معافیت های بیومتریک کانادا برای متقاضیان اقامت دائم

معافیت های بیومتریک کانادا برای متقاضیان اقامت دائم

متقاضیان مهاجرت به روش های مختلف برای این که بتوانند به اقامت دائم یا تابعیت کشور مورد نظر خود دست پیدا کنند لازم است تا اقداماتی را صورت دهند. هر روش مهاجرتی اما نمی تواند منجر به اخذ اقامت دائم و یا تابعیت شود. در واقع برای این که بتوانید تابعیت یا اقامت دائم یک کشور را اخذ نمایید لازم است تا در ابتدا با روشی مناسب وارد این کشور شوید. در مراحل بعد می بایست شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم یا تابعیت را داشته باشید. پس از گذشت چند سال از ورود شما به کشور مورد نظر می توانید برای اخذ اقامت دائم یا تابعیت اقدام نمایید. در این مقاله نیز هدف ما بررسی دقیق معافیت های بیومتریک کانادا برای متقاضیان اقامت دائم می باشد.

کانادا کشوری مهاجر پذیر است که سالیانه افرادی زیادی برای مدل های مختلف مهاجرتی وارد این کشور می شوند. کشور کانادا شرایط بسیار مناسبی را برای متقاضیان زندگی در این کشور فراهم کرده است. برای مهاجرت به کانادا می توانید از راه هایی اقدام کنید که هر کدام شرایط ویژه خود را دارند. به طور مثال می توانید برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا، مهاجرت از طریق تولد فرزند در کانادا، مهاجرت از طریق ازدواج در کانادا و دیگر روش های مهاجرتی اقدام نمایید. هر کدام از این روش ها شرایط خاصی دارند و با مراجعه به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی با آسانی صورت می پذیرند. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز دارای نمایندگی های معتبر است.

معافیت های بیومتریک کانادا برای متقاضیان اقامت دائم

مهاجرت به کانادا با روش های مختلفی امکان پذیر است اما تمامی این روش ها منجر به اخذ اقامت دائم کانادا یا تابعیت کانادا نمی شوند. در واقع شما برای این که بتوانید اقامت دائم کانادا یا تابعیت این کشور را اخذ کنید لازم است که تمامی موارد را به دقت مورد بررسی قرار دهید. شما می توانید از طریق تحصیل در کانادا مثلا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا برای حضور در این کشور اقدام نمایید. یا این که می توانید برای کار در کانادا و اخذ ویزای کاری کانادا اقدام کنید. البته نمی توان شرایط سرمایه گذاری در کانادا مثلا خرید ملک در کانادا یا ثبت شرکت در کانادا را نادیده گرفت.

اما همان طور که گفتیم اخذ اقامت و تابعیت کانادا نیاز به بررسی شرایط دقیقی دارد که می بایست بر مبنای آن ها اقدام نمود. اما با توجه به روند خاصی که برای اقامت در این کشور وجود دارد، معافیت های بیومتریکی برای متقاضیان اقامت دائم در کانادا در نظر گرفته شده است. در واقع همان طور که می دانید در سال جدید میلادی به دلیل وجود ویروس کرونا شرایط حضور در کشور های مختلف روز به روز سخت تر از قبل شده است. از این رو هر کشوری برای متقاضیان یا افرادی که قصد اقامت دائم را دارند تخفیف هایی قائل شده است.

از این رو کشور کانادا هم معافیت بیومتریک را برای برخی از متقاضیان اقامت دائم معرفی می کند. این کشور در اقدامی حدید که برای کاهش تاثیر محدودیت های کرونا ویروس طراحی شده است، برخی از متقاضیان را از ارائه اطلاعات بیومتریک به جهت اخذ اقامت دائم در کانادا معاف کرده است. اما در ادامه قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم. 

منظور از اطلاعات بیومتریک چیست؟!

قبل از این که بخواهیم به بررسی موضوع مورد نظر خود بپردازیم لازم است تا در ارتباط با اطلاعات بیومتریک اطلاعاتی کسب کنیم. در واقع ما قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که منظور از اطلاعات بیومتریک در رابطه با اقامت در کشور کانادا چیست؟! اطلاعات بیومتریک معمولا برای اتباع خارجی که می خواهند ویزای بازدید کننده کانادا، ویزای کار کانادا و اجازه کار در این کشور یا ویزای تحصیلی کانادا را دریافت نمایند ارائه می شود. البته این اطلاعات بیومتریک برای افرادی که در وضعیت پناهندگی هستند یا برای اقامت دائم کشور کانادا اقدام می کنند هم اهمیت بسیار زیادی دارد. دقت داشته باشید که این اطلاعات بیومتریک برای بازدید مجدد در کانادا یا تمدید مجوز کار در کانادا یا تحصیل در کانادا نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

منظور از اطلاعات بیومتریک چیست؟!
منظور از اطلاعات بیومتریک چیست؟!

برای این امر افراد متقاضی ملزم به ارائه اثر انگشت، عکس و پرداخت هزینه های مربوطه هستند. کشور کانادا از این اطلاعات بیومتریک برای تأیید هویت اتباع خارجی هنگام ورود به کشور استفاده می کند. این کشور در سال جدید میلادی یعنی در سال دو هزار و بیست میلادی به دلیل وجود اختلال و بیماری کرونا ویروس جدید با نام کووید ۱۹ ارائه اطلاعات بیومتریک برای متقاضیان اقامت دائم کانادا را با شرایطی منع کرده است. در واقع افرادی که متقاضی اقامت دائم کشور کانادا هستند و شرایط مورد نیاز را دارند، نیازی به ارائه اطلاعات بیومتریک نخواهند داشت. اما در ادامه ما قصد داریم در ارتباط با این شرایط صحبت کنیم و ببینیم که در چه صورت می توان از این معافیت استفاده نمود. 

روند بیومتریک و معافیت برای متقاضیان اقامت دائم کانادا

به دلیل شرایط به وجود آمده با شیوع ویروس کرونا، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا اقدامات خاصی را صورت داده است. بر طبق این اقدامات در کذشته و در ابتدای روند شیوع این ویروس متقاضیان می توانستند برای ارسال بیومتریک خود تاخیر داشته باشند. این تاخیر توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا یعنی IRCC کاملا قابل بررسی بود و هیچ مشکلی متوجه شخص نمی شود. در ادامه نیز به دلیل همه گیری ویروس کووید نوزده بیشتر مراکزی که به ارائه درخواست ویزا یا خدمات بیومتریک یعنی VAC می پرداختند به صورت موقت بسته شدند. البته در مورد این که چه زمانی شرایط به حالت عادی برگردد هیچ چیز مشخص نیست.

با این وجود و در زمان شیوع ویروس کرونای جدید تعداد زیادی پرونده مربوط به درخواست اقامت دائم کانادا وجود دارد که به دلیل عدم وجود بیومتریک امکان بررسی آن ها وجود ندارد. از این رو به دلیل سهولت در انجام کار ها تصمیمی در ارتباط با ارائه اطلاعات بیومتریک گرفته شد. بر طبق این تصمیم گه توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا گرفته شده است، افرادی که متقاضی اقامت دائم کانادا هستند با داشتن شرایطی نیاز به ارائه بیومتریک نخواهند داشت. در واقع ابن افراد برای ارائه اطلاعات بیومتریک معافیت کسب کرده اند. البته لازم است تا در ده سال گذشته بیومتریک خود را برای هر برنامه دیگری مانند تحصیلی، کاری یا حتی توریستی ارائه داده باشند. همان طور که گفتیم برای این معافیت نیز شرایطی وجود دارد که در ادامه این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

شرایط برخورداری از برنامه معافیت بیومتریک کانادا

برنامه بیومتریک کانادا همان طور که اشاره نمودیم برای ارائه اطلاعاتی هویتی است که بر مبنای آن افراد مختلف می توانند به جهت حضور در این کشور اقدام نمایند. اما افرادی که قصد اقامت دائم در کانادا را دارند نیز باید اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهند. در سال جدید میلادی یعنی در سال دو هزار و بیست میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونای جدید، شرایط نسبت به گذشته پیچیده تر شده است. از این رو کشور کانادا شرایطی را برای معافیت بیومتریک اعلام کرده است. در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با این مسئله به این نکته اشاره کنیم که چه شرایطی برای برخورداری از برنامه معافیت بیومتریک کانادا لازم است.

متقاضیانی که برای برنامه معافیت بیومتریک کانادا واجد شرایط هستند را در ادامه بیان می کنیم. دقت داشته باشید که این متقاضیان فارغ از محل زندکی شان یعنی چه داخل و چه خارج از کانادا بودن بررسی می شوند. اما افرادی که از قبل درخواست اقامت دائم کانادا را داده اند مشمول معافیت بیومتریک می شوند. گروه دیگری که می توانند از معافیت بیومتریک کانادا استفاده کنند، متقاضیانی هستند که جدیدا می خواهند درخواست اقامت دائم خود را اراسال نمایند. البته کشور کانادا گروه های دیگری را در گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برای ارائه اطلاعات بیومتریک معاف کرده است.

دقت داشته باشید که هر کدام از این گروه های واجد شرایط برای درخواست معافیت کانادا باید در ده سال گذشته شرایط بیومتریک کانادا را برای برنامه های دیکر ارائه داده باشند. از این رو با داشتن این شرایط می توان از موارد مربوط به عدم نیاز به اطلاعات بیومتریک کانادا جلوگیری نمود. پس اگر شما متقاضی اقامت دائم کانادا هستید و این شرایط را دارید می توانید از روند معافیت استفاده نمایید. دقت داشته باشید که با این تصمیم شما از پرداخت هزینه های مربوط به بررسی بیومتریک و کار های مربوط به آن نیز معاف خواهید شد. پس می توان گفت که تصمیم اداره مهاجرت کاملا در راستای بهبود شرایط بوده است.

معافیت بیومتریک کارگران خارجی در کانادا

گروه دیگری نیز وجود دارند که در دوران شیوع ویروس کرونا برای حضور در کانادا معاف از اطلاعات بیومتریک هستند. این افراد با عنوان کارگران خارجی شناخته می شوند. از این رو دقت داشته باشید که کارگران خازجی موقت در کانادا نیز می توانند از ارائه اطلاعات بیومتریک معاف باشند. اما این افراد هم باید شرایط خاصی را داشته باشند. این افراد در صورتی می توانند معاف از ارائه اطلاعات شوند کع در مشاغلی مانند رانندگی کامیون، خدمات درمانی، کشاورزی، صنایع غذایی و غیره مشغول به کار شوند. البته برخی از این کارگران قبلا در کانادا مشغول به کار شده اند و اطلاعات بیومتریک خود را ارائه داده اند.

روند بیومتریک برای اقامت دائم متقاضیان ساکن کانادا

همان طور که اشاره نمودیم برای اخذ اقامت دائم متقاضیان باید بیومتریک خود را ارائه دهند. این متقاضیان می توانند هم ساکن کشور کانادا باشند و هم در خارج از این کشور برای اقامت دائم کانادا درخواست خود را ارائه نمایند. اما در این بخش از مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که اگر از داخل کانادا قصد دارید برای ویز یا اقامت دائم کانادا درخواست دهید با توجه به این شرایط چه مراحلی را باید طی کرد؟! در ابتدا همان ظور که توضیح دادیه به دلیل منع شرایط بیومتریک لازم نیست تا هزینه های مربوط به بیومتریک خود را پرداخت نمایید.

این هزینه که برابر با هشتاد و پنح دلار کانادا است به خاطر قانون جدید لغو شده است. در واقع حتی اگر از شما این هزینه هم خواسته شود شما مسلتزم پرداخت آن نیستید. در ادامه نیز با حضور در کانادا و سکونت شما نیازی به ارائه بیومتریک نمی باشد. در واقع حتی اگر از شما این مسئله خواسته شده باشد و حتی نامه بیومتریک را هم دریافت کرده باشید، نیازی به ارائه اطلعات بیومتریک در این مرحله از روند اقامتی نخواهد بود. اما برخی از افراد به دلایل شخصی از قبل هزینه های مربوط به بیومتریک خود را پرداخته اند.

روند بیومتریک برای اقامت دائم متقاضیان ساکن کانادا
روند بیومتریک برای اقامت دائم متقاضیان ساکن کانادا

در واقع سوالی که در این زمینه پیش می آید این است که اگر در گذشته هزینه های مربوط به بیومتریک خود را پراخت کرده اید و صرفا منظر تصمیم نهایی هستید چه باید کنید؟! در این حالت باید توجه داشته باشید که حتی اگر منتظر تصمیم هستید و هزینه های بیومتریک را هم پرداخت نموده اید، پس از بازرسی درخواست شما تمام هزینه بازگردانده می شود. در واقع هزینه هشتاد و پنج دلاری پرداخت شده برای شما بازپرداخت خواهد شد.

سوالات متداول در ارتباط با معافیت های بیومتریک کانادا برای متقاضیان اقامت دائم

  1. آیا کشور کانادا برای مهاجرت و زندگی مناسب است؟

    بله کانادا یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت و زندگی می باشد.

  2. آیا شیوع ویروس کرونا بر روند مهاجرت به کانادا تاثیر داشته است؟

    بله شیوع ویروس کرونا باعث شده تا اداره مهاجرت و شهروندی کانادا تصمیماتی در زمینه اقامت و ویزای کانادا اخذ نماید.

  3. منظور از بیومتریک برای حضور در کشور کانادا چیست؟

    منظور از بیومتریک در واقع ارائه اثر انگشت، عکس و پرداخت هزینه های مربوطه می باشد.

  4. آیا قوانین کانادا برای اقامت دائم در زمان شیوع ویروس کرونا راحت تر شده است؟

    بله این کشور معافیت های خاصی را در این زمان برای متقاضیان ارائه داده است.

  5. آيا معافیت های بیومتریک کانادا برای متقاضیان اقامت دائم در زمان شیوع کرونا اعمال شده است؟

    بله یکی از معافیت های مهم در این کشور معافیت های بیومتریک می باشد.

  6. مهم ترین شرایط برای معافیت های بیومتریک کانادا برای متقاضیان اقامت دائم چیست؟

    مهم ترین شرط این است که فرد در ده سال گذشته اطلاعات بیومتریک را ارائه داده باشد.

  7. آیا با توجه به معافیت های بیومتریک کانادا برای متقاضیان اقامت دائم نیاز به پرداخت هزینه می باشد؟

    خیر در این حالت نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد.

  8. در صورت پرداخت هزینه بیومتریک با توجه به شرایط معافیت آیا هزینه بازگردانده می شود؟

    بله هزینه های مربوط به بیومتریک با توجه به شرایط معافیت بازگردانده می شود.

  9. چه افرادی واجد شرایط معافیت های بیومتریک کانادا برای متقاضیان اقامت دائم هستند؟

    افرادی که در گذشته درخواست اقامت دائم داده اند یا در این دوره در خواست خود را ارائه کرده اند.

  10. آيا کارگران موقت می توانند واجد شرایط معافیت های بیومتریک کانادا برای متقاضیان اقامت دائم باشند؟

    بله کارگران در صورت شرایط خاص شغلی واجد شرایط معافیت خواهند شد.

  11. هزینه بیومتریک کانادا چقدر می باشد؟

    هزینه بیومتریک کانادا هشتاد و پنج دلار کانادا است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری