دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو (UoT) یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان می باشد که در سال 1827 تاسیس شده است. دانشگاه تورنتو کانادا بیش از 700 مدرک کارشناسی و 200 برنامه کارشناسی ارشد را به گروهی بالغ بر 60000 دانشجو ارائه می دهد. با شهرت طولانی مدت برای نوآوری و تحقیق، UoT محل تولد چندین اختراعات جدید علمی مانند کشف انسولین و سلول های بنیادی می باشد. دانشگاه تورنتو در رتبه بندی ممتاز وزارت علوم ایران قرار دارد.

تحصیل در دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو یک دانشگاه دولتی تحقیقاتی است که دوره های آموزشی بی شماری را به دانشجویان ارائه می دهد. شما در کلاس هایی شرکت می کنید که توسط رهبران این رشته آموزش داده می شود و به جامعه ای از دانش پژوهان متصل می شوید که مسیر تحصیلی شما را غنا می بخشند. دانشگاه تورنتو دارای یک محدوده وسیع و متنوع از دانشجویان استثنایی و دانش پژوهان جهانی است. تمام تلاش UoT در راستای اشتراک گذاری دانش خلق شده از طریق شبکه های قوی با دولت، صنعت و همکاران از سراسر جهان است. این دانشگاه در سال 2018 در رتبه 22 دانشگاه های دنیا قرار گرفته است.

دوره های دانشگاه تورنتو کانادا

از دانشگاه تورنتو به عنوان یک قدرت در رشته های پزشکی، تجارت، مهندسی، علوم انسانی، آموزش و پرورش و غیره یاد می شود. این دانشگاه باعث جذب بسیاری از طرفداران ورزشی شده و دارای شهرت قابل ملاحظه ای در فوتبال و هاکی روی یخ است. سایر جاذبه های دانشگاه علاوه بر مرکز تفریحی و تسهیلات دانشجویی شامل گالری هنری، سالن تئاتر و کنسرت، شامل بیش از 1000 سازمان دانشجویی می باشد. تورنتو خود یکی از پر جنب و جوش ترین شهرهای جهان با اولویت اصلی بر هنر، فرهنگ و تنوع است. این شهر همچنین مرکز بزرگ بین المللی کسب و کار و امور مالی است و سومین مرکز بزرگ تولید فیلم و تلویزیون پس از لس آنجلس و نیویورک می باشد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه تورنتو

اگر شما ملزم به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی هستید، می توانید با تکمیل یکی از آزمون های آمادگی زبان( با نتایج قابل قبول) ذکر شده در زیر الزامات را برآورده کنید. دانشگاه نمره 12 در هر دوره یا آزمون زبان انگلیسی یا نامه ارجاع شده توسط مدرسه را نمی پذیرد.

اگر الزامات خاص برنامه یا پذیرش را برآورده کنید اما الزامات زبان انگلیسی دانشگاه را نداشته باشید شما کاندید برنامه های زبان انگلیسی دانشگاه می شوید. اگر مطمئن نیستید که آیا ملزم به ارائه مدارک زبان هستید برای کسب اطلاع با بخش ثبت نام دانشگاه تماس بگیرید.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه تورنتو

به شدت توصیه می شود که آزمون را با نمرات خوب تکمیل کنید و قبل از مهلت اعلام شده نتایج را ارسال کنید. ممکن است چندین هفته از زمانی که نتایج آزمون را ارسال می کنید تا زمانی که وارد بخش ثبت نام می شوید طول بکشد.

آزمون زبان انگلیسی کمبریج

  • حداقل نمره C در C2: PROFICIENCY
  • حداقل نمره B در C1: ADVANCED

برخی از فارغ التحصیلان نیاز به بررسی سوابق تحصیلی(GRE) دارند. با بخش فارغ التحصیلی چک کنید. اگر انگلیسی زبان اصلی شما نیست و از یک دانشگاه غیر کانادایی فارغ التحصیل شدید که زبان آموزش و زبان آزمونهای آن انگلیسی نبوده است ، باید مهارت خود در زبان انگلیسی را نشان دهید.

  • برای دوره های کارشناسی ارشد و دانشجویان ویژه تمام وقت یک مدرک لیسانس مناسب یا معادل آن ، به همراه میانگین حداقل B از یک دانشگاه شناخته شده لازم است.چ
  • برای دوره های دکترا یک مدرک کارشناسی ارشد مناسب یا معادل آن با میانگین حداقل B+ یا قابلیت پژوهش قابل مقایسه با آن نیاز است

برخی از دپارتمان ها مستقیما از دوره کارشناسی کاندیده هایی که شایستگی بالایی دارند( حداقل میانگین A+ مورد نیاز است) برای دوره دکترا می پذیرند. دانشجویان بدون درجه خاص تحصیلی کسانی هستند در دوره های آموزشی شرکت می کنند اما مدرک تحصیلی دریافت نمی کنند. دانشجویان بدون درجه خاص باید برای هر سال تحصیلی درخواست ثبت نام کنند.

دانشجویان ویژه تمام وقت باید تمام هزینه های تحصیل را پرداخت کنند . دانشجویان ویژه که به صورت پاره وقت ثبت نام کرده اند باید هزینه هر دوره یا نیم دوره را پرداخت کنند. هزینه ای که دانشجویان ویژه پرداخت می کنند نمیتواند برای برنامه تحصیلی بعدی اعمال شود. تاریخ بازپرداخت برای دانشجویان ویژه پاره وقت متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر وب سایت حسابهای دانشجویی را چک کنید. قبل از درخواست شما باید دوره هایی که مایل هستید در آنها تحصیل کنید و تصدیقی که دوره ارائه می کند را انتخاب کنید.

  • دانشجویان ویژه تمام وقت باید مدرک کارشناسی مناسب با نمره خوب(میانگین b) از یک دانشگاه شناخته شده ارائه دهند . حداقل دو نامه مرجع برای دانشجویان ویژه تمام وقت نیاز است.
  • دانشجویان ویژه پاره وقت باید یک مدرک  کارشناسی یا معادل آن را از یک دانشگاه شناخته شده ارائه دهند. متقاضیانی که اعتبار کمتر از میانگین B دارند معمولا شامل تصدیق دوره کارشناسی ارشد در آینده نمی شوند.

سایر الزامات توسط واحد فارغ التحصیلی مشخص می شود.

رتبه و رنکینگ دانشگاه تورنتو کانادا

پنجمین رتبه بندی سالانه بهترین دانشگاه های جهان U.S. NEWS به منظور مقایسه دانشگاه ها در سطح جهانی ارائه شده . از آنجا که تعداد دانش آموزانی که قصد دارند در دانشگاه های خارج از کشور خودشان تحصیل کنند در حال افزایش است رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان U.S. NEWS  که به طور ویژه ای بر روی بخش تحقیقات دانشگاه و شهرت آنها تمرکز دارد به متقاضیان کمک می کند که با دقت موسسات سراسر جهان را با یکدیگر مقایسه کنند.

رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان U.S. NEWS که بیش از 30 سال است که دانشگاه های ایالت متحده را به صورت جداگانه رتبه بندی می کند ، حال به صورت جهانی رتبه بندی کرده است. دانشگاه ها می توانند خود را نسبت به دیگر دانشگاه ها در منطقه و کشور خود ارزیابی کنند ، در بخش جهانی بیشتر دیده شوند و دانشگاه های برتر کشورهای دیگر را پیدا کنند و با آنها همکاری کنند.

رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان شامل 1250 موسسه برتر می شود که بدون تغییر در سال گذشته به 75 کشور توسعه یافته است ( در سال قبل از آن 74 کشور بود).  اولین گام تولید این رتبه بندی توسط CLARIVATE ANALYSTICS INCITE برداشته شد که شامل مجموعه ای از 1372 دانشگاه بود که برای رتبه بندی 1250 دانشگاه برتر استفاده شد.

  • رنکینگ جهانی: 20
  • رنکینگ داخلی:1

رنکینگ موضوعات

  • علوم کشاورزی: 103
  • علوم انسانی و هنر: 10
  • بیولوژی و بیوشیمی: 12
  • شیمی:34
  • پزشکی بالینی:5
  • علوم کامپیوتر: 28
  • اقتصاد و تجارت:19
  • مهندسی: 46

رشته های دانشگاه تورنتو

  1. حسابداری
  2. علم آمار
  3. مطالعات آفریقا
  4. مطالعات آمریکا
  5. فیزیولوژی جانوران
  6. علوم انسان شناسی
  7. ریاضیات کاربردی
  8. باستان شناسی
  9. معماری
  10. تاریخ و هنر( برنامه مشترک با کالج SHERIDAN)
  11. تاریخ هنر
  12. تاریخ هنر و فرهنگ بصری
  13. مدیریت هنر
  14. علم نجوم
  15. ستاره شناسی
  16. ستاره شناسی و فیزیک نجوم
  17. رفتار، ژنتیک و نوروبیولوژی
  18. بیوشیمی
  19. تنوع زیستی و زیست شناسی محافظت
  20. بیولوژی
  21. ارتباطات، فرهنگ ، اطلاعات و تکنولوژی
  22. فیزیولوژی تطبیقی
  23. مهندسی کامپیوتر
  24. علوم کامپیوتر
  25. حفاظت و تنوع زیستی
  26. برنامه مطالعات آسیای معاصر( دکتر دیوید چو)
  27. جرم شناسی
  28. جرم شناسی و مطالعات اجتماعی و حقوقی
  29. مطالعات چک و اسلواکی
  30. بیولوژی تکاملی
  31. جمعیت یهودیان پراکنده و مطالعات ارتباط بین الملل
  32. مدیریت سازمان های دیجیتال
  33. مطالعات فرانسوی
  34. فیزیک عمومی
  35. ژن، ژنتیک و بیوتکنولوژی
  36. زیست شناسی ژنوم
  37. سیستم های اطلاعات جغرافیایی
  38. جغرافیا
  39. زمین شناسی
  40. ایمونولوژی
  41. مطالعات بومی
  42. مهندسی صنایع
  43. امنیت اطلاعات
  44. زیست شناسی یکپارچه
  45. امور بین الملل
  46. مطالعات توسعه بین الملل
  47. پاتوبیولوژی
  48. صلح، ستیز و عدالت
  49. شیمی دارو
  50. فارماکولوژی
  51. فارماکولوژی و سم شناسی
  52. داروسازی
  53. فلفسه
  54. فلسفه و فیزیک
  55. جغرافیای محیط
  56. زبان شناسی
  57. مطالعات ادبی
  58. مدیریت
  59. مدیریت و حسابداری
  60. ریاضیات و فیزیک
  61. مهندسی مکانیک
  62. مطالعات رسانه ای
  63. علوم پرتو پزشکی
  64. مطالعات سلامت روان
  65. موسیقی

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه تورنتو

شهریه ای که بابت تحصیل در دانشگاه تورنتو باید پرداخت کنید به معیارهای متعددی از جمله رشته تحصیلی، سال تحصیل، میزان واحد های اخذ شده و دانشکده شما بستگی خواهد داشت. با اینکه میزان دقیق شهریه برای هر سال تحصیلی در بهار همان سال مشخص می شود میتوانید به نرخ سال گذشته در رشته مد نظر خود نگاهی بیندازید و ایده ای کلی در مورد میزان شهریه ای که باید بپردازید به دست آورید. به یاد داشته باشید که علاوه بر شهریه دانشگاه، مجموع هزینه های شما شامل اتفاقات پیش بینی نشده و موارد فرعی نیز میشود.

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه تورنتو
هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه تورنتو
  • ثبت نام دانشجویان تمام وقت ( مقطع کارشناسی) 65,600 دلار
  • تمام وقت ( مقطع کارشناسی ارشد ) 17,900 دلار
  • پاره وقت ( مقطع کارشناسی ) 6,300 دلار
  • پاره وقت ( مقطع کارشناسی ارشد) 1,500 دلار

شهریه تحصیل دانشجویان کانادایی:

  • شهریه مقطع کارشناسی 7070 – 6780 دلار
  • شهریه مقطع کارشناسی ارشد: 6900 دلار

دانشجویان بین المللی:

  • شهریه مقطع کارشناسی: 49800 – 42870 دلار
  • شهریه مقطع کارشناسی ارشد: 22640 – 6900 دلار

به این نکته توجه کنید که دانشگاه ها معمولا علاوه بر این شهریه هزینه هایی را بابت کالا ها و خدمات ارائه شده به دانشجویان دریافت میکنند. این مساله شامل مواردی از جمله انجمن های دانشجویی، ورزشی و سلامت می شود. این هزینه های متفرقه در دانشگاه های مختلف بسیار متفاوت است و ممکن است که چند صد دلار تا چند هزار دلار هزینه در پی داشته باش

دانشگاه تورنتو با سایر مؤسسات آموزش عالی و همکاران صنعتی در سراسر جهان برای ارائه فرصت های بین المللی به دانشجویان و اعضای هیئت علمی خود همکاری می کند. با ثبت نام دانشجویان بین المللی از حدود 160 کشور، UoT به عنوان دانشگاهی جهانی و چند فرهنگی مشهور است. جهت تحصیل در کانادا می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. برای پست داک دکتری میشه یه مقدار توضیح دهید که چه شرایطی برای دانشگاه تورنتو کانادا لازم هست. با تشکر

    1. با سلام و عرض ادب
      شرایط بستگی به رشته انتخابی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری