مزایا و معایب تحصیل پزشکی در آلمان

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در آلمان

ورود به رشته های پزشکی در آلمان کار آسانی نیست و سختی های خود را دارد. اگر شما هم یکی از متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان هستید باید از مزایا و معایب تحصیل پزشکی در آلمان مطلع شوید. با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در کوتاه ترین زمان و به صورت تضمینی ویزای تحصیلی در رشته های پزشکی را دریافت خواهید کرد.

معایب تحصیل پزشکی آلمان

پذیرش در دانشگاه های پزشکی در آلمان رقابتی و محدود است. در همه دانشگاه های پزشکی آلمانی، زبان تدریس آلمانی است. محدودیت پذیرش رشته پزشکی در کلیه دانشگاه های آلمان وجود دارد. دانشگاه ها در انتخاب متقاضیان نه تنها معدل تحصیلی (که به متقاضی اجازه تحصیل در دانشگاه می دهد) بلکه معیارهای دیگر را نیز مورد بررسی قرار می دهند. برای مثال نمرات در درسی خاص، نتایج یک مصاحبه، یک مدرک فنی حرفه ای که قبل از درخواست به دانشگاه اتخاذ شده و غیره. همچنین مدت انتظار برای ظرفیت خالی دانشگاه حائز اهمیت است.

بسته به هر دانشگاه، تا 5 درصد از ظرفیت دانشگاه برای این گروه از متقاضیان محفوظ می باشد: متقاضیانی که تمام شرایط لازم برای شروع یک دوره تحصیل در آلمان را داشته باشند به دانشگاه مورد نظر خود در خواست می دهند که در صورت تایید شرایط ،به آنها اطلاع داده می شود. همچنین آلمان مقصد محبوبی برای تحصیل در رشته پزشکی نیست.

معایب تحصیل پزشکی در آلمان

شما باید از دفتری به دفتر دیگر برای انجام کارهای خود بروید. اما این چیزی است که در سایر کشورها هم به همین صورت است. بنابراین، جای هیچ گونه نگرانی نیست. شما می توانید شخص مناسبی برای انجام این چنین کارها پیدا کنید تا بتوانید کارهای دفتری خود را بدون ائتلاف وقت انجام دهید. در هنگام تحصیل پزشکی در آلمان، برای برقراری ارتباط با مردم محلی نیاز به یادگیری زبان آلمانی دارید. همچنین یادگیری اصول می تواند به شما کمک کند. شما می توانید برای یادگیری آلمانی در دوره های زبان آلمانی ثبت نام کنید.

معایب تحصیل پزشکی در آلمان

برای تحصیل در رشته پزشکی علاوه بر ثبت نام اولیه جهت ورود به دانشگاه، باید برای امتحانات نیز ثبت نام کنید .بنابراین، در نیمه ی ترم تحصیلی دانشجویان فراموش می کنند که برای امتحان ثبت نام کنند. پس از ورود به دانشگاه، مقررات امتحانات را مطالعه کنید. مطمئنا با تحصیل پزشکی در آلمان با ساختار درسی و تحصیلی کاملا جدید و متفاوتی مواجه خواهید شد. برای مثال سیستم نمره دهی آلمان کمی متفاوت است. و در سال اول تحصیل ممکن است برای شما کمی گیج کننده باشد.

مزایای تحصیل پزشکی در کشور آلمان

تحصیل پزشکی (MBBS) در آلمان سختی ها و موانع متعددی دارد. اما فرصت های استثنایی را برای آینده به ارمغان می آورد. دانشجویان رشته پزشکی از تحصیل در دانشگاه های پزشکی آلمان با شهرت عالی بین المللی و آموزش عملی و با کیفیت بالا لذت می برند. تحصیلات پزشکی در آلمان به صورت شبکه ای به بیمارستان ها، دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و شرکت های تجاری متصل است.

بنابراین یک پارچگی آموزش، مراقبت از بیمار و تحقیقات، مزیتی برای همه، به ویژه برای دانشجویان است. آلمان فرصت های عالی برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی فراهم می کند، از جمله اشتغال در بیمارستان یا به طور کلی، در تحقیقات، صنعت، خدمات درمانی عمومی و غیره. برخی از مزایای دیگر تحصیل پزشکی در آلمان:

  • هزینه تحصیلی پایین برای تحصیل پزشکی.
  • تحصیل رایگان در برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی.
  • آموزش با کیفیت بالا در طول MBBS آلمان.
  • کشوری زیبا برای اکتشاف.
  • دانش جویان از سراسر دنیا برای تحصیل در رشته پزشکی به آلمان می روند.
  • صحبت به دو زبان آلمانی و انگلیسی.
  • پس از اتمام دوره پزشکی می توانید در آلمان کار کنید.
  • از آنجا که شما می توانید با زبان انگلیسی تحصیل و یا ارتباط برقرار کنید، داشتن لهجه ی خاصی مشکل ایجاد نمی کند.
  • هزینه زندگی در آلمان مقرون به صرفه است.

به غیر از تحصیل، شما در یکی ازپیشرفته ترین و زیباترین کشورهای جهان زندگی می کنید. شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان را بهتر است که از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران و شیراز بخواهید، مشاورین ما اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری