قوانین جدید و سخت گیرانه سوئد برای اعطای تابعیت و شهروندی

قوانین جدید و سخت گیرانه سوئد برای اعطای تابعیت و شهروندی

کشور سوئد در راستای اعطای تابعیت و شهروندی این کشور قوانین جدیدی را تصویب و اجرا کرده است. بر این اساس سوئد از کشوری سهل گیر در مورد اعطای تابعیت به یکی از سخت گیرترین کشورهای اروپایی تبدیل می شود. در این مقاله کوتاه و خلاصه به چگونگی تشدید قوانین شهروندی سوئد و شرایط سخت گیرانه این کشور برای اعطای تابعیت و شهروندی می پردازیم.

سوئد قوانین شهروندی را تشدید می کند

تغییرات پیشنهادی روند تابعیت و شهروندی را سخت‌ تر می ‌کند و این کشور را از یکی از راحت ترین قوانین مهاجرت به یکی از سخت ‌ترین کشورها در اروپا تبدیل می ‌کند.

به گزارش  SVTدولت سوئد در روز پنجشنبه 7 سپتامبر 2023 تصمیمی را برای بازنگری در سیستم فعلی اخذ تابعیت خود اعلام کرد و رسماً تحقیقاتی را در مورد چگونگی تشدید بیشتر قوانین آغاز کرد.

ماریا مالمر استنرگارد Maria Malmer Stenergard وزیر مهاجرت سوئد، در توضیح این تصمیم دولت گفت: “شهروندی سوئد نشان دهنده عضویت در جامعه سوئد است و هم از نظر قانونی و هم از نظر نمادین ارزش بالایی دارد.”

مقامات سوئد پیشنهاد دادند که برای اخذ تابعیت سوئد متقاضیان باید دارای دانش بیشتری از فرهنگ سوئدی و مهارت زبان پیشرفته سوئدی باشند و باید خودکفایی و دارا بودن تمکن مالی کافی و همچنین عدم سوء پیشینه کیفری را اثبات کنند.

وزیر مهاجرت سوئد اضافه کرد: ” فکر می کنیم منطقی است که متقاضی برای دارا بودن تابعیت سوئد باید به زبان سوئدی تسلط داشته باشد و توانایی حمایت مالی از خود را داشته باشد.”

علاوه بر این، دولت پیشنهاد کرده است که زمان مورد نیاز برای دریافت مجوز اقامت دائم سوئد قبل از اقدام برای شهروندی از 4-5 سال فعلی به 8 سال افزایش یابد. وزیر مهاجرت سوئد افزود: “این ها شرایط و الزامات معقولی هستند که به ادغام بهتر متقاضیان خارجی در جامعه سوئد کمک می کنند و اکنون باید آن ها را برای شهروندی سوئد نیز لحاظ کنیم.”

به محض اعمال تغییرات پیشنهادی در قوانین تابعیت و شهروندی سوئد، این کشور از یکی از ساده ترین کشورها برای تبدیل شدن به یک شهروند جدید به یکی از سخت ترین کشورها از لحاظ شرایط شهروندی در اروپا تبدیل شد.

وزیر مهاجرت گفت: “مطمئناً، ما به دنبال ابر انسان ها نیستیم، اما به دنبال مطابقت شرایط مهاجرت به سوئد و شهروندی سوئد با بسیاری از کشورهای دیگر و کمک به ادغام متقاضیان خارجی در جامعه سوئد هستیم. او افزود: “من معتقدم افرادی که به این کشور می آیند و می خواهند شهروند سوئد شوند، انگیزه های قوی تری برای یادگیری زبان و تمکن مالی کافی و استقلال مالی خواهند داشت.”

این تصمیم بخشی از روند بزرگتر پیشنهادهای اصلاحی اخیر ائتلاف محافظه کار دولت است که تلاش می کند وضعیت آشفته مهاجرت سوئد را حل کند. دو ماه پیش Stenergard  از سرکوب افرادی که از حفره ‌های موجود در سیستم پناهندگی سوء استفاده می‌کنند، خبر داد و شروع وضع قوانین سخت ‌گیرانه ‌تر برای ویزای همراه خانواده را اعلام کرد.

دارا بودن مدرک زبان پیشرفته سوئدی برای اعطای شهروندی سوئد الزامی است.موفقیت انتخاباتی ائتلاف فعلی، متشکل از حزب میانه رو و محافظه کار دموکرات های سوئد، تا حد زیادی به دلیل افزایش جنایات خشونت آمیز، فعالیت باندها و تهدیدات تروریستی دائمی بود که کشور در سال های گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده است. البته بیشتر مردم سیاست های شکست خورده دولت های گذشته را مقصر پناهندگی می دانند.

با توجه به قوانین سختگیرانه شهروندی سوئد، دولت آماده ارائه گزارشی از جزئیات این پیشنهاد تا پایان سپتامبر خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله تغییرات پیشنهادی در قوانین مهاجرت سوئد و سخت تر شدن روند تابعیت و شهروندی این کشور مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس قوانین قدیم متقاضیان بین المللی که از روش های مختلف به کشور سوئد مهاجرت می کردند، می توانستند پس از 4 تا 5 سال اقامت در این کشور تابعیت و شهروندی را دریافت کنند. در حالی که در قوانین جدید متقاضی به حداقل 8 سال اقامت در این کشور برای اخذ تابعیت و شهروندی نیاز دارد. ما کارشناسان موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با آگاهی از قوانین قدیم و جدید مهاجرت به کشور سوئد شرایط لازم را برای اخذ ویزای اقامت، اخذ ویزای تحصیلی، اخذ ویزای کاری و سرمایه گذاری فراهم می کنیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

ثبت درخواست مشاوره فوری