهند. مدارک درخواستی هر دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است. در جدول زیر شرایط 3 تا از بهترین دانشگاه‌های پزشکی ترکیه قرار گرفته است:

نام دانشگاهزبان تحصیلشهریهشرایط گرفتن پذیرش
دانشگاه آنکاراترکی و انگلیسیبه زبان ترکی: 30 هزار لیر

به زبان انگلیسی: 45 هزار لیر

·       قبولی در آزمون YOS(حداقل 50 امتیاز)

·       ارائه مدرک زبان

·       ارائه مدرک دبیرستان

·       شرکت در دوره آماده سازی پزشکی

دانشگاه قاضیترکی و انگلیسیبه زبان انگلیسی: 52 هزار لیر

به زبان ترکی: 52 هزار لیر

·       قبولی در آزمون SAT(با نمره بالای 1200 از 1600 و کسب نمره بالای 660 در بخش ریاضی)

·       مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی

·       معدل بالای 18

·       ارائه مدرک زبان انگلیسی(تافل 72 به بالا، آیلتس 6 به بالا و تومر c1)

دانشگاه اوسکدارترکی و انگلیسیبه زبان انگلیسی: 125 هزار لیر

به زبان ترکی: 117 هزار لیر

·       معدل بالای 11

·       قبولی در آزمون LYS

·       ارائه مدرک زبان انگلیس یا ترکی

·       ارائه مدارک تحصیلی

 

شرط قبولی در دانشگاه‌های دولتی پزشکی کشور ترکیه قبولی در آزمون YOS است، کسانی که در این آزمون قبول شوند، تنها 1500 دلار به عنوان شهریه سالانه پرداخت خواهند کرد. این افراد اگر در سال اول یا دوم بتوانند نمرات خوبی را کسب کنند.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه و تحصیل دندانپزشکی

دندانپزشکی یکی از زیر شاخه‌های رشته‌های علوم پزشکی است که در کنار رشته پزشکی طرفداران زیادی دارد. شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه همانند رشته پزشکی و تفاوت چندانی با هم ندارند. دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی ترکیه در رشته دندانپزشکی تحصیلاتشان را ادامه دهند. دانشجویان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی باید در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها قبول شوند تا بتوانند در این رشته از دانشگاه موردنظرشان پذیرش بگیرند. شرط معدل برای رشته دندانپزشکی برای هر دانشگاه متفاوت است، به عنوان مثال دانشگاه اوسکدار معدل بالای 11 را شرط پذیرش در این رشته قرار داده است؛ اما دانشگاه قاضی دانشجویانی که معدل بالای 18 دارند را پذیرش می‌کند.

مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به ترکیه

کشور ترکیه کشوری ترکی زبان است و بیشتر شهروندان آن توانایی صحبت به زبان انگلیسی را ندارند. همچنین مهاجرت تحصيلي به تركيه دارای مراحل و شرایط مختلفی است که ممکن است دانشجویان در انجام آن‌ها به مشکل بخورد. ارسال مدارک، گرفتن ویزا، چه مدارکی برای مهاجرت تحصيلي به تركيه نیاز است و غیره از جمله مشکلاتی است که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به ترکیه با آن روبرو می‌شوند. بنابراین بهتر است تمامی سوالات مهاجرتیتان را از افراد متخصص بپرسید تا دچار سردرگمی نشوید. مشاوره مهاجرت تحصیلی به ترکیه را از مشاوران با تجربه و متخصص ما بگیرید تا در پروسه مهاجرتیتان به مشکلی بر نخورید.

هزینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه

عکس: هزینه و مخارج زندگی و مهاجرت تحصیلی به ترکیه چقدر است؟

مهاجرت تحصیلی ترکیه هزینه‌هایی را برای متقاضی به همراه دارد که دانشجو باید از آن‌ها پیش از اقدام به مهاجرت به ترکیه برای تحصیل از آن‌ها آگاه شود. به طور کلی هزینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه را می‌توان به 2 بخش، مخارج پیش از مهاجرت تحصیلی و هزینه‌های مهاجرت در هنگام تحصیل تقسیم کرد.

مخارج پیش از مهاجرت به ترکیه تحصیلی

این مخارج شامل مواردی از جمله ترجمه مدارک، ارسال مدارک، وکیل مهاجرت ترکیه و غیره می‌شود. علاوه بر این موارد برای گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه، متقاضی باید به سفارت این کشور ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در ترکیه را دارد. اثبات این موضوع با ارائه مدرک تمکن مالی به سفارت ترکیه حل و فصل می‌شود. از دیگر مخارج و هزینه‌های مهاجرت تحصیلی ترکیه، هزینه گرفتن وقت و چک کردن مدارک در کنسولگری این کشور است.

هزینه‌های مهاجرت در هنگام تحصیل

در هنگام تحصیل در کشور ترکیه هزینه‌های دانشجویان کمی افزایش می‌یابد؛ چرا که هزینه شهریه و هزینه زندگی به مخارج آن‌ها اضافه می‌شود. اگر در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل شوید، شهریه کمتری را پرداخت خواهید کرد و همچنین می‌توانید از بورسیه تحصیلی نیز استفاده نمایید. مدارس دولتی ترکیه برای دانش‌آموزان خارجی و داخلی به طور کامل رایگان است و نیازی به پرداخت شهریه نیست. هزینه زندگی در کشور ترکیه برای هر ماه به طور معمول 400 دلار است که شامل هزینه‌های خوراک، پوشاک، حمل و نقل و اینترنت می‌شود. ترکیه از جمله کشورهایی است که هزینه تحصیل در آن زیاد نیست و همه طبقات اجتماعی می‌توانند از ویژگی تحصیل بهره‌مند شوند. هزینه‌های زندگی دانشجویی در ترکیه عبارت است از:

هزینه های زندگی در ترکیه
عنوانمقدار هزینه
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1300 لیر در ماه
اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر900 لیر در ماه
بلیط وسایل نقلیه عمومی3 لیر در ماه
یک وعده غذا در رستوران25 لیر در ماه
بطری آب34/1 لیر در ماه
برنج(1 کیلوگرم)61/8 لیر در ماه
باشگاه ورزشی84/143 لیر در ماه
نیروهای مصرفی74/387 لیر در ماه
اینترنت27/89 لیر در ماه
شهریه دانشگاه‌های دولتی ترکیه100 تا 4000 یورو
شهریه دانشگاه‌های خصوصی ترکیه5 تا 20 هزار یورو

لیست دانشگاه های برتر ترکیه

دانشگاه های برتر ترکیه

ترکیه در مجموع دارای 200 مرکز دانشگاهی است که توسط دولت اداره می‌شوند و بیشتر این موسسات نوپا و تازه تاسیس می‌باشند. تعداد دانشگاه‌های دولتی تا سال 1970 بیشتر از 8 مورد نبود و پس از آن به تعداد آن‌ها افزوده شد. دانشگاه بین‌المللی آنتالیا از برترین دانشگاه‌های کشور ترکیه است که بیش از نصف کارکنان از دانشجویان فارغ‌‎التحصیل شده‌اش می‌باشد. این دانشگاه بیش از نصف کارکنانش را در سال 2012 از بین دانشجویان استخدام کرد. دانشگاه‌های ترکیه از برنامه آراسموس پشتیبانی می‌کنند و دانشجویان می‌توانند از طریق آن به دانشگاه‌ها و کشورهای اروپایی راه پیدا کنند. دانشگاه‌های برتر ترکیه عبارت است از:

لیست دانشگاه های برتر ترکیه
نام دانشگاهنام دانشگاه به لاتینرتبه جهانی یا QS
دانشگاه کوچKoc University448
دانشگاه بیلکنتBilimkent University456
دانشگاه سابانچیSabancı University510-501
دانشگاه فنی خاورمیانهMiddle East Technical University560-551
دانشگاه بوغازیچیBogazici University580-571
دانشگاه فنی استانبولİstanbul Teknik Üniversitesi700-651

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا تحصیلی ترکیه

دانشجویان برای رفتن به ترکیه نیاز به گرفتن ویزای تحصیلی از سفارت یا کنسولگری ترکیه را دارند. شما می‌توانید از طریق موسسه مهاجرت تحصیلی به ترکیه، نسبت به تکمیل مدارکتان اقدام کنید یا به صورت فردی و بدون کمک شخص دیگری مدارک لازم را جمع‌آوری کنید. توجه داشته باشید که هر گونه نقصی مدارک و ترجمه مدرک اشتباهی شما را از دریافت ویزای تحصیلی ترکیه باز می‌دارد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا تحصیلی ترکیه عبارت است از:

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی
پاسپورتفرم درخواست ویزای تحصیلی
عکس پاسپورتیبلیط هواپیما
اجاره نامه یا گواهی رزرو هتلبیمه مسافرتی
پذیرش دانشگاهرسید پرداخت شهریه دانشگاه(در صورتی که بورسیه دارید به این مدرک نیازی ندارید)
مدارک تحصیلی قبلیتمکن مالی
نامه حامی مالی( برای کسانی که هزینه تحصیل و زندگیشان را شخص دیگری پرداخت می‌کند)

موقعیت کار پس از مهاجرت تحصیلی به ترکیه

امکان کار پس از اتمام تحصیل در خاک ترکیه وجود دارد، در این حالت دانشجو باید ویزای تحصیلیش را به ویزای کار تبدیل کند. بهتر است که در مدت زمان تحصیل در کشور ترکیه زبان این کشور را به خوبی یاد گرفته باشید؛ چرا که پیدا کردن کار بدون آشنایی با زبان ترکی مشکل است. برای اینکه بتوانید پس از تحصیل به راحتی در این کشور مشغول به کار شوید، بهتر است که در مدت زمان تحصیل، رزومه خوبی برای خود بسازید. به دلیل رقابتی بودن بازار کار در کشور ترکیه، پیدا کردن کار کمی مشل است، همچنین نرخ بیکاری در این کشور نسبت به برخی از کشورهای اروپایی بالاتر است. بنابراین بهتر است پس از اتمام تحصیلاتتان در کشور ترکیه به کشورهای اروپایی مهاجرت کنید یا از طریق ویزای جاب آفر به دنبال کار بگردید.

جمع بندی

مهاجرت تحصیلی به ترکیه یکی از راه‌های مهاجرت به کشور ترکیه و اخذ اقامت این کشور است. کشور ترکیه دارای دانشگاه‌هایی با رتبه جهانی زیر 1000 است که نشان‌دهنده سطح بالای کیفیت آموزش در این کشور است. امکان تحصیل در کشور ترکیه برای همه سنین در همه مقاطع وجود دارد و تحصیل در مدارس دولتی ترکیه رایگان است. هزینه زندگی در کشور ترکیه پایین‌تر از کشورهای اروپایی است و با اندک درآمدی می‌توان از پس هزینه‌های زندگی در این کشور برآمد. برای مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل، متقاضی باید شرایط و مدارک لازم برای رفتن به این کشور را داشته باشد. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی دیگر از راه‌های مهاجرتی به کشور ترکیه آشنا کنیم تا آسان‌تر به این کشور سفر کنید.

سوالات متداول

برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه باید در چه آزمون هایی نمره قبولی کسب کرد؟

نیاز به ارائه نمره قبولی در یکی از آزمون‌های SAT, GMAT, GRE, ALES است.

مدت زمان تحصیل پزشکی در ترکیه چقدر است؟

تحصیل پزشکی در ترکیه 6 سال زمان می‌برد.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد؟

بله، اما تعداد رشته‌های تحصیلی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، زیاد نمی‌باشد.

امکان اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل وجود دارد؟

بله، پس از اتمام تحصیل متقاضی باید ویزای تحصیلی را به کار تبدیل کند و پس از گذشت 5 سال برای اقامت این کشور درخواست بدهد.

تحصیل پزشکی در ترکیه چقدر طول می‌کشد؟

تحصیل پزشکی در این کشور ۶ سال طول می‌کشد. دانشجویان در سال ششم در بیمارستان‌ها مستقر می‌شوند.

آزمون‌های مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در ترکیه کدام‌ها هستند؟

برای پذیرش در رشته پزشکی آزمون‌های YOS و SAT؛ برای اخذ تخصص پزشکی آزمون‌های TUS و STS

شرایط کار پزشکی در ترکیه به چه صورت است؟

پزشکی جزو مشاغل پردرآمد ترکیه محسوب می‌شود که درصورت تحصیل در این کشور امکان کاریابی در این زمینه شغلی بسیار بیشتر خواهد شد.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

    1. سلام روزتون بخیر
      تحصیل در ترکیه بستگی به مقطع تحصیلی و دانشگاه انتخابی شما دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری