مشاغل مورد نیاز در آلمان

مشاغل مورد نیاز در آلمان

در این مقاله به بررسی مشاغل مورد نیاز آلمان پرداخته شده است، رشته های مهندسی با توجه به صنعتی بودن این کشور بسیار مورد استقبال است، رشته های مهندسی مکانیک، کامپیوتر، انرژی، برق و غیره مورد نیاز زیادی می باشد. این سوال معمولاً برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور از طریق ویزای جستجوی کاری یا جاب سیکر دارند، مطرح می شود.

مشاغل زیر جزو مشاغل مورد تقاضای آلمان می باشد

  • مکانیک و مهندسی خودرو و فلزات
  • مکاترونیک، انرژی و الکترونیک
  • تحقیقات فنی و توسعه علم
  • ساخت و ساز تجهیزات و عرضه ابزار
  • راننده راه آهن (لوکوموتیو)
  • فناوری اطلاعات، پردازش داده ها، محاسبات
  • بهداشت، درمان و مراقبت

مهندسی یکی از مشاغل مورد نیاز در آلمان

مهندسی یکی از مشاغل مورد نیاز در آلمان می باشد. برای مهندسین در آلمان، فرصت بسیاری برای صعود به بالا از نردبان شغلی وجود دارد. حتی راه های زیادیبرای دست یابی به سطح از مدیریت وجود دارد. در صنعت آلمان، بسیاری از اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت های تولیدی زندگی کاری خود را به عنوان مهندسان آغاز کرده اند. چنین چشم انداز درخشانی در سطح حقوق و دستمزد نیز منعکس شده است. با اشتغال با مدرک یکی از دانشگاه های علمی کاربردی، برای مثال، مهندسی برق و یا ساختمان می توانید انتظار کسب درآمد بالایی داشته باشید، به طور متوسط، بین 36.000 € و 45.000 € در سال را دریافت میکنید. درآمد هر سال افزایش یابد، پس از 10 سال می توانید انتظار رسیدن به سطح حدود € 50،000 تا 64،000 € را داشته باشید. برای فارغ التحصیلان دانشگاه، میانگین درآمد در بعضی از زمینه می توانید به بیش از 70.000 € در یک سال افزایش یابد. به طور کلی بازار کار در آلمان برای خارجی ها مناسب است به خصوص اگر فرد دارای مدرک تحصیلی مناسبی باشد.

مشاغل مورد نیاز در آلمان

مدارک شغلی خارجی

اگر شما می خواهید به عنوان “مهندس” و یا “مهندسین مشاور” در آلمان مشغول به کار شوید، لازم است که مدرک تحصیلی خارجی خود را برای تعیین هم ارزی مدرک با صلاحیت آموزش پرورش آلمانی تایید کنید. اطلاعات بیشتر در این مورد در سایت www.anerkennung-in-deutschland.de (به زبان انگلیسی) در دسترس هستند. همکاران و مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانند به شما در زمینه ویزای جستجوی کار آلمان راهنمایی و مشاوره دهند.

فرصت های شغلی برای پزشکان در آلمان

پزشکی یکی از مشاغل مورد نیاز در آلمان می باشد. در آلمان، میانگین حقوق اولیه برای فارغ التحصیلان پزشکی بالاتر از در هر رشته دیگری است و در حال حاضر حقوق یک پزشک در حدود 49.000 € در یک سال است.

بیمارستان های آلمان در حال حاضر دارای کمبود پزشکان خبره هستند. در سراسر آلمان نیاز به چندین هزار پزشک ماهر وجود دارد. این تقاضا در سال های آینده افزایش می یابد.

ویژه در مناطق روستایی شرق آلمان، در درجه اول نیاز به پزشکان عمومی بسیار مشهود است، این کمبود به زودی به دیگر مناطق آلمان نیز سرایت خواهد کرد، و همچنین پیر شدن مردم این کشور و همچنین بازنشته شدن پزشکان قدیمی این مقدار را شدت می بخشد.

ضرورت نیاز به دانشمندان و متخصصان IT و فرصت های شغلی برای آنها

تخصص آی تی یکی از مشاغل مورد نیاز در آلمان می باشد. در تمام مناطق آلمان چشم انداز شغلی خوبی برای فارغ التحصیلان دانشمندان و متخصصان IT در آلمان وجود دارد. در واقع، در سال های اخیر، شرکت های آلمانی قادر به جذب تعدادی از دانشمندان و ریاضیدانان بوده اند، و برای پر کردن موقعیت های خالی کارشناسان IT هنوز نیز مورد نیاز است. در مقایسه با فارغ التحصیلان نمونه از رشته های دیگر، فارغ التحصیلان STEM احتمال خیلی بیشتری وجود دارد دارد که موفق به اخذ یک قرارداد دائمی در هنگام ورود به بازار کار همراه با درآمد قابل توجهی گردند. میانگین حقوق برای فارغ التحصیلان STEM بین € 35،000 تا 40،000 € در سال است. پس از 10 سال تجربه حرفه ای، سطح حقوق و دستمزد به طور متوسط حدود 70.000 € افزایش می یابد. اعزام نیروی کار به آلمان تخصص موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی است، با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

تقاضا برای کارشناسان با مدارک شغلی پرستاری (مراقبتی)

پرستاری یکی از مشاغل مورد نیاز در آلمان می باشد. با توجه به افزایش تعداد سالمندان در آلمان، نیاز به مراقبت کنندگان و پرستاران در آلمان نیز افزایش می یابد. پیش بینی می شود که کمبود 152،000 مراقب در سال 2025 وجود خواهد داشت. اما بیمارستان ها و خانه های سالمندان در حال حاضر نیز از کمبود پرسنل شکایت می کنند. تقاضای زیادی به ویژه برای حرفه مراقبت از سالمندان، بهداشت و پرستاری در آلمان وجود دارد آلمان در حال حاضر انواع فرصت استخدام را برای افراد حرفه ای پرستاری ارائه می دهد. پرسنل رشته های پرستاری نه تنها در بیمارستان ها، خانه های سالمندان، کلینیک ها و مراکز بهداشتی درمانی، بلکه در مشاغل مراقبت در منزل و دفاتر پزشکی نیز می توانند در آلمان مشغول به کار شوند.

به غیر از وظایف معمول پرستاری، وظایف پرستاری در آلمان شامل مواردی مانند آماده کردن بیماران برای نظارت پزشکی و یا نظارت بر سلامت بیمار نیز میگردد. پرسنل مشغول به شغل پرستاری در آلمان همچنین به گزینه های متعدد آموزش پیشرفته دسترسی دارند، از جمله دوره های که منجر به دریافت یک مدرک خاص و یا آموزشی می باشد.

پردرآمدترین شغل ها در آلمان

کار کردن بیشتر از هر زمان دیگری آسان تر شده است این لیست ده مشاغلی برتری که در آلمان مورد نیاز هستند. کار در آلمان به عنوان مهندس اگر شما یک مدرک دانشگاهی معتبر در مشاغل زیر داشته باشید فرصت شغلی مناسبی در آلمان خواهید داشت.

  • مهندسی مکانیک و سیالات
  • مهندسی برق ، مهندسی برق قدرت و انرژی
  • مهندسی جوشکاری و فلزات
  • مهندسی تحقیق و توسعه فنی
  • طراحی صنعتی ، ساخت و ساز و طراحی مدل
  • بارگیری و انبارداری
  • مهندسی کامپیوتر ، مشاوره IT ، مهندس نرم افزار و برنامه نویسی

پردرآمدترین شغل ها در آلمان

در آلمان با مدرک فنی و حرفه ای کار کنید.

اگر شما یک متخصص و یا کارگر مجرب با آموزشهای فنی و حرفه ای باشید می توانید مشاغل زیر در آلمان برای خود پیدا کنید.

  • فن آوری انرژی
  • لوله کشی ، نظافت ، نصب پکیجهای سرمایشی و گرمایشی
  • دیده بان و راهنمای خطوط ریلی
  • کار در آلمان به عنوان پرستار یا پزشک
  • کلیه علوم پزشکی بجز دندان پزشکی
  • بهیار و مراقبت های بهداشتی ، مراقبت های پرستاری ، مراقبت های اورژانس ، مامایی و… کسانی که مدارک مرتبط با بهداشت و درمان دارند.
  • مراقبت از سالمندان ( کسانی که مدرک مرتبط با این شغل را داشته باشند )
  • کار کردن در بخش هتل و مهمانداری
  • مشاغلی که بر اساس سطح بالای مهارت کارگر باشد به عنوان مثال سرآشپز ، متخصص رستوران و رستوران داری ، کارمند هتل و هتلداری ،برگزار کننده مجالس و مهمانی ها.

تقاضا های شغلی بر اساس زمان متفاوت خواهد بود مخصوصا از زمانی که جمعیت آلمان به سرعت در حال پیر شدن هست انتظار می رود که تقاضای نیروی کار در بیشتر مشاغل نیازمند به تحصیلات بالا نیز با افزایش روبرو بشود به عنوان مثال به ازای هر سه نفر پرستار بیکار ده شغل پرستاری در آلمان وجود دارد و این رقم در ده سال آینده با رشد روبرو خواهد شد.

شغل ها و کارهای مورد نیاز آلمان برای خارجی ها

برای بسیاری از مهاجران خارجی، دولت آلمان شرایط شگفت انگیزی برای کار در این کشور دارد. کارکنان آلمانی از از بالاترین حقوق و درآمد در دنیا، امنیت شغلی و همچنین مزایای شغلی بسیار خوبی در این کشور بهره مند می باشند، علاوه بر این در برخی از مشاغل این کشور، ساعات کاری به 35 ساعت در هفته کاهش یافته است و همچنین تعطیلات در این کشور تا 30 روز در سال نیز می رسد.

تفاوت های زیادی در بازار کار آلمان در مناطق مختلف آن وجود دارد و سطح اشتغال در غرب این کشور بالاتر از شرق آن می باشد( به استثنای برلین و منطقه جنوب جمهوری دموکراتیک سابق این کشور)

نرخ بیکاری نیز به طور کلی در مناطق روستایی بیشتر از مناطق شهری این کشور می باشد و آمار بیکاری در صنایع سنگین این کشور مثل معدن، ساخت و ساز و کشتی سازی بالاتر از سایر مشاغل می باشد در حالی که مشاغل زیادی در زمینه صنایع خدماتی برای افراد وجود دارند.

با وجود این که در تمام کشور های خارجی، صحبت کردن به زبان رسمی آن کشور ضروری است و دانش زبان دیگری به غیر از زبان انگلیسی اغلب می تواند به عنوان یک مزیت برای افراد به حساب آید و خارجیان نیز در هنگام جستجوی کار در این کشور باید این موضوع را در نظر داشته باشند.

محدوده قابل توجهی از مشاغل مختلف در آلمان وجود دارند که بسیاری از آن ها نیازمند مدارک رسمی می باشند. در این کشور یک سیستم کار آموزی وجود دارد که قبل از ورود نیرو های کار جوان به بازار کار، دوره آموزشی 2 تا 3 ساله کار آموزی برای آن ها برگزار می شود تا تجربه لازم در کار را کسب کنند.

در آلمان کمبود نیروی کار حرفه ای در زمینه های مختلفی می باشد که شامل مهندسی مکانیک، خودرو، برق، ساختمان، متخصصان آی تی، بهداشت و خدمات اجتماعی و پرستاری می باشد.

لازم به ذکر است که مهاجرانی که در این کشور در مشاغل انگلیسی زبان استخدام می شوند، باید حداقل مقدار کمی دانش زبان آلمانی داشته باشند( حتی در صورتی که قصد تدریس زبان انگلیسی در این کشور را دارند) و بدون داشتن مهارت کافی در زبان آلمانی نمی توانند شغل حرفه ای در این کشور به دست آورند. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پیدا شغل و کاریابی در آلمان می توانید با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران، شیراز و اصفهان تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد مشاغل مورد نیاز در آلمان

1- آیا بازار کار مناسبی در آلمان برای خارجی ها وجود دارد؟

به طور کلی بازار کار در آلمان برای خارجی ها مناسب است به خصوص اگر فرد دارای مدرک تحصیلی مناسبی باشد.

2- آیا تقاضا برای چه مشاغل مهندسی در آلمان وجود دارد؟

بله، مکانیک و مهندسی خودرو و فلزات، مکاترونیک و انرژی و الکترونیک از مشاغل پر تقاضا در آلمان محسوب می¬شوند.

3- آیا برای رشته¬های کامپیوتری در آلمان تقاضای شغل وجود دارد؟

بله، فناوری اطلاعات، پردازش داده ها و محاسبات از مشاغل پر تقاضا در آلمان محسوب می¬شوند.

4- میانگین حقوق دریافتی متخصصان IT در آلمان چقدر است؟

میانگین حقوق برای فارغ التحصیلان STEM بین 35،000 تا 40،000 یورو در سال است.

5- آیا برای رشته¬های درمانی در آلمان تقاضای شغل وجود دارد؟

بله، پزشکی، بهداشت، درمان و مراقبت از مشاغل پر تقاضا در آلمان محسوب می¬شوند.

6- غیر از رشته¬های مهندسی و درمانی تقاضا برای چه مشاغلی در آلمان وجود دارد؟

تحقیقات فنی و توسعه علم، ساخت و ساز تجهیزات و عرضه ابزار و راننده راه آهن (لوکوموتیو).

7- مقدار حقوق دریافتی مهندسین در آلمان چقدر است؟

به طور مثال برای مهندسین برق به طور متوسط، بین 36.000 تا 45.000 یورو در سال حقوق دریافتی می¬کنند.

8- مقدار حقوق دریافتی پزشکان در آلمان چقدر است؟

در حال حاضر حقوق یک پزشک در حدود 49.000 یورو در یک سال است.

9- آیا با مدارک فنی حرفه¬ای می¬توان در آلمان شغل مناسبی یافت؟

بله، با دارا بودن مدارک فنی حرفه¬ای شغل¬های مناسبی مانند: لوله کشی، نظافت، نصب پکیج¬های سرمایشی و گرمایشی، دیده بان و راهنمای خطوط ریلی می¬توان یافت.

10- با توجه به اینکه من یک آشپز هستم، آیا امکان یافتن شغل مناسب در آلمان برای من وجود دارد؟

بله، برای مشاغلی مانند سرآشپز، متخصص رستوران و رستوران داری، کارمند هتل و هتلداری، برگزار کننده مجالس و مهمانی¬ها با داشتن مدرک فنی¬حرفه¬ای امکان یافتن شغل مناسب در آلمان وجود دارد.

11- آیا دوره¬های کارآموزی در آلمان برای افراد خارجی وجود دارد؟

بله، در این کشور یک سیستم کار آموزی وجود دارد که دوره آموزشی 2 تا 3 ساله کار آموزی برای ورود نیرو های کار جوان به بازار کار برگزار می¬کند تا تجربه لازم در کار را کسب کنند.

مقالات مرتبط

104 پاسخ

  1. سلام ارادتمندم من 38 سالمه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی دارم چه قد شانس دارم برای مهاجرت به آلمان

    1. سلام وقت بخیر اگه سابقه کار دارید که شرایط خوبی هست سریع تر اقدام کنید تا سن بالاتر نره

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، با ارائه مدرک زبان می توانید ویزای جست و جوی کاری این کشور را دریافت نمایید.

  2. باسلام من لیسانس علوم ازمایشگاه با ۲ سال سابقه کار دارم کدوم کشور میتونم مهاجرت کنم ؟

    1. سلام روزتون بخیر
      روش های متفاوتی مانند تحصیلی و کاری برای مهاجرت شما وجود دارد. کشور هایی مانند آلمان برای تحصیل در صورت ارائه شرایط مناسب، گزینه انتخابی خوبی است. در صورت تمایل به دریافت ویزای کاری کشور هایی مانند سوئد، دانمارک و آلمان را پیشنهاد می دهیم.

  3. سلام و خسته نباشید
    من مدرک کاردانی فوریتهای پزشکی با 4 سال سابقه را دارم سنم 28 سال است ومتاهل
    زبان المانی بلد نیستم
    آیا با یاد گیری زبان المانی امکان اخذ ویزای کار برایم وجود دارد

    1. با سلام و عرض ادب
      برای اخذ ویزای جست و جوی کار آلمان بهتر است حداقل مدرک کارشناسی ارائه دهید.

  4. سلام من دختر۱۹سالمه وتازه کنکور دادم ومیخام رشته حسابدا ی یامدیریت بازرگانی بخونم آیا توکشورالمان میتونم شغل خوبی داشته باشم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، کشور آلمان برای فارغ التحصیلان رشته های مختلف بازار کار خوبی ارائه می دهد.

  5. سلام من 20 سالمه و ترم 5 مهندسی برق دانشگاه ازاد تهران جنوب مقطع کارشناسی هستم و مدرک زبان المانی B1 دارم میخواستم ببینم من با توجه به این ک دارم دانشگاه ازاد درس میخونم میتونم برا ارشد المان ادامه تحصیل بدم یا خیر؟؟؟؟و یه سوال دیگه هم این ک فرق بورس و تحصیل رایگان چیه و من میتونم از یکی از این دو مورد استفاده کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، می توانید از تحصیل رایگان در آلمان مشروط بر اینکه دانشگاه تحصیلی شما مورد تایید آلمان باشد، استفاده نمایید.

  6. سلام
    من در رشته کارشناسی اتاق عمل درس خوندم. دوسال کار کردم.۲۷ سالمه. میخاستم بدونم شرایط کار در آلمان رو دارم

  7. سلام.. من لیسانس مهندسی صنایع دارم بدون سابقه کار و بیمه با معدل بالا ۱۷ و مسلط به زبان المانی.. خواستم بدونم میتونم همزمان با این ک مشغول به تحصیلم در المان برای فوق لیسانس مجوز کارم بگیرم و مشغول به کار بشم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      روش های مهاجرت متفاوتند که شامل ازدواج، تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری است. هر روش شرایط مربوط به خود را دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  8. سلام خسته نباشید من 30 سالمه دیپلم تجربی مدرک خیاطی از فنی حرفه ای باسابقه 10سال خیاطی همسرم تراشکار سنگین با 15سال تجربه بدون مدرک زبان 34سال میخواستم ببینم امکان گرفتن کار در آلمان داریم چقدر هزینه داره

    1. با سلام و عرض ادب
      لطفا در نظر داشته باشید که بهتر است برای اخذ ویزای کاری آلمان مدرک زبان، حداقل مدرک کارشناسی و غیره ارائه دهید.

  9. با سلام
    میخواستم بدونم کارشنایان اتاق عمل میتوانند برای کار در آلمان اقدام کنند؟
    مدرک کارشناسی اتاق عمل رو آلمان قبول داره؟
    ممنون

  10. عرض سلام و خسته نباشيد، من دانشجوي هوشبري دانشگاه علوم پزشكي تبريز هستم. ميخواستم بدونم تو آلمان يا كشور هاي ديگه به اين رشته نياز هست؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، کشور هایی مانند آلمان، سوئد و دانمارک برای فارغ التحصیلان رشته های شما ویزاهای کاری ارائه می دهد.

  11. سلام
    من لیسانس علوم آزمایشگاهی دارم ،سنم ۳۳ سال شش سال سابقه کار دارم میتونم امیدی به گرفتن ویزای کار المان داشته باشم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      در صورتیکه به زبان آلمانی مسلط باشید و مدرک زبان ارائه دهید، می توانید برای ویزای جست و جوی کاری آلمان اقدام نمایید.

  12. سلام من ۴۲ ساله و همسرم ۳۹ ساله هر دو کارشناس پرستاری دارای دو فرزند در حال گذراندن زبان المانی از چه طریقی ارزانتر میشود جهت مهاجرت المان اقدام کرد

    1. سلام روزتون بخیر
      برای مهاجرت به آلمان شرایط سنی بسیار حائز اهمیت است. به شما توصیه می کنیم با توجه به رشته تحصیلی خود برای ویزای کاری گروه درمان کشوری مانند سوئد، دانمارک اقدام نمایید.

  13. سلام
    بنده ۲۲ ساله، دارای مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم با معدل ۱۸/ زبان B2 آیلتس 6.6 و تافل ۸۰ و ۳ ماه سابقه ی کار رشته ی مرتبط رو دارا میباشم
    میخواستم بدونم امکان تحصیل در دانشگاه آلمان برام وجود داره یا خیر؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، شرایط شما برای تحصیل در دانشگاه های آلمان مناسب است.

  14. سلام من ٢٤سالمه ليسانس مهندسي صنايع دانشگاه ازاد دارم،با احتساب بر اينكه زبان الماني هم در سطحb2باشه ايا شانسي براي مهاجرت و پذيرش در دانشگاه هاي المان رو دارم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      در ابتدا باید بررسی شد که مدرک تحصیلی شما مورد تایید است یا خیر. در صورتیکه تایید باشد می توانید از طریق تحصیل اقدام نمایید.

  15. سلام
    شرایط کاری مهندسی شیمی در آلمان چگونه است و کدام شهرها بیشترین مشاغل را برای این رشته نیاز دارند، سابقه کاری حداقلی که بشه باهاش کار پیدا کرد چندسال است؟

    1. با سلام و عرض ادب
      بازار کار در آلمان برای رشته های مناسب است. شغل و پوزیشن دریافتی بسته به مهارت، تسلط و آشنایی شما به زبان آلمانی دارد.

  16. سلام من٢٨سالمه مجرد هستم ليسانس علوم آزمايشگاهي دارم سابقه كارم در آزمايشگاه حدود٤سالِ با بيمه مدركA2زبان آلماني رو دارم و ادامه هم ميدم ميخواستم بدونم شانس براي گرفتن ويزا كاري چقدِ؟و بعد از گرفتن ويزا كه اعتبارش٦ماهِ آيا اونجا شانسِ پيدا كردن كار رو دارم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، با توجه به شرایط خود امکان اخذ ویزای کاری آلمان وجود دارد. آلمان بازار کار خوبی دارد و شانس زیادی برای پیدا کردن کار دارید.

  17. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم متخصص ای تی با مدرک لیسانس دانشگاه ازاد و پنج سال سابقه کار میتونه ویزای کار دریافت کنه؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، میتوانید برای اخذ ویزای جست و جوی کار آلمان اقدام نمایید و شانس پیدا کردن کار برای شما نیز در صورتیکه به زبان آلمانی مسلط باشید بالاست.

  18. با سلام .فوق لیسانس میکروبیولوژی داشگاه ازاد با 8 سال سابقه کار در شرکت خصوص باسابقه 8 سال بیمه دارم. همسرم 17 سال سابقه برق ساختمان بامدرک فوق دیپلم برق دانشگاه ازاد و یک سال سابقه بیمه برا کار و زندگی ایا المان مناسب هست وایا اصلا امکان دارد؟

    1. با سلام و عرض ادب
      بسته به شرایط سنی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  19. سلام کارشناسی آی تی دارم
    شبکه کار میکنم با دو سال سابقه کار
    30سالمه
    مجرد
    به زبان آلمانی آشنایی نسبی دارم امکان دریافت ویزا آلمان برام هست؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، برای شما امگان اخذ ویزای جست و جوی کار آلمان وجود دارد.

  20. سلام من کردانی مکانیک خودرو دارم در حال تحصیل برای گرفتن کارشناسی هستم و اینکه مدرک درجه یک مکانیک خودرو سواری و برق خودرو دارم رو دارم زبان هم انگلیسی رو مدرک B2 دارم میخوام برای یادگیری زبان المانی هم اقدام کنم تا حدود یکسال دیگه هم کارشناسی رو میگیرم ایا با این شرایط می تونم ویزای کار المان رو دریافت کنم

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، شرایط شما برای دریافت ویزای جست و جوی کار آلمان مناسب است.

  21. سلام
    من کارشناسی فیزیک دارم ،ایا این رشته برای اپلای و ادامه تحصیل در آلمان مناسب هست یا نه؟رشته نانو تکنولوژی چطور؟
    کدام یک از این رشته هاا بازار کار خوبی در آلمان دارند ؟ در آلمان به رشته های علوم پایه بها می دهند عایا؟
    رشته فیزیک یا نانو در آمریکا شرایط بهتری دارند یا در آلمان؟؟

    1. سلام روزتون بخیر
      برای ادامه تحصیل در آلمان باید دانشگاه تحصیلی شما مورد تایید آلمان باشد.

  22. سلام منسن 23 سال دارم / مدرک تحصیلی کارشناسی مکانیک خودرو / مدرک دوره پیشرفته نرم افزار سالیدورک رو معتبر ترین اموزشگاه حال حاظر با نام خانه سالیدورک ایران اخذ نموده ام / 6 سال سابقه کار با این نرم افزار را دارم / دو بار در دانشگاه دولتی دوره اموزشی این نرم افزار را برگزار کردم به مدل 40 ساعت / سربازی نرفتم / به تازگی برای دریافت مدرک ایلتس زبان انگلیسی اقدام کرده ام ، ابتدا برای امادگی ، سپس آزمونش رو میدهم / هدفم پیشرفته و یک راه یا مشاوره ساده می خواهم تا ببینم دقیقا کجای کارم الان و با این شرایط ، فرضا تا 2 الی 3 سال دیگه چه زمینه را باید فراهم کنم تا به کشوری مهاجرت کرده و از تخصصی که با این نرم افزار دارم به موفقیت برسم/ کارایی نرم افزار : طراحی تمام اجسام جامد همراه با تحلیل ، نقشه کشی و مدلسازی میباشد . .

    1. با سلام و عرض ادب
      با توجه به شرایط خود می توانید برای دریافت ویزای جاب سیکر آلمان اقدام نمایید. لطفا با کارشناسان ما در اربتاط باشید که اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند.

  23. سلام من میخواستم برای لکوموتیورانی المان اقدام کنم.۲۲ساله هستم و کارشناسی برق قدرت دارم و ایلتس ۵.۵ به زبان المانی هم اشنایی ندارم

    1. سلام روزتون بخیر
      باید در ابتدا از طریق ویزای جاب سیکر آلمان اقدام کنید، در صورتیکه بتوانید افر کاری مورد نظر خود را پیدا کنید و ارائه دهید، می توانید در این کشور بمانید.

  24. با سلام و عرض ادب
    من یک دختر ۳۴ ساله با ۱۴ سال سابقه کاری مرتبط با رشته و مدرک ICDL بین المللی و ترم آخر مدرک کارشناسی مهندسی صنایع هستم ، برای کار میخواستم ازتون مشاوره بگیرم .
    اون طوری که در سایت شما و سایتهای دیگه خوندم به نظرم آلمان گزینه خوبی برای بنده میباشد .
    ممنون نیشم راهنمایی کنید

    1. سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید برای دریافت ویزای جاب سیکر آلمان اقدام نمایید.

  25. با درود ، خانمی هستم ۳۲ ساله، کارشناسی روانشناسی عمومی دارم و إیلتس۶ دارم و همسرم ۳۵سال سن داره که فوق دیپلم صنایع خودرو دارن که به لحاظ تجربی کاملا فنی هستن و یک پسر ۴ساله هم داریم اگر زبان آلمانی را در حد b1 بگذرانیم از چه طریقی اقدام کنیم بهتر است، تحصیلی یا کار ؟

    1. سلام، وقت بخیر
      در حالت کلی پذیرش و ویزای تحصیلی راحت تر و سریعت است، با توجه به شرایط شما و همسرتان هم ویزای تحصیلی را پیشنهاد می کنم.

    2. سلام. بنده 30 ساله هستم.مدرک امدادگری اورژانس و هلال امر دارم .ایا با این مدارک امکان کار در المان هستش؟

      1. سلام روزتون بخیر
        برای اخذ ویزای کاری آلمان باید حداقل مدرک کارشناسی و مدرک زبان آلمانی داشته باشید.

  26. سلام خسته نباشید من ۲۶ سالمه ۵ سال سابقه کار در زمینه مکانیک دارم و فوق لیسانس مکانیک روهم دارم از دانشگاه ازاد المانی هم بی ۱ هست میتونم ویزای کار بگیرم ؟؟

    1. سلام
      میتوانید درخواست کار خود را به کارفمای آلمانی ارسال نمایید و ا با ویزای جستجوی کار آلمان وارد این کشور شده و بدنبال کار بگردید.

    2. با سلام
      فارغ التحصیل مامایی از دانشگاه تهران با دو سال سابقه کار ایا امکان ویزا کاری آلمان وجود دارد‌‌‌‌؟

      1. سلام روزتون بخیر
        بله، می توانید برای ویزای کاری گروه درمان آلمان و یا کشور های دیگر اقدام نمایید.

  27. سلام و دورد.میخواستم بدونم شرایط پذیرش شیمی محض با لیسانس دانشگاه تهران در المان چه طوره؟با احتساب این که همه شرایط از جمله زبان المان رو دارم.

    1. با سلام
      این امکان فراهم است و می بایست برای پذیرش اقدام نمایید.

  28. سلام.. بنده لیسانس عمران ساختمان دارم. وفوق لیسانس عمران سازهای هیدرولیکی وابی–دان2 جودو و مربی گری جودو هم دارم.ومدرک کاربا شبکهnetwork هم دارم و به این کار هم مسلط هستم., و سن هم 27 هستش.ایا کشور المان برای من مناسب هستش؟؟ممنون

    1. با سلام
      برای مهاجرت به هر کشور، تنها چند روش وجود دارد.
      شما می بایست با یکی از روشهای: سرمایه گذاری، تحصیلی، کاری و یا حادث شدن ازدواج، اقدام به مهاجرت به کشور مقصد خود نمایید.
      در صورت تسلط به زبان آلمانی و داشتن سابقه کار با بیمه، می توانید اقدام به اخذ ویزای جستجوی کار آلمان نمایید.
      در صورتی هم که یک مجموعه ی ورزشی با شما قرارداد اغنا کننده ی قانونی، منعقد کند، می توانید بر آن اساس اقدام به اخذ ویزا و سپس اقامت کنید.

  29. سلام خسته نباشید 23 سالمه و فوق دیپلم فنی صنایع چوب دارم زبانمم تقریبا خوبه و مجردم درامدی ندارم و فقط واسه کار میخوام برم المان میتونم؟؟؟؟

  30. با سلام خدمت شما کارشناس محترم
    آقا هستم ۲۷ ساله ، ۱۲ سال سابقه کار در زمینه صدا برداری و دستیار صدا بردار در سینما و تلویزیون دارم به مدت ۲ سال برای شبکه های ترکیه در استامبول و آنتالیا کار کردم
    مدرک تحصیلیم دیپلم معماری هستش
    میخواستم بدونم با توجه به رزومه کاریم در همین زمینه میتونم برای آلمان اقدام کنم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام
      می بایست مدرک تحصیل کارشناسی و یا مدارک بین المللی در سطح کارشناسی را تامین نمایید ، همچنین به زبان آلمانی نیز مسلط شوید.

  31. با سلام

    مهندس برق الکترونیک هستم 35 ساله با 2 سال سابقه کار در زمینه اتوماسیون . مدرک B2 هم دارم . زبان انگلیسی هم متوسط است . آیا شرایط کار در آلمان را دارم . آیا می تونمدر آلمان Ausbildung بگزرونم . ممنون

    1. با سلام
      می توانید برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان اقدام نمایید.
      بیش از 400 دوره آوسبیلدونگ در آلمان وجود دارد و سفارت هر دوره ای را ویزا نمیدهد.می بایست دوره ای معتبر را برای اخذ ویزا اقدام کرد.پیشنهاد میشود برای انجام اینچنین فرآیند هایی از مشاوره ی متخصصین حقوق مهاجرت کمک بگیرید.

  32. با سلام و خسته نباشی
    40 سال سنم هست 25 سال سابقه کار در نجاری را دارم تحصیلات دیپلم فنی حرفه ای سابقه بیمه مرتبط با شغلم 8 سال هستش و متاهلم دو فرزند 2و12 ساله هم دارم آیا شرایط برای ویزای کار در آلمان را دارم راهنمایی کنید ممنون

    1. با سلام
      با شرایط مذکور برای اخذ ویزای کار آلمان اقدام نفرمایید،که قطعا ریجکت خواهید شد.
      پیشنهاد میشود مهاجرت به کشور های دیگر از طریقی غیر از ویزای کار را مورد بررسی قرار دهید.

  33. سلام و خسته نباشید
    دانشجوی کارشناسی پرستاری هستم، برای رفتن به آلمان کدوم شرایط بهتره؟ بعد از گذراندن طرح بالین یا بعد از ارشد و طرح بالین؟ و اینکه علاوه بر زبان انگلیسی باید به زبان آلمانی هم مسلط بود؟

    1. با سلام
      برای تحصیل در آلمان نیاز به تسلط به زبان آلمانی و مدرک ب1 یا ب2 زبان آلمانی می باشد.
      پیشنهاد می شود برای بررسی بهتر مقالات مرتبط با تحصیل رایگان در آلمان و پزشکی و دندان پزشکی این کشور را ، در سایت مطالعه بفرمایید.
      اگر برای ویزای کاری اقدام نمایید، می بایست به زبان آلمانی مسلط باشید و سابقه ی کار مرتبط با بیمه داشته باشید.

    1. با سلام
      در صورتی که به زبان آلمانی تسلط کافی را نداشته باشید , بهتر است با این روش برای مهاجرت به آلمان اقدام ننمایید.

  34. سلام
    من دختر 22 هستم . ترم 6 رشته اطلاع رسانی پزشکی
    زبان انگلیسی متوسط دارم .
    تمایل به مهاجرت تحصیلی به آلمان برای خواندن رشته تغذیه دارم
    شانس موفقیت من برای گرفتن ویزا چقدر است؟؟؟

    1. با سلام
      در صورتی که به زبان آلمانی مسلط نیستید, شرایط اقدام را ندارید.

    2. با سلام
      در صورتی که به زبان آلمانی مسلط نیستید, شرایط اقدام را ندارید.

    3. با سلام
      در صورتی که به زبان آلمانی مسلط نیستید, شرایط اقدام را ندارید.

  35. با سلام اقایی هستم 35 ساله با مدرک مهندسی برق قدرت با سابقه 10 سال در تعمیر و نگهداری شبکه های انتقال نیروی برق ای امکان اقامت کاری برای من و خانواده ام هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام
      در صورتی که به زبان آلمانی مسلط نیستید, نمیتوانید ویزای جستجوی کار آلمان را بگیرید.

  36. با سلام
    بنده امسال تازه میخوام تعیین رشته کنم برا دانشگاه!
    بنظرتون کدوم رشته ی ریاضی رو بردارم بازار کارش در آلمان و یا کشور های دیگه خوبه؟

    1. با سلام خدمت دوست بزرگوار
      در مساله ی مشورت هیچ گاه شخص مشاور نباید و نمی تواند مسیر و یا انتخابی را اعلام کند.
      در این مورد مشورت شما باید این موارد را در نظر بگیرید که
      تمامی رشته های مهندسی در داخل کشور عزیزمان فرصت شغلی مناسب را ندارند.
      در صورتی که شما علاقمند به کار در دیگر کشور ها هستید, بهترین انتخاب میتواند تحصیل در کشور های مطلوب تان باشد.
      چرا که بسیاری از کشور ها مدارک علمی کشور ما را تایید نمیکنند.

  37. سلام
    من مدرک نانوشیمی از دانشگاه تهران دارم
    مقاله هام هنوز چاپ نشدن کدوم دانشگاه آلمان امکان پذیرش دکترا تو کدوم دانشگاه فراهمه؟

    1. با سلام
      نقاط مبهم زیادی در سوال شما نهفته است.
      مقاله های شما در کدام نشریه چاپ خواهد شد؟مجله های داخلی یا خارجی؟
      میزان تسلط شما به زبان آلمانی؟
      میزان تسلط به زبان آلمانی در کشور آلمان بسیار اهمیت دارد.

  38. سلام آقایی هستم 33 ساله متاهل کارشناسی مهندسی کنترل و ابزار دقیق برق و کلی مدارک دوره های مربوط به شغلم با 10 سال سابقه کار وبیمه مدرک زبان انگلیسی 6.5 ielts , فرانسه b2 , و یک بار هم از طریق شرکت ویزا 90 روزه مولتی گرفتم و به المان سفر کردم چقد شانس ویزا کاری دارم و اینکه می تونم همسرم رو همون ابتدا با خودم ببرم اگه نه برای کدوم کشور با این شرایط می تونم اقدام کنم با توجه به اینکه راههای مهاجرت به کانادا عملا بسته شده ممنونم.

    1. با سلام
      شرایط شما برای کار در بسیاری از کشورها مطلوب است.
      امکان گرفتن ویزای کاری برای شما فراهم است.اگرچه نیازمند به یاد گیری زبان آلمانی هستید.
      راه های مهاجرت به کانادا بسته نیست.

  39. سلام من لیسانس الکترونیک 33 سال سن دادم تو زمینه جوشکاری نصب و راه اندازی اسانسور و سیستم های حفاظتی امنیتی و اتوماسیون های خانگی صنعتی مشغول به کار هستم و حدودا 5 سال شرکت ثبتی تو این زمینه هم دادم سابقه بیمه هم حدود 2 سال دادم چقدر شانس اقامت و گرفتن کار تو المان دارم.لطفا در مورد هزینه اش و زمانی که طول میکشه تا وارد المان شوم هم توضیح دهید.مدرک زبان هم ندارم .در ضمن مدارک فنی حرفه زیادی هم دادم همچنین مدارک و تخصص های زیادی هم تو زمینه امداد نجات هم دادم

    1. با سلام شرایط مطلوب است.
      زمانی را باید صرف یادگیری زبان آلمانی کنید.

  40. با سلام آقا ۳۰ ساله هستم با مدرک مهندسی مکانیک با سابقه کار .. ولی زبانم تعریفی نداره آیا واسه ویزایه کار در آلمان میشه اقدام کرد؟ تا چه حد میشه روش حساب کرد؟

    1. با سلام
      شرایط خوبی از جهت سن و مدرک تحصیلی دارید، مقداری زبان تون رو تقویت کنید، شانس خوبی برای اقدام دارید.

  41. سلام
    ٢٦سالمه ازدواج كردم و بچه دارم
    ارشد زبان انگليسى دارم اما مى دونم شانس بالايى در پذيرش ويزابخاطر رشتم ندارم در حال حاضرA2 زبان آلمانى دارم و دارم ادامه ميدم زبان انگليسى هم در حد ٧/٥آيلتس
    حتما هم مى خوام براى آلمان اپلاى كنم، به فكر افتادم تو ايران پرستارى برم بخونم از اول… كه شانس پذيرشم بالا بره… آيا تصميم درستى گرفتم؟

    1. با سلام
      اگر منطورتون اینه که با مدرک پرستاری برای کارشناسی ارشد اقدام با بفرمایید، راه اشتباهی نیست ولی باید این مسئله هم در نظر بگیرید که سن شما بالا میرود.

  42. سلام
    من فوق دیپلم مکانیک خودرو دارم ولی بدون رزومه کاری ایامن میتونم کارپبیداکنم؟

    1. با سلام
      پیدا کردن کار با این شرایط مقداری سخت است. بهتر است از طریف تحصیل اقدام فرمایید.

  43. با درود بی کران
    آقایی هستم با مدرک کارشناسی ارشدروانشناسی بالینی با رزومه کاری. آیا در کشور المان فرصت شغلی برایم موجود است؟

  44. سلام خسته نباشید
    خانمی هستم متولد1355 دارای لیسانس IT دارای دو فرزند پسر هشت و چهارده ساله و 12 سال سابقه بیمه و 18 سال سابقه کار .
    همسرم دیپلم سابقه کار فست فود داره متولد 1360 .
    برای کار میتوانیم اقدام کنیم یا ویزای تحصیلی فرزندان یا خودم و یا هر راه دیگری اگه امکانش هست برای آلمان یا کانادا .
    راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.

    1. با سلام
      شانس موفقیت شما از طریق کار برای هر دو کشور پایین است ولی می توانید از طریق تحصیل فرزندان در کانادا اقدام فرمایید و یکی از والدین به عنوان گاردین ویزا دریافت کند.

  45. سلام.من مدرک عمران زلزله .بدون رزومه کاری دارم.البته آزاد کار کردم .ایا برام کار هست؟

    1. سلام
      خیر کار پیدا کردن با این رشته چندان راحت نیست، بهتر است برای کشورهای دیگر یا روش های دیگر اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری