مزیت‌های تحصیل در رشته هنر در برلین

مزیت‌های تحصیل در رشته هنر در برلین

خیلی از دانشجویان بین‌المللی که دوست دارند در رشته هنر تحصیل کنند، ممکن است حتی به برلین فکر نکنند. اما زمانی‌که کسی از برلین دیدن می‌کند، غیرممکن است که متوجه گالری‌های هنری متعدد و یکی از جالب‌ترین و خلاقانه‌ترین هنرهای خیابانی نشود. بنابراین، می‌تواند به‌عنوان یکی از مقاصد تحصیلی رشته هنر در بین دانشجویان بین‌المللی باشد.

تحصیل در برلین

برلین مزایای متعددی برای دانشجویان بین‌المللی دارد؛ از جمله تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی، طیف گسترده‌ دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی مثل لیسانس و کارشناسی ارشد هنر و فضای زندگی شهری پرجنب‌وجوش.

به گزارش هافینگتون پست، برلین محبوب‌ترین شهر اروپا است که محیطی چندفرهنگی، جوان و پرجنب‌وجوش را پوشش می‌دهد. برلین یکی از بزرگترین شهرهای دانشجویی آلمان است، مرکز اصلی فرهنگی و تجاری در این کشور نیز محسوب می‌شود. اگر سوالی در این زمینه دارید حتما با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید.

چرا تحصیل در برلین؟

بر اساس رتبه بندی QS، از نظر ارائه دانشگاه‌ها، خدمات بین‌المللی دانشجویی و فعالیت‌های اوقات فراغت دانشگاه‌های برلین در صدر بهترین دانشگاه های آلمان قرار گیرد. برخی از دلایلی که باعث می‌شود دانشجویان بین‌المللی برلین را به‌عنوان یک مکان تحصیلی عالی در نظر بگیرند عبارتند از:

  • دانشجویانی که عموما به تاریخ علاقه‌مند هستند، برلین با بناهای تاریخی بسیار، برای آن‌ها انتخابی ایده‌آل جهت تحصیل است (از دیوار برلین گرفته تا موزه یهودیان تا کاخ Neues Palais).
  • برگزاری بسیاری از رویدادهای محلی جذاب؛ از جمله هفته نامه برلین، هفته مد برلین، جازفست برلین، جشنواره اکتبر، جشنواره چراغ‌ها و غیره.
  • فرهنگ و زندگی شبانه پررونق وجود دارد. در برلین، هر رویدادی بهانه‌ای برای تفریح و خوشگذرانی است. کافه‌های محلی ساعت تعطیلی ندارند، بنابراین می‌توانید تا صبح با دوستانتان تفریح کنید.
  • برلین یکی از لیبرال‌ترین پایتخت‌های اروپا است که به هر بازدیدکننده‌ای احساسی عالی می‌دهد و همه را تشویق می‌کند تا آزادانه در آن بگردند.
  • در مقایسه با اکثر شهرهای آلمان، برلین بسیار بین‎المللی و چند فرهنگی است، بنابراین صحبت کردن به زبان انگلیسی بسیار رایج است.
  • مکان‌های جالبی که در برلین ارزش دیدن دارند عبارتند از: یادبود دیوار برلین، یادبود هولوکاست، جزیره موزه، تیرگارتن، دروازه براندنبورگ، پوتسدام، کاخ شارلوتنبورگ.

چرا تحصیل در رشته هنر در برلین؟

برخی از شرایط تحصیل در برلین در رشته هنر به شرح زیر است:

  • برلین چندین موسسه هنری و دانشگاه دارد که دوره‌های لیسانس و فوق لیسانس هنر ارائه می‌دهند و برنامه‌های آموزشی پیشرفته هنری برگزار می‌کنند.
  • همه دانشگاه‌ها و مدارس هنر مطالعه عملی و بازدید از گالری‌های هنری محلی (حدود 450 گالری) و موزه‌ها را در هم ادغام می‌کنند. دانشگاه‌ها دارای امکانات مدرن هستند و به دانشجویان امکان استفاده از آزمایشگاه‌های طراحی حرکت، استودیوهای عکس و تلویزیون را می‌دهند.
  • فوق برنامه‌های دانشکده‌های هنر و طراحی عالی هستند؛ این فوق برنامه‌ها شامل گذراندن ترم‌های خارج از کشور، مدارس تابستانی، مسابقات دانشجویی یا برنامه‌های تبادل دانشجو که اجازه می‌دهد تا تجربه بین‌المللی کسب کنند.
  • از آنجایی‌که برلین یک شهر بین‌المللی است، می‌توانید سبک‌ها و تکنیک‌های هنری مختلف را ببینید و از آنها الهام بگیرید و با شبکه بزرگ و متنوعی از هنرمندان تبادل نظر کنید.
  • برلین میزبان چندین رویداد هنری است و چندین سازمان محلی از هنرمندان در نمایش و تبلیغ آثارشان حمایت می‌کنند؛ از طریق بازاریابی نمایشگاه‌ها، نمایش‌ها، اجراها و سخنرانی‌ها.

سبک تدریس عالی در دانشگاه‌ها و کالج‌های برلین

برنامه‌های بین‌المللی ارائه‌شده توسط دانشگاه‌های برلین به‌طور کامل یا محدود به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. یکی از ویژگی‌های جالب و نسبتا منحصربه‌فرد تحصیل در کالج هنر یا موسیقی در برلین این است که آموزش هم به‌صورت تک نفره و هم در گروه‌های کوچک با نظارت دقیق یکی از اعضای کادر آموزشی انجام می‌شود.

سایر ویژگی‌های دوره‌های تحصیلی هنر در دانشگاه‌های برلین عبارتند از:

  • کلاس‌های تئوری همیشه با تجربه یا پروژه‌های عملی ترکیب می‌شود.
  • دانشجویان تشویق می‌شوند تا خلاقیت خود را آزادانه بیان کنند و موضوعات را خود برای پروژه‌ درسی برگزینند.
  • دانشجویان می‌توانند با استادان گفتگوی آزاد و رایگان داشته باشند و در هر زمان سوال کنند و مشاوره بگیرند.

برلین به‌ عنوان یکی از پربارترین شهرها از نظر هنرهای معاصر استدانشگاه‌های ارائه دهنده دوره‌های هنر در برلین

موسسات آموزش عالی اصلی اختصاص داده‌شده به دانشجویانی که می‌خواهند در رشته هنر تحصیل کنند عبارتند از:

  • موسسه هنر برلین
  • دانشگاه هنر برلین
  • کالج بارد برلین
  • دانشگاه بین‌المللی هنر اسمود برلین برای مد

برترین دانشگاه های برلین که چند دوره تحصیلی هنر ارائه می‌کنند عبارتند از:

  • دانشگاه فری برلین (شماره 119 در QS و شماره 75 در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی)
  • دانشگاه هومبولت برلین (شماره 126 در QS و شماره 57 در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی)

فرصت های شغلی دانشجویان رشته هنر

با توجه‌به این واقعیت که برلین گالری‌های تجاری متعددی دارد و چندین بنیاد محلی از بورسیه‌ها و مسابقات هنری حمایت می‌کنند، این شهر برای هر هنرمند ایده‌آل است. استودیوها یا فضاهای اجرا در برلین اجاره بسیار پایینی دارند و دولت از هر کسی که در صنایع خلاق فعالیت دارد حمایت مالی می‌کند. برای آگاهی بیشتر اخبار مهاجرت را دنبال کنید.

در اینجا چند منبع فرصت‌های شغلی در برلین برای فارغ‌التحصیلان هنر ارائه شده است:

  • بنیاد فرهنگی فدرال آلمان
  • انجمن بین المللی هنر در آلمان (IGBK)

زندگی در برلین: هزینه‌های اقامت و حمل‌ونقل

برلین شهر بسیار گرانی برای زندگی محسوب نمی‌شود. بنابراین دانشجویان باید بودجه خود را با دقت مدیریت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه اصطهباناتی مشورت کنید.

میانگین هزینه‌های زندگی در برلین

برای پوشش هزینه‌های زندگی خود بین 836-1340 یورو در ماه نیاز دارید.

انواع گزینه‌های اقامت دانشجویی برای تحصیل در آلمان عبارتند از:

  • اقامتگاه یا خوابگاه دانشجویی: حدود 300 یورو در ماه
  • آپارتمان‌های مشترک: بین 300-450 یورو در ماه
  • آپارتمان یک خوابه: اجاره بین 550-750 یورو در ماه

حمل‌ونقل

وقتی صحبت از حمل‌ونقل به میان می‌آید، باید گفت برلین شهری دوست‌دار دوچرخه است. بنابراین می‌توانید هر زمان که بخواهید دوچرخه کرایه کنید، میانگین قیمت آن هم حدود 15 یورو برای نصف روز است. اگر دانشجو باشید، کارت حمل‌ونقل عمومی شما به‌صورت ماهانه مشمول برخی تخفیف‌ها می‌شود. هزینه شارژ ماهانه این کارت‌ها معمولا حدود 80 یورو است و شما می‌توانید با اتوبوس و قطار به نقاط مختلف شهر بروید.

شهریه دانشجویان رشته هنر در برلین

برای دانشجویان اتحادیه اروپا تمامی دانشگاه‌های دولتی آلمان برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رایگان هستند.

دانشجویان فقط باید برای هر ترم هزینه‌ای حدود 50 تا 100 یورو بپردازند که خدمات سازمان دانشجویی و ثبت نام را پوشش می‌دهد.

در مورد دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که برای تحصیل در رشته هنر درخواست می‌کنند هرترم حدود 500 یورو باید بپردازند. وکیل مهاجرت در این مسیر به شما کمک بزرگی می‌کند. با این‌حال، برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی باید شهریه پرداخت شود که سالانه به‌طور متوسط 4 الی 8 هزار یورو تخمین زده شده است.

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در برلین

اگر علاقه‌مند به تحصیل رایگان در آلمان و در واقع برلین هستید، می‌توانید روش‌های مختلفی مانند بورسیه تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی و وام دانشجویی را برای تامین هزینه تحصیل خود بیابید. در اینجا فرصت‌های دریافت بورسیه برای دانشجویان هنر که قصد تحصیل در دانشگاه‌های برلین را دارند بیان می‌شود:

  • برنامه بورسیه تحصیلی آلمان
  • برنامه بورسیه DAAD
  • بورسیه‌های بنیاد Heinrich Boll
  • می‌توانید بورسیه Studyportals را مورد بررسی قرار دهید تا در زمینه تامین مالی تحصیل خود در آلمان کمک دریافت کنید.

بورسیه تحصیلی دانشجویان هنر در برلینجمع‌بندی

برلین شهری پرجنب‌وجوش و متنوع است که آن را به مکانی ایده‌آل برای تحصیل در رشته هنر تبدیل می‌کند. با تاریخ غنی و صحنه هنر معاصر، دانشجویان می‌توانند خود را در محیطی خلاقانه و پویا غوطه‌ور کنند. دانشجویان این فرصت را دارند که از اعضای هیئت علمی باتجربه بیاموزند و با هنرمندان دیگر از سراسر جهان تعامل کنند. فرصت‌های شغلی در رشته هنر در این شهر نسبتا خوب است.

سوالات متداول

1- آیا دانشگاه هنر برلین رایگان است؟

به استثنای برخی از برنامه‌های کارشناسی ارشد، هیچ شهریه‌ای دریافت نمی‌شود. این در مورد دانشجویان بین‌المللی نیز صدق می‌کند.

2- چگونه می‌توانم وارد دانشگاه هنرهای برلین شوم؟

با داشتن حداقل نمره GPA 2.5 شانس خوبی برای پذیرش در دانشگاه هنر برلین دارید.

3- برترین دانشگاه هنر جهان کدام است؟

Royal College of Art United Kingdom

4- کدام کشور هنر را بیشتر دوست دارد؟

به ترتیب، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، آلمان، بریتانیا و ژاپن.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری