مهاجرت به آلمان 2020

مهاجرت به آلمان 2020

کشور آلمان به عنوان پنجمین کشور در دنیا که شرایط مطلوبی جهت زندگی دارد تلقی می شود و این به خاطر مواردی چون اقتصاد بسیار خوب، سیستم آموزش و پرورش قوی و فرصت های شغلی مناسب در این کشور می باشد و باعث شده است مردم سراسر دنیا بخواهند شانس مهاجرت به آلمان را داشته باشند. همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیدگان اصطهباناتی در این مقاله اطلاعات کلی در مورد راه های مختلف مهاجرت به آلمان را جمع آوری و در اختیار شما قرار داده اند.

روش های مهاجرت به کشور آلمان 2020

برای مهاجرت به آلمان روش های مختلفی وجود دارد که اتباع بیگانه می توانند از طریق آن ها به آلمان مهاجرت کنند. این راه ها شامل موارد زیر است که در ادامه با جزئیات بیشتری توضیح داده میشوند.

  • مهاجرت به آلمان از راه کار
  • مهاجرت به آلمان از راه تحصیل
  • مهاجرت به آلمان از راه کارآفرینی
  • مهاجرت به آلمان از راه تجدید دیدار خانوادگی
  • مهاجرت به آلمان از راه مجوز اقامت

شرایط عمومی مهاجرت به آلمان

اگرچه روش های زیادی وجودارد که افراد می توانند برای مهاجرت به آلمان از آنها استفاده کنند و هریک ازآنها دارای برخی نیازهای خاص هستند، اما هنوز جهت برخی از آنها شرایط مشترک ومشابهی وجود دارد.

  • اثبات تمکن مالی: هر راه مهاجرت متفاوت دارای یک آستانه مالی است که متقاضیان بایدآن را تامین کنند و ثابت نمایند که قادر به تامین مالی خود در آلمان هستند. حتی اگر درآلمان کار کنید، شما تا زمان دریافت حقوق خود باید بودجه اولیه را برای تامین هزینه های خود داشته باشید.
  • بیمه درمانی: بدون پوشش معتبر بیمه درمانی قادر به مهاجرت به آلمان نخواهید بود. راه پیشنهادی ما اخذ بیمه درمانی آلمان است، زیرا شما نمی توانید مطمئن باشید مقامات آلمانی بیمه درمانی خارجی را میپذیرند یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیمه درمانی برای کارگران آزاد، کارمندان و مهاجران در آلمان باید اطلاعات لازم را کسب کنید. همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیدگان اصطهباناتی آماده اند تا این اطلاعات را به طور کامل در اختیار شما قرار دهند.
  • حداقل مهارت لازم در زبان آلمانی: جهت مهاجرت به آلمان می بایست حداقل مهارتی در زبان آلمانی داشته باشید تا بتوانید در آلمان زندگی کنید. شما باید زبان آلمانی را بدانید.
شرایط عمومی مهاجرت به المان
شرایط عمومی مهاجرت به آلمان

چارچوب مرجع مشترک زبانهای اروپایی دارای سه سطح مهارت زبان سطح A، B و C می باشد که هر کدام دو بخش دارند. بنابراین مهارت زبان درA1/A2  یا پایهB1/B2  و یا مهارت در زبان و مهارت های C1/C2 و یا مهارتهای پیشرفته زبان تقسیم می شوند. بنابراین بهتر است در آزمون های زبان شرکت کرده و در سطحA1  یاB1  قبول شوید.اگر می خواهید اقامت دائم بگیرید، به مهارتهای بالاتری از C1یاC2  نیاز خواهید داشت.

مهاجرت تحصیلی آلمان 2020

تحصیل در آلمان برای دانشجویان خارجی مزایای بسیار زیادی دارد، زیرا دانشگاه های این کشور بسیار با کیفیت و در سطح جهانی هستند. امکانات پیشرفته، گزینه های بی شمار تأمین بودجه  دوره های تحقیقاتی، برنامه های درسی با پاداش، جامعه دانشجویی متنوع و پر جنب و جوش، به علاوه شیوه زندگی منحصر به فرد، بهترین تجربه تحصیلی را به ارمغان می آورد.این ویژگی ها آلمان را به مرکزی برای دانشجویان با استعداد بین المللی که مایل به پیشرفت در زمینه های علمی و پژوهشی هستند تبدیل کرده است.

قبل از هر چیز باید درباره رشته مورد نظر خود تصمیم بگیرید. خوشبختانه گزینه های بی شماری در دسترس است، زیرا آلمان دارای بیش از 380 موسسه آموزش عالی شناخته شده و بیش از 17000 دوره تحصیلی می باشد. در نتیجه انتخاب یک رشته، کار چندان سختی نیست. شما این امکان را خواهید داشت که به صورت آنلاین به جستجوی دانشگاه و رشته مورد نظر خود بپردازید.

از ژانویه سال 2020  تمام دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در آلمان را دارند باید حداقل 10236 یورو در یک حساب بلوکه شده واریز کنند تا بتوانند ویزای تحصیلی خود را دریافت نمایند.

تمام دانشجویان بین المللی که قصد درخواست به دانشگاه و اخذ مجوز اقامت را دارند باید تمکن مالی داشته باشند و بتوانند حداقل برای یک سال مخارج تحصیل و زندگی خود را تامین کنند. راه های زیادی برای اثبات تمکن مالی وجود دارد. متقاضیان می توانند مدارک خود را در زمان درخواست ارائه دهند، اما رایج ترین گزینه برای دانشجویان بین المللی حساب بلوکه شده است.

دانشجویان بین المللی جهت تضمین عدم لغو پذیرش در دانشگاه و ویزای تحصیلی باید 8640  یورو در حساب بلوکه شده خود واریز کنند. اما این مبلغ اخیرا افزایش یافته و دولت اعلام کرده است که از ژانویه 2020 حداقل سپرده لازم 10236 یورو می باشد. این تغییر از 1 سپتامبر 2019 و برای تمام درخواست های ویزای تحصیلی از آن زمان به بعد اعمال می شود.

همچنین از 1 سپتامبر 2019  میزان پولی که دانشجو مجاز به برداشت است از 720 یورو به 853 یورو افزایش یافته است. در این اعلامیه مجددا تاکید می شود که حساب بلوکه به ذینفع حساب ،اجازه برداشت پول را نمی دهد ، بلکه فقط برای اثبات تمکن مالی استفاده می شود. هچنین  این حساب بدون تایید و رضایت صاحب آن بسته نخواهد شد.

مهاجرت کاری آلمان 2020

کشور آلمان بازار کار خود را برای نیروهای کار ماهر کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باز گذاشته است. مقررات جدید برای مهاجرت  نیروهای کار ماهر به آلمان از اوایل سال 2020 اجرا خواهد شد. قانون جدید برای افراد حرفه ای  واجد شرایط ساکن خارج از اتحادیه اروپا این فرصت را فراهم می کند که برای کار به کشور آلمان مهاجرت نمایند  .

طبق قوانین جدید قبل از درخواست ویزا داوطلبان علاقه مند باید از مقامات ذیصلاح آلمان تاییدیه رسمی مدارک فنی خود را دریافت نمایند. متخصصان علاقه مند باید این مراحل را زودتر شروع نمایند. انجام این کار حتی قبل از شروع مقررات جدید امکان پذیر است.پس از دریافت تاییدیه رسمی، افراد حرفه ای واجد شرایط می توانند برای ورود به آلمان درخواست ویزا دهند تا در شغلی خاص که در آن مهارت دارند و بابت آن پیشنهاد شغلی دریافت کرده اند مشغول به کار شوند. در صورتی که مقامات ذیصلاح کشور آلمان تنها نیمی از مدارک فنی را تایید کرده باشند، کاندیداها می توانند برای دریافت آموزش های بیشتر و شرکت در امتحانات آلمان تحت شرایط خاص در  حین انجام کار  ویزا دریافت کنند .

مهاجرت کاری آلمان
مهاجرت کاری آلمان

افراد دارای مهارت کافی در زمینه زبان آلمانی و دارای تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های زندگی خود فرصت دریافت ویزای شش ماهه تحت عنوان ویزای جاب سیکر (جستجوی کار) را دارند. فارغ التحصیلان دبیرستانی زیر 25 سال در صورتی که گواهی فارغ التحصیلی آنها اجازه تحصیل در دانشگاه را دهد، در صحبت به زبان آلمانی مهارت داشته باشند (سطح زبان  (B2 و تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های خود را داشته باشند می توانند برای دریافت آموزش های حرفه ای تا حداکثر شش ماه وارد آلمان شوند.

برای متخصصان بالای 45 سال قوانین کمی متفاوت اعمال خواهد شد. جهت مهاجرت   کاری آلمان باید یک قرارداد کار با حداقل حقوق مشخص یا شواهد کافی مبنی بر دریافت مقرری بازنشستگی ارائه دهند.

مهاجرت از راه سرمایه گذاری به آلمان 2020

آلمان تعادل بی نظیری بین شکل دهی و حفظ اقتصاد مرفه ایجاد کرده است و در عین حال جمعیتی تحصیل کرده و خوشحال که هماهنگ زندگی می کند پرورش می دهد. به همین دلیل بسیاری از افراد مایل به استفاده از چنین مزایایی هستند  و برنامه سرمایه گذاران آلمانی این امر را محقق می سازد. این برنامه براساس برنامه ویزا سرمایه گذاری ایالات متحده است که طی آن سرمایه گذاری خارجی در مشاغل موجود یا ایجاد شرکت های جدید انجام می شود و در نهایت سرمایه گذاران می توانند گذرنامه و شهروندی آلمانی را بدست آورند.

کشور آلمان اقامت فوری را به سرمایه گذاران خارجی که حداقل 250000 یورو یا بیشتر در این کشور سرمایه گذاری می کنند و شغل های داخلی ایجاد می کنند ، ارائه می دهد. از مزایای سرمایه گذاری در آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اخذ گذرنامه آلمانی به عنوان گذرنامه قدرتمند شماره 1 در جهان
  • عدم احتیاج به فراهم نمودنحداقل شرایط اقامت
  • سفر بدون ویزا در اروپا
  • کار در مرکز تجارت و بازرگانی اروپا
  • مهاجرت به همراه خانواده به اروپا

سرمایه گذاران تجاری و افراد شاغل نیز می توانند با دستیابی به شرکت یا تاسیس یک شرکت آلمانی ، اجازه اقامت دریافت کنند.

سرمایه گذاران خارجی پس از انجام سرمایه گذاری تجاری 250000 یورویی یا بیشتر واجد شرایط دریافت ویزای طولانی مدت و اجازه اقامت (اقامت موقت) در آلمان می باشند. اعتبار این اقامت معمولاً دو یا سه ساله است که می تواند تمدید شود. پس از سه سال زندگی می توان درخواست اجازه اقامت دائم در آلمان داد و هیچ الزامی برای زندگی دائمی در آلمان وجود ندارد اما لازم است سالی یک بار به این کشور بروید .

گذرنامه آلمانی با داشتن اجازه مسافرت بدون ویزا به 176 کشور در جهان به عنوان یکی از قدرتمندترین گذرنامه های جهان در نظر گرفته شده است.
برای به دست آوردن تابعیت آلمان، افراد خارجی باید شرایط زیر را رعایت کنند:

  • داشتن حق اقامت در زمان درخواست تابعیت آلمان
  • زندگی در آلمان به مدت هشت سال به طور دائم و قانونی (در صورتی که متقاضی در یک دوره ادغام شرکت کرده باشد، هفت سال و یا در شرایط ویژه ادغام شش سال(
  • داشتن توانایی حمایت از خود و اعضای خانواده وابسته بدون کمک بهزیستی یا استفاده از مزایای بیکاری
  • داشتن مهارت کافی زبان شفاهی و کتبی آلمانی (معادل سطح B1 در چارچوب مشترک مرجع اروپایی
  • عدم محکومیت کیفری
  • تعهد به اصول قانون اساسی آزادی و دموکراسی

مهاجرت از راه ازدواج آلمان 2020

ازدواج در حقیقت اتحادی قانونی یا  قراردادی، محکم و قانونی بین افراد درگیر تلقی می شوند. طبق قانون اساسی ازدواج از ابتدا به طور سنتی محافظت می شود. همه افرادی که در آلمان ازدواج می کنند ابتدا باید به صورت فیزیکی برای یک مراسم مدنی حضور پیدا کنند. این در حقیقت تمام آن چیزی است که لازم است و اکثریت زوج ها فراتر از این نمی روند. در مراسم مدنی شهادت لازم نیست. هزینه مراسم ازدواج معمولا  بین 65 تا200 یور می باشد و این مراسم معمولاً به زبان آلمانی انجام می شود. بنابراین توصیه می شود که یک مترجم به همراه داشته باشید. این امر به ویژهدر صورتی مهم است که هر دو شریک و هیچ یک از شاهد به زبان آلمانی صحبت نکنند.حال چنانچه همسر شما شهروند یک کشور عضو اتحادیه اروپا یا EEA باشد، حتی اگر شما تابع یک کشور ثالث باشید، آنها از حق حرکت آزادانه برخوردار هستند و بنابراین می توانند بدون محدودیت در آلمان زندگی و کار کنند و تمام آنچه آن ها برای ورود به کشور آلمان نیاز دارند شناسنامه ملی است.

اگر همسر شما شهروند یک کشور خارج از اتحادیه اروپا باشد، می توانید منتظر زندگی مشترک در آلمان باشید. برای اینکه همسرتان بتواند به شما بپیوندد ، موارد زیر باید برآورده شود:

  • حق اقامت: شما به عنوان یک کارمند دارای اجازه اقامت موقت یا دائم یا کارت آبی اتحادیه اروپا برای آلمان باشید.
  • محل اقامت: محلی برای اقامت در آلمان را اجاره کرده باشید که مناسب خانواده شما نیز باشد.
  • بیمه درمانی و دارایی: از بیمه و بودجه کافی برخوردار باشید تا بتوانید از خانواده خود مراقبت کنید.
  • سن قانونی: همسر شما از سن قانونی داشته باشد یعنی حداقل 18 سال.
  • دانش پایه آلمانی: به عنوان یک قاعده کلی ، همسرانی که برای پیوستن به شرکای خود به آلمان می روند، باید دانش پایه آلمانی داشته باشند. این امر برای اطمینان از این است که آنها از لحظه ورود به آلمان می توانند به زبان آلمانی ارتباط برقرار كنند. به عنوان مثال آنها باید بتوانند راه را بپرسند، به خرید بروند یا خود را به آلمانی معرفی کنند.
    با این وجود تعدادی استثنا وجود دارد که همسر شما برای اخذ ویزا یا اجازه اقامت به دانش آلمانی احتیاج ندارد:
  • شما کارت آبی اتحادیه اروپا داشته باشید.
  • شما در آلمان به عنوان یک نیروی کار ماهر یا دانشمند کار و یا تحقیق کنید.
  • همسر شما دارای مدرک دانشگاهی باشد
  • شما (یا همسر شما) تبعه استرالیا کانادا ،اسرائيل، ژاپن ،جمهوری کره نیوزلند یا ایالات متحده آمریکا باشد.

راه های مهاجرت به آلمان تنها به این موارد محدود نمی شود و شما طبق شرایطی که دارید می توانید از راه های دیگر نیز اقدام به مهاجرت نمایید. برای آگاهی بیشتر از راه های متناسب با شرایط خود با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیدگان اصطهباناتی در شعب رسمی شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اصفهان تماس بگیرید و اطلاعات به روز درباره قوانین مهاجرتی به آلمان را کسب نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری