مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری های منفعل مانند سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی و یا املاک و مستغلات برای برنامه شهروندی واجد شرایط برای کشور اتریش نیست. برای مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری حداقل مبلغی تعریف نشده است، اما به طور کلی مبلغی حداقل حدود 2،000،000 یورو برای تأیید درخواست مورد نیاز است.

شرایط مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری

جهت مهاجرت به اتریش هر ساله میلیون ها گردشگر به این کشور می آیند، تا میراث غنی این کشور را تجربه کنند، برای اسکی کردن یا کوهنوردی از رشته کوه های بی نظیر آلپ و شرکت در جشنواره ها و نمایشگاه هایی که فرهنگ، ادبیات، هنر و موسیقی خاص ملت اتریش را نشان می دهند. اتریش، در وسط اروپا در نزدیکی جمهوری چک، آلمان، مجارستان، اسلواکی، ایتالیا و سوئیس واقع شده است. اتریش همچنین مقصدی محبوب برای سرمایه گذاران خارجی است، زیرا این کشور اخیرا رتبه ثروتمندترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است و پایتخت آن وین، بهترین شهر دنیا از نظر کیفیت زندگی رتبه بندی شده است.

سرمایه گذاری در اتریش

اتریش دارای یک بازار سرمایه اجتماعی پررونق همراه با سطح بالایی از زندگی است و سیستم های تحصیلی و زیرساخت های مراقبت های بهداشتی آن نیز در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. صنعت گردشگری تقریبا 9 درصد از تولید ناخالص داخلی اتریش را با انرژی های آبی، بادی و خورشیدی که دیگر بخش های اصلی اقتصادی است، تشکیل می دهند.سرمایه گذاری در اتریش

علاوه بر مزایای مالی سرمایه گذاری در اتریش، این کشور اخیرا قوانین مهاجرت خود را تغییر داده است تا یک برنامه ویزای مهاجرتی بسیار جذاب ایجاد کند، تا شهروندان خارجی بیشتری را تشویق کند که منابع خود را به این کشور اختصاص دهند. این کشور در حال حاضر دارای برنامه شهروندی سریع (fast-track citizenship) است که در آن متقاضیان واجد شرایط می توانند یک گذرنامه اتریشی را به مدت کوتاهی به عنوان یک سال بدون نیاز به گرفتن اقامت اتریش به صورت دائم دریافت کنند.

دریافت شهروندی اتریش توسط سرمایه گذاری

به طور معمول، برای تبدیل شدن به شهروندی اتریش، یک مهاجر خارجی باید به طور مستمر در کشور برای مدت ده سال اقامت داشته باشد. با این وجود، سرمایه گذاران خارجی بر اساس مشارکت اقتصادی قابل توجه در کشور واجد شرایط درخواست شهروندی اتریش هستند، از این رو شرایط اقامت طولانی مدت را دور می زنند. (اتباع خارجی همچنین می توانند واجد شرایط روش شهروندی سریع باشند، اگر بتوانند مشارکتی در زمینه های ورزشی، علمی و فرهنگی برای کشور داشته باشند، اما اکثر سرمایه گذاران معمولا تحت شرایط اقتصادی واجد شرایط هستند).

اهداف سرمایه گذاری در اتریش

بخش مهمی از برنامه در نظر گرفتن این واقعیت است، که دولت اتریش سرمایه گذاری را بیشتر به عنوان اهدای کمک در نظر می گیرد. هنگامی که سرمایه گذار پول را اختصاص می دهد، دیگر  قادر نخواهد بود سرمایه گذاری را هر زمان که بخواهد پس بگیرد (هر چند این سرمایه گذاری تحت قوانین اتریش محاسبه می شود). سرمایه گذاری واجد شرایط باید فعال باشد، مانند تشکیل یک شرکت بازرگانی جدید که به لحاظ جغرافیایی مقر اصلی در اتریش باشد، یا یک سرمایه گذاری مستقیم جهت کسب و کار در اتریش که شغل جدیدی ایجاد می کند و یا فروش محصول را افزایش می دهد.

شهروندی اتریش

درخواست اخذ تابعیت و شهروندی اتریش نسبتا ساده است، به ویژه در مقایسه با برنامه های مشابه در سایر کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا، زیرا اتریش برای قبول درخواست نامه متقاضی نیاز به یادگیری زبان آلمانی و یا قبولی در آزمون دولتی و تاریخ ندارد. در عوض، درخواست نیاز به ارائه فرم های تکمیل شده دارد که اطلاعات بیوگرافی مربوط به سرمایه گذار و خانواده را ارائه می دهد. همچنین توضیحی در مورد جایی که بودجه مالی سرمایه گذاری می شود و چگونه آنها سهم قابل توجهی را برای کشور ایجاد می کنند. پردازش درخواست حدود 12-18 ماه طول می کشد.

زندگی در اتریش چگونه است؟ برای دریافت جواب این سوال بهتر است که با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری