مسائل مورد بررسی قبل مهاجرت به کانادا

مسایل مورد بررسی قبل مهاجرت به کانادا

طبق آنچه در ادامه آمده است، مسایل مورد بررسی قبل مهاجرت به کانادا به میزانی اهمیت دارند که باعث می شود در وهله اول بررسی قوانین مهاجرت، تابعیت و اقامت کانادا، به محک زدن این موارد بپردازیم و از باید ها و نباید های موجود آگاه شویم. در ادامه مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر آنچه را در مورد مهاجرت کاری به کانادا و شرایط و قوانین کار و زندگی در این کشور می دانسته اند برای شما گرد آورده اند.

مسائل مورد بررسی قبل مهاجرت به کانادا

  • کانادا یک کشور بزرگ است

اگر قصد سفر به کشور کانادا را دارید فقط در دوهفته نمیتوانید کل کشور را ببینید، کانادا خیلی غول پیکر است! با این وجود، کانادا دومین کشور بزرگ جهان است که 9.9 میلیون کیلومتر مربع فضا را در برمیگیرد. همچنین توسط سه اقیانوس( اطلس، اقیانوس آرام و قطب شمال) احاطه شده و شامل طولانی ترین خط ساحلی جهان است. و 10 استان و 3 قلمرو دارد.

  • کانادا یک کشور چند فرهنگی است

تا بتواند پیش زمینه ای را برای شما فراهم آورد، کانادا در قشرهای بومی بود تا اینکه در قرن هفدهم انگلیس و فرانسه، این کشور را مستعمره کردند. امروزه تقریبا 1 از 5 کانادایی در کشور دیگر متولد شدند. نزدیک به 200 کشور در کانادا نماینده هستند و 1 از 5 کانادایی به زبانی غیر از زبان انگلیسی یا فرانسوی به عنوان اولین زبان خود صحبت میکنند.

  • کانادا دارای دو زبان رسمی است

 دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است. حدود 67 نفر از کانادایی ها به زبان انگلیسی صحبت میکنند و 217 نفر در خانه به زبان فرانسه صحبت میکنند. در مدارس، کانادایی ها موظف هستند برای هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی دوره های زبان ر برگزار کنند. من زبان فرانسه را از کلاس 4 تا آخرین سال دبیرستان آموختم( گرچه فقط باید آن را تا کلاس نهم یاد بگیریم)

  • صحبت کردن به زبان کانادایی- انگلیسی

 برخی از افراد میتوانند به طور مستقیم بگویند من از لهجه خودم کانادایی هستم و به زبان انگلیسی کانادایی صحبت میکنم.  البته احساس نمیکنم که لهجه ای دارم اما نحوه بیان کلمات احتمالا با برخی امریکایی ها متفاوت است. برای مثال: من نمیگویم/ a boot/ من میگویم/ a bout! با گفتن این حرف، اسطوره ای که کانادایی ها میگویند/ eh/ بسیار صادق است. حتی متوجه نمیشوم که این را میگویم تا زمانی که کسی آن را بیان کند. من میگویم در پایان جمله، بهانه ای،یا حتی برای پرسیدن سوال، چیزهای زیادی را می گذارم.

  • شمال بزرگ سفید

در کانادا مناطق وسیعی از زمین وجود دارد، حدود سه چهارم از جمعیت در 150 کیلومتری مرز کانادا/ آمریکا در مناطق جنوبی کشور زندگی میکنند و شهرهای بزرگ اکثرا همه این مرز را خط میکنند. هوا در این مناطق نیز گرمتر است که زندگی را از بسیاری از جهات آسانتر میکند.

  • کانادا هر چهار فصل را دارد

کانادا در هر چهار فصل است.( فکر میکنم برخی تصورات غلط وجود دارد که همه ما در ایگلوس زندگی میکنیم و با خرس های قطبی آویزان هستیم) در طول زمستان هوا میتواند بسیار برفی و یخی باشد اما در تابستان بسیار گرم میباشد. هنگامیکه مردم در اواسط ماه جولای به تورنتو سفر میکنند، اغلب متوجه میشوند که چقدر هوا گرم و مرطوب است.

  • کانادایی ها مودب هستند.

شایعات درست است. در بیشتر موارد کانادایی ها بسیار دوستانه هستند. مفید و مودبانه ما همچنین می گوییم ببخشید! اکنون این بدین معنا نیست که همیشه از همه چیز عذر خواهی کنیم.این فقط بیشتر اوقات راهی برای مودب بودن است.

  • کانادایی ها به ماهیت خود افتخار میکنند.

 در منطقه تورنتو ما اغلب میگوییم، قصد سفر به شمال/ را داریم. این بدین معنا نیست که ما به مناطق شمالی افراطی کانادا میرویم، فقط برای تعطیلات دو ساعت از شمال به یک دریاچه یا یک کلبه سفر میکنیم. بسیاری از کانادایی ها در طول تابستان کلبه های خود را در اختیار دارند یا اجاره میدهند تا به طبیعت نزدیکتر شوند.

  • غذاهای کانادایی

 ما غذاهای ملی زیادی نداریم. اما مطمئنا ما عاشق شربت افرا هستیم و آنرا روی هر آنچه میتوانیم میریزیم. کافی شاپ های تیم هورتون در هر گوشه خیابان هستند. پوتین نزدیک به یک غذای ملی مورد علاقه در کبک است. سیب زمینی سرخ شده را در خمیر گندم و پنیر خورد میکنند. در حقیقت غذاهای محلی کانادایی زیادی وجود ندارد زیرا کانادا یک کشور چند فرهنگی میباشد. به خصوص در شهرهای بزرگتر، میتوانیم در رستوران های بسیاری از کشورها از سراسر جهان ناهار بخورید. در بسیاری از شرایط، مهاجران از این کشورها دستورالعملهای معتبر خود را با خود آورده اند. برای پذیرایی از وعده های غذایی کانادایی، این یک انتخاب بین ناهار خوری در رستوران تایلندی، فرانسوی ایتالیایی، هندی ژاپنی، اتیوپی است. مکزیکی جامائیکا و لیست ادامه دارد.

کانادایی آزادی را دوست دارند(آزادیخواه هستند)

  •  کانادا ملت آزاد و پذیرنده ای است که واقعا آنقدر خوشبخت است که من در اینجا متولد شده ام و آزاد هستم و قادر به ابراز عقاید خودمان هستیم. همانطور که یک زن با یک زن برابر رفتار میکند. اگر چیزی را دوست نداریم میتوانیم بدون احساس ترس آن را بیان کنیم. اختلافات خود را گرامی بداریم و به ارث های خود افتخار کنیم. کانادا یکی از اولین کشورهایی است که ازدواج همجنس را قانونی میداند و ما در بسیاری از شهرها چندین رژه غرور سالانه داریم.
چالش های پیدا کردن کار در کانادا
چالش های پیدا کردن کار در کانادا

چالش های پیدا کردن کار در کانادا

شروع کردن مجدد کاری که از قبل انجام میدادید قبل از وفق پیدا کردن با شرایط مهاجرت به کانادا، راحت نیست. برگشتن به کار قبلی خود در یک کشور جدید به احتمال زیاد یکی از بزرگترین چالشهایی است که در روند مهاجرتتان به کشور کانادا با آن مواجه خواهید شد. هیچ اهمیتی ندارد که چقدر سابقه کاری و حرفه ای دارید یا چه توانمندی هایی دارید. پیدا کردن جایگاه شغلی خود در بازار کار کشور کانادا، برای شما سخت خواهد بود. بنابراین قبل از مهاجرت هرچه میتوانید مدرک و گواهی جمع اوری کنید و در شبکه حرفه ای خود با هر شخصی که میتوانید ارتباط برقرار کنید.

اگر در زمینه ای که بسیار تخصصی است فعالیت می کنید، به معنای واقعی کلمه ممکن است سالهای سال طول بکشد تا بتوانید در کشور کانادا اعتبار شغلی خود را باز یابید. بنابراین آمادگی این را داشته باشید که به صورت موقت قبل از پس گرفتن موقعیت خوب شغلی خود، در یکی از مشاغل خدماتی به کار مشغول شوید و بیشتر از مقداری که از جانب مسئولین مهاجرتی به شما توصیه میشود پول نقد و پس انداز به همراه داشته باشید.

پوشش کامل ندادن بیمه دولتی در کانادا

مراقبت پزشکی به صورت عمومی و همگانی تامین میشود اما این بدان معنا نیست که همه چیز در این کشور رایگان است. پس از اینکه به کشور کانادا نقل مکان کردید و اقامت دائم این کشور را اخذ کردید می توانید از مزایای مراقبت پزشکی این کشور بهره مند شوید. می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای پزشک را ملاقات کنید. اما در صورتی که پزشک شما برای شما دارو تجویز کند میبایست از این قسمت روند درمانتان را خودتان به عهده بگیرید. همچنین هزینه های دندان پزشکی – که به صورت عمومی به شهروندان پرداخت نمی شود – میتواند بسیار هزینه ساز باشد.

بیمه های پزشکی شخص ثالث ( که معمولا از طرف کارفرمای شما تامین می شوند) می توانند در تامین هزینه های سرسام آور مراقبت پزشکی، دندان پزشکی، چشم پزشکی و همچنین دریافت دارو به شما کمک کند. در ضمن، در صورتی که به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید می بایست ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و بر خلاف برخی دیگر از کشورها، در کانادا بدون تجویز پزشک آنتی بیوتیک به فروش نمیرسد.

راهنمایی: اگر اقامت دائم کشور کانادا را اخذ کرده اید و قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید ممکن است چند ماه طول بکشد تا بتوانید از مزایای مراقبت پزشکی این کشور برخوردار شوید. بنابراین بهتر است قبل از رسیدن به این کشور خودتان را از طریق یکی از شرکت های بین المللی بیمه برای حداقل مدت 6 ماه بیمه کنید.

امور بانکی در کانادا

یکی از مسائلی که در زمان مهاجرت به کانادا ذهن را درگیر میکند، فکر باز کردن حساب بانکی و پرداخت پول به بانک جهت نگهداری از اموال است.  برای کسانی که تازه مهاجرت کرده اند کمی عجیب به نظر می آید که این مساله در روند اخذ کارت اعتباری بسیار مهم است. با این اوصاف، این تنها راه جمع آوری پیشینه اعتباری در کانادا می باشد و در زمان خرید خانه و ماشین بسیار به کار می آید.

نکته: بانک های کانادا معمولا شارژ های خدماتی اضافه اعمال می کنند تا در زمان استفاده از کارت اعتباری، اعتبار استفاده از مصارف بعدی موجود باشد. این مسئله، با محدودیت های مقدماتی کارت اعتباری ترکیب شده است که موجب خرید آسان تازه مهاجران به کانادا می شوند.

گواهینامه رانندگی در کانادا

بسیاری از امتحانات و آزمون هایی که در کشور خود در آنان شرکت نموده اید، در کانادا اعتبار ندارند و یا به کاغذ بازی زیادی نیازمندند تا مورد پذیرش واقع شوند. گواهی رانندگی به دو دلیل میدان مین محسوب می شوند:

  • اولا، گواهی ها توسط هر استان اهداء می گردند و نه از سوی دولت و هر استان قوانین خاص و روند های خاص خود را دارد.
  • دوما، کشورهای مختلف سر تا سر دنیا توافقنامه های متفاوتی با استان های خود دارند.

می توانید به قوانین مرتبط با اخذ گواهینامه بین المللی نگاهی بیاندازید مراتبات قانونی استان مورد نظر شما در کانادا مدارک مورد نیاز را جهت این این امر از پیش به شما اطلاع خواهند داد.

مالیات در کانادا

سیستم مالیات کانادا سیستمی ترقی خواه است. این بدان معناست که افراد کم درآمد کمتر از افراد پر درآمد مالیات پرداخت می نمایند. عملا، این امر با پرداخت مالیات نخستین دلارهای به دست آمده توسط كلیه مالیات دهندگان با نرخ كمتر و سپس به تدریج افزایش نرخ درآمدی كه بیش از حداقل آستانه درآمد است، حاصل می شود. نرخ ها، معمولا مالیات براکت نامیده می شوند که به درآمد حاصله مابین حداقل و حداکثر میزان بستگی دارد. 

دانستن آن که در کدام براکت هستید، در تصمیم گیری در رابطه با استنتاج مرتبط با مشارکت برنامه پس انداز بازنشستگی کمک بسیاری می نماید. همچنین بدین سبب در میابید که بهتر است شما و یا همسرتان اعتبار و یا میزان مشخص درخواست نمایید یا خیر. براکت مالیات درآمد تعیین کننده زمان بازنشستگی می باشد.

در سال 2019، براکت مالیات کانادا به قرار زیر است:

  • 15 درصد در ابتدا 47639 دلار در درآمد مالیات پذیر به علاوه 20.5 درصد در مرحله دوم، 47629 دلار درآمد مالیات پذیر ( در درآمد های بیش از 47630 تا 95259 دلار )
  • 26 درصد در مرحله بعدی معادل با 52408 دلار درآمد مالیات پذیر ( در درآمد های بیش از 95259 دلار تا 147667 دلار ) به علاوه 29 درصد مرحله بعد معادل با 62704 دلار درآمد مالیات پذیر ( در درآمد های بیش از 147667 تا 210371 دلار) به علاوه 33 درصد مالیات درآمد های بیش از 210371 دلار.

اگر ضمن مطالعه مسایل مورد بررسی قبل مهاجرت به کانادا نیاز دارید تا دانسته های خود را در مورد کشور های خارجی و قوانین مهاجرت افزایش بدهید، پیشنهاد می کنیم تا حتما با مشاورین کاربلد موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بعنوان مرکزی معتبر و موسسه مهاجرت به کانادا در شیراز، در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد مسائل مورد بررسی قبل مهاجرت به کانادا

1- با چه زبانی می توانم با مردم کانادا ارتباط برقرار کرد؟

دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است. حدود 67 نفر از کانادایی ها به زبان انگلیسی صحبت میکنند و 217 نفر در خانه به زبان فرانسه صحبت میکنند.

2- آیا کانادا یک کشور مستقل است؟

در قرن هفدهم انگلیس و فرانسه، این کشور را مستعمره کردند.

3- در مدارس کانادایی آموزش به چه زبانی ارائه می شود؟

در مدارس، کانادایی ها موظف هستند برای هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی دوره های زبان ر برگزار کنند.

4- در کدام مناطق کانادا زندگی آسان تر است؟

حدود سه چهارم از جمعیت در 150 کیلومتری مرز کانادا/ آمریکا در مناطق جنوبی کشور زندگی میکنند، هوا در این مناطق نیز گرمتر است که زندگی را از بسیاری از جهات آسانتر میکند.

5- آیا آب و هوای کانادا در تمام فصول سال سرد و نامطلوب است؟

در طول زمستان هوا میتواند بسیار برفی و یخی باشد اما در تابستان بسیار گرم میباشد. هنگامیکه مردم در اواسط ماه جولای به تورنتو سفر میکنند، اغلب متوجه میشوند که چقدر هوا گرم و مرطوب است

6- آیا می توان به راحتی غذاهای ایرانی را در کانادا تهیه کرد؟

در حقیقت غذاهای محلی کانادایی زیادی وجود ندارد زیرا کانادا یک کشور چند فرهنگی میباشد. به خصوص در شهرهای بزرگتر، میتوانیم در رستوران های بسیاری از کشورها از سراسر جهان ناهار بخورید.

7- آیا به راحتی می توانم در حرفه خودم در کانادا مشغول به کار شوم؟

پیدا کردن جایگاه شغلی خود در بازار کار کشور کانادا، برای شما سخت خواهد بود. بنابراین قبل از مهاجرت هرچه میتوانید مدرک و گواهی جمع اوری کنید و در شبکه حرفه ای خود با هر شخصی که میتوانید ارتباط برقرار کنید.

8- آیا در کانادا بیمه های دولتی هزینه درمان را به طور کامل پوشش می دهد؟

می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای پزشک را ملاقات کنید. اما در صورتی که پزشک شما برای شما دارو تجویز کند میبایست از این قسمت روند درمانتان را خودتان به عهده بگیرید.

9- آیا به محض دریافت اقامت کانادا می توانم از مزایای مراقبت های پزشکی برخوردار شوم؟

ممکن است چند ماه طول بکشد تا بتوانید از مزایای مراقبت پزشکی این کشور برخوردار شوید.

10- آیا می توانم از گواهینامه رانندگی کشور خود در کانادا استفاده کنم؟

بسیاری از امتحانات و آزمون هایی که در کشور خود در آنان شرکت نموده اید، در کانادا اعتبار ندارند و یا به کاغذ بازی زیادی نیازمندند تا مورد پذیرش واقع شوند.

11- آیا پرداخت مالیات در کانادا برای مشاغل یکسان است؟

افراد کم درآمد کمتر از افراد پر درآمد مالیات پرداخت می نمایند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری